Gå til innhold

Middagsdate hjemme hos deg....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vann med is og limebåter.

Pasta med creme fraiche, kylling, chili, pastakrydder, pepper, salt, fersk timian, paprika, litt rødløk, finhakket hvitløk osv. Bare noe helt enkelt med masse smak

Jordbær til dessert, laget til litt lekkert..

Kan ikke slå feil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt morsomt at ingen har fått med seg denne delen av overskriften; "og du er ikke kokk." :ler:

Gjest Eurodice
Skrevet

Det er litt morsomt at ingen har fått med seg denne delen av overskriften; "og du er ikke kokk." :ler:

Jeg har sett det, jeg har vært korrekturleser og legger merke til alt :fnise: . Jeg har også foreslått i tidligere innlegg at hvis man absolutt ikke har lært noe matlagning eller har fantasi til å finne på noe, går det an å kjøpe eller bestille take-away eller noe fra et cateringfirma for eksempel.

Gjest KateW
Skrevet

De fleste her har vel svart basert på at de ikke er kokker?

Jeg hadde som nevnt laget en karibisk-nøtte-kylling, italiensk mat eller pizza og øl. Kom litt an på hvem han var og, føler jeg.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg hadde som nevnt laget en karibisk-nøtte-kylling, italiensk mat eller pizza og øl. Kom litt an på hvem han var og, føler jeg.

Jeg har lest overskriften som at man ikke er kokk av profesjon, men kanskje har en favorittrett som man er trygg på å lage til.

Gjest KateW
Skrevet

Jeg har lest overskriften som at man ikke er kokk av profesjon, men kanskje har en favorittrett som man er trygg på å lage til.

Ditto!

Skrevet

Jeg har aldri likt bruke masse tid på å leke kokk, men det betyr ikke at jeg ikke har plukket opp ett og annet når det kommer til matlaging som passeer mitt enkle kunskapsnivå! At du derimot ser ut til å tro at slik middag krever en kokks kunskap syns jeg egentlig er litt trist fordi det får meg til å lure på hva du lever på til hverdags - bortsett fra frossenpizza, halvfabrikater, takeout og brød selvsagt...

Gjest KateW
Skrevet

Jeg forstår heller ikke at forslagene som har kommet her, utenom den risengrynsgrøten, som dessverre fikk undertegnede til å avspore en smule, tyder på kokkekunnskap....

Jeg var som sagt på en supertrivelig date hvor jeg fikk varme rundstykker og omelett. Det var helt strålende!

Skrevet

Jeg var som sagt på en supertrivelig date hvor jeg fikk varme rundstykker og omelett. Det var helt strålende!

"Problemet" er ofte at folk tror at det forventes så utrolig mye av dem, og de må fremstille seg selv som en litt annen person enn det der. Hadde jeg blitt invitert hjem til en dame så hadde jeg blitt kjempeglad uansett hva hun serverte, så lenge det smakte godt. Om det smakte godt eller ikke er faktisk heller ikke så viktig, så lenge hun likte å ha meg der hadde jeg vært fornøyd :)

• Liker 1
Gjest KateW
Skrevet

"Problemet" er ofte at folk tror at det forventes så utrolig mye av dem, og de må fremstille seg selv som en litt annen person enn det der. Hadde jeg blitt invitert hjem til en dame så hadde jeg blitt kjempeglad uansett hva hun serverte, så lenge det smakte godt. Om det smakte godt eller ikke er faktisk heller ikke så viktig, så lenge hun likte å ha meg der hadde jeg vært fornøyd :)

Word!

Skrevet

Jeg ville laget noe enkelt, og ikke gjort det her til noe som skal imponere henne.

Det måtte ikke ha vært pizza, men i hvert fall noe enkelt og casual. Ikke noe du har brukt veldig mye tid og krefter på, planlegginga inkludert.

Kunne vært pizza (den kan du også bestille), en enkel pastarett med baguett ved siden av e.l. Og så hadde jeg kanskje kjøpt inn en god is, f.eks. en av royal-isene.

Skrevet

Jeg antar ihvertfall at du ikke hadde spurt ham hva han likte først :smoke: hehe

Skrevet

Jeg har aldri likt bruke masse tid på å leke kokk, men det betyr ikke at jeg ikke har plukket opp ett og annet når det kommer til matlaging som passeer mitt enkle kunskapsnivå! At du derimot ser ut til å tro at slik middag krever en kokks kunskap syns jeg egentlig er litt trist fordi det får meg til å lure på hva du lever på til hverdags - bortsett fra frossenpizza, halvfabrikater, takeout og brød selvsagt...

Det blir selvfølgelig en del halvfabrikata, og en sjelden gang takeaway, men jeg lager faktisk relativt ofte middag fra bunnen av. Men da vet jeg jo også hva jeg liker ;)

Skrevet (endret)

Jeg forstår heller ikke at forslagene som har kommet her, utenom den risengrynsgrøten, som dessverre fikk undertegnede til å avspore en smule, tyder på kokkekunnskap....

Du følger jaggu ikke mye med på norsk mattradisjon!

Risengrynsgrøt er faktisk en meget tradisjonell rett her i Norge, selv om den kom senere enn havre- og rømmegrøt. Dvs. risengrynsgrøt ble til når risen kom hit fra østen.

Det neste blir vel at du ikke liker rakfisk, pultost eller gammalost heller ;):ler:

Endret av Steinar40
Gjest KateW
Skrevet

Jeg antar ihvertfall at du ikke hadde spurt ham hva han likte først :smoke: hehe

Det går an å finne ut hva folk liker, og hva de eventuelt er allergiske mot, uten å be dem skrive en meny. Og de fleste av oss klarer å lage mat de fleste liker.

Gjest Eurodice
Skrevet

Risengrynsgrøt er faktisk en meget tradisjonell rett her i Norge, selv om den kom senere enn havre- og rømmegrøt. Dvs. risengrynsgrøt ble til når risen kom hit fra østen.

Det neste blir vel at du ikke liker rakfisk, pultost eller gammalost heller ;):ler:

Er dette vanlig kost for deg? Jeg liker ingen av disse, ikke bare at jeg ikke liker, jeg har smakt på og spydd etterpå. Spiser du noe så hverdagslig som knekkebrød og gulost?

Gjest KateW
Skrevet

Jeg har både bakgrunn og erfaring fra jobber innen norsk mat-tradisjon, så du trenger ikke være ovenifra og ned og ufin.

Jeg syns det har kommet mange gode ideer i denne tråden, og selv om jeg ikke er vant til at grøt er noe man serverer når man inviterer noen på middag, så betyr det ikke at jeg ikke hadde spist, som jeg har påpekt mange ganger.

Jeg spiser det jeg får servert, og er ikke kresen, OG jeg blir takknemlig når jeg blir invitert på middag.

Skrevet

Er dette vanlig kost for deg? Jeg liker ingen av disse, ikke bare at jeg ikke liker, jeg har smakt på og spydd etterpå. Spiser du noe så hverdagslig som knekkebrød og gulost?

Rakfisk og gravet laks/ørret kan være godt i små mengder.

Men pultost og gammalost det liker jeg ikke, nei hehe

Ellers er det meste av alle typer ost godt.

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, middagsdate forutsetter at du faktisk kan lage mat. Verken mer eller mindre, men det er minimumskravet.

Hvis du ikke klarer å skjære opp grønnsaker, steke kjøttdeig, hakke hvitløk \ chili eller strimle en paprika da er det på tide å gjøre noe annet enn å sitte på kvinneguiden 100 timer i uka.

• Liker 1
Skrevet

Sorry, middagsdate forutsetter at du faktisk kan lage mat. Verken mer eller mindre, men det er minimumskravet.

Hvis du ikke klarer å skjære opp grønnsaker, steke kjøttdeig, hakke hvitløk \ chili eller strimle en paprika da er det på tide å gjøre noe annet enn å sitte på kvinneguiden 100 timer i uka.

Det høres jo nesten ut som dagens samfunns store manndomsprøve vettu :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...