Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Hard Ride
Skrevet

Synes uansett at skytespill er så idiotisk!

Hvorfor f...skal man ha skyte spill!!

Er det for underholdningensskyld? At man sitter å "spiller" at man skyter andre!

Finn noe annet å gjøre!!

Det er tydelig at du ikke spiller det selv, og du er kanskje enig i at dette er noe du ikke helt skjønnner?

Hvis du tenker på at det finnes flere millioner mennesker over hele verden som spiller skytespill, og som aldir har blitt drapsmenn av den grunn, så ser du kanskje at det blir litt banalt å be dem "finne på noe annet å gjøre"?

Folk liker forskjellige ting, og vi skal ikke styre hva folk får lov, og ikke får lov til å like.

Forresten. Poster denne linken fra VG her: Hevder Breivik fikk militær trening i Hviterussland

Terrorsiktede Anders Behring Breivik skal ha fått militær trening ved en hemmelig paramilitær base i Hviterussland, hevder en hviterussisk opposisjonspolitiker.

Som jeg skrev tidligere, så er det ikke dataspill terrorister tyr til for å skaffe ferdigheter.

Dataspill for Breivik har sannsynligvis ikke vært noe annet enn tidsfordriv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som jeg skrev tidligere, så er det ikke dataspill terrorister tyr til for å skaffe ferdigheter.

Dataspill for Breivik har sannsynligvis ikke vært noe annet enn tidsfordriv.

Tidsfordriv er vel en understatement. Han tok seg et friår ene og alene for å spille World of Warcraft. Istedenfor å jobbe, være med venner og annen normal aktivitet. I ett år dreide hele livet hans seg om WoW. I etterkant har han vel spilt WoW og andre spill mer i retning av tidsfordriv. Men det er faen meg ikke normalt å ta seg et "friår for å spille dataspill".

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Dataspill alene gjør ingen til morder. Hvis de gjør det er det mange tikkende bomber rundt omkring.

For å sette ting litt i relieff: Kom over en artikkel om vår egen statsminister, skrevet under en uke før tragedien. Der innrømmer han å se tvserier utover natta, og spille dataspillet Age of empires:

Stoltenberg forteller også om den andre lidenskapen sin, men at han ikke har like mye tid til den.

- Det er dataspill. «Age of empires». Det tar så mye tid at jeg må legge det til side. Hvis jeg begynner med det, så går natta.

Age of empires er etter det jeg vet, ett strategispill som handler endel om krig. Gjør det vår egen statsminister til en tikkende bombe?

Man finner ikke årsaken i dataspill, ikke alene. Det er nok en hel rad av kombinasjoner som ligger bak, samt noe som ikke er helt iorden oppe i hodet til ABB.

Skrevet

Synes uansett at skytespill er så idiotisk!

Hvorfor f...skal man ha skyte spill!!

Er det for underholdningensskyld? At man sitter å "spiller" at man skyter andre!

Finn noe annet å gjøre!!

Hvorfor må man finne noe annet å gjøre? Hva er dine hobbyer da? Mulig jeg ikke liker de, så da bør du fine deg noe annet å gjøre.......... :ironi:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må man finne noe annet å gjøre? Hva er dine hobbyer da? Mulig jeg ikke liker de, så da bør du fine deg noe annet å gjøre.......... :ironi:

Hobbyene mine er ihvertfall mer interessante en å sitte å spille at man "skyter" andre mennesker.Det fins mange andre strategiske spill man kan holde med på uten å "skyte" ..

http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article5684654.ece

Gjest Katten.
Skrevet

Jeg skal lage et spill hvor alle fiender er AnonymeBrukere. Det hadde vært godt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hobbyene mine er ihvertfall mer interessante en å sitte å spille at man "skyter" andre mennesker.Det fins mange andre strategiske spill man kan holde med på uten å "skyte" ..

Mente sunnere istede forinteressante.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal lage et spill hvor alle fiender er AnonymeBrukere. Det hadde vært godt.

Er det greit at noen lager et spill hvor fienden er alle som bruker en katt i avataren sin?

• Liker 2
Skrevet

Naturlig nok synes du at din hobby er mer interessant, men kan du ikke fortelle hva den er da, så kan vi avgjøre.......

Det er mange hobbyer jeg ikke liker, og personlig synes jeg det er bortkastet tid å sitte og spille dataspill da jeg ikke finner glede i dag, ingen type spill, men andre må da få lov til å finne glede i det for det. Ærlig talt, selv om man selv ikke liker en type hobby, betyr ikke det at den hobbyen er feil.

Blir talentløst å prøve å legge skylden på et spill.

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Ok, la oss si at du strikker. Jeg syns det er totalt unødvendig at folk sitter å strikker skjerf. Det finnes bedre ting å strikke uten å måtte ty til skjerf hver eneste gang. Det er mer interessant.

Jeg må være verdens verste person som er som en tikkende bombe, en dag smeller det nok fra meg også.

Jeg spiller nemlig spill, alle mulige spill fra Farmville på FB til WoW og Battlefield.

I tillegg er jeg på skytebanen 2 ganger i uken og driver med pistolskyting. Hører på musikk gjør jeg også...ikke så mye på topp20, men gjerne black metal og litt hardere musikk.

