Dorte65 Skrevet 28. juni 2022 #361 Del Skrevet 28. juni 2022 Hei, kom over denne siden etter at jeg googlet. Jeg svetter hele tiden også. Har vært/er i overgangsalderen i ca 8 år. Har gått på hormoner men sluttet høsten 2021. Svettet selv om jeg brukte hormoner. Nå bruker jeg ikke hormoner og svetter fortsatt. Fikk noe som heter Teva Clonidine som liksom skal dempe svetten......men jeg vet ikke jeg.....svetter fortsatt. Denne medisinen må bestilles og koster rundt 700 kr. Jeg har egentlig ikke råd til den, så håpte at jeg kunne få noen tips her. Men som jeg leser har jo en medisin gått ut av produksjon (typisk grrr). Hva gjør dere som gikk på denne nå? Gått over på en annen medisin? Dorte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 28. juni 2022 #362 Del Skrevet 28. juni 2022 Jeg var på apoteket idag. Den utenlandske versjonen av Egazil kommer ikke til Norge sa de. Hvordan fikk dere tak i den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorte65 Skrevet 28. juni 2022 #363 Del Skrevet 28. juni 2022 MalloryK, hva bruker du nå? Eller bruker du ingenting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 28. juni 2022 #364 Del Skrevet 28. juni 2022 Jeg bruker ingenting nå. Egazil var det eneste som fungerte for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorte65 Skrevet 28. juni 2022 #365 Del Skrevet 28. juni 2022 Utolig at det ikke finnes noe som funker for svette........skal til hudlege uansett om en stund så da skal jeg spørre han. Er så lei........Teva-Clonidine har hjulpet "litt", men absolutt ikke bra nok til den prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 28. juni 2022 #366 Del Skrevet 28. juni 2022 (endret) Hvis du skal til hudlege så kan du få resept på Ditropan. Det fungerer for mange. Hudlegen må skrive den første resepten Endret 28. juni 2022 av MalloryK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorte65 Skrevet 28. juni 2022 #367 Del Skrevet 28. juni 2022 Prøvde du den? Var det den som kostet rundt 700 kr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 28. juni 2022 #368 Del Skrevet 28. juni 2022 Ditropan fungerte ikke for meg. Og altfor dyrt. Kun Egazil som virket for meg, og hadde bare små bivirkninger. Nå er jeg enda mer isolert, det bare renner. Og ingenting man kan gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorte65 Skrevet 28. juni 2022 #369 Del Skrevet 28. juni 2022 Huffamei, helt utrolig at det ikke finnes noe. Er sikker på at hvis dette hadde vært en "manneplage" så hadde det vært noe å få for det. Dyrt ja, den jeg bruker nå er også veldig dyr, tror nok ikke jeg har råd til dette i lengden nei, er ufør så det stopper seg selv med tanke på penger 😪 blir så oppgitt over dette her...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #370 Del Skrevet 28. juni 2022 MalloryK skrev (På 15.3.2022 den 10.02): I Norge kan man kun få botox i ansikt og hender for hyperhidrose. I Usa stikker de overalt. Endelig har jeg vært hos hudlege og jeg har fått godkjent botox i lysken. Veldig spent på om det vil ha noen effekt da jeg sliter enormt med soppinfeksjon pga svetten. Anonymkode: 530cb...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 30. juni 2022 #371 Del Skrevet 30. juni 2022 Ryddet for avsporinger. Christina82, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 1. juli 2022 #372 Del Skrevet 1. juli 2022 MalloryK skrev (På 28.6.2022 den 9.54): Jeg var på apoteket idag. Den utenlandske versjonen av Egazil kommer ikke til Norge sa de. Hvordan fikk dere tak i den? Hei, jeg lurer fortsatt. Hvor får man kjøpt dette nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #373 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 12.13): Noen flere som sliter med svette i underlivet? Anonymkode: 90f1d...88e AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 9.45): Jeg sitter hos legen akkurat nå for å be om henvisning til vurdering av botox i lysken. Jeg svetter så mye der at jeg sliter enormt med soppinfeksjon i underlivet. Jeg vet ikke om det er mulig med botox der, men man kan jo få det i armhulen så jeg håper deg er mulig i lysken også 🤞🏻 Anonymkode: 530cb...d8b Siterer disse innleggene i tillegg hvis det skulle være tvil i hvorfor jeg dro opp et innlegg fra mars ang botox i lysken. Jeg har altså fått det godkjent, men får ikke time til å sette før etter sommeren en gang. Jeg har vært på sykehuset i Stavanger. Anonymkode: 530cb...