Gå til innhold

Dere som har hund


Gjest Bjørn82

Anbefalte innlegg

Nei, det er der mange tar feil... De tror de har så god kontroll på hunden sin, åja kanskje er den lydig og kommer når du sier det. Men, plutselig så har du ikke så god kontroll på hunden din som du tror!!

Eieren til hunden som angrep min hadde akkuratt samme oppfattning.....

Ja, da er eieren en ab de som IKKE burde ha hunden sin løs da.. Å tro er ikke godt nok, man skal vite!

Jeg møter på sånne som absolutt ikke burde ha hunden løs, men har det likevel, hver eneste dag! Jeg møter også på de som absolutt kan ha hunden løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer virkelig ALDRI til å la barna i nabolaget lufte hunden min pga. ting som dette, helst ingen andre enn meg og familie.

Er forferdelig når hunden sin som går i bånd blir angrepet.

Og forresten, om jeg er på tur med hunden min (i bånd) eller ikke, det er ekkelt uansett når en løs hund løper bort til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer virkelig ALDRI til å la barna i nabolaget lufte hunden min pga. ting som dette, helst ingen andre enn meg og familie.

Er forferdelig når hunden sin som går i bånd blir angrepet.

Og forresten, om jeg er på tur med hunden min (i bånd) eller ikke, det er ekkelt uansett når en løs hund løper bort til deg.

Det er bra:) Du har mest sansynlig ikke lov til å la de gjør det alene heller, med mindre de er store og sterke og har full kontroll på hunden i bånd. Ikke mange barn som har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke lyst å slå en løshund. Men en løshund som angriper uprovosert slår jeg ihjel neste gang.

Hva hvis det er din hund / hunden du passer som angriper en annen? Syns du det er greit at den blit slått/sparket til den dør da?

Nei, hvis man går med sånne tanker er det nok best å ikke få seg hund!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Min går aldri løs på dagtid, hender hvis vi går den siste turen for kvelden etter midnatt at jeg slipper henne løs på fotballbanen, men thats it. Kommer det mot formoding et menneske gående forbi på veien så er hun trent til å komme til meg og sitte fot til jeg gir frisignal.

Lagt til:

Men om hun hypotetisk sett hadde satt avgårde og angrepet en annen hund eller et barn, så hadde jeg håpet at noen tok tak i henne før hun gjorde skade. Om da personen hadde tatt henne unødvendig hardt så hadde det vært vedkommendes rett. Jeg vil heller at personen skal ta hunden min litt for hardt før hun gjør skade, enn at jeg risikerer å måtte avlive henne fordi hun gjorde skade. Det hadde uansett vært min egen feil for at jeg ikke hadde kontroll på henne.

(men tar du bikkja mi så hardt at du skader henne, så skader jeg deg tilbake)

Endret av uAnonymBruker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min går aldri løs på dagtid, hender hvis vi går den siste turen for kvelden etter midnatt at jeg slipper henne løs på fotballbanen, men thats it. Kommer det mot formoding et menneske gående forbi på veien så er hun trent til å komme til meg og sitte fot til jeg gir frisignal.

Lagt til:

Men om hun hypotetisk sett hadde satt avgårde og angrepet en annen hund eller et barn, så hadde jeg håpet at noen tok tak i henne før hun gjorde skade. Om da personen hadde tatt henne unødvendig hardt så hadde det vært vedkommendes rett. Jeg vil heller at personen skal ta hunden min litt for hardt før hun gjør skade, enn at jeg risikerer å måtte avlive henne fordi hun gjorde skade. Det hadde uansett vært min egen feil for at jeg ikke hadde kontroll på henne.

(men tar du bikkja mi så hardt at du skader henne, så skader jeg deg tilbake)

Det er jo akkurat dette de sier de kommer til å gjøre...:S De sier jo at de skal slå ihjem hunden om det skjer :cry3:

Jeg hadde nok fått superkrefter om et menneske hadde skadet hunden min! Stakkars dem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

Hadde det kommet en løshund og virkelig vært til fare for meg, et annet menneske eller hunden min, så hadde jeg slått den ihjel jeg også. Jeg hadde ikke klappet den på hodet og nappet litt i halsbåndet dens om den stod med halve bikkja mi i kjeften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det kommet en løshund og virkelig vært til fare for meg, et annet menneske eller hunden min, så hadde jeg slått den ihjel jeg også. Jeg hadde ikke klappet den på hodet og nappet litt i halsbåndet dens om den stod med halve bikkja mi i kjeften.

Men hva om nen hadde oppfattet din hund på denne måten?

Folk oppfatter ting på forskjellige måter... Og hvorfor er din hund viktigere enn andres?

Hvis noen hadde Skadet din hund så hadde du skadet de, men hvis deres hund hadde angrepet din hund så hadde du drept den?

Håper ikke jeg møter på deg!! Min hund har masse lyd som høres forferdelig ut, men det er det eneste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker
Men hva om nen hadde oppfattet din hund på denne måten?

Folk oppfatter ting på forskjellige måter... Og hvorfor er din hund viktigere enn andres?

Hvis noen hadde Skadet din hund så hadde du skadet de, men hvis deres hund hadde angrepet din hund så hadde du drept den?

Håper ikke jeg møter på deg!! Min hund har masse lyd som høres forferdelig ut, men det er det eneste!

Du vrir mye på ord du....

Jeg hadde jo ikke slått ihjel en hund om den lagde lyd. Hvis du leser det jeg faktisk skriver så sier jeg at om løsbikkja står med halve hunden min i kjeften så velger jeg jo min hund fremfor den.

Sier ikke at min hund er viktigere enn andres, hadde hun virkelig gått til angrep så er det fult forståelig om eieren til den andre hunden, eller barnet gjør alt for å redde sitt eget. Men min veier 3 kg da, så det er bare å plukke henne opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Vi leser nok loven på forskjellige måter. Der andre leser at det er fult lovlig å la hunden gå løs gatelangs, leser jeg at det er helst ikke ønskelig å la hunden gå løs der det ferdes mye folk uansett når på året det gjelder.

Ser at det er endringer av loven de siste årene og at NKK ønsker å fristille loven helt hele året innenfor bygrensa. Dette er jeg sterkt imot. Jeg mener hunder ikke skal gå løs i tett befolkede områder. Selv om det ikke er til skade for noe villt i byene, så er hunden til sjenase for mange mennesker og andre hunder. Det er heller bedre at folk med hund holder seg til de fastsatte fristedene for hund. Her er det lov å slippe hunden hele året. Men kun på fastsatte steder. Karl Johan er ikke et slikt sted.

Folk leser også loven slik at så fort båndtvangen er opphevet kan de slippe hundene løs i marka. Men de kan ikke dette, så lenge de ikke har stålkontroll på hunden sin. Og hvor mange har dette? De er rimelig mange, som ikke har denne kontrollen på hundene sine.

Jeg er for at hunder skal få løpe så mye løs som mulig for hundens del. Men aldri på bekostning av andre - både to og firbente. Villt og tamt. Så derfor må hundefører ha stålkontroll eller slippe hunden på egnede steder. Det er her så mange hundefolk feiler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Hva hvis det er din hund / hunden du passer som angriper en annen? Syns du det er greit at den blit slått/sparket til den dør da?

Nei, hvis man går med sånne tanker er det nok best å ikke få seg hund!

Det har ingen ting med om jeg har hund eller ikke å gjøre. Jeg sier dette som en advarsel til de som har hund. Dersom de ikke har kontroll på den, så vil det være på hunde eierens ansvar. Har du hund som du ikke har kontroll på å den skulle komme ut for å angripe en hund jeg har i bånd og ikke gir seg øyeblikkelig når jeg snakker til den så slår jeg kanskje ihjel din hund neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Hadde det kommet en løshund og virkelig vært til fare for meg, et annet menneske eller hunden min, så hadde jeg slått den ihjel jeg også. Jeg hadde ikke klappet den på hodet og nappet litt i halsbåndet dens om den stod med halve bikkja mi i kjeften.

Akkurat dette jeg også mener. Men de som ikke er egnet til å ha hund forstår ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingen ting med om jeg har hund eller ikke å gjøre. Jeg sier dette som en advarsel til de som har hund. Dersom de ikke har kontroll på den, så vil det være på hunde eierens ansvar. Har du hund som du ikke har kontroll på å den skulle komme ut for å angripe en hund jeg har i bånd og ikke gir seg øyeblikkelig når jeg snakker til den så slår jeg kanskje ihjel din hund neste gang.

Men du svarer jo ikke.... Hvis hunden (var det en Setter?) du passet hadde slitt seg og stakk i full fart bort til en hund i bånd, hadde du syns det var greit at den ble drept av den grunn? Det kan være veeeldig vannskelig å tye andre hunder sine intensjoner hvis man ikke er spesielt dyktig på hundeadferd! mange hunder høres ut som de skal drepe hverandre når de leker sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørn82

Men du svarer jo ikke.... Hvis hunden (var det en Setter?) du passet hadde slitt seg og stakk i full fart bort til en hund i bånd, hadde du syns det var greit at den ble drept av den grunn? Det kan være veeeldig vannskelig å tye andre hunder sine intensjoner hvis man ikke er spesielt dyktig på hundeadferd! mange hunder høres ut som de skal drepe hverandre når de leker sammen...

Det ville ikke kunne skjedd dersom jeg passet hunden. Så jeg trenger ikke å svare på dette. Nå var det heller i denne tråden ikke snakk om at to hunder leker, men at en hund helt u-provosert angrep den hunden som var i bånd. Samt var den hunden som var i bånd snar til å underkaste seg den hunden som angrep. Skjer det mot formodning med en hund jeg har i bånd i fremtiden, så er jeg fult forberedt på at den kan bli slått ihjel og stiller meg heller positivt til at den ikke blir slått ihjel om en sånn situasjon oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette jeg også mener. Men de som ikke er egnet til å ha hund forstår ikke dette.

De som ikke klarer å takle en situasjon mellom to hunder hvor det blir knuffing og bråking er vel de som ikke burde ha hund! Ikke vi som takler sånne situasjoner uten å drepe andre sine hunder! ( Det er idioti uansett, man risikerer å bli stygt anngrepet selv... regner med at hunden må være ganske stor før dere blir så redde at dere starter å denge løs på bikkja...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville ikke kunne skjedd dersom jeg passet hunden. Så jeg trenger ikke å svare på dette. Nå var det heller i denne tråden ikke snakk om at to hunder leker, men at en hund helt u-provosert angrep den hunden som var i bånd. Samt var den hunden som var i bånd snar til å underkaste seg den hunden som angrep. Skjer det mot formodning med en hund jeg har i bånd i fremtiden, så er jeg fult forberedt på at den kan bli slått ihjel og stiller meg heller positivt til at den ikke blir slått ihjel om en sånn situasjon oppstår.

Hvorfor i all verden tror du ikke det kunne skjedd deg?? Hørt om halsbånd som ryker? Koppel som ryker? Hunder som klarer å smette ut av selen for man har festet den feil/ for løst? Produksjonsfeil på utstyr... Kankje du tryner og mister bikkja... Eller er du umenneskelig og aldri har uhell eller gjør feil kanksje??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bjørn82

De som ikke klarer å takle en situasjon mellom to hunder hvor det blir knuffing og bråking er vel de som ikke burde ha hund! Ikke vi som takler sånne situasjoner uten å drepe andre sine hunder! ( Det er idioti uansett, man risikerer å bli stygt anngrepet selv... regner med at hunden må være ganske stor før dere blir så redde at dere starter å denge løs på bikkja...)

Jeg er istand til å tolke om hunder angriper "ondsinnet" eller om det kun er for å markere seg.

Jeg er forsåvidt ikke så bekymret for at jeg skal bli så veldig stygt skadet dersom jeg må uskadeliggjøre en agressiv løshund i fremtiden.

Endret av Bjørn82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville ikke kunne skjedd dersom jeg passet hunden. Så jeg trenger ikke å svare på dette. Nå var det heller i denne tråden ikke snakk om at to hunder leker, men at en hund helt u-provosert angrep den hunden som var i bånd. Samt var den hunden som var i bånd snar til å underkaste seg den hunden som angrep. Skjer det mot formodning med en hund jeg har i bånd i fremtiden, så er jeg fult forberedt på at den kan bli slått ihjel og stiller meg heller positivt til at den ikke blir slått ihjel om en sånn situasjon oppstår.

Nå har vel denne tråden her sklidd ut til å gjelde på generell basis for lenge siden!!

Og veit du hva, sånn kan faktisk hundeverden være, de tenker ikke som oss mennesker! Takler du ikke sånne situasjoner på en bedre måte så burde du holde deg langt unna hunder!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er istand til å tolke om hunder angriper "ondsinnet" eller om det kun er for å markere seg.

Jeg er forsåvidt ikke så bekymret for at jeg skal bli så veldig stygt skadet dersom jeg må uskadeliggjøre en agressiv løshund i fremtiden.

Jeg håper virkelig at når den situasjonen skjer med deg så er det "feil" hundeeier sin hund du tuller med! Jeg kjenner , mange store gutter som hadde blitt voldsmenn i en sånn situasjon! Husk at for mange så betyr hunden dems ALT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Men da har man lært av den godeste anonyme brukeren at om

en løshund står med bikkja di i kjeften så skal man nappe den forsiktig i halsbåndet og si forsiktig "fy" og håpe at den spytter ut bikkja di igjen. Gjør den ikke det så får du bare gå din vei og la den fullføre måltidet sitt, for det kan jo hende løsbikkja tilhører en voldsmann som kommer til å banke deg om du prøver å redde livet til dyret ditt.

Herregud....

Man ser jo tydelig om en løsbikkje flyr på hunden din for å angripe, og det er ingen her som sier de skal slå ihjel noe som helst før det faktisk ikke er noe annet å gjøre. En hvilken som helst mor ville gjort det om bikkja stod med hue til ungen hennes i kjeften, og jeg ville gjort det om bikkja stod med hunden min i kjeften.

Og da snakker vi jo selvfølgelig om en hund som er såppass stor at det ikke bare er å nappe den vekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...