• Liker 1
Gjest Hard Ride
Skrevet

Tidsfordriv er vel en understatement. Han tok seg et friår ene og alene for å spille World of Warcraft. Istedenfor å jobbe, være med venner og annen normal aktivitet. I ett år dreide hele livet hans seg om WoW. I etterkant har han vel spilt WoW og andre spill mer i retning av tidsfordriv. Men det er faen meg ikke normalt å ta seg et "friår for å spille dataspill".

Det gjør ham ikke til en massemorder, uansett hvor mye man eventuelt misliker wow. (hater det spillet selv ;) )

• Liker 1
Skrevet

Hvor står det at han tok seg et friår for å spille WoW? Jeg var under det inntrykket at han brukte det mer for å skjule planleggingen hans? Han skriver ihvertfall om tips for å skjule planleggingen av angrep.

• Liker 2
Skrevet

Ok, la oss si at du strikker. Jeg syns det er totalt unødvendig at folk sitter å strikker skjerf. Det finnes bedre ting å strikke uten å måtte ty til skjerf hver eneste gang. Det er mer interessant.

Jeg må være verdens verste person som er som en tikkende bombe, en dag smeller det nok fra meg også.

Jeg spiller nemlig spill, alle mulige spill fra Farmville på FB til WoW og Battlefield.

I tillegg er jeg på skytebanen 2 ganger i uken og driver med pistolskyting. Hører på musikk gjør jeg også...ikke så mye på topp20, men gjerne black metal og litt hardere musikk.

Shit, noen burde fengsle deg. Du er vel ikke vegetarianer også?!

:ironi:

Skrevet (endret)

Nei, men HVORFOR liker andre å spille at de "skyter" mennesker?

Når jeg spiller skytespill så tenker jeg ikke "WOOOOO, i dag skal jeg plaffe ned noen mennesker!!". Jeg spiller helst skytespill med venner, fordi det er sosialt og morsomt. Jeg slapper av når jeg spiller. Spiller egentlig ganske lite skytespill, det er en smule kjedelig å spille alene. Fortrekker spill som Assassin's Creed, f.eks. Der spiller du snikmorder. Jeg har dog ikke blitt en snikmorder enda...

Eneste skytespillet jeg spiller nå er Halo: Reach, så snart begynner jeg vel å skyte folk på gata med rocket launcher :ironi:

Endret av antibac
Skrevet

Hvor står det at han tok seg et friår for å spille WoW? Jeg var under det inntrykket at han brukte det mer for å skjule planleggingen hans? Han skriver ihvertfall om tips for å skjule planleggingen av angrep.

Det står i manifestet, i den delen hvor han beskriver seg selv og sitt eget liv. Han hadde visst stor glede av dette friåret med WoW-spilling, det var ifølge ham selv en fin erfaring og han hadde det veldig gøy. Husker ikke sidetallet og alle detaljer han skrev om det, men skal vel sikkert lese den delen av manifestet igjen ila. helgen så jeg kan sitere fra det senere. Tror dette friåret med WoW-spilling var i 2005, om jeg ikke husker feil.

Han skriver også om WoW et annet sted i manifestet, men da riktignok i form av at referanser til spillingen ble brukt for å skjule det han egentlig drev på med. Så jeg antar at han i den mer aktive delen av planleggingen bare brukte WoW som tidsfordriv og "unnskyldning" for å være asosial.

Gjest Consensio
Skrevet

Shit, noen burde fengsle deg. Du er vel ikke vegetarianer også?!

:ironi:

Nei, jeg eter kjøtt? Gjør blodsmaken i munnen til at jeg blir enda farligere kanskje?

Gjest Consensio
Skrevet

det var ifølge ham selv en fin erfaring og han hadde det veldig gøy.

Gøy hadde han nok, men hva mente han med fin erfaring?

Fin erfaring i forhold til hva han planla? I så fall så er jo det helt idiotisk.

Han skjøt fireballs på et monster som ligner på en blobb som gjør at han fikk erfaring nok til å utføre en massakre på Utøya? :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere som spiller slike spill?

Virker så umodne og slaskete!

Skrevet (endret)

Det har vert gjort et utall studier på koblingen mellom skytespill og vold, mange av undersøkelsene har vert gjort av forskere med en agenda mot dataspill og selv de har hatt lite å komme med.

Koblingen mellom dataspill og vold er som koblingen mellom Norwegia ost og vold, Vi menn og vold etc.

Den er ikke større eller mindre enn noen andre felles faktorer.

At Brevik sier at han brukte COD og lignende spill for å trene på å skyte bevegelige mål forteller litt om hans mangel på virkelighetsoppfattning.

Jeg spiller endel dataspill og har også holdt på med pistol og rifleskyting på aktivt nivå og likhetene mellom dataspill og virkeligheten i en slik kontekst som Brevik snakker om finne rett og slett ikke.

Til AB over - jeg er 35.

Endret av Kim
Gjest Katten.
Skrevet

Gøy hadde han nok, men hva mente han med fin erfaring?

Fin erfaring i forhold til hva han planla? I så fall så er jo det helt idiotisk.

Han skjøt fireballs på et monster som ligner på en blobb som gjør at han fikk erfaring nok til å utføre en massakre på Utøya? :fnise:

Trykk "Play direct from Myndflame"

Møtte han på de der skapningene, har vi en mulig forklaring på alt han gjorde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...