Gå til innhold

Bjørnehiet


Gjest Bjørnsdatter

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnsdatter

Det var en mørk og stormfull natt, og ikke en sjel var å se blant trærnes skyggefulle stammer. Både dyr og folk hadde søkt ly mot uværet, og i de små stuene blafret talglysene urolig. Dette var en natt da eventyr fikk liv: Huldra danset med vinden under trekronene, Nøkken boblet fornøyd med seg selv i slimete tjern, og Trollet kokte grøt til hele familien. Da, med ett, glimtet det i et par dypblå øyne under en mosegrodd trerot. Idet Tor dundret med hammeren så gnistene sprutet, reiste en skikkelse seg fra skogbunnen. Det var ikke Bjørnen, men dattera hans som våknet til liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

*gjesp*

Jammen godt å stå opp om morran... Har vært oppe siden seks, og har fortsatt ikke gjort noe fornuftig i dag, og så jeg som hadde så gode forsetter.

Gruer meg litt til å kjøre til jobben nå, Tex sier det snør på Lørenskog. :( Ikke verdens beste dekk på bilen, og veiarbeid med dårlig skilitng, det staver trøbbel det for meg.

Jojo, nå er julestjernene på plass i butikken, løken har kommet og vi får nok å gjøre på jobb. Ingen grunn til å slappe av før 1. juledag. Men det blir kos også, ingenting er som å stå på skikkelig før jul, føler liksom at jeg har vært flink da, fortjener god mat og et par fridager.

Apropos jul... Bjørnemannen og jeg... Har vært sammen i 6 1/2 år nå, og jeg begynner å kjenne ei klokke som tikker. Har aldri før hatt lyst på barn, men nå merker jeg at ting forandrer seg. Alle fornuftige tanker om karriere og hus og bil begynner å se veldig små og uvesentlige ut, og tanken på et lite knøtt virker faktisk fristende. Vi prøver ikke (enda), men jeg sluttet med pillen for noen måneder siden for å se om det hjalp på humøret mitt. Det gjorde det! Føler meg mye bedre nå. Men poenget: Vi prøver ikke, men skjer det så skjer det.

Lyst til å stjele (låne) ideen til noen her på KG: "vi ønsker oss julegaver i denne størrelsen i år!" *holder opp en liten sokk*

Alle rundt meg har begynt å snakke om hvor koselig det hadde vært å bli tante, bestemor, skjer det ikke noe snart, nå må dere begynne ellers blir dere pensjonister før det skjer osv osv... Til og med sjåføren (som kjører blomster) spurte om ikke jeg og BM tenkte på barn snart. Joda... vi gjør det faktisk.

Det er så deilig at BM og jeg er på akkurat samme sted når det gjelder sånt - selv om vi ble sammen tidlig (17 og 18), så har vi ikke vokst fra hverandre, heller nærmere hverandre. Vet jeg er heldig :)

Dette ble langt, nå må jeg hoppe i dusjen, ellers kommer jeg vel for seint på jobb... Ønsk meg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og jeg er den første som får den ære å legge igjen en hilsen i den nye dagboken din. Jaså, du... du har en liten potet... eeeh, poet i deg?

Ønsker deg en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Juhu! En hilsen! :hoppe: Så koselig!

Poeten er nok ganske liten ja...

Et hår

Håret

Langt, mykt

Skinnende det ligger

I suppa

Mi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Indianlady

Jeg måtte bare inn og hilse på deg i dagboka di.Koslig historie du innledet boka med du har nok en liten forfatter i magen.

Ja det detter ned snø i Oslo også nå.huff jeg hater snø grunnet lårhalser er redd for å dette og ødelgge mine opererte bein.Ellers er det jo lyst og fint om kvelden da når det er snø.

Håper det gikk greit for deg å kjøre til jobben og ikke noe inntraff på veien for deg

Ha en fin dag :D

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du har startet dagbok. Jeg har lagt merke dine konstruktive svar rundt omkring - gleder meg til å følge med deg!

Jeg er på graviditet H - N - velkommen ved anledning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen som dagbokskriver - det er alltid koselig å følge med når noen starter nye dagbøker!

... og morsomt med litt sånn små-prøving, også! Kjenner meg godt igjen i tankene dine.. Hvor gamle er dere, forresten? Sambo og jeg har også vært sammen i 6 år, nemlig...

Ha en fin kveld i snøværet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

*phew*

Endelig hjemme fra jobb, ingen stygge situasjoner i dag heldigvis. Og gjett hva som venter meg i dagboka mi? Koselige hilsner! Hihi, har ikke blitt så glad for å komme hjem siden Bjørnemannen hadde tatt oppvasken sist ;)

Tusen takk, det var koselig å bli lagt merke til! :)

Småkjedelig dag på jobben i dag, vaska lager halve dagen og lagd snubletråd for kundene resten. (De kommer ikke inn hvis vi ikke setter opp snubletråd og drar visakortet deres mens de fortsatt er bevisstløse skjønner dere) Nå må jeg ta igjen det forsømte fra i dag morges og vaske opp, lage mat og vaske klær - alt det en søt liten husmor skal gjøre... :hoho:

Bjørnemannen og jeg er forresten 24 og 23 år - lenge til vi blir pensjonister med andre ord ;) Og vi møttes selvsagt på internett for 6 1/2 år siden... Klikk sa det ! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Heisann, Bjørnsdatter!

Hyggelig å ha fått hilse på deg de siste dagene her på KG! Et hyggelig bekjentskap! Takk for morsom kamp om Ordet, og for oppmuntrende ord vedr. mine planer om et nytt og bedre liv - og trening! :hoppe:

Gleder meg til å følge med deg videre!

:klem2: Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnemannen og jeg... Har vært sammen i 6 1/2 år nå, og jeg begynner å kjenne ei klokke som tikker. Har aldri før hatt lyst på barn, men nå merker jeg at ting forandrer seg. Alle fornuftige tanker om karriere og hus og bil begynner å se veldig små og uvesentlige ut, og tanken på et lite knøtt virker faktisk fristende.

Da har dere vært sammen like lenge som oss, og er bare litt yngre.... Er dere gift, forresten?

Og hva sier Bjørnemannen til en liten babybjørn? Min er ikke klar for det enda. Helt ok for min del, det. Kan vente noen år til. Men ikke mange!!! :ler:

Det er så deilig at BM og jeg er på akkurat samme sted når det gjelder sånt - selv om vi ble sammen tidlig (17 og 1, så har vi ikke vokst fra hverandre, heller nærmere hverandre. Vet jeg er heldig

Jeg har det på AKKURAT samme måten. Det er en god følelse. Og litt skummel. Litt sånn rart å tenke på hvem jeg egentlig var før vi ble sammen - vanskelig å huske hva jeg mente og likte osv. Jeg er jo så preget av det vi har opplevd sammen. Alle sanger, filmer, hendelser og mennesker som jeg har vært borti de siste seks årene er knyttet til han på en eller annen måte. Det er en god følelse også - fordi jeg er overbevist om at vi kommer til å holde sammen.

... Men tenker med gru på de som går fra hverandre etter mange år...

Jobber du i blomsterbutikk? Mitt favorittyrke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Hei Imari! Nei, vi er ikke gift. Tenkte vi skulle ta rekorden til mamma og pappa i lang forlovelsestid (21 år) ;)

Og hva sier Bjørnemannen til en liten babybjørn?

Bjørnemannen er på samme nivå som meg, dvs "hadde jo vært koselig, men vi prøver ikke, men skjer det så skjer det..." Har egentlig ikke begynt å prate om sånt før nå i det siste, og da oppdaget vi vel begge to at den andre hadde de samme tankene... :) Ikke det at vi ikke har prata om sånt før dah... Men vi har begge hatt et veldig klart "ikke enda" standpunkt siden vi ble sammen, helt til for et par mnd siden.

Ja, jeg jobber i blomsterbutikk! Kjempeheldig! Skikkelig ålreit yrke, og i firmaet jeg jobber har jeg til og med fått muligheten til å jobbe meg oppover uten utdannelse. Jeg er ikke dekoratør, vi har ingen utdannet dekoratør i butikken vår, men sjefen er dyktig. Prøver litt alle sammen, og alle kan standard binderi. Det er stort sett bare brudebinderi vi ikke tør å ta på oss - det sender vi til Strømmen :)

Akkkurat nå står det en stor gryte fårikål på ovnen og bobler. Skal jobbe kvelden i dag, så middagen må jeg nesten lage før jeg drar på jobb. Da var fårikål glimrende, fant jeg ut :) Det beste er at jeg kan "teste" om den ble bra sånn om en times tid :sjarmor:

Joho!

I morgen skal jeg på IKEA og se etter seng sammen med ei venninne. Har lyst til å pusse opp soverommet, og har noen småspesielle ideer... Hadde vært kjempekult om jeg hadde klart å få det gjennomført! Tenk: Is, vann, snø, varme tekstiler og pels...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Må bare få med at i helgen skal jeg på besøk til tante i Stavanger, så ikke ta helt av på forumet er dere greie, blir så mye å ta igjen ;)

Blir gøy å besøke tante og onkel, har ikke sett dem på et par år nå. Langt å reise... Jeg har en følelse av at det kommer til å lukte hvitløk av dagboka mi over helga, onkel er nemlig VELDIG glad i å putte hvitløk i maten han lager :) Godt da! Men litt lite hensynsfullt ovenfor dem som må holde ut med lukta ;)

Mmmmm... fårikålen putrer på ovnen, nesten ferdig nå...

*slafs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Når noen inviterer meg inn til Bjørnehiet, er det klart Ninach stikker innom!

Så koselig dagbok du lager deg; synest det var spesiellt morsomt å se at du bor på Neskollen; der er vi nelig på flyttefot til i disse dager!!!!

For et fantastisk flott sted; alle mulige tilbud og bare 30 minutter til Oslo med jobb og stress og mas og kino og resturanter og barer og nattklubber og............... HVA HAR VI GJORT!!!????????? FLYTTER VI VIRKELIG BORT FRA ALT DET!!!!??? :ler::ler::ler:

Jepp,jepp, det gjør vi; er dritlei av å bo i byen nå og er klar for å gjøre bonde av meg! :ler::kul::kul::kul::ler:

Nei, seriøst, er virkelig imponert av Neskollen og ser virkelig frem til å flytte inn - bo på landet med byen tilgjengelig "nedi gaten", om du skjønner hva jeg mener?

Gleder meg til å følge med deg fremover og kanskje vi treffes på butikken???

Klem

Ninach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bjørnsdatter

Kanskje det?! Hadde vært hyggelig å kjent noen her også.. Bor i en av de røde leilighetskompleksene nederst ved barnehagen. Mulig jeg ikke er så sosial av meg, men jeg synes det er vanskelig å bli kjent med folk her. Kanskje det har med at jeg bor i en sånn "blokk" og ikke har "hagenaboer".

Hyggelig å høre fra deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjørnsdatter!

En ny dag, med nye muligheter. Men si meg en ting... den nye avataren din; er ikke det den samme som Barbie har, bare med jule-topp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Jo, jeg tenkte jeg skulle hjelpe til å lage en ny en til henne, men så har jeg ingen steder å legge den ut, så jeg må bare "låne" den midlertidig til hun får kommet seg på nett og kopiert den av meg... Den forsvinner så fort hun tar den! (eller sier hun ikke vil ha den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :) !

Trivelig dagbok du har.

Et lite spørsmål siden du jobber i blomsterbutikk. Jeg har blitt allergisk mot amaryllis :( . Men vet du om det er noen forskjell på avskårne og de i potte? Fikk skikkelig elveblest (lekkert, særlig i ansiktet :ler: ) etter å ha kuttet stilken og satt blomsten i vann. Kan det være noe i stilken tro (håpe, håpe)? Amaryllis er jo sååå lekker!!

Ha en fin dag blant blomstene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...