Gjest Bjørnsdatter Skrevet 23. desember 2003 #61 Skrevet 23. desember 2003 Hihi... må bare fortelle hva sjåføren vår sa i går: "Du vet de idiotene som står og skriker ved kassa: "Hva koster tulipanene, hvor lenge står de, det var min tur nå, ikke snik, jeg har stått her veldig lenge!" - De er ute og kjører bil også!" Måtte bare si det... syntes det var så morsomt
havsulen Skrevet 23. desember 2003 #62 Skrevet 23. desember 2003 Åh, så koselig det hørtes ut med pysjogdynefilm! Også på julaften, da! Jeg vil også! Gruer meg vel egentlig til å feire hos svigers, jeg da… Hvis jeg hadde blitt invitert tror jeg at jeg hadde satt pris på rundstykker til frokost. Kjøpt halvstekte, så du kan steke dem like før så de blir varme? Så kan alle ta det pålegget de vil. Åh! Jeg vil også! Håper du overlevde handle-masse-blomster-i-siste-liten-kundene. Hadde du beregnet riktig? GOD jul! Hils bjørnemannen og si at han må gjøre deg kvalm snart!
Edie Skrevet 23. desember 2003 #63 Skrevet 23. desember 2003 Heisann! Skulle til å foreslå rundstykker jeg også, varme og nystekte. Sett frem en liten buffet av pålegg ved siden av.. Lille julaften ja, og julaften. Husker hvor mye det var å gjøre da. Kaos deluxe! Husker siste året jeg jobba på lille julaften - når vi talte opp kassa på slutten av dagen. Dæven! Jeg har aldri noen gang før, eller etter, holdt så mye penger i hendene mine. Det var ikke plass til alt i en bankpose engang! Men kos deg, og håper dere hadde nok varer! God jul!
Redhead Skrevet 24. desember 2003 #64 Skrevet 24. desember 2003 God jul til deg Bjørnsdatter! Håper alle ønskene dine går i oppfyllelse i det nye året!
Væren Skrevet 24. desember 2003 #65 Skrevet 24. desember 2003 En riktig god jul til deg fra meg, Bjørnsdatter!!! Gode juleklemmer fra
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. desember 2003 #66 Skrevet 29. desember 2003 Hei alle sammen, og tusen takk for hilsner! Nå er det ikke jul mer... i hvert fall ikke for oss med fast tilholdssted i butikk... Men jula var koselig! Julaften begynte med pysj-og-dyne-film sånn i ti-tida, frokost og gode greier. Kjempekos! Vi ble fire stykker, to meldte avbud siden de måtte tidlig avsted til hans foreldre. De dro hjem ca kl 14, og så var det bare å stæsje seg til julemiddag hos svigers kl. 17. Vi kom en time for tidlig, så søstera til Bjørnemannen, som er frisørlærling, rettet ut håret mitt. Jeg har nemlig skikkelig 'bølgete' hår, det er til å bli sjøsyk av... og det har aldri vært rett, uansett hva jeg har prøvd. Men hun fikk det til, hun! Så langt hår har jeg aldri hatt... hadde jeg hatt bukse på meg, så hadde det satt seg fast i linninga, tror jeg Da svigermormor og elskeren ankom, var det jo selvsagt obligatorisk besiktigelse av ansiktsløftningsarr, og "så fin du er" ble gjentatt i det uendelige... Men det gikk da over det også Mange fine pakker, fikk espressomaskin av svigers, som bestilt Av søstera til Bjørnemannen fikk vi to shotglass i Ringenes Herre-serien, med Aragorn og Galadriel. Kjempekult! Ellers fikk vi Ringenes Herre-spillet, håndkler, hansker, Bjørnemannen fikk aftershave, deo og "Bare så du vet det" av Jon Almaas av meg - signert selvsagt : "Til Bjørnemannen. God bedring. Hilsen Jon Almaas." av meg. Jeg fikk Asbjørnsen og Moes samlede eventyr av ham. Ikke signert :o Vi fikk masse mer også, litt klær og sånt, og to klappstoler av venner som sikkert er lei av å sitte på plaststoler når de kommer til middag Første dag var vi på den sedvanlige julefrokost/lunsj/brunsj/middagen hos svigermormor, og spiste til vi trilla hjem til mamma og pappa. Der fikk vi enda noen julegaver Fikk penger av mamma og pappa og av bestemor, så vi kan kjøpe oss ny seng. Den gamle har nemlig tatt kvelden :oops: (Det er ikke så ille, det er bare den fjerde senga vi har tatt knekken på *kremt*) 2.dag læksa vi'n bare, og 3.dag dro vi hjem til pinnekjøtt hos svigers. Utpå kvelden besøkte vi dem som var hos oss på pysj-og-dyne-film, og mens gutta var ute en tur, klarte ikke jeg å holde meg mer, jeg måtte fortelle venninna mi at vi prøver å lage bjørnunger. Hun er den eneste som får vite noe som helst til vi vet at det har klaffa, og gjett om det var deilig å betro seg til noen... Hun ble skikkelig glad, og det var enda deiligere Hun jobber som sykepleier på barselavdeling, så jeg hun kan nok bli en god støtte etterhvert - ikke at hun ikke hadde blitt det uansett, men det virker litt betryggende å ha noen rundt seg med litt ekstra peiling. I går var det bare om å gjøre å slappe av mest mulig, Bjørnemannen var litt skjem han da stakkar. Når man er så kamerat med Johnny og Jack så er ikke det så rart... Hvis ikke jeg tar helt feil, så har jeg EL ca 1.januar. Spennende... Jeg må stikke på jobb, jenter, men ha en fantastisk flott dag i dag også!
Edie Skrevet 29. desember 2003 #67 Skrevet 29. desember 2003 Høres ut som en flott jul. Slik det skal være :blunke: Kos deg videre!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. desember 2003 #68 Skrevet 30. desember 2003 Hei alle! Takk for hilsen, Aricept! Nå er jeg veldig glad og fornøyd... Første dag på jobb etter jula i går, og etter en time så var jeg dønn tett i hele hodet... (Noen vil si at det var rart jeg merket noen forskjell?) Bare kjente at jeg ble dårligere og dårligere. Det endte med at sjefen sendte meg hjem en time for tidlig. Må ringe henne nå og si at jeg ikke orker å komme i dag... Og så jeg som aldri er syk! Tvunget i kne av en simpel forkjølelse! ÆSJ! Søren, 38,2 i feber... Jaja, det er sjefen som har smitta meg, hun hadde det forrige uke. Tror jeg går og legger meg igjen jeg. Ha en bedre dag enn meg i dag... Natta!
Edie Skrevet 30. desember 2003 #69 Skrevet 30. desember 2003 Feber er noe herk ja... :-? God bedring Bjørnsdatter! {{{{{{{{{{{{Bli bra igjen!}}} :klem2:
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 1. januar 2004 #70 Skrevet 1. januar 2004 GODT NYTTÅR, ALLE SAMMEN! Håper vi får det vi ønsker oss mest i 2004 alle sammen! Takk for hilsen og klem, Aricept! Det varmer det Har akkurat våkna etter gårsdagens utskeielser, ikke at det ble så skjeit fra min side, men... Vi var da ikke hjemme før fire. Var hos et vennepar og spiste kalkun, kjempegodt! Jeg elsker kalkun, og for meg kunne det gjerne vært nyttårsaften flere ganger i året Er ikke så flink til å lage sånne ting når jeg ikke har noen unnskyldning for det... Litt inspirert av en annen dagbokskriver her fikk jeg lyst til å fortelle hva som skjedde i 2003: Januar: Mora til min ex-venninne gikk bort. Jeg tok mot til meg og ringte henne. Det endte med at jeg laget kistedekorasjonen til begravelsen, og siden snakket vi ikke mer med hverandre før hun flyttet til Canada seinere på året. Februar: Var hos lege, tannlege og optiker for å finne ut hva som var galt med hodet mitt. Legen ville gi meg sykmelding og smertestillende, tannlegen tok meg i hvert fall seriøst, men det var ikke tennene/kjeven min det var noe i veien med. Optikeren gav meg nye briller. Hodepinen forsvant av seg selv en mnd senere. Mars: Skulket personalmøte for å dra på Stratovarius/Symphony X-konsert på Rockefeller Symphony X varmet opp for det langt mer kjente finske bandet Stratovarius, men Symphony X blåste dem av scenen, og halve publikum gikk da Stratovarius begynte å spille... oss inkludert. Sinnsykt bra konsert! April: Jeg fylte 23, og hadde min siste arbeidsdag som nestleder/trainee på CC Vest på påskeaften. Jeg fikk en kjempefin bukett med roser som dekoratørlærlingen hadde lagd, og etter en tårevåt avskjed dro Bjørnemannen og jeg til fjells, til hytta til Svigers i Valdres. Feiret påske sammen med dem og en tante og onkel av Bjørnemannen. Hadde det kjempekos! Jeg elsker den hytta... Vedfyring og utedo, ikke strøm eller vann eller noe - og MASSE snø om vinteren! Første arbeidsdag etter påske var jeg på plass som den nye nestlederen på Triaden. Den nye butikklederen begynte dagen etter, men da var jeg på kurs, så jeg fikk ikke jobbet sammen med henne før fredag. Da skrev jeg ny kontrakt, og plutselig hadde jeg fått det jeg hadde mast om et halvt år: Resultatlønn! Fastlønn + bonus. Før hadde jeg timelønn. Gikk opp ca 25% på et blunk. JESS! Mai: 9. mai hadde vi 6-årsjubileum Vi jobbet mye begge to, så det ble ingen feiring - dessverre. Angrer litt på det nå. Juni: FERIE! Vi var på Mercedestreff på Gol samme helga som Bjørnemannen ble 24 - og en i klubben slo på stortromma og spanderte champagne på alle i klubben som var ute. Kjempeålreit fyr Den helga var det sommerfest hos sjefen, som jeg selvsagt gikk glipp av. Skulle gjerne vært på to steder på en gang da... Den nye Harry Potter-boka kom ut i ferien vår, vi kjøpte ett eksemplar og dro opp på hytta i Valdres. Der var vi over en uke alene, og leste og leste og leste og leste... Harry Potter var utlest på tre dager (av oss begge), så vi måtte ned til Fagernes og kjøpe flere bøker. Vi koste oss skikkelig! Juli: Sjefen på ferie. Jeg styrte sjappa. Det kunne gått verre En av jentene på jobben flyttet til Island, så vi var ute og feiret/tok farvel på Lillestrøm. Usikkert om vi får komme inn i Lillestrøm igjen - og hvis noen som var ute den kvelden IKKE fikk med seg at vi har 5-dagers garanti, så var de enten døve eller enda fullere enn oss Uff, jeg er glad de andre var like fine i farta som meg, gitt... Men så: Siste ferieuka si tok sjefen ryggen - og ble sykmeldt. Det gikk nøyaktig en uke - og så tok jeg ryggen. DET unner jeg ikke min verste fiende... Dermed var jeg fast gjest hos kiropraktoren til midten av oktober. August: ENDELIG fikk jeg malt den gyselige orange gangen vår i en mer flatterende kremhvit farge. Den gangen hadde irritert meg siden vi flytta inn i februar 2002, men endelig ble det fart på snurran. Var glad jeg hadde time hos kiropraktoren dagen etter... Vi var på Vallåkratreffen i Sverige, og malte til og med leiligheten utvendig. Ikke gøy i 3. etg. Dessuten ringte jeg legen for å få ny resept på p-piller, siden jeg ikke hadde tid til å komme innom. "Neeeei, det går nok ikke, nå må du komme inn til kontroll du nå, før du får flere piller." "Jeg har ikke tid til det, det er jo bare åpent mellom 8-16, da er jeg på jobb." "Da må du ta deg fri da vettu." "Jammen jeg kan jo ikke... aaaAAARGH!" *legge på* *furte* Nå er grensen nådd for den legen der. Alt kan løses med smertestillende og sykmelding - det var også grunnen til at jeg gikk til kiropraktoren i stedet for legen da ryggen sa stopp. Jeg gikk ikke til legen, og sluttet på p-piller. Glad for det nå... men ikke f*** om legen skal få noe av æren for det. Jeg skal bytte fastlege. September: Var på 20-årsjubileumsfest med jobben på Liertoppen - fullt kjør med Robert Stoltenberg og sirkus Agora. Vi på Lørenskog måtte jo selvsagt bidra med et lite innslag... og av 63 butikker så var det bare oss og en butikk til som hadde noe å komme med. Moro var det lell Oktober: Vi dro til London! 