Gå til innhold

Piercing og sliten småbarnsmor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men vil man at ungene skal følge sitt dårlige eksempel da? Jeg syns piercinger overalt på kroppen er utrolig fjortis og løite voksent. Skal man bli tatt seriøst f. eks i jobbintervju tar det seg ikke bra ut med freakye piercinger. Ikke at tunga er så ille sånn sett for det ser man ikke, men har man sånn oksepiercing som jeg vil kalle det f.eks, så vil det bidra til at man blir tatt mindre seriøst.

Så da skal man slutte med alt som kan gjøre slik at man fremstår som et dårlig eksempel? For barn blir ikke påvirket av venner, media osv??

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Så da skal man slutte med alt som kan gjøre slik at man fremstår som et dårlig eksempel? For barn blir ikke påvirket av venner, media osv??

Jo slvfølgelig blir de påvirket av venner, det betyr jo ikke at foreldrene skal bidra til negativ påvirkning heller, de skal jo prøve å påvirke det motsatte.

Skrevet

Jo slvfølgelig blir de påvirket av venner, det betyr jo ikke at foreldrene skal bidra til negativ påvirkning heller, de skal jo prøve å påvirke det motsatte.

Hvis jeg husker riktig så brydde jeg meg fint lite om hva foreldrene mine sa når jeg var tenåring. Og jeg føler ikke at jeg fremstår som et dårlig eksempel for sønnen min selvom jeg har piercing i tungen (og har tatoveringer.) Det er den personen jeg er.

• Liker 2
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Hvis jeg husker riktig så brydde jeg meg fint lite om hva foreldrene mine sa når jeg var tenåring. Og jeg føler ikke at jeg fremstår som et dårlig eksempel for sønnen min selvom jeg har piercing i tungen (og har tatoveringer.) Det er den personen jeg er.

Nei men la oss si da at du var 14 år og at moren din hadde en piercing i tunga og du også ville ha en og moren din sa NEI, da hadde du jo ikke kunnet ta argumentene hennes for at du ikke skulle få ta en seriøst, fordi at jamen mamma du har jo piercing i tunga selv...

Gjest Fable
Skrevet

Kan jo si at ungen må vente til han/hun er så og så gammel da

• Liker 3
Skrevet

Nei men la oss si da at du var 14 år og at moren din hadde en piercing i tunga og du også ville ha en og moren din sa NEI, da hadde du jo ikke kunnet ta argumentene hennes for at du ikke skulle få ta en seriøst, fordi at jamen mamma du har jo piercing i tunga selv...

Mener du altså da at når man blir foreldre så skal man slutte med alt som kan ha en negativ påvirkende faktor og som kan være skadelig? Og at man ikke klarer å lære barna sine hva som er bra eller ikke??

• Liker 2
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Mener du altså da at når man blir foreldre så skal man slutte med alt som kan ha en negativ påvirkende faktor og som kan være skadelig? Og at man ikke klarer å lære barna sine hva som er bra eller ikke??

Ja hvorfor ikke? Som foreldre så skal man ofre visse ting for sine barns beste hvis ikke er det jo ikke noe vits å få barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, man skal sette livet fullstendig på hold når man får barn og unngå alt som kan oppfattes som "dårlig eksempel" som om livet sto på spill. Piercinger - vekk. Tatoveringer - fjernes. Scarification/branding - den var verre, men amputering tar seg av den saken.

For det er virkelig slik livet fungerer BettyBoop28. :roll:

Ofre ting for barnas beste.. Ja, de blir jo alvorlig skadd fysisk og psykisk om foreldre har piercing, tatovering eller kanskje litt gæren hårsveis. Skal ikkje bare pakke ungene inn i bobleplast og låse de inn i ei boble for å unngå at de noensinne kan bli påvirket negativt da?

• Liker 4
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Ja, man skal sette livet fullstendig på hold når man får barn og unngå alt som kan oppfattes som "dårlig eksempel" som om livet sto på spill. Piercinger - vekk. Tatoveringer - fjernes. Scarification/branding - den var verre, men amputering tar seg av den saken.

For det er virkelig slik livet fungerer BettyBoop28. :roll:

Ofre ting for barnas beste.. Ja, de blir jo alvorlig skadd fysisk og psykisk om foreldre har piercing, tatovering eller kanskje litt gæren hårsveis. Skal ikkje bare pakke ungene inn i bobleplast og låse de inn i ei boble for å unngå at de noensinne kan bli påvirket negativt da?

Man klarer da helt fint å leve uten piercinger. Livet ditt tar ikke slutt fordet.

Tatoveringer er vanskeligere og koster mer å fjerne så de er man stuck med, men pierciner er det jo bare å ta ut.

AnonymBruker
Skrevet

Ja hvorfor ikke? Som foreldre så skal man ofre visse ting for sine barns beste hvis ikke er det jo ikke noe vits å få barn.

Det man ofrer er f.eks alenetid, nye klær, en time på treningsstudioet.. Et stakkarslig hull i tungen folk knapt ser har da ingenting å si. Vokste selv opp med en tante som hadde både det, hull i nesen, navelen og hele øret. Men jeg har da for søren ikke tatt noe skade av det, i verstefall en god latter fordi hun ser litt ut som et freakshow på grunn av alderen.

Mor var dyktig og forklarte meg farene ved piercing, og om arrene. Det er det viktige.

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Det man ofrer er f.eks alenetid, nye klær, en time på treningsstudioet.. Et stakkarslig hull i tungen folk knapt ser har da ingenting å si. Vokste selv opp med en tante som hadde både det, hull i nesen, navelen og hele øret. Men jeg har da for søren ikke tatt noe skade av det, i verstefall en god latter fordi hun ser litt ut som et freakshow på grunn av alderen.

Mor var dyktig og forklarte meg farene ved piercing, og om arrene. Det er det viktige.

Men skjønner ikke tanta di at det ser teit ut? Jo eldre man blir jo mer patetisk med fullt av piercinger. Og dermed får barna mindre respekt for eldre folk som leker at de er yngre enn de er. Da jeg var fjorten syntes jeg det var urteit med folk på 40 som hadde slikt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men skjønner ikke tanta di at det ser teit ut? Jo eldre man blir jo mer patetisk med fullt av piercinger. Og dermed får barna mindre respekt for eldre folk som leker at de er yngre enn de er. Da jeg var fjorten syntes jeg det var urteit med folk på 40 som hadde slikt.

Hun var seg selv, det er det viktigste. Og nei hun prøvde ikke å se ut som en tenåring. Sist jeg sjekket fantes det ingen øvre magisk grense for når piercingene må ut.

Miste respekt for et menneske fordi h*n har smykket kroppen sin. Nei ærligtalt.. Da ligger det noe mer bak.

• Liker 1
Skrevet

Hva er disse visse tingene??

Alt med måte!

Skrevet (endret)

Man klarer da helt fint å leve uten piercinger. Livet ditt tar ikke slutt fordet.

Tatoveringer er vanskeligere og koster mer å fjerne så de er man stuck med, men pierciner er det jo bare å ta ut.

Det er godt du har kommet hit for å fortelle oss hva som er akseptabelt og ikke akseptabelt i forhold til utseende, Betty.

Fra spøk til alvor, bare fordi du ikke synes det er fint med piercinger så betyr ikke det at alle andre synes det, eller at det er en universell regel eller noe sånt. Det virker som om du har bestemt for oss alle at piercinger er stygt, og ikke noe man skal lefle med hvis man tenker å få barn.

Jeg har ikke tenkt til å ta ut mine piercinger den dagen jeg får barn, og jeg kommer ikke til å legge meg opp i om ungen ønsker seg piercing selv eller ikke. Selvfølgelig skal ingenting pierces før ungen er 16, og ingenting skal tattoveres før ungen er 18.

Kan det tenkes at jeg til og med kan fungere som en veileder for ungen når det gjelder piercinger, ettersom jeg selv har piercinger? Tror du mine erfaringer kan være med på å forhindre at ungen går til en eller annen shady tattoo-sjappe og får infeksjoner opp etter øra? Det tror jeg, gitt.

Endret av Scaramouche-
  • Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Hva er disse visse tingene??

Alt med måte!

De visse tingene kan være:

-røyking

-piercinger

-å drikke seg full foran ungene

-pluss det at man får mindre alenetid og at ungene blir satt foran en selv.

Skrevet

Hva det har med saken å gjøre? At man skal være et godt eksempel for ungene sine og ikke framstille piercing i tunga som greit, for det kan faktisk være farlig å pierce tunga. Infeksjonsfaren er enorm.

Har du noen gode kilder som bekrefter dette? For jeg har inntrykk av at tungepiercing absolutt ikke er så skummelt som mange skal ha det til, så lenge man tar piercingen hos et seriøst studio og følger renseinstruksene de følgende ukene.

Jeg har flere piercinger, og den eneste piercingen jeg aldri har hatt noe trøbbel med er den i tunga. Den grodde før jeg fikk sukk for meg. Ikke har den skadet tennene heller, men så leker jeg aldri med den. (Var hos tannlege i sommer som bekreftet at tennene mine ikke har fått noen som helst skade.)

"Vanlig" hull i ørene kan ikke defineres som piercing, nei.

Når man piercer seg fjerner man en del av kroppen, man skjærer bort litt kjøtt ved å stikke inn en hul nål med en diameter på vanligvis rundt 1,2 mm.

Når man stikker hull i ørene fjerner man ikke kjøtt, man bare "dytter det til siden" når man skyter inn smykket.

:sjenert:

Man kan fint ha piercing i øreflippen og. Så lenge man tar hullet hos en piercingartist som stikker med tykk nål og gjør det på piercingmåten så blir det jo en piercing. Det er faktisk mye tryggere å ta hull i ørene på denne måten enn å bruke pistol hos frisør.

Men da kan man ikke kalle nesepiercing en piercing heller, eller brystvorte piercing er da heller ikke piercing. Blir litt vanskelig definisjon. =)

Man skal ta ikke ta navle- eller brystvortepiercing med pistol!

AUU skjønner ikke de som tør å pierce brystvorta. Det ser så vondt ut. off topic

Ja, det er vondt! Men ikke så grusomt at jeg ikke kunne gjort det igjen, tatovering var verre.

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Har du noen gode kilder som bekrefter dette? For jeg har inntrykk av at tungepiercing absolutt ikke er så skummelt som mange skal ha det til, så lenge man tar piercingen hos et seriøst studio og følger renseinstruksene de følgende ukene.

Jeg har flere piercinger, og den eneste piercingen jeg aldri har hatt noe trøbbel med er den i tunga. Den grodde før jeg fikk sukk for meg. Ikke har den skadet tennene heller, men så leker jeg aldri med den. (Var hos tannlege i sommer som bekreftet at tennene mine ikke har fått noen som helst skade.)

Man kan fint ha piercing i øreflippen og. Så lenge man tar hullet hos en piercingartist som stikker med tykk nål og gjør det på piercingmåten så blir det jo en piercing. Det er faktisk mye tryggere å ta hull i ørene på denne måten enn å bruke pistol hos frisør.

Man skal ta ikke ta navle- eller brystvortepiercing med pistol!

Ja, det er vondt! Men ikke så grusomt at jeg ikke kunne gjort det igjen, tatovering var verre.

Det ser vondt ut når jeg ser noen ha ringer eller noe i brystvorta, det ser ut som det er vondt bare å ha de der selv om det ikke er det.

Og jeg trenger ikke kilder på at det er farlig, når alle leger sier det.

AnonymBruker
Skrevet

-røyking

-piercinger

Sidestiller du virkelig å drikke seg full foran barna med å ha et hull på kroppen?!

Jeg har flere piercinger, både synlige og ikke. Min mor var streng og jeg fikk ikke lov før jeg var 18 (da var jeg myndig og bestemte selv), det kommer jeg også til å være.

Skrevet

-røyking

-piercinger

Har du mange barn???

Og man kan vel ikke akkurat sammenligne røyking/drikking med piercing??? Og alt med måte og sunn fornuft...

Skrevet

Jeg prøvde bare å forklare forskjellen på å skyte hull med pistol og å stikke hull med piercingnål!

God damn it! :kjefte:

(Sinnet er ikke rettet mot deg asså, jeg gjorde bare en jævlig dårlig jobb med å forklare meg selv, så det ble bare rot lengre oppi tråden her)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...