Gå til innhold

Eiendomsmegler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anette

Når jeg liker noen, så tenker jeg ikke på utdannelsen til denne person. Jeg tenker på personligheten og overfladisk nok også på utseendet. God utdannelse er ett pluss, ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

njææ, nå kjenner jeg ikke alle eiendomsmeglerne i verden, men de jeg kjenner og der de jobber er det bare klyser av noen mannfolk:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Er det ingen yrkesgrupper eller samfunnsgrupper du har fordommer mot?

Hvorfor skal alle meglere bli stemplet som klyser? Jeg mener at folk er forskjellige, det er ikke sånn at alle meglere er klysete eller sånn at alle politimenn spiser donuts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemeg

For være helt ærlig, så syns jeg ikke advokatyrket er så spesielt og vanskelig. Kjenner mange som ikke akkurat er de skarpeste knivene i skuffen som studerer jus. Å lese samfunnsvitenskapelig fag og gamle lover fra 1800-tallet hadde jeg ikke orket, og det er jo noe som ALLE kan HVIS de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3år er jo nokså vanlig for de fleste yrker! Må man liksom bli advokat i tillegg for å være "bra nok"?

Du sier jo det selv. 3 år er vanlig. Vanlig betyr: ikke noe spess.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemeg

For være helt ærlig, så syns jeg ikke advokatyrket er så spesielt og vanskelig. Kjenner mange som ikke akkurat er de skarpeste knivene i skuffen som studerer jus. Å lese samfunnsvitenskapelig fag og gamle lover fra 1800-tallet hadde jeg ikke orket, og det er jo noe som ALLE kan HVIS de vil, eller om det orker. Det hadde ikke jeg orket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier jo det selv. 3 år er vanlig. Vanlig betyr: ikke noe spess.

Jammen hvorfor skal man være nødt til å ha ekstra utdanning for å selge hus? Jeg skjønner ikke hvorfor ikke de 3 årene er nok? Det er mange som jobber som eiendomsmegler uten å ha studert det. De har bare tatt et kurs. Da må det være bedre med oss som har 3 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen hvorfor skal man være nødt til å ha ekstra utdanning for å selge hus? Jeg skjønner ikke hvorfor ikke de 3 årene er nok? Det er mange som jobber som eiendomsmegler uten å ha studert det. De har bare tatt et kurs. Da må det være bedre med oss som har 3 år?

Helt klart. Og du har også helt rett i at det ikke skulle kreves mer enn 3års utdannelse for å selge hus. Men jeg vil aldri se på dere som godt skolerte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eiendomsmegler

Helt klart. Og du har også helt rett i at det ikke skulle kreves mer enn 3års utdannelse for å selge hus. Men jeg vil aldri se på dere som godt skolerte.

Hva er godt skolert for deg da? Minimum professor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er godt skolert for deg da? Minimum professor?

Helst PhD. Master går også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Uff, nei. Liker virkelig ikke eiendomsmeglertypen. Jeg foretrekker menn med en litt annen uniform enn den sedvanlige megleruniformen med grå dress og lys blå skjorte.

Men det må ikke være brannmannuniform eller militær osv. Det kan godt være en mann i sykepleierklær.

Tror kanskje tiltrekkes menn som har en jobb med litt dypere og større idealer enn f.eks. eiendomsmegler. Andre yrker som er turn off for meg er økonom, finansmegler, selger etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt latterlig å diskutere hvilke yrker som er turnoff. Hvis man forelsker seg så forelsker man seg. Velger man å ikke treffe igjen en mann man virkelig liker med bakgrunn i yrket hans, så er man virkelig full av fordommer. Så trist!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg velger både venner og partner på bakgrunn av deres verdier og holdninger.

En kapitalist vil ALLTID være grunnleggende forskjellig fra meg, og dermed vil jeg selvsagt også mene at en eiendomsmegler eller en finansanalytiker er fullstendig turn off og helt utelukket som partner.

Noen velger partner etter utseende og vekt, jeg velger etter hva mennesket faktisk står for. Så jo. Yrke kan være en diger, diger turn off.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg kan være skikkelig forelsket i en fyr, men hvis jeg finner ut at han er en vaktmester f.eks, så får jeg helt avsmak.

Ikke pga jeg har noe imot det, men når jeg har såpass drømmer og ambisjoner selv, vil jeg aldri passe med en sånn slapp person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med eiendomsmeglere, er at de velger yrke pga status og ikke pga pasjon. Ergo er de gjerne veldig overfladiske. De ønsker å gå i pene klær og kjøre fine biler. At det er derfor de velger dette yrket (jeg har jobbet i et stort og kjent eiendomsselskap og går utifra de gutta der). Not my cup of tea. Jeg liker menn, som gjør det de føler er rett for dem og som har et ønske om å være ærlig ovenfor seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nigiria

Hva er sossete vaner? En sleik er jo bare en hårfrisyre, hva er galt med å se ut slik alle menn gjorde for i underkant av femti år siden? Eller er du blant alle dem som foretrekker menn med et "rufsete" ytre? Hahahahah, ler meg skakk hver gang jeg hører det uttrykket der.

Med sossete vaner mener jeg at en person er såpass opptatt av materielle verdier (dette gjelder flere yrker, slik som salg, finans, eiendomsmegling m.m.), slik at vi neppe kunne hatt så mange holdninger eller verdier til felles. Det er ikke til å stikke under en stol at de fleste eiendomsmeglere kan spottes fra god avstand med full dress og sleik, og det er rett og slett en stil som jeg ikke finner attraktiv i det hele tatt. Synes sleik er sykt turn off. Det er bare en smakssak. Forstår ikke hva du mener med "rufsete ytre" jeg da, men foretrekker i alle fall menn/gutter med en litt annen stil enn den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan være skikkelig forelsket i en fyr, men hvis jeg finner ut at han er en vaktmester f.eks, så får jeg helt avsmak.

Ikke pga jeg har noe imot det, men når jeg har såpass drømmer og ambisjoner selv, vil jeg aldri passe med en sånn slapp person.

Man er ikke forelsket hvis noe så simpelt som et ærlig yrke gjør at du får avsmak. Å kalle en vaktmester slapp er jo også ganske motsigende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sossete vaner mener jeg at en person er såpass opptatt av materielle verdier (dette gjelder flere yrker, slik som salg, finans, eiendomsmegling m.m.), slik at vi neppe kunne hatt så mange holdninger eller verdier til felles. Det er ikke til å stikke under en stol at de fleste eiendomsmeglere kan spottes fra god avstand med full dress og sleik, og det er rett og slett en stil som jeg ikke finner attraktiv i det hele tatt. Synes sleik er sykt turn off. Det er bare en smakssak. Forstår ikke hva du mener med "rufsete ytre" jeg da, men foretrekker i alle fall menn/gutter med en litt annen stil enn den der.

Synes du virkelig dette er sykt turnoff? http://tmagazine.blogs.nytimes.com/2008/10/30/look-the-part-2-mad-men-hair-uncovered/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Man er ikke forelsket hvis noe så simpelt som et ærlig yrke gjør at du får avsmak. Å kalle en vaktmester slapp er jo også ganske motsigende.

Jo, det går. Slapp som i "har ikke utdannelse eller ambisjoner". Tror ikke noen drømmer om å bli en vaktmester akkurat.. Jeg kan ikke tenne på en person som ikke vet at pi er 3,14, og tenner jeg ikke på han (ser på han som dum) kan jeg ikke være med han. Muskler har ikke så mye å si om man er dum som et brød.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...