Gå til innhold

Middagsdate hjemme hos deg....

straamann

Anbefalte innlegg

Og en iboende vilje til å glede et menneske man liker...

jo altså, jeg utelot det fordi det virket litt "malplassert" på Steinar :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Maskinist faktisk :)

- men du vet, i grunnskolen i dag lærer alle å lage mat :gjeiper:

Og, om man følger LITT med på det som serveres hjemme er det slett ikke vanskelig å lage en god middag fra bunnen av heller... Og vil man ha det skikkelig enkelt kjøper man stekeposer ala gigant, putter kjøttet OG grønnsakene inni og smeller det hee i ovnen og vips så er herremåltidet selvlaget :)

Alt man må viser er vilje til å handle inn maten, og å dekke bordet, noe du også måtte gjøre med grøten (hvis du ikke spiser den med sleiven ut av gryten da ja...)

Jeg synes jeg ser det. Her kommer damen forventningsfull og sikkert pyntet for anledningen, og Steinar byr på grøt rett fra gryten, spist med sleiv annenhver gang. Han vil vel spare på oppvasken. Kanskje han er gentleman og lar damen få en sleiv for seg selv :skratte: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å være synsk kan jeg si med 99 prosent sikkerhet at når du er nærmere 50 år og har et gjennomført negativt syn på alle kvinner, vil du forbli singel også resten av ditt liv. Du hevder at alle kvinner er golddiggere, kravstore, vankelmodige etc. etc. basert på den ene du kjenner og innbiller deg at du har noe på gang med.

En ting er ihvertfall helt sikkert - jeg skal ikke ha hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man må ha opplevd at noen har vært forelska i seg, eller å ha vært forelsket selv.

Det er faktisk ganske så fascinerende å se hvordan kvinner unnskylder menns oppførsel.

Og da er det jo bare for mannen å påstå at han f.eks ikke klarer å lage mat, eller ikke klarer å vaske gulvet, eller sette på vaskemaskinen, eller henge opp klærne osv. ... og så vips ... så slipper han alt han ikke gidder ... og får dama til å ta over hele jobben :smoke:

Heretter skal jeg jaggu lage svidd risengrynsgrøt på alle mine dater :ler:

Eller enda lurere er det sikkert å lage noe veldig fancy og la det bli totalt mislykket :idesmil:

For da skjønner jo dama hvor forelsket jeg er i henne med en gang vettu :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Fornuftige folk blir mer sjarmert av en mann som disker opp med risengrynsgrøt fordi han mener at han ikke har noe å tjene på å glede dama.

Aha, så du er altså egentlig ute etter å tjene på det selv? ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinist faktisk :)

- men du vet, i grunnskolen i dag lærer alle å lage mat :gjeiper:

Og, om man følger LITT med på det som serveres hjemme er det slett ikke vanskelig å lage en god middag fra bunnen av heller... Og vil man ha det skikkelig enkelt kjøper man stekeposer ala gigant, putter kjøttet OG grønnsakene inni og smeller det hee i ovnen og vips så er herremåltidet selvlaget :)

Alt man må viser er vilje til å handle inn maten, og å dekke bordet, noe du også måtte gjøre med grøten (hvis du ikke spiser den med sleiven ut av gryten da ja...)

Syns egentlig det er ganske greit at dama kan sånt jeg :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

En ting er ihvertfall helt sikkert - jeg skal ikke ha hvem som helst.

Tror du at du er den eneste som ikke vil ha hvem som helst? Det er et ordtak som sier at den du ikke kan få, nytter det ikke å tenke på. Har du tenkt lenge nok på den du vet, veid og funnet henne for lett? For å presisere, ikke i bokstavelig forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Når du inviterer til date, skal altså damen stå for matinnkjøp og i tillegg lage maten på ditt kjøkken? Man må virkelige håpe at du i det minste betaler for ingrediensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Det er faktisk ganske så fascinerende å se hvordan kvinner unnskylder menns oppførsel.

Og da er det jo bare for mannen å påstå at han f.eks ikke klarer å lage mat, eller ikke klarer å vaske gulvet, eller sette på vaskemaskinen, eller henge opp klærne osv. ... og så vips ... så slipper han alt han ikke gidder ... og får dama til å ta over hele jobben :smoke:

Heretter skal jeg jaggu lage svidd risengrynsgrøt på alle mine dater :ler:

Eller enda lurere er det sikkert å lage noe veldig fancy og la det bli totalt mislykket :idesmil:

For da skjønner jo dama hvor forelsket jeg er i henne med en gang vettu :ler:

Kan bare gjenta mitt tidligere innlegg, du kan aldri ha opplevd å følt noe som helst. Du er et egositisk, naivt og utrolig lite empatisk menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du inviterer til date, skal altså damen stå for matinnkjøp og i tillegg lage maten på ditt kjøkken? Man må virkelige håpe at du i det minste betaler for ingrediensene.

Jeg er flink til å betale, og skal jeg være helt ærlig så er i grunnen inntrykket mitt at det er det viktigste for kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare gjenta mitt tidligere innlegg, du kan aldri ha opplevd å følt noe som helst. Du er et egositisk, naivt og utrolig lite empatisk menneske.

Joda, jeg har følt mer enn nok, men det har åpenbart ikke vært de rette følelsene eller den rette personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Hadde du hatt noen vanlige menneskelige følelser og empati, tror jeg faktisk du hadde klart å svare på trådens tema.

Da tror jeg du hadde forstått at man setter pris på å få servert mat av noen man er forelsket i, om den er svidd eller ikke, og at det ikke gjøres for noe annet enn å glede den andre.

At du ikke forstår at det går an å glede noen uten at man skal ha noe igjen, så får du meg rett og slett til å synes veldig synd på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du hatt noen vanlige menneskelige følelser og empati, tror jeg faktisk du hadde klart å svare på trådens tema.

Da tror jeg du hadde forstått at man setter pris på å få servert mat av noen man er forelsket i, om den er svidd eller ikke, og at det ikke gjøres for noe annet enn å glede den andre.

At du ikke forstår at det går an å glede noen uten at man skal ha noe igjen, så får du meg rett og slett til å synes veldig synd på deg.

Joda, jeg forstår det. Selv om jeg ikke er forelsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det hjelper så du ikke sulter ihjel etter å ha gått lei risgrøt :)

forutsatt at du har en som kan koke til deg da....

Jeg er flink til å betale, og skal jeg være helt ærlig så er i grunnen inntrykket mitt at det er det viktigste for kvinner.

njaa - hvis du er skammelig rik og gavmild fins det sikkert en type kvinner som syns det er nok... Men jeg vet ærlig talt ikke om den typen er noe å samle på med tanke på livslang morro.. Men for kortvarig bekjentskap og sengelek er det sikkert nok...

- for noen..

Joda, jeg har følt mer enn nok, men det har åpenbart ikke vært de rette følelsene eller den rette personen.

Kan være du endrer fullstendig væremåte når det skjer - vi får krysse fingrene for deg og håpe på det beste..

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Eurodice

Jeg er klar over at du har øst ut tusener på tusener til damen i nord. Det kan du ikke skylde på andre enn deg selv. Men det har ingenting med denne saken å gjøre. Må du virkelig ha det inn med teskjeer? En gang til: Du inviterer til middag og ber damen kjøpe inn mat. Etterpå vil du at hun også skal lage maten. Mener du for ramme alvor at du ikke vil betale for hennes utlegg?

Jeg sier igjen, med din innstilling til kvinner kommer ingen til å ville ha deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva hadde du laget på en middagsdate hjemme hos deg?

Det er så lenge siden jeg var forelsket at jeg husker ikke følelsen engang.

Men jeg kan godt gjenta det jeg allerede har skrevet her tidligere; jeg hadde da laget en rett som hun liker godt.

Overraskelse er vel og bra, men ikke hvis man lager noe hun ikke liker eller tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du klarer ikke ta en selvstendig avgjørelse og overraske henne?

Jeg liker å ha en plan. Jeg er ikke like impulsiv som dere kvinner fordi jeg er en mann.

Og dermed vil jeg vite hva hun liker først.

Når jeg vet dette så kan heller overraskelsene komme senere :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...