Gå til innhold

Eiendomsmegler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Nigiria

Det bør også nevnes at den stilen der jo var mer vanlig på 50- og 60-tallet enn i dag. Dersom man går sånn kledd i dag blir det mye mer en statement enn det var den gangen, så kan ikke sammenlignes helt. Den gang gikk "alle" sånn fordi det var forventet i arbeidshverdagen å se koservativ og pyntet ut, i dag velger en å se sånn ut fordi man synes det er fint med den looken. Jeg synes det blir stivt og bare foretrekker en helt annen stil. Det må vel være greit det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde i grunn ikke brydd meg stort hvis min samboer var eiendomsmegler.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Jeg har litt aversjoner mot eiendomsmeglere, men det er bare en halvslapp fordom som lett kan motbevises da jeg ikke er en skrulling som tror alle i et yrke er like.

Altså er det slett ingen dealbreaker, men jeg sitter altså heller og flirer litt av de klysete bildene i boligbilagene enn å runke til dem for å si det på den måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det går. Slapp som i "har ikke utdannelse eller ambisjoner". Tror ikke noen drømmer om å bli en vaktmester akkurat.. Jeg kan ikke tenne på en person som ikke vet at pi er 3,14, og tenner jeg ikke på han (ser på han som dum) kan jeg ikke være med han. Muskler har ikke så mye å si om man er dum som et brød.

Man trenger ikke være boksmart for å være intelligent, ofte ganske tvert i mot. Det er dog helt greit at du har dine preferanser og ikke kan tenne på en "dum vaktmester" (men gudene skal vite at vi faktisk trenger vaktmestere), men poenget mitt er at du aldri har vært forelsket i utgangspunktet hvis noe yrket til vedkommende før deg til å miste alle følelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt aversjoner mot eiendomsmeglere, men det er bare en halvslapp fordom som lett kan motbevises da jeg ikke er en skrulling som tror alle i et yrke er like.

Med deg på den. ;)

Det er jo på ingen måte en dealbreaker dersom jeg skulle møte en flott, reflektert og intelligent mann som plutselig skulle vise seg å være en eiendomsmegler.

Men jeg tror helt at det er en stor andel eiendomsmeglere som er klysete og uærlige, større enn den du finner i andre yrkesgrupper, så ser det som lite sannsynlig at jeg ender opp med en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør også nevnes at den stilen der jo var mer vanlig på 50- og 60-tallet enn i dag. Dersom man går sånn kledd i dag blir det mye mer en statement enn det var den gangen, så kan ikke sammenlignes helt. Den gang gikk "alle" sånn fordi det var forventet i arbeidshverdagen å se koservativ og pyntet ut, i dag velger en å se sånn ut fordi man synes det er fint med den looken. Jeg synes det blir stivt og bare foretrekker en helt annen stil. Det må vel være greit det?

Såklart. Og du har rett angående det med statement. Snodig likevel at du syntes bildet var turnoff. Jon Hamm er visstnok en av verdens mest sexy menn. Jaja, folk har forskjellig smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forbinder eidomsmeglere med klysete gutter med sleik og sossete vaner. Har derfor ikke sånn umiddelbare gode assosiasjoner til yrket. Tror kanskje ikke det er det mest attraktive yrket på damefronten sånn sett. Det med ugunstige arbeidstider er jo også et minus. Men så klart; Alle er forskjellige, også eiendomsmeglere.

Sånn tenker jeg også.. Et lettvint yrkesvalg for de som ikke brenner for noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke være boksmart for å være intelligent, ofte ganske tvert i mot. Det er dog helt greit at du har dine preferanser og ikke kan tenne på en "dum vaktmester" (men gudene skal vite at vi faktisk trenger vaktmestere), men poenget mitt er at du aldri har vært forelsket i utgangspunktet hvis noe yrket til vedkommende før deg til å miste alle følelser.

Første ledd i setningen din er helt riktig. I andre ledd tar du derimot fullstendig feil. I det minste er det helt kontraintuitivt. Er det sannsynlig at boksmarte mennesker er mindre smarte enn andre mennesker mener du? Det virker helt urimelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...