Gå til innhold

Ditropan mot overdreven svette


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei ;-)

De av dere som gikk til privat hudlege i Oslo for å få dridase på resept. Hvilke brukte dere?

Ønsker å gjøre dette, men vil gå til en som tar meg alvorlig, så flott om noen kom med tilbakemeldinger her.

Og gjerne en statusoppdatering fra dere som bruker dridase/ditropan også, hvis noen har noe nytt å meddele...

Jeg har hørt hudavdelingen på Rikshospitalet er bra, men de er jo ikke private. Man må ha henvisning fra fastlege.

Jeg bruker Dridase mot svetting på rygg, mage, armhule og lysk, og det fungerer veldog bra. Holder med 5-10 mg (1-2 tabl) per døgn. Fungerer ikke så godt på føttene (er litt plaget der óg).

Anonymous poster hash: c9573...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Arrgrgrgr %&#!#

Våkner kliss blaut av svette om morningen, tar en dusj, er like våt igjen etter et par timer Hva skal man egentlig gjøre? Man må jo leve på en eller annen måte, men dette er bare noe h#%!"% drit. Tar jeg flere piller så får jeg ikke puste, man blir jo så tørr i hals, munn og nese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrgrgrgr %&#!#

Våkner kliss blaut av svette om morningen, tar en dusj, er like våt igjen etter et par timer Hva skal man egentlig gjøre? Man må jo leve på en eller annen måte, men dette er bare noe h#%!"% drit. Tar jeg flere piller så får jeg ikke puste, man blir jo så tørr i hals, munn og nese

Er det generell hyperhidrose eller lokalisert? Ved hånd og ansiktssvette kan man jo forsøke thorakal sympatektomi.

Dridase virker også bedre på meg enn Egazil. Kanskje du burde bytte til Dridase?

Anonymous poster hash: c9573...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrgrgrgr %&#!#

Våkner kliss blaut av svette om morningen, tar en dusj, er like våt igjen etter et par timer Hva skal man egentlig gjøre? Man må jo leve på en eller annen måte, men dette er bare noe h#%!"% drit. Tar jeg flere piller så får jeg ikke puste, man blir jo så tørr i hals, munn og nese

Kanskje jeg har misforstått? Trodde pillene fungerte bra for deg.... Sluttet de bare å virke helt plutselig?

*føler med deg* Jeg kan ikke ta slike medisiner pga bivirkningene :(

Anonymous poster hash: d3207...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisinen fungerer så absolutt! De hjelper veldig på "hverdagssvetten" Men hvis det er varmt ute eller jeg gjør noe fysisk, så svetter jeg igjen. Og jeg tørr ikke ta mer enn 4 piller for dagen (tar alltid 2 om morningen, og så flere etter behov)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg var anonym bruker som skrev oppfor deg :P Jeg var til legen denne uken, og hun kunne ikke skrive det ut til meg. Måtte skrives ut av spesialist. Men hun henviste meg videre til en hudlege, så får håpe jeg får prøve det av han. Håper ikke det er så lang ventetid:S Denne tiden av året er liksom den værste, førdi det er for kaldt til å gå uten jakke, og for varmt til å gå med, men kan ikke gå i singlett ute nå heller:P Hun forberedte meg på at han var vistnok ganske sur han hudlegen hadde hun hørt, men han hadde kort ventetid. Så får håpe han lar meg prøve dem å ikke avviser meg med at han vet best, og at jeg må slutte å google :P Så på hjemmesiden hans at de var glad i å behandle svette me botox, men i så fall må jeg jo ha det over HELE kroppen og deeet blir jo litt drøyt :P

Kontakt Volvat eller aleris så får du time på dagen omtrent hos hudlege, og du kan sette i gang med en gang.

Anonymous poster hash: 79164...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Volvat eller aleris så får du time på dagen omtrent hos hudlege, og du kan sette i gang med en gang. Anonymous poster hash: 79164...73a

Bodde i trondheim på den tiden, vet ikke om de har slikt der, men godt råd for nestemann:-)

Jeg prøvde dridrase, det hjalp ikkeno for meg. Tar nå 10 stk egazil hver morgen, da holder det ut dagen. Tar jeg mindre enn 10 stk svetter jeg fra morgen til kveld.. Usj, jaja.

Anonymous poster hash: 3c987...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dere som har hyperhidrose, hva jobber dere med? Dette er jo ikke lett å kombinere med jobb, jeg er arbeidssøkende, og det er sterkt begrenset hvilke jobber jeg kan søke på. Kan ikke bruke uniform, ikke noe fysisk arbeid. Jeg er også sterkt "handikappet" pga noen allergier. Må jobbe på kontor. Møter dere noe forståelse for dette fra arbeidsgiver, eller nav hvis dere er i det systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har det blitt av alle sammen? Har dere krepert av heteslag?

Du bruker Egazil ikke sant? Har du prøvd dridase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som ønsker å prøve dridase, men som synes det er vanskelig å ta opp dette med din fastlege (en fastlege kan skrive ut dridase), her er litt dokumentasjon på at dridase fungerer, ta med disse artiklene som er publisert i vitenskaplige tiddskrifter (Oxybutynin er virkestoffet i både dridase og ditropan)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25427685
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25318092
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25173719

Som dere kan lese har Oxybutynin god effekt på 70-90% av pasientene som sliter med hyperhidrose i studiene som er lagt ved, noe som jeg vil si er gode prognoser, når det i tilegg er få eller ingen alvorlige bieffekter, da tørr munn som den vanligste, burde det være godt nok til å overtale legen din til å la deg prøve det. Lykke til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Egazil fungerer og er mye billigere

Men slik du beskriver det lenger opp i tråden, virker det ikke til å ha så god effekt på deg? Eller misforstår jeg nå... ;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ikke bare hudlege som kan skrive ut dridase? Jeg har generalisert hyperhidrose, dvs over hele kroppen. Egazil tar rundt 80-90 % av hverdagsplagene. Men er det noen her som har prøvd både egazil og dridase? Hva var best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare hudlege som kan skrive ut dridase? Jeg har generalisert hyperhidrose, dvs over hele kroppen. Egazil tar rundt 80-90 % av hverdagsplagene. Men er det noen her som har prøvd både egazil og dridase? Hva var best?

Jeg fikk det direkte av min fastlege. Har samme problem som deg, generalisert, men dessverre ikke prøvd egazil, så det kan jeg ikke svare deg på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betaler du for en pakke? I Egazil er det 100 stk, og de koster rundt 100 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betaler du for en pakke? I Egazil er det 100 stk, og de koster rundt 100 kr

480,- for 100 stk Dridase. Men du trenger trolig ikke ta like mange av dem daglig som egazil...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...