Gå til innhold

Piercing og sliten småbarnsmor

Fremhevede innlegg

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Har du mange barn???

Og man kan vel ikke akkurat sammenligne røyking/drikking med piercing??? Og alt med måte og sunn fornuft...

Nei jeg har ikke barn, hva har det med saken å gjøre. er så lei av sånne du har ikke barn du har ikke noe du skulel sagt kommentarer. Selv om jeg ikke har barn så vet jeg hva slags eksempel jeg ønsker å være når jeg får barn.

Jeg syns det er fint sammenlignbart i og med at hverken kroppspiercing eller røyking er noe man trenger å gjøre. og noe som er basert på fornuft

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg har ikke barn, hva har det med saken å gjøre. er så lei av sånne du har ikke barn du har ikke noe du skulel sagt kommentarer. Selv om jeg ikke har barn så vet jeg hva slags eksempel jeg ønsker å være når jeg får barn.

Jeg syns det er fint sammenlignbart i og med at hverken kroppspiercing eller røyking er noe man trenger å gjøre. og noe som er basert på fornuft

Nei for all del, du må si akkurat hva du vil, barn eller ei.. Og så lenge man gjør sitt beste for at barna har det bra, så kan man vel pierce seg eller hva annet man vil? Jeg stoppet ikke å leve når jeg fikk barn, men alt med måte.

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Nei for all del, du må si akkurat hva du vil, barn eller ei.. Og så lenge man gjør sitt beste for at barna har det bra, så kan man vel pierce seg eller hva annet man vil? Jeg stoppet ikke å leve når jeg fikk barn, men alt med måte.

Ok så man stopper å leve bare fordi man ikke har piercinger?

Skrevet

Det ser vondt ut når jeg ser noen ha ringer eller noe i brystvorta, det ser ut som det er vondt bare å ha de der selv om det ikke er det.

Og jeg trenger ikke kilder på at det er farlig, når alle leger sier det.

Tja. Etter det jeg har hørt er tungepiercing en av piercingene det er minst komplikasjoner med. Husk at leger og tannleger kun ser de ille tilfellene, hvor muligens mange av pasientene tok piercingen selv eller hos en venn, eller kanskje på et dårlig studio i utlandet, og/eller ikke tok hånd om piercingen i etterkant.

Det er også en del som leker med tungepiercingen, da blir det fort mye mer skader på tannkjøtt og tenner. Man bør også la være å få tungepiercing om man har svake tenner.

Men utenom dette er det ikke noe veldig skummelt i det å få tungepiercing så vidt jeg har forstått. Kan se om jeg får til å google litt mer senere, men har ikke tid til det nå. Husk at også leger har en del misforståtte fordommer mot piercinger (og tatoveringer). Klart man skal være klar over risikoene, men det er mange myter ute og går.

Jeg prøvde bare å forklare forskjellen på å skyte hull med pistol og å stikke hull med piercingnål!

God damn it! :kjefte:

(Sinnet er ikke rettet mot deg asså, jeg gjorde bare en jævlig dårlig jobb med å forklare meg selv, så det ble bare rot lengre oppi tråden her)

Haha, jammen da så :gjeiper:

Skrevet

Ok så man stopper å leve bare fordi man ikke har piercinger?

Nej, jeg tenkte mer på alt det man skulle gjøre (og ikke gjøre) for å fremstå som et godt eksempel når man får barn ifølge deg.

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Nej, jeg tenkte mer på alt det man skulle gjøre (og ikke gjøre) for å fremstå som et godt eksempel når man får barn ifølge deg.

nå var det ikke mange tingene jeg nevnte. Faktisk ingen av mine eksempler innbefatter å slutte å leve.

Skrevet

nå var det ikke mange tingene jeg nevnte. Faktisk ingen av mine eksempler innbefatter å slutte å leve.

Hvis man ikke skal ha piercing for at infeksjonsfaren er stor, burde man jo heller ikke snakke i mobilen for de har jo sagt at man kan få hjernesvulst, og hvis man da skal fortsette å ramse opp alt som innebærer en risiko-så ender man opp med å slutte å leve.... Man skal jo være et godt eksempel for barna sine??

Jeg tror det er så enkelt og greit å si at noen synes piercinger er greit, andre ikke. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men skjønner ikke tanta di at det ser teit ut?

Om ho syns det ser fint ut og trives, så driter vel ho ein lang vei i om DU eller ANDRE syns det ser teit ut eller er patetisk. :kjefte:

• Liker 3
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Om ho syns det ser fint ut og trives, så driter vel ho ein lang vei i om DU eller ANDRE syns det ser teit ut eller er patetisk. :kjefte:

Nei. verden fungerer ikke sånn i praksis.

AnonymBruker
Skrevet

Nå var det vel akkurat det TS spurte om da. Herregud :roll:

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken verden lever du i?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Din verden mener du nok.

• Liker 2
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Din verden mener du nok.

De aller aller fleste bryr seg hva andre tenker til en viss grad, og som sagt f.eks jobbintervju kommer en med masse piercinger i trynet til et jobbintervju der man skal jobbe i bank f.eks, så vil arbeidsgiver dømme etter utseendet, enten man liker det eller ei.

AnonymBruker
Skrevet

De aller aller fleste bryr seg hva andre tenker til en viss grad, og som sagt f.eks jobbintervju kommer en med masse piercinger i trynet til et jobbintervju der man skal jobbe i bank f.eks, så vil arbeidsgiver dømme etter utseendet, enten man liker det eller ei.

Etter en viss alder bryr man seg vel ikke så mye om andres meninger, men kanskje du gjør det.. Og en piercing i tunga synes ikke en gang, så hvis en arbeidsgiver vil dømme etter det.... Jeg jobber som lærer og har både piercinger og tatoveringer. Ingen har kommentert det på en negativ måte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes at det må du kunne få ha uansett hva andre måtte mene. Noen synes det er kult andre synes det er harry. Sånn sett spiller det ingen rolle hva andre synes så lenge du er fornøyd selv, for det vil alltid være noen som liker det og noen ikke.

Men om barna ikke blir påvirket av det eller tar skade av det, så må du huske på at du sender ut en del signaler med en synlig piercing. Til barnehagetantene, lærerne på skolen til barna, foreldrene til andre barn osv. De aller fleste gjør seg opp en mening av andre kun ved utseende. Så er det en "hard" piercing, så kan det hende du blir "dømt" før du får åpnet munnen. Bare en liten tanke.

Siden den er i tunga så syns den jo ikke før hun får åpnet munnen ;)

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke at noen piercinger og tatoveringer har så mye å si på et jobbintervju så lenge du ellers har kledd deg skikkelig, snakker godt for deg, virker oppegående og intelligent og godt egnet for jobben.

• Liker 2
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Etter en viss alder bryr man seg vel ikke så mye om andres meninger, men kanskje du gjør det.. Og en piercing i tunga synes ikke en gang, så hvis en arbeidsgiver vil dømme etter det.... Jeg jobber som lærer og har både piercinger og tatoveringer. Ingen har kommentert det på en negativ måte.

Det er forskjell på å være lærer og å være et steds ansikt utad. og mange har piercing andre steder enn oi tunga og.

Jeg vet om mange som er over en viss alder som bryr seg om andres meninger. Etter min erfaring så bryr man seg mer jo eldre man er. Siden folk blandet seg mer før i tiden enn nå.

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på å være lærer og å være et steds ansikt utad. og mange har piercing andre steder enn oi tunga og.

Jeg vet om mange som er over en viss alder som bryr seg om andres meninger. Etter min erfaring så bryr man seg mer jo eldre man er. Siden folk blandet seg mer før i tiden enn nå.

Som lærer kan jeg jo påvirke mange barn, for eks ditt barn..

Og vi er vel kommet litt lengere enn at alle skal bry seg med hva andre mener og gjør??

Synes TS skal beholde piercingen hvis hun vil, og drite i andres meninger og tanker om den.

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Som lærer kan jeg jo påvirke mange barn, for eks ditt barn..

Og vi er vel kommet litt lengere enn at alle skal bry seg med hva andre mener og gjør??

Synes TS skal beholde piercingen hvis hun vil, og drite i andres meninger og tanker om den.

Nå har jo ikke unger så mye respekt for lærere lenger ut fra hva jeg hører...

Dessuten høres det jo ut som ts egentlig har lyst til å fjerne den...

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jo ikke unger så mye respekt for lærere lenger ut fra hva jeg hører...

Dessuten høres det jo ut som ts egentlig har lyst til å fjerne den...

Hør på hu a.. Jeg må le litt.. De har respekt for meg, så der tar du feil.

Men du hører vist mye rart du.... Folk har forskjellige meninger og oppfatninger, og tenk hvis alle skulle være like og ikke minst se like ut-hvor kjedelig hadde ikke verden vært da????

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...