Gå til innhold

Jeg er 20 år og har oppdaget noe jeg ikke var klar over.


Pin-up

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ei venninne som i en alder av 21 under en bind vs tampong-diskusjon presterte å spørre hvordan det gikk an å tisse når hullet var blokkert av en tampong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, forfra og bakover: klitoris, urinåpning (urethra), skjedeåpning (vagina) og rumpehullet (anus).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kommer ikke fra vaginaåpningen, det kommer fra urinrøret som ligger foran skjeden.

fra urethra kommer urinen.

Det er litt individuelle variasjoner.

Mitt urinrør ligger like innenfor skjedeåpningen, så indirekte, for min del, kommer urinen ut fra skjeden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kommer ikke fra vaginaåpningen, det kommer fra urinrøret som ligger foran skjeden.

fra urethra kommer urinen.

Nå skjønte jeg det :) Takk :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det kommer ikke fra vaginaåpningen, det kommer fra urinrøret som ligger foran skjeden.

fra urethra kommer urinen.

Urinrøret ligger da virkelig litt oppi skjeden.

Vi har tre hull der nede, anus, urinrør og skjeden. Men urinrøret ligger litt oppi skjeden såå det er ikke akkurat som at vi kan se det med det blotte øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, nei, vi tisser ikke ut av vaginaåpningen!

Det gjør vi da vel?? Ørinrørsåpningen ligger oppi skjeden

Det er litt individuelle variasjoner.

Mitt urinrør ligger like innenfor skjedeåpningen, så indirekte, for min del, kommer urinen ut fra skjeden...

Sånn fungerer det for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er gutt? Hvis ikke bør du ta fram speilet. Urinåpningen ligger ikke inne i skjeden!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei venninne som i en alder av 21 under en bind vs tampong-diskusjon presterte å spørre hvordan det gikk an å tisse når hullet var blokkert av en tampong.

Setter du tampongen inn rett innenfor skjedeåpningen tisser du rett i tampongen, og så lekker og renner det selvfølgelig da tampongen blir full .

Dytter du tampongen lengre opp (som du jo skal gjøre) så dytter du den forbi urinrørsåpningen og dermed tisser man ikke i tampongen.

Men urinrørsåpningen ligger altså rett innenfor skjedeåpningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med datteren min på tre vet alle damer har tissehull, babyhull og bæsjehull...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Setter du tampongen inn rett innenfor skjedeåpningen tisser du rett i tampongen, og så lekker og renner det selvfølgelig da tampongen blir full .

Dytter du tampongen lengre opp (som du jo skal gjøre) så dytter du den forbi urinrørsåpningen og dermed tisser man ikke i tampongen.

Men urinrørsåpningen ligger altså rett innenfor skjedeåpningen.

Neida. Tampongen blir våt fordi tissestrålen til jenter ikke er like konsentrert som gutters. Dvs at det går litt i alle retninger. Selv om mesteparten av tissetrålen går forover (jfr blæretrykk og retning på urinrøret), så vil noe av tisset ledes litt bakover også, og således vil tampongen bli våt om den ikke er langt nok inn.

Men urinrøret ligger ikke inni vagina.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det gjør vi da vel?? Ørinrørsåpningen ligger oppi skjeden

Sånn fungerer det for alle.

Nei, sånn er det for noen, men ikke for alle.

Neida. Tampongen blir våt fordi tissestrålen til jenter ikke er like konsentrert som gutters. Dvs at det går litt i alle retninger. Selv om mesteparten av tissetrålen går forover (jfr blæretrykk og retning på urinrøret), så vil noe av tisset ledes litt bakover også, og således vil tampongen bli våt om den ikke er langt nok inn.

Men urinrøret ligger ikke inni vagina.

Noen har urinrøret like innenfor skjedeåpningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen med normal anatomi har urinrørsåbningen (ostium urethrae) inne i vagina. Den ligger rett foran skjedeåbningen (introitus vaginae) med marginale variasjoner fra individ til individ.

Det er riktig at disse to strukturene ligger tett på hverandre, og eftersom begge ligger innenfor de små kjønnsleppene, kan man sikkert fort få inntrykk av at urinen kommer ut av skjeden. Men det gjør den altså ikke. Derimot er det riktig å si at den ligger i vulva, som ofte forveksles med vagina.

Med et speil, kan man lett se hvordan det hele er organisert - forutsatt at man er kvinne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ingen problemer med å se urin"hullet" på meg selv når jeg setter meg ned og ser i et speil. Ligger rett under klitten, men OVER skjedeinngangen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen med normal anatomi har urinrørsåbningen (ostium urethrae) inne i vagina. Den ligger rett foran skjedeåbningen (introitus vaginae) med marginale variasjoner fra individ til individ.

Det er riktig at disse to strukturene ligger tett på hverandre, og eftersom begge ligger innenfor de små kjønnsleppene, kan man sikkert fort få inntrykk av at urinen kommer ut av skjeden. Men det gjør den altså ikke. Derimot er det riktig å si at den ligger i vulva, som ofte forveksles med vagina.

Med et speil, kan man lett se hvordan det hele er organisert - forutsatt at man er kvinne.

Har du kateterisert særlig mange kvinner? I såfall ville du visst at en god del kvinners urinåpning faktisk ligger et godt stykke opp i skjeden. Om læreboka di mener at dette er normalt rent anatomisk sett eller ikke, blir litt underordnet for meg all den tid virkelige kvinner ikke er lærebøker, men mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Urinrøret ligger da virkelig litt oppi skjeden.

Vi har tre hull der nede, anus, urinrør og skjeden. Men urinrøret ligger litt oppi skjeden såå det er ikke akkurat som at vi kan se det med det blotte øyet.

Så du har sett alle kvinners plassering av urinrør? Hvis ikke, så tror jeg virkelig du bør begynne å bli litt mindre bastant ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kateterisert særlig mange kvinner? I såfall ville du visst at en god del kvinners urinåpning faktisk ligger et godt stykke opp i skjeden. Om læreboka di mener at dette er normalt rent anatomisk sett eller ikke, blir litt underordnet for meg all den tid virkelige kvinner ikke er lærebøker, men mennesker.

Hjelpe meg! Det kan godt være at noen har urinåpningen inne i skjeden, men dette er da unntaket!! Når man kateriserer en kvinne, og man havner i skjeden, lar man katerert ligge igjen, slik at man vet hvor man IKKE skal sette kateteret. Når man da har truffet urinåpningen, så fjerner man kateretet som man feilaktiig har ført opp i skjeden. Så nei, de aller aller fleste damer/kvinner har urinrøret OVENFOR skjedeåpningen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...