Gå til innhold

Ditropan mot overdreven svette


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et spørsmål til jeg håper du vil svare på :) hva koster en pakke med tabletter? Har hørt de er ganske dyr.

Anonymous poster hash: 3c987...9ce

Jeg måtte betale litt under 500 for en pakke med 84 tabletter. Med ca 2 tabletter daglig holder da en pakke i godt over 2 måneder. Jeg syns ikke det er så håpløst når problemet var såpass stort :)

Anonymous poster hash: ed59f...2da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I godt over en måned mente jeg selvfølgelig :) Men det er enkelte dager det har holdt med bare en tablett også, så en pakke burde holde ca et par måneder.



Anonymous poster hash: ed59f...2da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye smerter og legene mener min svetting kommer pga det samt nervesystemet som er på bærtur.


Til nå har jeg mast 100 ganger på fastlegen ,tatt opp denne svettingen som legen selv har sett.Det renner over alt,klissvåt etter noen få minutter. Undertøy og bukser må jeg skifte flere ganger og svetten tærer på både truser og bukser.

Håret har blitt helt kortklippet,det nytter ikke med stylingprodukter,de svetter jeg ut fort og håret faller sammen.

Jeg merker det sliter på psyken å konstant se ut som jeg har dusjet. Samt det er ikke morro de få gangene jeg er ute av døra og på shoppingtur. Kan ikke bli med å ta en kafè,for da er jeg så våt i baken at det ser ut som jeg har tisset på meg. Sminke har jeg kutta ut. Maskara osv ender alikevel opp ned i bh'en.

Min lege vil ikke gi meg medisiner mot dette,samme for smertelegen. Mulig jeg får bare kreve en henvisning til hudlege (har hudproblemer fra før) og så ta opp svettingen der.

Jeg må si jeg beundrer de av dere som jobber og svetter så enormt .DET er skittøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke engang legen skrive ut Egazil? Jeg er sånn deg, svett svett svett. Men Egazil har tatt bort litt, legen hadde aldri hørt om medisin mor svetting før, det var jeg som måtte nevne alle medisinene som kunne hjelpe. Og det var ingen problem å få hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke antydet noe om tabletter for dette. Jeg tar mange medisiner fra før,mulig det er grunnen,men legen har ikke nevnt noe om det .

Får notere meg ned navnene på tablettene og ta det opp med legen igjen. Jeg er drittlei av å svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også snauklippet meg. Og sminke går ikke, til nøden mascara. Alt bare rant bort. Men med Egazil så svetter jeg nesten ikke i ansiktet lengre, det er et helt nytt liv! Får bare håpe jeg ikke blir immun mot medisinen, men jeg nyter det så lenge det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte betale litt under 500 for en pakke med 84 tabletter. Med ca 2 tabletter daglig holder da en pakke i godt over 2 måneder. Jeg syns ikke det er så håpløst når problemet var såpass stort :)Anonymous poster hash: ed59f...2da

Absolutt ikke ille nei! Trodde det var værre, de blir uansett å være verdt hver krone!!

Jeg har mye smerter og legene mener min svetting kommer pga det samt nervesystemet som er på bærtur.

Til nå har jeg mast 100 ganger på fastlegen ,tatt opp denne svettingen som legen selv har sett.Det renner over alt,klissvåt etter noen få minutter. Undertøy og bukser må jeg skifte flere ganger og svetten tærer på både truser og bukser.

Håret har blitt helt kortklippet,det nytter ikke med stylingprodukter,de svetter jeg ut fort og håret faller sammen.

Jeg merker det sliter på psyken å konstant se ut som jeg har dusjet. Samt det er ikke morro de få gangene jeg er ute av døra og på shoppingtur. Kan ikke bli med å ta en kafè,for da er jeg så våt i baken at det ser ut som jeg har tisset på meg. Sminke har jeg kutta ut. Maskara osv ender alikevel opp ned i bh'en.

Min lege vil ikke gi meg medisiner mot dette,samme for smertelegen. Mulig jeg får bare kreve en henvisning til hudlege (har hudproblemer fra før) og så ta opp svettingen der.

Jeg må si jeg beundrer de av dere som jobber og svetter så enormt .DET er skittøft!

Stakkars, håper du kan få hjelp av hudlege. Jobbe går som regel fint, når man kan gå i egne klær som skjuler flekker. Problemet oppstår når man må bruke jobb uniform i alle mulige farger. Heldigvis hjelper egazil såpass at det fungerer. Hvis ikke måtte jeg ha funnet en annen jobb :P

Jeg har også snauklippet meg. Og sminke går ikke, til nøden mascara. Alt bare rant bort. Men med Egazil så svetter jeg nesten ikke i ansiktet lengre, det er et helt nytt liv! Får bare håpe jeg ikke blir immun mot medisinen, men jeg nyter det så lenge det varer.

Enig egazil hjelper godt. Har du problemer med å få tak i det? Veeeldig mange apotek fører ikke denne. Sist apotek jeg var på så sa hun som jobbet der "jøss egazil, dem var det lenge siden jeg hadde hørt om, finnes de enda" :P

Anonymous poster hash: 3c987...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer med å få tak i de. Legen sa de kanskje var utgått fra produskjonen, mens hun på apoteket sa de hadde mange, og det hadde de hos leverandæren og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 500 kr for ditropan i mnd var fryktelig mye. Kan dette gå på frikort eller noe?

Og burde ikke Egazil gå på blå resept?

Endret av MalloryK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også snauklippet meg. Og sminke går ikke, til nøden mascara. Alt bare rant bort. Men med Egazil så svetter jeg nesten ikke i ansiktet lengre, det er et helt nytt liv! Får bare håpe jeg ikke blir immun mot medisinen, men jeg nyter det så lenge det varer.

dæven.Så deilig det høres ut!

*Noterer 2 stk medisiner mot svette...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye smerter og legene mener min svetting kommer pga det samt nervesystemet som er på bærtur.

Til nå har jeg mast 100 ganger på fastlegen ,tatt opp denne svettingen som legen selv har sett.Det renner over alt,klissvåt etter noen få minutter. Undertøy og bukser må jeg skifte flere ganger og svetten tærer på både truser og bukser.

Håret har blitt helt kortklippet,det nytter ikke med stylingprodukter,de svetter jeg ut fort og håret faller sammen.

Jeg merker det sliter på psyken å konstant se ut som jeg har dusjet. Samt det er ikke morro de få gangene jeg er ute av døra og på shoppingtur. Kan ikke bli med å ta en kafè,for da er jeg så våt i baken at det ser ut som jeg har tisset på meg. Sminke har jeg kutta ut. Maskara osv ender alikevel opp ned i bh'en.

Min lege vil ikke gi meg medisiner mot dette,samme for smertelegen. Mulig jeg får bare kreve en henvisning til hudlege (har hudproblemer fra før) og så ta opp svettingen der.

Jeg må si jeg beundrer de av dere som jobber og svetter så enormt .DET er skittøft!

Du vet du kan få hjelp for dette på bl.a Ahus? Der har de spesialisert seg på operasjoner mot svetting på hode/hender/overkropp. De kan også i spesielle tilfeller hjelpe med føtter. Du trenger en henvisning fra fastlegen til Kar/thoraks-kirurgisk poliklinikk.

http://www.ahus.no/omoss/avdelinger/karhoraxkirurgi/Sider/enhet.aspx

Man kan få bivirkninger med noe økt svette andre steder på kroppen, men i fht de opprinnelige plagene synes flertallet at det er verdt det.

Anonymous poster hash: a8721...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svetter i hodet,ansiktet,underlivet, knehaser ,armer (på ikke kun under) i lysken osv.

Ikke så mye i hendene eller føtter.

Da er jeg ikke "kvalifisert" til slik operasjon, fordi jeg ikke svetter kun på de vanlige plassene, ifølge legen. (men han kan en jo diskutere...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svetter i hodet,ansiktet,underlivet, knehaser ,armer (på ikke kun under) i lysken osv.

Ikke så mye i hendene eller føtter.

Da er jeg ikke "kvalifisert" til slik operasjon, fordi jeg ikke svetter kun på de vanlige plassene, ifølge legen. (men han kan en jo diskutere...)

Hadde latt kirurgen avgjøre det, jeg, hodet er et av stedene som kvalifiserer for en slik operasjon såvidt meg bekjent. Legen burde da kunne gi en henvisning, ellers har du en lite forståelsesfull fastlege.

Om svettingen kom i voksen alder i forbindelse med sykdom/smerter, kan det være rett at det har en sammenheng. Da må man behandle selve smertene/sykdommen. Om den kom i puperteten, derimot, er det ofte hyperhidrose (svetting pga overaktIvt sympatisk nervesystem).

Anonymous poster hash: a8721...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svetter i hodet,ansiktet,underlivet, knehaser ,armer (på ikke kun under) i lysken osv.

Ikke så mye i hendene eller føtter.

Da er jeg ikke "kvalifisert" til slik operasjon, fordi jeg ikke svetter kun på de vanlige plassene, ifølge legen. (men han kan en jo diskutere...)

Tror en slik operajon vil fjerne svetten overalt på armer også. All svetting over brystvortenivå, om jeg husker rett...

Anonymous poster hash: a8721...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm skal notere meg ned hva dere sier. Og ta det opp med legen igjen. Og be om henvisning til hudlege som kanskje kan gi bedre råd enn fastlege.

Takk!

Men jeg har mye svette pga smerter ,det er jo pga sykdom da. Mulig det er grunnen til at fastlegen ikke er særlig innstilt på "hjelpe" meg. Men han har jo sett hvordan jeg sliter med svettinga.

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm skal notere meg ned hva dere sier. Og ta det opp med legen igjen. Og be om henvisning til hudlege som kanskje kan gi bedre råd enn fastlege.

Takk!

Men jeg har mye svette pga smerter ,det er jo pga sykdom da. Mulig det er grunnen til at fastlegen ikke er særlig innstilt på "hjelpe" meg. Men han har jo sett hvordan jeg sliter med svettinga.

Jeg ville heller bedt om en henvisning til thorakskirurgisk poliklinikk på Ahus (det er der de flinke kirurgene er på akkurat den operasjonen), enn en hudlege, om det er operasjon du ønsker å få mer info om. Jeg kan ikke uttale meg om sammenhengen mellom sykdommen din og svetten, men en kirurg vil. Jo kunne vurdere dette fra scratch.

Har selv fjernet hånd-og ansikstssvette med en slik operasjon (thorakal sympatectomi, ETS). Jeg svettet også i lysk og rygg, men det hjalp kun på overkropp (og armhuler/armer). Men det gjorde en stor forskjell.

Anonymous poster hash: a8721...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Også håper jeg du får hjelp for smertene! Om du tror svettingen er pga dem, ville jeg ikke tatt den operasjonen. Da er det smertene om må behandles først. Må være plagsomt. God bedring!

Anonymous poster hash: a8721...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått time hos hudlegen, januar 2014. Utrolig at det er så lang ventetid bare for å få en resept

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også håper jeg du får hjelp for smertene! Om du tror svettingen er pga dem, ville jeg ikke tatt den operasjonen. Da er det smertene om må behandles først. Må være plagsomt. God bedring!

Anonymous poster hash: a8721...d05

Takk for gode vibber. Svettingen kommer mye av smerter, sympatiske nervesystem som har "hikke"

Nå har jeg vært på smerteklinikk og hadde hele 4 dager der jeg nesten frøs.!!! Tydelig da hvor mye av svettingen kommer fra.

Men jeg svetter nok mer enn gjennomsnittet. Får håpe det roer seg litt ned nå.

MalloryK ,det var LANG ventetid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svetter i hodet,ansiktet,underlivet, knehaser ,armer (på ikke kun under) i lysken osv.

Ikke så mye i hendene eller føtter.

Da er jeg ikke "kvalifisert" til slik operasjon, fordi jeg ikke svetter kun på de vanlige plassene, ifølge legen. (men han kan en jo diskutere...)

Jeg kan heller ikke ta denne operasjonen. Svetter overalt jeg, og denne operasjonen fjerner kun svetting fra brystvortene ca og opp. Med andre ord blir det ikke å hjelpe meg, siden jeg svetter over det hele. Gidder ikke risikere å få hengende øyelokk (som kan skje) bare for å bli kvitt svetten fra armhulene og opp. Ofte begynner man å svette mer fra andre plasser og, så det går jo opp i opp.

Anonymous poster hash: 3c987...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...