Gå til innhold

Dere som har hund

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hunden min har også blitt angrepet av en løs hund. Jeg gikk ikke til fysisk angrep ettersom jeg kjenner denne hunden og har bedre "kustus" på den enn eieren hans, men var faktisk like før jeg gikk til fysisk angrep på eieren (jeg er 156, jente, tynn og han er 180, bred, stor, mann), så det var kanskje bra jeg lot være. Dette var i tilegg på noen annen enn hans egen privat eiendom.

Ja, det var min frustrasjon, tilbake til saken: Jeg skjønner godt at du reagerte sånn og det var utrolig umodent av henne å bare stikke. Flere ganger hvis hunder har utagert mot min (i bånd og alt) så har eierne unnskyldt seg og forklart og alt sånn for at de kanskje har skremt hunden min, og dette syns jeg burde være en selvfølge! SPESIELT om hunden er aggresiv. Nå vet jo ikke jeg om denne hunden er aggresiv eller om det var et engangstilfelle, men det som er sikkert er at den skulle vært i bånd og at eieren skulle "gjort" opp for seg.

Har du forresten fått sjekket hunden for evt. skader? Min trengte litt av hvert etter et bitt, så bare så du ikke glemmer det bort :-) Det tok ca 4 dager før han fikk en betent kul i nakken, så er lurt å være ops.

Håper det går bra med hunden! :-)

Og ang. det du sier med hund i bånd... Min hund er kjempelydig, kommer alltid på kom, går fot ute og hvis vi går med han løs tar vi straks på bånd hvis vi hører eller ser andre (ettersom vår hund er nesten blind og ikke har så god hørsel (?) funker dette strålende og det har aldri skjedd noe galt). Vår hund underkaster seg alt fra 4 uker gamle valper til enorme hunder, så det er ikke noe problem med han. Og om det noen gang blir det er det jo "vår" feil, så da tar vi konsekvensen. Men vær forsiktig med å dra alle under en kam, en hund jeg passet i 8 år ble angrepet 2 ganger og begge gangene var angripende hund i bånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hunden løs når vi er i marka, eller der jeg vet det ikke ferdes så mye folk. Han har møtt gamle, unge og barn uten å bry seg med mindre de viser interesse til han. Da står han helt rolig å tar imot kos. Litt ydmyk nesten.

Han har møtt på utrolig sinte hunder (de er som regel i bånd eller i bur ute), og han løper unna om de bjeffer etter han. Han har aldri vist noen aggressiv side, og vil kun leke og erte med hunder han møter. Hoppe rundt dem etc. Dette er det mange hundeeiere som misforstår, og tror han ypper. Her om dagen var det en mann som dro bikkja mi unna så han bare hang i selen til jeg fikk på han bånd. Jeg var ikke blid, og gikk uten å si noenting. Skjønner jo forsåvidt reaksjonen, men han kunne lett ha løftet unna eller gått vekk med sin egen hund i stedet.

Jeg vet at hunden min ikke kommer til å angripe noen, for jeg kjenner han såpass godt. Og han er pyse når andre hunder blir sinte. Han er dessuten kjempetolerant mot barn, uansett hvor mye de skriker eller løper. Løper aldri langt unna, sjekker hver tiende meter om jeg fortsatt er med. Kan finne på å løpe mot andre hunder om jeg ikke rekker å rope han inn, men da skal han bare leke. kapisj??

Skrevet

AB#102: Høres ut som hundene våre kan bli bestis. Hehe!

Idag var det en unge som stakk hånden inn i kjeften hans og han stod og logret som en villmann. Hahaha, jeg var forbanna og var like før jeg klesset ungen fordi jeg SA gjentatte ganger at de ikke skulle ta han i kjeften.

Skrevet

Jeg har hunden løs når vi er i marka, eller der jeg vet det ikke ferdes så mye folk. Han har møtt gamle, unge og barn uten å bry seg med mindre de viser interesse til han. Da står han helt rolig å tar imot kos. Litt ydmyk nesten.

Han har møtt på utrolig sinte hunder (de er som regel i bånd eller i bur ute), og han løper unna om de bjeffer etter han. Han har aldri vist noen aggressiv side, og vil kun leke og erte med hunder han møter. Hoppe rundt dem etc. Dette er det mange hundeeiere som misforstår, og tror han ypper. Her om dagen var det en mann som dro bikkja mi unna så han bare hang i selen til jeg fikk på han bånd. Jeg var ikke blid, og gikk uten å si noenting. Skjønner jo forsåvidt reaksjonen, men han kunne lett ha løftet unna eller gått vekk med sin egen hund i stedet.

Jeg vet at hunden min ikke kommer til å angripe noen, for jeg kjenner han såpass godt. Og han er pyse når andre hunder blir sinte. Han er dessuten kjempetolerant mot barn, uansett hvor mye de skriker eller løper. Løper aldri langt unna, sjekker hver tiende meter om jeg fortsatt er med. Kan finne på å løpe mot andre hunder om jeg ikke rekker å rope han inn, men da skal han bare leke. kapisj??

Det er akkurat slike som deg jeg har problemer med, da jeg har en hund som har blitt angrepet flere ganger i bånd av løse hunder. DU vet at din hund er snill og grei, men det hjelper ikke folk som er redd hund eller som har hunder som ikke får hilse på andre hunder når de er i bånd nettopp for å unngå utagering da dette fester seg raskt. Jeg har selv hørt "den er så snill, så" den kjøper jeg ikke igjen.

Du har ikke god nok kontroll på din hund til at den skal være løs, og den skal bare bort og leke, ja, det er ikke sikkert den andre hunden er serlig lysten på det. Det er da ikke hunden som bestemmer om den skal leke med andre hunder!

• Liker 4
Skrevet

Det er akkurat slike som deg jeg har problemer med, da jeg har en hund som har blitt angrepet flere ganger i bånd av løse hunder. DU vet at din hund er snill og grei, men det hjelper ikke folk som er redd hund eller som har hunder som ikke får hilse på andre hunder når de er i bånd nettopp for å unngå utagering da dette fester seg raskt. Jeg har selv hørt "den er så snill, så" den kjøper jeg ikke igjen.

Du har ikke god nok kontroll på din hund til at den skal være løs, og den skal bare bort og leke, ja, det er ikke sikkert den andre hunden er serlig lysten på det. Det er da ikke hunden som bestemmer om den skal leke med andre hunder!

Helt enig!

• Liker 2
Skrevet

Det er det jeg prøver å si, at MIN hund merker fort om den andre hunden er lysten på å leke eller ikke, er den ikke det så løper han bare unna.

Jeg hadde vel aldri turt å la han være løs om jeg var en smule skeptisk til om han angriper andre eller ikke.

Jeg sier ikke at alle som har hundene sine løse er som meg og min, for jeg vet at det finnes veldig utrygge hunder som løper løs.

Skrevet

Noen ganger glemmer hundeeiere at hunden er et dyr. Selv om at hunden kan ha vært pålitelig, fantastisk snill og tålmodig i alle år, kan en eller annen ting skje helt uventende som fører til at hunden reagerer på en farlig eller skremmende måte. Noe som kan oppfattes som svært traumatisk for mennesker som i utgangspunktet er redd for hunder.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk absolutt MÅ ha den løs?

Som jeg skrev så tar jeg bånd på straks hvis det kommer noen fordi jeg tenker at de KAN være redd eller hunden deres kan være aggresiv selvom ikke min er det. Tar da bare et par sekunder det da... Syns det fungerer kjempefint og har aldri fått noen kommentarer på det siden min blir glad for å ta på båndet og kommer stormende når jeg roper bånd. ???

Skrevet

Jeg pleier å koble fra båndet i skogen, slik at han får løpe fra seg litt. Ser jeg at det kommer andre hunder så kobler jeg på båndet igjen, og om det kommer folk så roper jeg han inn slik at han går ved siden av meg. Han bryr seg ikke om folk, men de synes sikkert det er greit at jeg har han ved siden av meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...