Gå til innhold

Piercing og sliten småbarnsmor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tok du piercingen fordi alle andre syntes det var så kult?

Regner med du tok den for din egen del, og da tar du den ut når du selv er lei av den, ikke basert på hva andre mener om den..

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle piercinger utenom navlen? Piercing i øreflippene er da ikke harry....?

Personlig syns jeg navlepiercing er veldig fjortiss.

Ok, det tenkte jeg ikke på en gang :sjenert: Neida, det er ikke harry.

Ja, det er sant, men det er det eneste stedet jeg synes det virkelig er fint.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 27, har en femåring og piercing i tunga og leppa.

Har også 10 hull i hvert øre, tattoveringer fra hånleddet og til skuldrene på begge armene og fra anklene til lårene på begge beina + skulderbladene, ryggen og en finger.

Klesstilen min er stort sett nagler, svarte klær og skinn til fest.

Band t-skjorter/topper slimfit jeans og converse til hverdags.

Harry?? helt sikkert for mange men, dette er MEG og mine venner og mitt miljø syntes det er fint og det er det viktigste.

Så kjære ts behold din piercing hvis du liker den, ikke la samfunnet bestemme om det er harry eller ikke.

• Liker 4
Gjest Linda sofie
Skrevet (endret)

Jeg har piercing i tungen og jeg bryr meg helt ærlig ikke om det er harry osv. Men så er jo jeg bare 22 og har ikke barn :) Synes ikke man skal bry seg om hva andre mener er harry eller ikke.

Endret av Linda sofie
  • Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Alle piercinger utenom navlen? Piercing i øreflippene er da ikke harry....?

Personlig syns jeg navlepiercing er veldig fjortiss.

Tror ikke piercing i ørene kalles piercing av en eller annen grunn.

Skrevet

Det er det, ja, men jeg kaller det ikke det, derfor jeg ikke tenkte på det.

Gjest Leonidene
Skrevet

Du er mor.

Hva har det med noe som helst å gjøre?

Om du liker den, behold den. Om du ikkje ønsker å ha den lengre, fjern den. Hva andre måtte tenke og meine om det, bør du ikkje bry deg om. Kommer nok aldri til å fjerne min, med mindre eg får problemer med den.

• Liker 3
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Hva har det med noe som helst å gjøre?

Om du liker den, behold den. Om du ikkje ønsker å ha den lengre, fjern den. Hva andre måtte tenke og meine om det, bør du ikkje bry deg om. Kommer nok aldri til å fjerne min, med mindre eg får problemer med den.

Hva det har med saken å gjøre? At man skal være et godt eksempel for ungene sine og ikke framstille piercing i tunga som greit, for det kan faktisk være farlig å pierce tunga. Infeksjonsfaren er enorm.

Skrevet

Tror ikke piercing i ørene kalles piercing av en eller annen grunn.

Det er jo piercing.

Det er det, ja, men jeg kaller det ikke det, derfor jeg ikke tenkte på det.

"Vanlig" hull i ørene kan ikke defineres som piercing, nei.

Når man piercer seg fjerner man en del av kroppen, man skjærer bort litt kjøtt ved å stikke inn en hul nål med en diameter på vanligvis rundt 1,2 mm.

Når man stikker hull i ørene fjerner man ikke kjøtt, man bare "dytter det til siden" når man skyter inn smykket.

:sjenert:

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Når man piercer seg fjerner man en del av kroppen, man skjærer bort litt kjøtt ved å stikke inn en hul nål med en diameter på vanligvis rundt 1,2 mm.

Når man stikker hull i ørene fjerner man ikke kjøtt, man bare "dytter det til siden" når man skyter inn smykket.

Men så er det de som har hull oppover der hvor brusken er. Da er det vel piercing, eller?

Skrevet (endret)

Men så er det de som har hull oppover der hvor brusken er. Da er det vel piercing, eller?

Jupp, piercing det og. Har hull der selv, eller på den lille "dutten" på øret (tragus). Full av brusk den og.

Edit: det går an å ha vanlig hull i brusken øverst på øret og!

Endret av Scaramouche-
Gjest Fable
Skrevet

Men da kan man ikke kalle nesepiercing en piercing heller, eller brystvorte piercing er da heller ikke piercing. Blir litt vanskelig definisjon. =)

Skrevet

Jeg er for smertepingle til å ta piercinger selv, så det har jeg aldri hatt, men har to jevngamle venninner som har det. Hun ene er gift på fjerde året, og hun andre har to barn. Har aldri tenkt at de burde ta den ut eller at det ikke passer seg bare fordi de er 30. Vi føler oss jo fortsatt unge, og syns ikke den tanken jeg hadde om 30-åringer stemmer overens med hvordan folk er når alderen er et faktum. Er ikke store forandringen fra 25 år for oss i alle fall. Ut på byen og flatfylla slutta vi med når vi var 23.

Kan da være voksen på andre måter, uten at piercingene sier noe om det.

• Liker 1
Gjest Fable
Skrevet

Ok, måtte bare kverulere litt her:

http://www.medterms.com/script/main/art.asp?articlekey=11872

Piercing: Using a sharp instrument, usually a needle, to make a temporary or permanent hole through an earlobe or other body part. Humans have practiced piercing for body decoration since prehistoric times. Unless it is performed using a sterile needle (preferably disposable), piercing can carry a risk of infection. A piercing should be kept clean; antibiotic cream may be applied if the area becomes inflamed.

http://dictionary.reference.com/browse/piercing

—Synonyms

1. enter, puncture. Pierce, penetrate suggest the action of one object passing through another or making a way through and into another. The terms are used both concretely and figuratively. To pierce is to perforate quickly, as by stabbing; it suggests the use of a sharp, pointed instrument which is impelled by force: to pierce the flesh with a knife; a scream pierces one's ears. Penetrate suggests a slow or difficult movement: No ordinary bullet can penetrate an elephant's hide; to penetrate the depths of one's ignorance. 8. touch, move, strike, thrill.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Men da kan man ikke kalle nesepiercing en piercing heller, eller brystvorte piercing er da heller ikke piercing. Blir litt vanskelig definisjon. =)

AUU skjønner ikke de som tør å pierce brystvorta. Det ser så vondt ut. off topic

Skrevet

Heh, brystvortepiercing er piercing. Hvis du har vanlig hull der har du mest sannsynlig gått gjennom et smertehelvete. Men nesepiercing er vanligvis "vanlig" hull ja, selv om det kan pierces og.

Det er derimot veldig vanlig å kalle alle kunstige kroppshull for piercinger, og det er da greit? Selv om det er litt begrepsforvirring ute og går så forstår jo alle hva man mener uansett om man mener "vanlig" hull eller piercing.

• Liker 1
Skrevet

Man ja, off topic, sorry for trådkupping!

Gjest Fable
Skrevet

Heh, brystvortepiercing er piercing. Hvis du har vanlig hull der har du mest sannsynlig gått gjennom et smertehelvete. Men nesepiercing er vanligvis "vanlig" hull ja, selv om det kan pierces og.

Det er derimot veldig vanlig å kalle alle kunstige kroppshull for piercinger, og det er da greit? Selv om det er litt begrepsforvirring ute og går så forstår jo alle hva man mener uansett om man mener "vanlig" hull eller piercing.

Les definisjonen jeg la ut.

Skrevet

Tok du piercingen fordi alle andre syntes det var så kult?

Regner med du tok den for din egen del, og da tar du den ut når du selv er lei av den, ikke basert på hva andre mener om den..

Enig med du.

Selv er jeg over 30 og har septum, navle, og bridge piercing i tillegg til ørene. Det er sikkert mange som syns jeg er harry or whatever, men det spiller da ingen rolle. Jeg er ikke til for å tilfredsstille noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...