Gå til innhold

Piercing og sliten småbarnsmor

Fremhevede innlegg

Skrevet

For 10-15 år siden var det jo råkult med tungepiercing,og jeg som mange andre hev meg på denne glitrende trenden! da var jeg tross alt i min beste ungdom ;)

Det slo meg derimot i dag at nå som sliten småbarnsmor som har bikket de 30,så er det kanskje ikke like hot lenger,eller?Vikker kanskje mer mot harry? :fnise:

hva tenker folket? Er det på tide å fjerne den,eller kan dne bli?

Det er harry uansett alder, men helt klart verre etter hvert som du blir eldre.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Enig med du.

Selv er jeg over 30 og har septum, navle, og bridge piercing i tillegg til ørene. Det er sikkert mange som syns jeg er harry or whatever, men det spiller da ingen rolle. Jeg er ikke til for å tilfredsstille noen.

septum?

Gjest Fable
Skrevet

septum?

Kjent som oksepiercing. Streken som deler neseborrene =D

Skrevet

Les definisjonen jeg la ut.

Jeg leste den, men jeg snakker her om forskjellen på å ta hull i kroppen med en pistol og å pierce den med en piercingnål. Hvor forskjellen er at ved å pierce ("pierce" brukes som navnet på et uttrykk) fjerner du kjøtt, ved å "skyte" gjør du ikke.

• Liker 1
Gjest Fable
Skrevet

Jeg leste den, men jeg snakker her om forskjellen på å ta hull i kroppen med en pistol og å pierce den med en piercingnål. Hvor forskjellen er at ved å pierce ("pierce" brukes som navnet på et uttrykk) fjerner du kjøtt, ved å "skyte" gjør du ikke.

Jeg hadde ørene mine piercet med nål, betyr det da at jeg har piercinger i ørene. Mens om en venninne tok med "pistol", så har hun ikke piercinger?

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Kjent som oksepiercing. Streken som deler neseborrene =D

ok samme som bildet til scaramouche?

Gjest Fable
Skrevet

ok samme som bildet til scaramouche?

Jupp

Skrevet

Jeg hadde ørene mine piercet med nål, betyr det da at jeg har piercinger i ørene. Mens om en venninne tok med "pistol", så har hun ikke piercinger?

Øh.. pr. piercingmiljø-definisjon så må jeg jo si nei, men jeg sier selv piercing til begge deler, og de fleste andre gjør det og.

So why terpe på definisjoner?

Skrevet

Behold den hvis du føler det er riktig for deg :)

Og jeg bare lurer på en ting?? Ta den ut for å være et godt eksempel for barna sine?? Da er det rimelig mye man ikke skal gjøre når man får barn,med tanke på alt som er farlig og kan være av påvirkende faktor.... Tror ikke sønnen min på 7år bryr seg om jeg har piercing i tungen og er full av tatoveringer.. Handler vel mer om hvilke verdier man lærer barna??

• Liker 2
Gjest Fable
Skrevet

Øh.. pr. piercingmiljø-definisjon så må jeg jo si nei, men jeg sier selv piercing til begge deler, og de fleste andre gjør det og.

So why terpe på definisjoner?

Fordi du sa det ikke var piercing =D

Og det er sent på en søndag...

Skrevet

Fordi du sa det ikke var piercing =D

Og det er sent på en søndag...

:pisk: Evil!

Jeg skreiv det i utgangspunktet bare som en "artig" fotnote, jeg er generelt et oppkomme av uinteressant informasjon.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes det er harry å kalle andres stil eller smak for harry..!

• Liker 3
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg syntes det er harry å kalle andres stil eller smak for harry..!

Det er da en smakssak hva man synes er harry eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes piercing alle steder utenom navnlen er harry uansett, men hvertfall når man er over 30.

Navlen er det stedet det er MEST harry. Fysj, så stygt.

• Liker 1
Gjest Leonidene
Skrevet (endret)

Hva det har med saken å gjøre? At man skal være et godt eksempel for ungene sine og ikke framstille piercing i tunga som greit, for det kan faktisk være farlig å pierce tunga. Infeksjonsfaren er enorm.

Man er ikkje eit dårlig eksempel for ungene sine bare fordi man har piercing, samme hvor. Eller noen annet form for bodymod for den del.

Jada, det er vel ein viss fare med å pierce seg. Men det er nå slik med det meste i livet. Renser man skikkelig, så går det som regel greit.

Endret av Leonidene
  • Liker 2
Skrevet

Så man kan ikke ha piercing fordi man er mor og fordi det er så blodharry?

Jeg har hatt piercng i tunga siden jeg var 14 år og har flere venninner med piercing i tunga. Det er som regel ikke farlig og det går fint om man renser ordentlig :) Om folk mener det er blodhary gir jeg en stor F i. Bryr meg ikke om hva andre synes. jeg synes det er fint og det er det som er viktigst at jeg trives med piercingen min.

• Liker 2
Gjest ~Good&Bad~
Skrevet

Synes at det må du kunne få ha uansett hva andre måtte mene. Noen synes det er kult andre synes det er harry. Sånn sett spiller det ingen rolle hva andre synes så lenge du er fornøyd selv, for det vil alltid være noen som liker det og noen ikke.

Men om barna ikke blir påvirket av det eller tar skade av det, så må du huske på at du sender ut en del signaler med en synlig piercing. Til barnehagetantene, lærerne på skolen til barna, foreldrene til andre barn osv. De aller fleste gjør seg opp en mening av andre kun ved utseende. Så er det en "hard" piercing, så kan det hende du blir "dømt" før du får åpnet munnen. Bare en liten tanke.

Gjest Heloise
Skrevet (endret)

Verden må komme seg videre nå. Lille trangsynte Norge. Piercinger er ikke nytt og teit og harry, det er bare en måte å utsmykke seg på! Liker man det ikke så Tough Luck. Man liker ikke nødvendigvis det andre har på seg, hårfargen deres, maten de spiser til frokost, hvor de handler, meningene deres, barna deres, lukten av ånden deres... Men piercinger da. Det er en filleting! Hvorfor er Norge fremdeles stuck i 50-tallet på noen områder?

Hvis jeg vil ha digre tunneller i ørene til jeg blir 90 så har jeg det. Jeg driter i hva andre synes. hadde beholdt leppepiercingen min fremdeles om den ikke var skadet.

Men selvfølgelig, tar man en piercing fordi det er "in" som så mange gjør med alt mulig, så er det klart at når det er "ut" er det kanskje på tide å fjerne den, da den egentlig aldri var en del av personligheten til vedkommende.

Endret av Heloise
  • Liker 2
Skrevet

For min del så må jeg si at det er ikke alderen til en person som avgjør om en piercing blir harry/feil eller ikke, ei heller om de har barn. For min del så er det stilen og personligheten som avgjør om det blir feil eller ikke. :)

Om piercingen passer inn kommer kort og greit an på hva slags stil du har. Har du en litt rocka, typete eller ungdommelig stil så kan du fint komme unna med en piercing i tunga (eller hvor som helst for den del), men dersom du har en litt preppy, klassisk eller romantisk stil så blir piercingen litt malplassert.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Man er ikkje eit dårlig eksempel for ungene sine bare fordi man har piercing, samme hvor. Eller noen annet form for bodymod for den del.

Jada, det er vel ein viss fare med å pierce seg. Men det er nå slik med det meste i livet. Renser man skikkelig, så går det som regel greit.

Men vil man at ungene skal følge sitt dårlige eksempel da? Jeg syns piercinger overalt på kroppen er utrolig fjortis og løite voksent. Skal man bli tatt seriøst f. eks i jobbintervju tar det seg ikke bra ut med freakye piercinger. Ikke at tunga er så ille sånn sett for det ser man ikke, men har man sånn oksepiercing som jeg vil kalle det f.eks, så vil det bidra til at man blir tatt mindre seriøst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...