Gå til innhold

Bjørnehiet


Gjest Bjørnsdatter

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnsdatter

Hmmm... Jeg vet noen reagerer på løken, men det var avskårne du hadde? Hmmm... jo, løkplanter lager jo "gørr" eller slim når du snitter dem, kan ta kverken på andre blomster som står i samme vase faktisk. Kanskje du bare reagerer på plantesafta? Prøv deg på en løk du, og ikke skjær den opp ;)

En av de store blomsterkjedene har forøvrig tilbud på amaryllis både i potte og avskåren denne uka, så billig at hvis du skulle få en reaksjon, så har du råd til å kaste den ;) Bra kvalitet, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken blomsterkjede er det da?

Du kan kanskje sende en PM hvis du ikke vil reklamere?

Havsulen har svibel og orkide - vil ha amaryllis!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Heeey, I'm back!

Har vært hos tante og onkel i Stavanger i helga, og har ikke fått nerdet noenting...

Jeg kan godt reklamere, men jeg vet ikke om jeg har lov? Mester Grønn jobber jeg i, har tv-reklame om dagen. Amaryllis forrige uke, svibel denne uka. Amaryllisen er fortsatt billig og i høysesong. Anbefaler å kjøpe nå, siden det som regel tar noen uker (2-4) før de springer ut. Sviblene tar ca en uke eller mindre.

Ellers har jeg hatt deg jysla løye i Stavanger, nydelig by! Onkel er av typen som må vise fram alt mulig, så jeg har sett masse av Stavanger på noen få timer, og alt han har lagd av tegninger og modellbåter de siste åra :) Koselig da. Har bare besøkt dem en gang før, og det er noen år siden, så jeg husker ikke så mye.

Ja, jeg er en ekte fullblods Bjørnsdatter (kan ikke nekte, øra og tærne beviser hvem som er faren min...), i tilfelle noen fortsatt lurer. Dessuten funderer jeg på om jeg skal ta Bjørnsdatter som mellomnavn. Hva synes dere? Er det kult med navn som viser slektskap?

Nå har Bjørnemannen gått i hi, jeg får vel det jeg også.. opp tidlig i morgen og pushe løkblomster! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Noen ganger bør du marsjere rett inn og kreve dine rettigheter, selv om du ikke vet hva dine rettigheter er, eller du ikke vet hvem du snakker til. Og på vei ut, smeller du med døra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Her sitter jeg, skulle egentlig ha vaska hus nå... Drar bort i morgen, lefsebaking og julebord på lørdag, seint hjemme på søndag, og da er det første advent. Synes det skal være strøkent hjemme til første advent jeg. :( Må huske å ta med meg kalenderen min hjem til mamma i morgen *skrive bak øret*, ellers får jeg ikke julekalender i år.

Nei, skjerpings, vaske NÅ!

(ønsk meg lykke til...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Ny kveld, nye muligheter. Det er 1.desember, og jeg har spist alle sjokoladene i julekalenderen min... :oops:

Sjefen er syk i morgen og onsdag, så jeg styrer sjappa... uffda. Det bare MÅÅÅ bli mål det...

Ønsk meg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bjørnsdatter!

Lykke til på jobb! Nå er du vel ferdig med å være sjef når du leser dette, men håper det gikk bra da :P

Misunner deg sånn når jeg leser om jobben din. Spesielt nå i jula. Jeg har jobbet i blomsterbutikk i fire år, og jula var noe av det koseligste. Kjempestress, masse kunder, lange køer, grinete kunder +++ Men så var det alle disse koselige kundene i julehumør som tok igjen for alt det andre! :P

*mimre*mimre*

Lukten av svibel, møkk under negla etter å ha laget en oppsats med julestjerne og små grønne planter, tilfredsfølelsen etter å ha bundet en bukett som ble solgt med en gang fordi den var såå nydelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Jess, Aricept, jeg gleder meg til julestresset jeg! Det er noe utrolig tilfredsstillende med å pushe blomster når folk går mann av huse for å gjøre som jeg vil :) Sjefen er tilbake på jobb i dag, og jeg fikk fri - yay! Skal på cafe med en venninne etterpå, og så tenkte vi at vi skulle ha et lite juleverksted i kveld. Bake litt kanskje? Hvis noen har ideer til hva vi skal lage/bake, så er jeg veldig takknemlig :blomst: Tenkte på å lage pepperkakehus, f.eks.

Tenkte jeg skulle fortelle at Bjørnemannen og jeg har NESTEN begynt å prøve... Eller skal vi si, nesten gitt opp å prøve å la vær? Siden jeg slutta med p-piller for noen måneder siden, har det gått litt over stokk og stein, men jeg har ikke blitt gravid. Like greit, egentlig, men det virker som om vi modnes... Tanken på barn er ikke avskrekkende lenger, bare fristende. Å gå med stor mage er jeg ikke redd for, og å få en skrikerunge i hus er jeg heller ikke redd for, ikke en gang når h*n blir tenåring er jeg redd for, men fødselen skremmer livet av meg. :(

Håper nesten at jeg er gravid nå, hadde vært et fint "julebudskap" til familien :) Skal ha mens snart, ikke helt sikker på dato (ble litt opp og ned etter pillestopp). Blir spennende...! *gruegledeseg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Er inne og snikleser litt i dagboka di...:)

Ser du jobber i blomsterbutikk ? Det er en av drømmene mine.

Må være kjempegøy :D ( synes det høres sånn ut i allefall )

Dere får ha lykke til med "nestenprøvingen" da :) Håper det går slik dere ønsker :briller:

God helg : - )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

En liten adventshilsen fra meg!

Ikke stress for mye med juleforberedelser, det blir vel nok stress på jobben tenker jeg.

Nå har den ene amaryllisen jeg kjøpte kommet ut, og jeg har ikke hatt noen allergisk reaksjon. Så det var sikkert den avskårne varianten jeg reagerte på. Det var bra, for nå står planten og troner i stua, rød og fin :D !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Så bra at du ikke reagerer på løken! Det var det jeg visste :sjarmor:

Tjoho, dårlig form i dag gitt...

Julebord på lørdag, har ikke ledd så mye på leeeenge. Kjempegøy å feste sammen med jentene på jobben. Overnatta hos sjefen min (festen var hos henne), vi satt oppe og prata til klokka seks om morgenen. Gjett om vi var trøtte dagen etter...

Har vært så sinnsykt varm i dag, knallrød i toppen og svetter som bare det. Det er ikke et symptom på at noe vokser og gror i magen det vel? Er det vel? ER DET VEL? Føler meg generelt sett mer uggen enn i går faktisk. Kanskje det bare er influensa...

Fytterakkkern. Nei, blir det bjørnunger så skal jeg i HVERT FALL ikke skjelle dem ut offentlig for at de ser ut som horer på håret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres så søtt ut med Bjørnunger! :hjerter:

Har du snakket med Bjørnemannen om mulige bjørnebarn i det siste? Hvordan virker det at dere "ikke prøver å la være" på ham?

Hva ble det bakt under juleverkstedet deres?

Jeg har til nå laget:

- nøttekarameller

- nøtteroser

- tomatsild

Skal lage kransekake og sandkaker også. I helga skal jeg bake lefser og steike medisterkaker sammen med familien. BARE fordi jeg vil det, altså. Det er så fint å være voksen og kunne velge hvilke tradisjoner man vil videreføre! :D

Dere er velkomne nå, bjørnunger. Hører dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Bjørnemannen har nok litt blanda følelser, akkurat som meg. Lettere panikk til tider, og av og til kan han synke ned i en idyllisk verden med barn og hus og katt og stasjonsvogn. Sist vi snakka om det, sa han at vi kanskje måtte gjøre om datarommet nå da, så vi får barnerom... :hjerter: og at vi måtte bytte ut den lille mercen med en stasjonsvogn så vi fikk plass til barnevogn, siden det jo kunne se ut som om vi kunne bli gravide snart.

Han har nok fått lyst på barn han også... Han er så søt når han snakker om det :)

På juleverkstedet vårt ble det bakt noe så komplisert som pepperkaker, men så hadde vi jo kjøpt fire kilo deig da, siden vi ikke hadde tid til å lage den selv... Fire kilo er VELDIG mye pepperkaker!!!

Å bake lefse er en kjempekoselig juletradisjon som jeg håper jeg kan få ha sammen med bestemor i mange år til, og som jeg vil overføre til mine bjørnunger i sin tur. Hvis de vil da, selvsagt :)

Uff, jeg må vel komme meg av gårde hvis jeg skal rekke innom IKEA før jobb. Dumme ramma gikk i stykker! Det var DEN julegaven i grunn... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Bjørnsdatter!

Bare innom med en god flaske rødvin :perebrus: , og for å takke for nydelig amaryllis! Den står her så fint og lyser opp, men har ikke slått ut i full blomst ennå. Kanskje til jul?

Fire kilo pepperkakedeig var veeeeldig mye, ja! Det blir mye kaker av en så stor deigmengde!!! Jeg har bakt 4 sorter så langt, og i år har jeg "juksa litt", som Ingrid Espelid Hovig alltid sa. Kjøpt ferdig kransekakemasse og pepperkakedeig; sistnevnte fra IKEA, av alle steder!!! Der du kjøpte din også, kanskje??? Ellers har jeg bakt kakemenn og Regiastenger. Skal kanskje bake litt i kveld, også!

Ha en fin førjulstid, Bjørnedamen, og hjertelig velkommen innom i sauehuset når det måtte passe!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amaryllis og svibler..Julestjerne...

Har dere sånne glitterroser? Det var i alle fall populært det siste året jeg jobba. Kom hjem hver kveld med glitter i hele ansiktet og håret..

Savner den jobben nå..

Men du får kose deg!

Og lykke til med å ikke prøve å la være... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bjørnsdatter

Takk for hilsner, væren og aricept! Takk for rødvin! :klem: Spares til gløggen på julaften, hvis det ikke er noe som har tenkt å melde sin ankomst i august... *smiler lurt*

Spurte Bjørnemannen i går, han sa faktisk rett ut at hvis jeg ikke er gravid nå, så blir han nok litt skuffet... for det hadde bare vært kos hvis vi får barn! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååå da ble jeg glad da! :) *snufs*

Er jeg det, så skal jeg jammen revurdere julegavene til mine og hans foreldre... Da blir det nok som noen andre foreslo her, strikkepinner og babygarn til mamma og svigermor, og eventyrbøker til pappa og svigerfar. Så får vi se om de tar hintet... :D Og kanskje en sigar til bestefedrene :)

Jeg må løpe på jobb, kos dere alle sammen! Det er en strååååååååååååååååålende dag! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for lykkehilsen i dagboka min - jeg er så glad! Og smitter gjerne de som ønsker det med ekte graviditetsstøv! Vil du ha litt?

Når omtrent er det du får vite om det muligens, kanskje kan ha skjedd noe mens dere ikke prøvde å la være da? Jeg er spent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Jeg er også spent!

Det som er litt dritt er at jeg ikke for alt i verden kan huske når jeg sist hadde mensen... Vet det er ca en måned siden, men ikke noe mer nøyaktig enn det. Tok en test i dag, den var negativ, men det er ikke sikkert at jeg har gått over tida en gang. Men det stikker liksom i magen, og jeg føler meg helt rar. Det med stikninger, kan det ha en annen forklaring?

Har forresten bundet barselbuketter til to nybakte bestemødre i dag, begge ble såååå fornøyd, det hadde rosa hjerter i øynene både da de kom og gikk. Fikk til og med tips av den ene, og det er ikke hver dag akkurat... *ler* Frelsesarmeen får nyte godt av de 20 kronene :) Syntes liksom jeg så min egen mor og svigermor i deres sted. Rosa hjerter og det hele ;)

JA, hvem som helst kan bli verpesjuk av å henge på KG... Nå får jeg jo instant eggløsning hver gang jeg går forbi babyavdelinga på HM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...