10 dager var vi der, og koste oss alene sammen. Feiret vår 4-års forlovelsesdag der, og trasket rundt hele sentrum til fots. Jeg savner London fortsatt jeg... I oktober var også Svigers' tradisjonelle julemiddag før jul, med masse god mat og koselige folk. November: Litt i seineste laget feiret vi Halloween hos et vennepar. Som vanlig hadde vi det koslig sammen med dem Besøkte tante og onkel i Stavanger i slutten av november, var godt å treffe dem igjen. Hadde ikke sett dem på et par år, hvis jeg ikke husker feil. Falt for byen, har lyst til å flytte dit! Desember: Kjempehektisk måned! Juleshopping og julebord og vasking og konsert, LOR-premiere og jeg vet ikke hva... Høydepunktene var Atter en konge og lefsebaking hos mormor - og selvsagt avgjørelsen om at vi skal prøve å få bjørnunger... Den tidligere omtalte pysj-og-dynefilmen på julaften tror jeg blir tradisjon, så sant jeg ikke jobber julaften. Det var jammen et innholdsrikt år, husket ikke alt dette før jeg slo opp i planleggeren min... Gøy å samle alt her! Nok en gang godt nyttår til dere alle sammen, også dere som ikke orket å lese alt dette Nyttårsklem fra Bjørnsdatter
Gjest gjesta Skrevet 2. januar 2004 #71 Skrevet 2. januar 2004 Jøss, høres ut som et begivenhetsrikt år! Sikkert lurt å dele hendelsene opp måndesvis - når jeg skulle liste opp hva som hadde skjedd i år ble jeg helt tom i hodet........kom ikke på noe :-? Kun at minsten har begynt i første klasse denne høsten! Heldige du som jobber i blomsterbutikk, har faktisk en veldig kort blomsterbutikk-karriere bak meg; en arbeidsuke når jeg var 15, med noen påfølgende jobbehelger :D Erindrer enda en hektisk lørdag - dagen før morsdag! Januar er jo en flott blomstermåned inne ihvertfall - finnes det i grunnen noe bedre enn å sette en stor, deilig, fargerik bukett med tulipaner på et nyvasket bord? (I en forhåpentligvis nyvasket stue :-? ) Buketter er så deilige - det skal ikke være lite og enkelt, men massevis! Håper du får et fint år, Bjørnsdatter - jeg kommer nok til å følge med! Klem fra Mie.
Gjest Hulderjenta Skrevet 3. januar 2004 #72 Skrevet 3. januar 2004 Ville bare stikke innom og si godt nyttår! :klem2:
Edie Skrevet 3. januar 2004 #73 Skrevet 3. januar 2004 Begivenhetsrikt år! Godt mulig jeg har hatt det også, husker bare ikke... :-?
havsulen Skrevet 5. januar 2004 #74 Skrevet 5. januar 2004 Gratulerer med lønnsøkningen! Godt nytt år - la oss håpe det blir et fruktbart et! Hilsen Havsulen, på vei ut for å kjøpe blomster. Skal ha besøk i morgen (av en fotograf som skal ta bilder til en reportasje), og da vil jeg ha flotte, friske blomster i stuen!
Edie Skrevet 12. januar 2004 #75 Skrevet 12. januar 2004 Hallo??? *sitter akkurat her og venter til en oppdatering kommer* :blunke:
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. januar 2004 #76 Skrevet 12. januar 2004 Hei, sorry... har vært litt fraværende i det siste... *kremt* Ømme pupper, IKM torsdag... Hjelp...!
havsulen Skrevet 13. januar 2004 #77 Skrevet 13. januar 2004 OJ, spennende! (Men det vet du vel selv...) :D Pleier du å ha ømme pupper før mens, da?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. januar 2004 #78 Skrevet 13. januar 2004 Nei, aldri! Har ikke hatt ømme pupper siden de sluttet å vokse for noen år siden... :o
havsulen Skrevet 13. januar 2004 #79 Skrevet 13. januar 2004 Oj :o Nå skal vi ikke ta noe som helst på forskudd noen av oss. Men ømme bryster var det første tegnet jeg kjente, fikk det noen dager før IKM! (Og har hatt det siden, er nå 9 +3) Superspennende! Og spenning takler jo du!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. januar 2004 #80 Skrevet 13. januar 2004 Åjada, jeg kjenner opptil flere elektrikere og har sikringsskap på boden, så spenning er inget problem Vi får se hva som skjer, jeg tør ikke å ta ting på forskudd gitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå