Gjest KateW Skrevet 23. juli 2011 #241 Skrevet 23. juli 2011 Sorry, middagsdate forutsetter at du faktisk kan lage mat. Verken mer eller mindre, men det er minimumskravet. Hvis du ikke klarer å skjære opp grønnsaker, steke kjøttdeig, hakke hvitløk \ chili eller strimle en paprika da er det på tide å gjøre noe annet enn å sitte på kvinneguiden 100 timer i uka. Dagens! Godt å få le litt i dag. Takk.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 24. juli 2011 #242 Skrevet 24. juli 2011 Sorry, middagsdate forutsetter at du faktisk kan lage mat. Verken mer eller mindre, men det er minimumskravet. Hvis du ikke klarer å skjære opp grønnsaker, steke kjøttdeig, hakke hvitløk \ chili eller strimle en paprika da er det på tide å gjøre noe annet enn å sitte på kvinneguiden 100 timer i uka. Uenig. Det viktigste er at en prøver så godt en kan. 1
Dragonfly84 Skrevet 24. juli 2011 #243 Skrevet 24. juli 2011 Vann med is og limebåter. Pasta med creme fraiche, kylling, chili, pastakrydder, pepper, salt, fersk timian, paprika, litt rødløk, finhakket hvitløk osv. Bare noe helt enkelt med masse smak Jordbær til dessert, laget til litt lekkert.. Kan ikke slå feil. Jeg klarer helt sikkert å få det til å slå feil For mye pastakrydder, for lite creme fraiche, ikke finhakket nok hvitløk... Mange muligheter for å ødelegge det med mine kokkeferdigheter!
Pialill Skrevet 27. juli 2011 #244 Skrevet 27. juli 2011 Sist lagde jeg en helstekt indrefillet av svin som jeg la i marinade kvelden før. Som tilbehør lagde jeg gulrotpurre, kokt brokoli og potetbåter med persille og havsalt.Høres litt komplisert ut, men ufattelig lett om du organiserer litt :D Potetbåtene må være i ovnen minst 1time, gjerne halvannen. Når de er i ovnen skreller du gulrøtter og skjærer i passe små biter og gjør klar brokoli. Hopp i dusjen! Når du kommer ut av dusjen har du ca 40 min på deg. Stek raskt kjøttet i pannen sånn at det får stekeskorpe og hiv hele greien in i ovnen sammen med potetene i en ildfast form. Så har du 10-15 min å å gjøre deg ferdig på badet. Så setter du på vann til grønnsakene. Dekker på bordet om du ikke allerede har gjort det Gulrotpurreen trenger bare litt smør, salt og hvit pepper. LETT og kjempegodt! Og alle blir imponert uten særlig grunn... 1
Gjest Eurodice Skrevet 27. juli 2011 #245 Skrevet 27. juli 2011 Sist lagde jeg en helstekt indrefillet av svin som jeg la i marinade kvelden før. Som tilbehør lagde jeg gulrotpurre, kokt brokoli og potetbåter med persille og havsalt.Høres litt komplisert ut, men ufattelig lett om du organiserer litt :D Potetbåtene må være i ovnen minst 1time, gjerne halvannen. Når de er i ovnen skreller du gulrøtter og skjærer i passe små biter og gjør klar brokoli. Hopp i dusjen! Når du kommer ut av dusjen har du ca 40 min på deg. Stek raskt kjøttet i pannen sånn at det får stekeskorpe og hiv hele greien in i ovnen sammen med potetene i en ildfast form. Så har du 10-15 min å å gjøre deg ferdig på badet. Så setter du på vann til grønnsakene. Dekker på bordet om du ikke allerede har gjort det Gulrotpurreen trenger bare litt smør, salt og hvit pepper. LETT og kjempegodt! Og alle blir imponert uten særlig grunn... Lett? Oi, tror ikke jeg ville si det, med mine matlagingskunster. Men godt sksl jeg tro det er, får vann i munnen nå .
Go'jenten Skrevet 27. juli 2011 #246 Skrevet 27. juli 2011 Hm. Jeg fikk servert svidd lasagne uten ost på av min lettere nervøse date. Jeg fniste litt, kysset han og det har blitt mange gode middager i ettertid. 2
Steinar40 Skrevet 27. juli 2011 #247 Skrevet 27. juli 2011 Sist lagde jeg en helstekt indrefillet av svin som jeg la i marinade kvelden før. Som tilbehør lagde jeg gulrotpurre, kokt brokoli og potetbåter med persille og havsalt.Høres litt komplisert ut, men ufattelig lett om du organiserer litt :D Potetbåtene må være i ovnen minst 1time, gjerne halvannen. Når de er i ovnen skreller du gulrøtter og skjærer i passe små biter og gjør klar brokoli. Hopp i dusjen! Når du kommer ut av dusjen har du ca 40 min på deg. Stek raskt kjøttet i pannen sånn at det får stekeskorpe og hiv hele greien in i ovnen sammen med potetene i en ildfast form. Så har du 10-15 min å å gjøre deg ferdig på badet. Så setter du på vann til grønnsakene. Dekker på bordet om du ikke allerede har gjort det Gulrotpurreen trenger bare litt smør, salt og hvit pepper. LETT og kjempegodt! Og alle blir imponert uten særlig grunn... Det er ihvertfall innlysende hva som blir å få til dessert!
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #248 Skrevet 27. juli 2011 Er det blitt noe middagsdate på deg straamann? Og hva isåfall ble menyen? ----- Jeg ville servert en god "gryte" med rødvinsmarinert indrefilet av svin, pasta og en god rødvin. Til dessert kansje sjokolademousse eller sjokoladefondant. I tidligere dating-historikk har det gjerne vært ett eller flere restaurant/cafe-besøk før en evt hjemmedate. Så da har jeg gjennom å ha sett hva han har bestilt tidligere og generelle samtaler om maten en viss ide om hva han liker, og ikke liker. Når jeg selv har vært på hjemmedate har jeg fått servert alt fra hamburgere og enkel grillmat til fancy fransk 5-rettes. Det viktigste har vært stemingen rundt bordet, og at han har gjort en innsats
Sunchild Skrevet 27. juli 2011 #249 Skrevet 27. juli 2011 Tenkte jeg skulle legge til at den eneste middags-"daten" jeg noengang har tilberedt helt selv for mitt besøk, besto av ferdig-pommes frites og fiskepinner stekt i ovnen til alt var godt og sprøtt. Han ble ikke helt imponert, men så serverte han tørr pasta dynket i 5 tonn hvitløk selv, så vi var vel like ille. 1
Gjest Eurodice Skrevet 27. juli 2011 #250 Skrevet 27. juli 2011 Tenkte jeg skulle legge til at den eneste middags-"daten" jeg noengang har tilberedt helt selv for mitt besøk, besto av ferdig-pommes frites og fiskepinner stekt i ovnen til alt var godt og sprøtt. Han ble ikke helt imponert, men så serverte han tørr pasta dynket i 5 tonn hvitløk selv, så vi var vel like ille.
Erotisk Flukt Skrevet 27. juli 2011 #251 Skrevet 27. juli 2011 Å servere bakt kylling er alltid en innertier og ganske så enkelt. Server dette med en enkel salat. Tenk at mannen skal gjenspeile selskapet og tonen du ønsker. Derfor lett mat, for en lett stemning. For da unngår man det at hun blir å småspise potet eller annen tung mat. Server et glass med god drikke før maten, mens du gjør den lille innspurt før du setter kyllingen i ovnen. Da har man god tid til å konversere uten at det er for seriøst, og man kan sammen se i ovnen for om maten er ferdig. Man gir et inntrykk av at hun tar del i maten hvis hun er der samtidig som den lages. Bon appertite! ;-) -Domino
Pialill Skrevet 27. juli 2011 #252 Skrevet 27. juli 2011 Lett? Oi, tror ikke jeg ville si det, med mine matlagingskunster. Men godt sksl jeg tro det er, får vann i munnen nå . hehe! Trenger jo ikke å blande noen særlig ingredienser eller noe de fleste får dette greit til etter å ha øvd seg en gang eller to, i hvertfall tilbehøret. Kan jo ta en enkel biff til i stedet. Men syns stort sett det er vanskeligere å få til enn en helstekt indrefillet. Steketermometer er gull verdt om du er usikker på når kjøttet er ferdig 1
Pialill Skrevet 27. juli 2011 #253 Skrevet 27. juli 2011 Det er ihvertfall innlysende hva som blir å få til dessert! inviterer jeg først til skikkelig middag hjemme hos meg er utsiktene for litt dessert absolutt veldig gode! Hadde jeg kjent fyren godt hadde jeg gjerne stilt i korsett og sexy undertøy under klærne også, men ikke om det var første gang vi hadde sex... hehe men når det er sagt lager jeg en fantastisk mangosuflé eller sjokoladefondant med hjemmelaget jordærsyltetøy 1
Steinar40 Skrevet 28. juli 2011 #254 Skrevet 28. juli 2011 (endret) inviterer jeg først til skikkelig middag hjemme hos meg er utsiktene for litt dessert absolutt veldig gode! Hadde jeg kjent fyren godt hadde jeg gjerne stilt i korsett og sexy undertøy under klærne også, men ikke om det var første gang vi hadde sex... hehe men når det er sagt lager jeg en fantastisk mangosuflé eller sjokoladefondant med hjemmelaget jordærsyltetøy Du har tydeligvis skjønt at veien til mannens hjerte går via maven Du skulle ikke være god til å massere også vel? hehe Endret 28. juli 2011 av Steinar40
Pialill Skrevet 28. juli 2011 #255 Skrevet 28. juli 2011 Du har tydeligvis skjønt at veien til mannens hjerte går via maven Du skulle ikke være god til å massere også vel? hehe Selvfølgelig er jeg det! Hvilken olje vil du ha på? 1
Steinar40 Skrevet 28. juli 2011 #256 Skrevet 28. juli 2011 Selvfølgelig er jeg det! Hvilken olje vil du ha på? Hmmmmmm - dette begynner å nærme seg drømmedame! hehe 1
Peachy Skrevet 28. juli 2011 #257 Skrevet 28. juli 2011 Hmmmmmm - dette begynner å nærme seg drømmedame! hehe Du får invitere deg selv over på middag da haha 1
Pialill Skrevet 28. juli 2011 #258 Skrevet 28. juli 2011 Du får invitere deg selv over på middag da haha Trodde det var min oppgave å invitere jeg da
Steinar40 Skrevet 29. juli 2011 #259 Skrevet 29. juli 2011 Trodde det var min oppgave å invitere jeg da Ja, det ville jo være synd å ta ifra deg den æren
Pialill Skrevet 3. august 2011 #260 Skrevet 3. august 2011 Ja, det ville jo være synd å ta ifra deg den æren Du virker ikke så enkel å ha med å gjøre uansett da :gjeiper: men så sa du vel ett sted at du ikke ville tatt middagsdate hjemme i førsteomgang? I såfall inviterer ikke jeg på middagsdate hos meg før du har invitert meg med ut Harett par forslag til *Tortillalefser med fyll; stekt kjøttdeig (gjerne kylling eller svin), chilli, ost, rømme og salsa. Kan putte i masse grønnsaker og sånt også. Stekes i 10 min på 200 grader i ovnen. Serveres med god salat. *Tapasretter, enkelt nok å forberede på forhånd Uendelig mange retter, garantert at han liker noe i hvert fall
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå