Gjest Alabama Skrevet 19. juli 2012 #901 Del Skrevet 19. juli 2012 Æsj, håper du unngår betennelse. God bedring. Høres slitsomt ut med gråtende baby. Det er heldigvis et overkommelig tidsperspektiv på det, selv om det sikkert er forferdelig mens det pågår. Fint at du og pappan får delt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 20. juli 2012 #902 Del Skrevet 20. juli 2012 Huff, brystbetennelse er det store spøkelset som lurer i bakhodet mitt hele tiden også. Må være fryktelig vondt! Veldig grei at pappan klarer å roe ned A også, så får du litt pause. Slitsomt både fysisk og psykisk og gå og bære på en hylende baby hele dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 21. juli 2012 Forfatter #903 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Takk for støttende ord, Alabama og Mayami! Heldigvis var kvelden i går ganske grei med ikke så altfor mye gråting og byssing. Endte opp med at hun sovnet i armene mine mens jeg bysset forsiktig og så på TV - når kl. var 00.45 (og da hadde hun vært våken siden kl. 17 (sovnet kun i 15 minutter kl. 20 da vi egentlig la henne)) Feberen forsvant i går og brystet føles ikke fullt så ømt lenger, pluss at melka spruter mye bedre når jeg håndmelker nå enn det gjorde på onsdag og torsdag. Så det ser ut som at det retter seg, heldigvis. Har vært litt slitsomt med amming/håndmelking/pumping og massering annenhver time, men det er visst det som funker. Sendte Mannen for å kjøpe Lecitin kapsler 1200mg i går, men det hadde ikke helsekosten, så da kom han hjem med pulver istedenfor og det smaker blæh! Hhar prøvd å blande det i vann og i gul og rød saft, men spørs om det må noe med sterkere smak til for å dempe den søte smaken (jeg foretrekker surt fremfor søtt). Så da spørs det om jeg må gjøre min debut på iHerb og bestille kapsler derfra Vi har de siste to ukene sett enkelte smil, men på torsdag kom det flere smil på rappen og de var store og så skikklig ektefølte ut. Og i samme situasjon (hun lå på et pledd oppi sofaen mens jeg satt ved siden av henne) virket det som at hun prøvde å prate. Det var mye "Eh" og "He" og hun brukt virkelig stemmen sin klart og tydelig. Er så koselig å kommunisere med henne når hunbåd prøver å snakke, smiler og gi blikkontakt Nå har lille gullet fått på seg kjole og er klar for å feire bursdagen til oldemor. Mamma'n derimot sliter litt med antrekket - som vanlig Stakkars Mannen som må se meg i tights/joggebukse og singlet hver dag (Men det er jo så praktisk! Og han gir meg fremdeles mange fine komplimenter, så det er kanskje jeg som føler mest på det). Er nok kjekt for både meg og han at det blir noen anledninger til pynting Har følt litt på den trangen til å være "bare kjærester" de siste dagene. Vi har som regel fått litt tid på ettermiddagen/tidlig kveld, men plutselig bestemmer frøkna seg for å endre på soverutinene og dermed må vi bare glemme oss selv inntil videre. ...og så kjenner jeg på reiselysten. Men det er bare å legge vekk slike drømmer inntil videre. Frøkna har det best hjemme når hun sliter sånn med soving og luftsmerter/kolikk. Så inntil tiden er inne for slike muligheter hadde det vært kjekt om vi kunne få litt skikkelig sol og sommer her før det blir høst Men nå må jeg gå og finkjemme klesskapet Endret 21. juli 2012 av Haley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. juli 2012 #904 Del Skrevet 21. juli 2012 Hmm, jeg synes egentlig lecithin er helt ok på smak - men det er kanskje forskjell på typene? Jeg har en fra iherb (pulver) som jeg blander i eplejuice, og det er faktisk direkte godt... Håper du slipper unna betennelse, ihvertfall! Når det gjelder skrikingen - har du vurdert å kutte ut melk for en periode og se om det hjelper? De sier man bør kutte i 2 uker i første omgang for å se om det har effekt. Har funket veldig godt her... Men det er litt mye styr i begynnelsen, man må lese på ALT for å se om det inneholder melk. Blir raskt vant til det, da. Nei, nå er det en som krever mamma her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 22. juli 2012 #905 Del Skrevet 22. juli 2012 Så bra at du ikke er like øm i brystet lenger! Sliter selv med tette melkeganger, og det er rimelig slitsomt å måtte være så nøye på å få tømt brystet skikkelig.. Håper dere koste dere i bursdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 22. juli 2012 #906 Del Skrevet 22. juli 2012 Har begynt å kjenne ømhet i venstre brydt jeg også, så pumper nå etter lille har spist for å være sikker.. Slitsomt, men definitivt verdt det hvis jeg slipper betennelse! Ellers har jeg fått en sterk trang til å kjøpe klær til meg selv siden lille ble født - har liksom ikke noe å ha på meg lenger! Alt er jo utvidet av en diger mage!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 22. juli 2012 Forfatter #907 Del Skrevet 22. juli 2012 Hmm, jeg synes egentlig lecithin er helt ok på smak - men det er kanskje forskjell på typene? Jeg har en fra iherb (pulver) som jeg blander i eplejuice, og det er faktisk direkte godt... Håper du slipper unna betennelse, ihvertfall! Når det gjelder skrikingen - har du vurdert å kutte ut melk for en periode og se om det hjelper? De sier man bør kutte i 2 uker i første omgang for å se om det har effekt. Har funket veldig godt her... Men det er litt mye styr i begynnelsen, man må lese på ALT for å se om det inneholder melk. Blir raskt vant til det, da. Nei, nå er det en som krever mamma her! Pulveret jeg har er Pure Lecithin fra Supernature. Smaken varierer kanskje fra merke til merke, eller så varierer smaken fra person til person. Jeg er som sagt en som foretrekker litt syrlig smaker. Skal prøve å blande den i juice Melk har jeg ikke drukket på flere uker, og jeg holder meg unna ost, yoghurt, fløte o.l. Men noe mer drastisk enn det har jeg ikke gått til verks. Så bra at du ikke er like øm i brystet lenger! Sliter selv med tette melkeganger, og det er rimelig slitsomt å måtte være så nøye på å få tømt brystet skikkelig.. Håper dere koste dere i bursdag Uff, kjedelig å være plaget med det! Slitsomt å passe på, men mye bedre enn å bli øm, få feber og influensafølelse Ja, vi koster oss, og snuppa var så flink og sov gjennom middagen, så vi for en gangs skyld fikk spist varm middag Har begynt å kjenne ømhet i venstre brydt jeg også, så pumper nå etter lille har spist for å være sikker.. Slitsomt, men definitivt verdt det hvis jeg slipper betennelse! Ellers har jeg fått en sterk trang til å kjøpe klær til meg selv siden lille ble født - har liksom ikke noe å ha på meg lenger! Alt er jo utvidet av en diger mage!! Da er det bare å pumpe/amme, for tette melkeganger er noe herk! Mannen fikk en "Jeg har altfor mye klær og ingenting å ha på meg"-utblåsning i går Tror jeg må ta en seriøs opprydding i skuffer og skap en dag. Fretex neste! --- For en deilig søndag! Frøkna sovnet etter bare en time med byssing og lite skriking i går, og hun sovnet etter ammingene i natt så vi slapp å stå opp. Så jeg føler meg faktisk en smule uthvilt Og så er ømheten i brystet borte! Skulle gjerne hatt sol i dag, men det er skikkelig regnvær. Har jo Goretex-sko og regnjakke til meg, og regntrekk til vogna, men urk for et tiltak! Hadde vært godt med litt frisk luft da... I morgen er frøkna 6 uker og barseltiden er offisielt over - på godt og vondt! Hun vokser så fort og plutselig gjør hun ting hun ikke har gjort tidligere. Utrolig fasinerende og vi er så heldige som har henne. Er jo helt forelsket i det lille gullet! Kan jo bli en smule lei når det er byssing og gråting i timesvis, men så fort hun har sovnet og ligger i senga vår/vugga si/vogna så får jeg lyst til å plukke henne opp og koooose. Men hun må jo få lov til å sove Ellers så tenkte jeg at 6 uker markerer en start med litt mer aktivitet og rutiner. Hittil har vi jo som regel ligget i senga til 10-tiden (ammer rundt 02/03-tiden, 05/06-tiden og 08/08.30-tiden), men nå tenkte jeg at vi kan prøve å stå opp etter ammingen i 08-08.30-tiden (kanskje det også kan hjelpe på uroligheten om kvelden?). Blir vel ganske hardt til å begynne med fordi vi er jo ikke vant til å være i seng før 24/01-tiden og med 2-3 amminger i løpet av natta/morgenen, så vi tar det litt som det kommer, men det hadde vært godt å komme seg opp mellom 08 og 09 for å få litt mer ut av dagene. Og når frøkna blir bedre i magen/mindre urolig blir det letter å ta henne med seg ut også, uten at hun er nødt til å sove. Og så skal jeg bli mye flinkere til å gå trilleturer! Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær!? Føler for å få igjen litt av formen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 22. juli 2012 #908 Del Skrevet 22. juli 2012 Tenk at de er så store alt - begynne jo snart på skolen!! Tror ikke vi klarer å få til noe særlig rutine før ferien er over her, men daglige trilleturer burde være gjennomførbart til tross for drittvær! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. juli 2012 #909 Del Skrevet 24. juli 2012 søvn/natta nå på 6 uker høres ut som for meg.. begynte å stå opp tidligere, først i 8 tida, og av og til 6-7 tida nå. Går helt greit, for blir ganske snart en morgenlur på både meg og henne. Kanksje tidligere morgen gir tidligere natt, ja? bader henne 19 nå, og så er det kos osv gjerne frem til nesten 22 før hun er i seng. hun blir tydelig trøtt de siste timene, men sovner ikke alltid med engang. Går kanskje mot slikt for dere også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #910 Del Skrevet 26. juli 2012 Foreløpig har vi kun klart å komme oss opp kl. 08.30 en dag denne uken, men pytt pytt. Vi får ta en myk start Håper at det kan hjelpe på kveldsurolighetene I dag har vi vært på 6 ukerskontroll og alt står bra til med gullet vårt. Hun har gått opp 1,1 kg (fra 3300g ved fødsel til 4425g i dag) og er nesten 57 cm lang (hun var 50 cm ved fødsel)! Store lille jenta vår Har fått avgårde takkekort for gaver vi har fått, og invitasjoner til dåp i begynnelsen av september skal leveres i helga. Nettshoppingen endte opp med en blå hverdagskjole, en grønn tunika, en sort jeans (min favorittmodell!) og en olivenfarget 7/8 bukse. Ingen ammevennlige kjoler eller topper med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 27. juli 2012 #911 Del Skrevet 27. juli 2012 så flink du er som har fått avgårde både takkekort og invatasjoner! Jeg har ikke fått ut noe jeg (noen takkekort, men ikke alle...) synes slikt er sååå pes nå, lever i min egen lille babyboble. gøy med nye klær, du skal se det funker med amming også. etterhvert blir jo amminga sjeldnere, da blir det enklere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 28. juli 2012 #912 Del Skrevet 28. juli 2012 Så lang hun er blitt! Trilleturer, ja... Det er jo så elendig vær i dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #913 Del Skrevet 28. juli 2012 så flink du er som har fått avgårde både takkekort og invatasjoner! Jeg har ikke fått ut noe jeg (noen takkekort, men ikke alle...) synes slikt er sååå pes nå, lever i min egen lille babyboble. gøy med nye klær, du skal se det funker med amming også. etterhvert blir jo amminga sjeldnere, da blir det enklere. Hadde opprinnelig planer om å lage takkekortene og/eller invitasjonene selv, men vi gikk for en lettvint variant (Optimalprint.no) fordi det rett og slett ikke blir tid til å sitte med sånne hobbyer riktig ennå.Babyboblen tar all oppmerksomheten Albumet som jeg skal lage til frøkna ligger bare på vent, men prøver å notere ned litt ting jeg må huske på å ta med, så kanskje det blir høstens prosjekt Jeg kan nok ikke bare skylde på ammingen når det gjelder klærne, for det er vel et kjent problem at man ikke har noe å ha på seg - også når man ikke ammer Så lang hun er blitt! Trilleturer, ja... Det er jo så elendig vær i dag!! Ja, hun har blitt mye lengre enn jeg hadde regnet med. Tenkte hun nærmet seg 54/55 cm Motivasjonen for å gå trilleturer er forsåvidt tilstede, men været gir meg en aldri så liten unnskyldning til å utsette det, desverre. Selv om jeg vet at det er godt når man først kommer seg ut. --- I går tok vi oss en biltur til nabobyen og jeg fikk kikket i noen butikker (alltid kjekt med større utvalg/andre butikker enn vi har her i byen). Endte opp med litt diverse utstyr til å lage cakepops! Tenkte jeg skulle prøve meg på det, og hvis det blir vellykket så må jeg lage noen til dåpen! Og så fant jeg en kjole, cardigan og hårbånd til frøkna som hun skal ha på seg i laget til oldefaren sin neste helg, og to kjoler til meg selv til samme anledning (Hang på et stativ med "3 for 200" og jeg klarte ikke å velge, så det ble en i blå/hvit og en i hvit/sort) De er i bomullsstoff, så de er enkle å dra ned over ene skulderen for amming regner jeg med. Mannen kjøpte en Mom rules-body til frøkna og så ble det på henne. Hvorfor får man forresten ikke føtter på pyjamasene etter str. 56? Planen om å stå opp tidligere har gått bedre de to siste dagene. Opp kl. 08.30 i går og 09.00 i dag. Så nå ligger frøkna i vogna og tar seg en formiddagshvil, (Det har hun ikke villet når vi har stått opp 10.30, så dagene har blitt fryktelig lange for henne med bare en to/tre timers hvil i 15/16-tiden) og jeg skal benytte sjansen til å ta en dusj. Herlig! Har vel glemt å fortelle at vi har kjøpt oss ny bil! En Audi A4 stasjonsvogn. Godt å ha en stasjonsvogn med plass til alt utstyret en liten baby krever når man skal på tur! Selv om dagene går litt i ett fordi jeg "bare" er hjemme i permisjon, fordi Mannen har ferie og fordi dagene kretser rundt lille frøkna, så synes jeg det er godt med helg. Helg betyr rundtstykker til frokost, god middag/kveldsmat, litt snop og generelt et lavere tempo. Det gjør godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 28. juli 2012 #914 Del Skrevet 28. juli 2012 Gikk for lettvint løsning på invitasjoner jeg også, har jo ikke tid til sånne trivelige hobbyaktiviteter! Kanskje vi kan motivere hverandre til album-laging utover høsten når det blir mørkt og kaldt? Mannen her kom faktisk på at vi burde lage "sånn jeg-bok"! Har jo den fra Go'boken som det er bare å fylle inn i, men har ikke gjort det heller... Cakepops ser moro ut, men også avansert.. Tenkte å lage en iskake til dåpen jeg, det er visst enklere enn det ser ut til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #915 Del Skrevet 30. juli 2012 Det høres ut som en god plan å motivere hverandre med albumlagingen! Jeg har laget daim-iskake en gang og det var ganske enkelt, ja! Og veldig godt! Faller i smak hos både små og store. Funderer på hvor mange kaker man trenger til 20 personer. Jeg skal lage brinebærmousse-kaken + evt. cake pops, mamma skal lage Pavlova (fordi hun må ha noe glutenfritt) og en klippekrans (fordi yngste broren min ikke er spesielt glad i kaker, men gjærbakst liker han), og ene onkelen til A ville lage Oreokake, pluss at vi skal ha marsipankake/dåpskake. Blir vel mer enn nok både mat og kaker, tenker jeg Blir det dåp i september/oktober på dere? --- Mannen og frøkna sover og jeg har tusen ting på to do-listen min føles det ut som. Vakse klær, lage bordkort til dåp (forsåvidt ikke noe hast, men jeg har så lyst til å gjøre noe kreativt som jeg ikke har gjort på lenge), rydde vekk de minste klærne og rydde i klær og utstyrskommoden til A på badet, ringte bilverksted for å høre om de kan sette inn isofix-fester i bilen, ringe banken, rydde på kjøkkenet and so on... Jeg var et skikkelig listemenneske før, men nå som ammetåken er fullt tilstede så må jeg ihvertfall skrive lister Og forøvrig så har jeg fått dilla på (fancy) kaffe igjen. Har en Nespresso Ciiz&Milk-maskin, men den har vært lite brukt det siste året. Nå derimot har jeg laget meg både den ene og den andre typen kaffe. Ikke så veldig sunt med H-melk for å få latte, cappucino, iskaffe osv, men det er jo så godt Jeg får trille det av meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 2. august 2012 Forfatter #916 Del Skrevet 2. august 2012 Lillemor har de siste dagene vært veldig klengete og gråten høres mer ut som "jeg vil ligge tett-i-tett inntil mamma'n min" enn "jeg har vondt i magen pga luft" (selv om hun også har det slik i perioder nå også) - hvis jeg tyder riktig. Og hun roer seg som regel når hun får ligge i armene/på brystet mitt. Pappa'n er ikke fullt så populær. Han duger mest til smiling og kommunikasjon i sofaen, og det er jo kjempekoselig å se og høre på, men jeg blir litt sliten av at hun bare vil ha mamma'n sin. Hun er jo straks 2 måneder og vi har sett en bedring de siste 2 ukene, så vi krysser fingrene for at hun om en måneds tid igjen er ennå bedre. I morgen skal vi på lang biltur som vanligvis tar ca. 8 timer, men nå blir den vel fort 10-11 timer fordi vi vil stoppe jevnlig slik at A får strekke på seg, spise, kose og stelles. Gleder meg egentlig, for jeg synes bilturer er koselig og de turene vi har hatt hittil 1-1,5t har ihvertfall gått veldig greit. Hun roer seg fort i bilstolen, ihvertfall hvis hun er trøtt og/eller har smokken sin. Hvis det blir for varmt kan hun bli ganske klam, så jeg tror jeg skal ta en tur på butikken og se om jeg finner en body i tynn ull/ull+silke. Så dagens plan er bytur for å handle ull, kjøpe gave til jubilanten og en oppbevaringskasse til å pakke bort str. 50 i.. Litt Fryktelig vemodig i grunn Og så må kofferten pakkes. Utrolig hva man må ha med til en sånn liten bylt for en helg. Ørten bleier, flere skift med klær - just in case, vogn med dyne, teppe, tisselaken (hun skal sove i bagen), insektsnett, regntrekk, gulpekluter, stellesaker and so on.. Og så må mamma'n prøve å ikke ta med seg ørten klesplagg "i tilfelle ditt og i tilfelle datt" Og så må jeg lakke neglene i fransk manikyr - og håpe at det holder seg til lørdagens selskap. Og i går hadde vi den første eksplosjons-bæsjebleien Ingen lekkasje, men stooore mengder! Sånn blir det vel når det går noen dager mellom hver bleie. Mannen snudde fort i baderomsdøra når han fikk øye på den - pysa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 2. august 2012 #917 Del Skrevet 2. august 2012 Haha!! Menn er noen pyser når det kommer til bæsjebleier!! Det utrolig hvir mye mer baggasje det blir med en sånn liten bylt ja, er liksom alle eventualiteter som må tas hensyn til. Bilturer går kjempefint her, selv om han ikke liker det når vi stopper! Går fint så lenge vi kjører. Her blir det dåp i oktober, sånn at det passer med høstferien. Slik er det når all slekt bor langt unna og må overnatte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 6. august 2012 Forfatter #918 Del Skrevet 6. august 2012 Mayami: Her er heller ikke stoppene noe populært. Da får vi en protest ganske raskt Dåp som passer med høstferien er kjekt når man har slektninger som bor langt unna. 3 av oldeforeldrene til A har 8-9 timers reisetid, men de er jo pensjonister så de er ikke avhengig av høstferie Desverre tror jeg to av dem ikke kan komme fordi de ikke ønsker å kjøre så langt eller ta fly. Og det er jo forståelig når man er over 70 og 80 år. --- Vi var som sagt på langtur i helgen og det gikk veldig fint! Så lenge frøkna hadde smokken i munnen når vi startet å kjøre så var hun fornøyd. Måtte snu meg x antall ganger for å putte den inn igjen når hun protesterte, og hun likte som sagt ikke at vi stoppet. Men når hun fikk pupp, ny bleie og kos, så var det ikke så verst Fredagskvelden var hun nok sliten av bilturen så det ble en del skriking og byssing, og vi var i seng kl. 01. I selskapet sov hun stort sett i vogna si og sa ikke et ord. Folk trodde oss nok ikke når vi sa at hun stort sett er rolig om dagen, men at det ofte bryter løs i 20-tiden Men hun var utrolig snill også på kvelden, så hun sovnet i 23-tiden. Luksus for oss! Kl.01 er normalen... I dag har Mannen begynt på jobb igjen etter ferien og hverdagen er i gang igjen. Litt deilig det også Så snuppa og jeg har vært på trilletur. Det ble hele 8 km, og det gjorde veldig godt. Gikk i litt høyt tempo så det ikke bare ble kosetur. Tror kroppen likte det Frøkna våknet halvveis og lå en stund og kikket og snudde på seg, men etterhvert ble det for kjedelig og hun begynte å sutre. Så da var det rett opp på mammas arm og kose noen minutter før hun godtok å legge seg i vogna igjen så vi fikk kommet oss hjem. Deilig å kunne bruke (sikkert en av de siste) en solskinnsdag på den måten. Første gang jeg har gått i shorts i år faktisk Litt unntakstilstand fordi jeg har vært gravid, men allikevel.. Sier litt om årets sommer. I morgen er det tid for barselgruppetreff. Blir spennende å se hvem de andre damene er og håper vi kommer såpass godt overens at vi kan treffes også utenom de fastsatte møtene på helsestasjonen Frøkna ligger ved siden av meg på sofaen og spreller, mens mor selv håper at hun har tenkt til å sovne tidlig i dag.. Time will show... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 6. august 2012 #919 Del Skrevet 6. august 2012 Kjenner igjen den følelsen av å håpe på tidlig kveld.. Det er jo innmari stas med disse barna, og kjekt å tilbringe tid sammen. Men vi foreldre trenger absolutt litt tid for oss selv også, det gjør så godt! Mi sovna halv 9 i kveld, er helt skjønt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 7. august 2012 Forfatter #920 Del Skrevet 7. august 2012 Pasjonsblomst: Ja, det er viktig med litt alenetid, både for seg selv og sammen med Mannen. Kjenner meg litt frustrert innimellom når vi har de kveldene som er mest langtekkelige, men man setter jo ekstra pris på de kveldene man faktisk får tid til å gjøre litt andre ting. Halv ni er jo en kjempeluksus! Vi hadde en kveld i forrige uke hvor hun sovnet 19:30, og bare våknet for amming 3-4 ganger frem til kl. 08. Det gjorde godt, for da kom jeg meg i seng to timer før jeg vanligvis gjør det. --- Nå har jeg ryddet litt i kommoden til snuppa og byttet ut skuffen med klær i str. 50 til fordel for str. 56, og skuffen hvor str. 56 lå er nå fylt opp med str. 62. Og i samme slengen fikk jeg jo en oversikt over hva vi har av klær i de neste størrelsene og jeg er nesten litt sjokkert! Skjønner ikke hvor alle klærne kommer fra og er redd vi ikke får brukt alt! Vi trenger ihvertfall ikke kjøpe noen klær med det første. Kanskje et par plagg til i str. 68 når den størrelsen passer. Hadde jo ikke tenkt til å ha en overflod av klær til frøkna fordi a) de brukes i så begrenset tid når babyene vokser så fort, og b) vi har ikke ubegrenset med plass til å oppbevare de plaggene som ikke er i bruk. Noe har jeg kjøpt og noe har vi fått i gaver, men mormoren til frøkna må nok ta litt av skylden "Det er jo første barnebarnet..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå