Gå til innhold

Venner på sørlandet?


Tabita

Anbefalte innlegg

Gjest finurlig

Dette kan bli veldig interessant :)

Jeg liker folk som "skyter fra hofta", men er utrolig dårlig på det selv. Men jeg er en samfunnsviter, så i stedet for å dra konklusjoner, så kverulerer jeg fryktelig mye. Og drøfter. Blir aldri enig med meg selv :P

Jeg elsker å diskutere, ikke for å overbevise, men for å høre folks meninger, og siden vi alle er i forskjellige situasjoner, kan jeg se for meg en del gode diskusjoner etter hvert :)

Men jeg er ei god venninne, og jeg trør over lik for å hjelpe de jeg er glad i.

Har du en dårlig dag, stiller jeg med iskrem og sjokolade.

Har du en god dag, baker jeg kaker og blåser opp ballonger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Voiebyen er en plass vi begge er interessert i,mye pga det du nevner,det er greit at det er nærme byn,har amfi å masse butikker,lege,barnehage osvosv,pluss sambo jobber på den siden av byn så da slipper han langt kjøring til å fra jobb men det er jo vanvittig mye rush der da men det skal vel bli bedre når veiarbeidet er ferdig:) har sett en del leiligheter på tinnheia, men jeg vet ikke helt hva jeg føler om den plassen.. Det virker litt shabby om jeg kan si det og leilighetene er litt rimeligere(noen bra andre helt uaktuelle) men når vi har vært på visninger der så virker området veldig... Bad egentlig,kan dette stemme?

Føler voie byen er mye mer etablert og flottere som bydel liksom. Justvik er fint men for langt unna byn:p

Det er litt mye rush der for tiden ja, men det forsvinner jo om ikke lenge.

Det er fint på tinnheia, men som du har sett er det litt rimeligere der, og det tiltrekker seg jo en del "rask". Det er ikke et bad nabolag i så måte, men det er nærmere byen, ergo litt mer bråk og fart. Jeg føler det er litt mindre nabolagsfølelse over tinnheia enn voiebyen.

Justvik er knallfint (eller den "nye" Justneshalvøya som er nærmere byen), men litt langt borte ja. Og så er det litt bygdementalitet der ute, mye råning, smånazisme og bøll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi blir en fin gjeng jeg:)

Alltid kjekt å lære nye ting, bli kjent å ha d gøy:)!

Nå er endelig helga her å jeg har sendt sambo på danskebåten for å handle godis mens jeg har musikken på fullguffe(dev-in the dark akuratt nå) og gjennomfører husvasken i store dingeldangel øredobber og min nye leppestift:p Jauda her gjøres alt med stil:p

Håper dere alle får en suuuuper helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finurlig

Tror vi blir en fin gjeng jeg:)

Alltid kjekt å lære nye ting, bli kjent å ha d gøy:)!

Nå er endelig helga her å jeg har sendt sambo på danskebåten for å handle godis mens jeg har musikken på fullguffe(dev-in the dark akuratt nå) og gjennomfører husvasken i store dingeldangel øredobber og min nye leppestift:p Jauda her gjøres alt med stil:p

Håper dere alle får en suuuuper helg:)

Noen som har det! :D

Skulle ønske min fredag var like koselig, jeg sitter fremdeles i pysj og leser til eksamen i morgen :( Og synes fryktelig synd på meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mahareth

Snublet innom her, og ser flere av dere lurer på hvor dere skal kjøpe i Kristiansand. Jeg kan gjerne si noe om de bydelene jeg kjenner godt nok.

-Tinnheia er rimelig, og det er ikke så rart. Det er *mange* trygdede mennesker der. Skal dere kjøpe der oppe, så ikke kjøp i blokkene, men rekkehus. Se på kart, ligger det nær Tinnheiveien, Nikkelveien eller Eigevannsveien er det ok å bo der. Er adressen Koboltveien så styr unna! Busstilbudet er greit, og det tar bare 30 min å GÅ til sentrum.

-Slettheia har dårlig rykte, men det er ikke helt fortjent. Det vil si, blokkene på toppen av slettheia er ikke noe å kjøpe, uansett hvor hyggelig leiligheten ser ut. De er gamle, kalde og fulle av eksentriske mennesker. Blokkene ligger i Slettheiveien og Rugdeveien. Rekkehusene på nedre slettheia er gamle de også, men de ligger i et bedre område. Det er mye nærmere sentrum og Vågsbygd senter enn Voiebyen.

-Åsane i Vågsbygd. Samme som de tidligere, styr unna blokkleilighetene. Området er hyggelig og det mest barnevennlige av de jeg har skrevet om. Det går ikke nattbuss, men busstilbudet på dagtid er helt ok. Amfisenteret er innen gangavstand.

-Kjerrheia i Vågsbygd. Ikke flytt dit nå, du får ikke et øyeblikks fred pga nye Vågsbygdveien som lages nå. Velger dere likevel å flytte dit, så hold dere unna blokkene.

-Suldalen og Dalane: Ikke tenk på det engang ;) Flytt heller litt lenger nord til Strai/Mosby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Voiebyen er et fint sted om sommeren men det er kaos om vinteren. :)

Men, om det er sånn at vi skal møtes så hadde det jo vært litt greit å se hvordan alle (som skal være med :) ) ser ut. Eller? :)

Jeg tenker på facebook profilen deres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finurlig

Voiebyen er et fint sted om sommeren men det er kaos om vinteren. :)

Men, om det er sånn at vi skal møtes så hadde det jo vært litt greit å se hvordan alle (som skal være med :) ) ser ut. Eller? :)

Det har jeg også tenkt på! Eller så må alle ha med seg en blomst eller gå med rødt skjerf eller noe :P

Du har jo bilde av deg selv her, så jeg hadde nok kjent igjen deg hvis du hadde nisselua på deg, men de andre blir vanskelig..

Jeg tenker på facebook profilen deres. :)

Slik skulle det være! :)

Endret av finurlig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mah: tusen hjertelig takk for at du fortalte litt om bydelene, har ikke vært innom dagboka di i det siste men jeg håper alt går bra med deg/dere:)

Jeg har ikke facebook,haha:p Jeg og sambo sletta profilen i sept for 2 år siden og har klart meg utmerket uten,selv om det er litt kjipt å være 'utenfor'... Men nå har det faktisk blitt litt på trass, aaaaalle har fb men ikke oss så det er faktisk litt morsomt:p Hah,men det er jo litt merkelig da at vi egentlig ikke har men jaja,vi klarer oss supert uten, alle trenger ikke vite alt og ingenting om meg liksom:p

men vi kan jo også mailes? Sende rundt en mail oss imellom med bilder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis alle bare sender en pm til alle om navn og sånn :) så kan de som har Facebook legge hverandre til ellers kan man jo til de som ikke har det sende bilde og navn så den/de får sett oss andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jobb akkurat nå, men om alle sender meg navnet sitt i en pm, så kan jeg legge dere til på facebook når eg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søstra mi er her ihelga så jeg kan legge dere til på hennes profil å se dere?så dere kan sende navnene og mailen deres til meg også,så sender jeg dere av der slik at dere kan se meg?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstra mi er her ihelga så jeg kan legge dere til på hennes profil å se dere?så dere kan sende navnene og mailen deres til meg også,så sender jeg dere av der slik at dere kan se meg?:)

Sendte deg navnet mitt i en pm =) så kan du legge meg til om du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter:) Jeg fikk sjekka profilbilde men jeg la deg ikke til fordi det er hennes fb lixm,sender dere bilde av meg selv på mandag eller noe... Orker ikke sitte på dataen ihelga:p trykker bare på tlf hver røykepause nå ser du,hehe(skal slutte å røyke altså,det er min beste og min verste venn)

ellers håper jeg dere alle har en fin helg i dette stormværet, og ser frem til å møte dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...