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorte65 Skrevet 1. juli 2022 #374 Del Skrevet 1. juli 2022 (endret) Bare en liten oppdatering: Vel, var hos hudlege Funk i Moss, og spurte om medisin for svetting over hele kroppen. Han sa at han ikke hadde skrevet ut noe på resept siden 2019 pga han sa en bivirkning var tidlig demens og at det ikke finnes noe annen medisin, bortsett fra Botox. Så da fikk jeg ikke noe. Endret 1. juli 2022 av Dorte65 Var litt usikker på navnet på medisinen som Funk sa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #375 Del Skrevet 1. juli 2022 Dorte65 skrev (32 minutter siden): Bare en liten oppdatering: Vel, var hos hudlege Funk i Moss, og spurte om medisin for svetting over hele kroppen. Han sa at han ikke hadde skrevet ut noe på resept siden 2019 pga han sa en bivirkning var tidlig demens og at det ikke finnes noe annen medisin, bortsett fra Botox. Så da fikk jeg ikke noe. Vet om bivirkning tidlig demens, men altså man kan få slag av Paracet som bivirkning, man bruker det som smertestillende lell. Anonymkode: d550b...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #376 Del Skrevet 1. juli 2022 Dorte65 skrev (33 minutter siden): Bare en liten oppdatering: Vel, var hos hudlege Funk i Moss, og spurte om medisin for svetting over hele kroppen. Han sa at han ikke hadde skrevet ut noe på resept siden 2019 pga han sa en bivirkning var tidlig demens og at det ikke finnes noe annen medisin, bortsett fra Botox. Så da fikk jeg ikke noe. Jeg fikk ca samme beskjed da jeg var hos hudlegen på tirsdag. De anbefalte ikke Ditropan lenger pga demens og at skrev den ut ytterst sjelden. Anonymkode: 530cb...d8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #377 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg fikk ca samme beskjed da jeg var hos hudlegen på tirsdag. De anbefalte ikke Ditropan lenger pga demens og at skrev den ut ytterst sjelden. Anonymkode: 530cb...d8b Jaggu glad jeg fikk den i forrige måned da hos min hudlege. Fikk et nytt liv, kan gå tur i steiksol uten å svette en dråpe! Og jeg er hardt rammet av hyperhidrose, så den gav god effekt. Ser helse bergen skriver: Utvikling av demens er rapportert som en sjelden bivirkning hos voksne pasienter som bruker oxybutynin for andre sykdommer enn hyperhidrose. Hvorvidt oxybutynin brukt ved hyperhidrose kan gi demensutvikling ved lang tids bruk er foreløpig ukjent, men vurderes som en mulig risiko. Den risikoen tar jeg, for jeg hadde ikke kommet meg ut døra uten medisiner. Anonymkode: 8fd2a...cc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #378 Del Skrevet 1. juli 2022 Kjenner jeg ble litt stresset nå, har ikke hørt om tidlig demens som bivirkning før. Jeg har de siste årene fått resepten av fastlege, og jeg tror ikke hun er oppdatert på dette. Lurer på hvor stor risikoen er, og om det bare er hos eldre, og om det blir høyere risiko jo lengre man bruker det... Prøver å lese litt rundt det, men alt fokus er på overaktiv blære og at det finnes alternative medisiner for det som ikke gir samme bivirkninger. Tør ikke snakke med hudlege hvis det betyr at jeg mister resepten! Som brukeren over har jeg fått et helt ny liv etter medisinen, og botox hjelper bare litt når man svetter over hele kroppen (i tillegg til veldig lang ventetid). Men skulle gjerne visst hva risikoen er for å kunne ta valget... Anonymkode: 3902a...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #379 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kjenner jeg ble litt stresset nå, har ikke hørt om tidlig demens som bivirkning før. Jeg har de siste årene fått resepten av fastlege, og jeg tror ikke hun er oppdatert på dette. Lurer på hvor stor risikoen er, og om det bare er hos eldre, og om det blir høyere risiko jo lengre man bruker det... Prøver å lese litt rundt det, men alt fokus er på overaktiv blære og at det finnes alternative medisiner for det som ikke gir samme bivirkninger. Tør ikke snakke med hudlege hvis det betyr at jeg mister resepten! Som brukeren over har jeg fått et helt ny liv etter medisinen, og botox hjelper bare litt når man svetter over hele kroppen (i tillegg til veldig lang ventetid). Men skulle gjerne visst hva risikoen er for å kunne ta valget... Anonymkode: 3902a...4e9 Vi får heller begynne tidlig med høreapparat for å veie opp for risikoen🤣🤣 mange er ikke klar over at å gå rundt å høre dårlig og ikke bruke høreapparat gir ganske stor økt risiko for demens 😛 Anonymkode: 8fd2a...cc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
partytre Skrevet 2. juli 2022 #380 Del Skrevet 2. juli 2022 MalloryK skrev (På 1.7.2022 den 10.09): Hei, jeg lurer fortsatt. Hvor får man kjøpt dette nå? Ingen steder, man får ikke tak i verken norsk Egazil eller utenlandsk Egazil nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå