Haley Skrevet 10. april 2012 Forfatter #641 Del Skrevet 10. april 2012 Kjenner meg godt igjen i gråtingen, blir en del her også mye uten grunn, og ofte pga forandringer på kroppen eller at jeg føler meg sliten. Mye tankespinn også..! Flink du var til å holde deg hjemme, lurt å lytte til kroppen/formen Har bestemt meg for garn til mor Signe-teppet som jeg fant ut at jeg skulle strikke. Troor det blir drops babyalpakka silk i lys gammelrosa Godt med Joyce og andre med erfaringer! Nesten litt godt å vite at det er flere som er i samme situasjon. Man føler seg passe dum til tider, men det er jo ikke noe man kan styre heller Folk med erfaring er gull verdt! Lys gammelrosa blir sikkert kjempefint! Var innom en garnbutikk i dag og plukket med meg 4 nøster i fargen lyng. Så koselig at du stikker innom, Trekkoppfuglen! Håper alt står bra til med deg --- Var altså hos JM i dag og alt stod bra til. Jeg har (uten at jeg kan forklare hvorfor) gått ned 0,5kg siden jeg var hos legen for 2,5 uke siden, men frøkna vokser som hun skal og har lagt seg med hodet ned og ryggen mot min venstre side. Alt OK med urin, og som vanlig hadde jeg lavere blodtrykk hos henne enn hos legen Fikk også litt informasjon om helsestasjon og hvilken oppfølging vi får der. Høres veldig bra ut Og så fikk jeg med et lite sanghefte, så nå skal vi synge for magen Har også vært innom en garnbutikk og plukket med meg noen nøster Drops BabyAlpaca Silk i fargen lyng (4088). Selv i butikken var det vanskelig å bestemme seg for om jeg skulle velge et i en relativt sterk farge, eller om jeg skulle gå for natur og strikke/ekle en kant rundt i en sterkere farge, men tror jeg blir veldig bra hvis man skal tro disse bildene http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Tenker å strikke det på skrå slik at jeg får den hullraden langs kanten, og så får vi se om jeg blir fornøyd med det eller vil pynte med noe bånd rundt. Stakk innom Apotek 1 og hentet ut en BabyBox som inneholdt mye praktisk. Småtuber med diverse kremer (Sebamed, A-krem, Bepanthen, Dr. Greve) et par Pampers bleier str. Newborn og Mini, en body fra Lindex i str. 62, våtservietter, nattbind, truseinnlegg, ammeinnlegg, Avent smokk og liten tåteflaske, en slags rangle, litt reklame og bladet Foreldre & Barn. Vitusapoteket hadde gått tom, men de ville sende meg en SMS når pakken har kommet inn om en måneds tid. Service! : På min lille byrunde stakk jeg også innom Life og plukket med meg en pakke amme-te og bringebærkapsler. Vet ikke om det har noe for seg, men er verdt å prøve. Skal få tak i jordnøttolje i løpet av uken også. Men nå er det på tide å lage litt mat til Mannen som snart kommer hjem fra jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 10. april 2012 #642 Del Skrevet 10. april 2012 Oi, travel dag! Høres koselig ut da! Jeg gikk også ned litt sist, aner ikke hvorfor.. men så lenge magen vokser, er jeg fornøyd! Ha en hyggelig sangstund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 10. april 2012 #643 Del Skrevet 10. april 2012 Bra kontrollen gikk fint Betryggende at frøkna har lagt seg med hodet ned da! *angst for seteleie..* Begynner nok på teppet mitt denne uken. Må bare få garnet i hus! Drar til den lokale garnsjappa i morgen og ser hva de har der, hvis ikke må jeg bestille fra nett... Gleder meg! Tror teppet ditt blir bra, fargen er jo nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 10. april 2012 #644 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Så godt at alt stod bra til i magen! Det teppet såg veldig fint ut, likte veldig godt fargen *ønke meg litt strikkeferdigheter og tålmodighet* Dere strikkerne er så flinke! Endret 10. april 2012 av Unknown Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 12. april 2012 Forfatter #645 Del Skrevet 12. april 2012 Mannen har lastet ned en rieteller-app på mobilen sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 13. april 2012 #646 Del Skrevet 13. april 2012 Bra han er forberedt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirie Skrevet 13. april 2012 #647 Del Skrevet 13. april 2012 for en søt mann! Godt forberedt allerede Min har det med å fortelle forskjellige fun-facts om svangerskap og fødsler ;p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kommode Skrevet 13. april 2012 #648 Del Skrevet 13. april 2012 Haha, søtnosmannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 13. april 2012 Forfatter #649 Del Skrevet 13. april 2012 Bra han er forberedt! for en søt mann! Godt forberedt allerede Min har det med å fortelle forskjellige fun-facts om svangerskap og fødsler ;p Haha, søtnosmannen! Ja, han er ganske søt --- Endelig helg! Og ingen store planer. Herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 15. april 2012 Forfatter #650 Del Skrevet 15. april 2012 31 uker! På en måte synes jeg ikke det er lenge siden jeg snek meg opp i sengen til Mannen med en gravitest med to streker på, en tidlig lørdag morgen i begynnelsen av oktober, men allikevel så føles 9 uker frem til termin både kort og veldig lenge til. 28 arbeidsdager igjen til jeg går ut i permisjon og det er jo ikke mer enn en kalendermåned. Tankene kretser naturlig nok mer rundt fødsel nå enn tidligere i svangerskapet, og jeg gleder meg faktisk. Gleder meg til å begynne å kjenne de første tegnene til modning, gleder meg til vannet går og riene begynner slik at vi kan dra til sykehuset, og jeg gleder meg til prinsessa vår er født og blir lagt på brystet mitt og vi endelig kan treffes, og til å vise henne frem til de kommende besteforeldrene, tantene, onklene og andre nære og kjære. Og så gleder jeg meg til tiden på sykehuset er over så vi kan reise hjem og "komme i gang" med det nye livet Jeg ser for meg at det blir en relativt grei vaignal fødsel, med akupunktur (hvis det er mulig når jeg kommer inn - er vel ikke alle jordmødre som gjør det? ), lystgass, kanskje badekar og kanskje epidural. Vet jo ikke hvordan jeg kommer til å takle smertene, og jeg vil gjerne klare meg uten, men jeg er åpen for å bruke det dersom jeg har behov for det. Men en fødsel blir jo ikke alltid sånn man forestiller seg det. Kanskje bestemmer frøkna seg for å komme tidligere enn antatt eller senere enn antatt (slik at jeg må settes i gang). Kanskje blir det keisersnitt hvis ikke ting går som de skal. Kanskje skjer fødselen veldig fort eller så kan den dra ut i lange timer. Det er vanskelig å vite, men jeg liker å ha tenkt litt igjennom hvilke utfordringer man kan møte. Skal lese litt i diverse bøker jeg har liggende, om alt fra smertelindring til fødestillinger. Men statusen ellers er at jeg fremdeles er i fin form og er evig takknemlig for det. Ja, frøkna sparker litt oppunder ribbeina, og ja, jeg føler meg tidvis veldig full og mett i magen og kan ha vansker med å finne en god ligge-/sittestilling, men det er bagateller når man tenker på at jeg faktisk sover ganske godt om natta (selv om jeg ikke kan ligge på magen, min favoritt, og er oppe en gang om natta for å tisse, to ganger innimellom), jeg kjenner minimalt i bekken/rygg (kun når det blir mye ståing/gåing, spesielt på jobb, kjenner jeg det litt i halebeinet), og kynnerne jeg har er ikke verre enn at de går over etter kort tid og de gjør ikke vondt. Hormonene kan svinge en del til tider, men det kan man jo oppleve når man ikke er gravid også (også kjent som PMS) Håper allikevel at de neste ni ukene går unna i et greit tempo og at vondtene/plagene holder seg unna inntil fødselen setter i gang. Sola skinner fra blå og nesten skyfri himmel, så nå skal jeg ta meg en liten tur hjem til foreldrene mine og ta en kopp te i solveggen og prate litt med mamma, mens mannen er ute og koser seg med hobbyen sin i finværet Kanskje jeg skal ta med Mor Signe-teppet som jeg såvidt begynte på i går også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 15. april 2012 #651 Del Skrevet 15. april 2012 Jeg har bare én ting å si etter å ha lest det siste innlegget ditt: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 15. april 2012 #652 Del Skrevet 15. april 2012 Høres fantastisk ut, Haley!! Tenk, bare 9 uker igjen!! Det er jo ingenting det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 15. april 2012 #653 Del Skrevet 15. april 2012 For et flott innlegg! Koselig med positive tanker og spenning fram mot fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 15. april 2012 #654 Del Skrevet 15. april 2012 Når det gjelder fødsel så ligger alt i et åpent sinn har jeg forstått.. Vi håper på det "normale" og greie, og er åpne for uvante svingninger.. så langt det lar seg gjøre. Supert at du er så positiv, da blir det nok bra uansett det er magisk å være gravid og gå og vente på barna våre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 16. april 2012 Forfatter #655 Del Skrevet 16. april 2012 Takk for så koselige tilbakemeldinger, Joyce, Mayami, Selma og Pasjonsblomst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 17. april 2012 Forfatter #656 Del Skrevet 17. april 2012 I natt drømte jeg at vi fikk masse hjelp av pappa og brødrene mine til å male (med en høytrykksspyler-lignende gjenstand ) barnerom (i en mye større leilighet enn vi faktisk har), og at mamma var veldig behjelpelig med babyklesvask og annen redebygging. Ingen tvil om hva som foregår oppi hjernen for tiden, nei Magen blir stadig større og det gjør visst sitt til at at folk - både kjente og nesten ukjente - får lyst til å kommentere og av og til ta på den. Jeg har vært ganske skånet for sånt tidligere i svangerskapet, men den siste uka har det tatt seg opp. Det som er vittig er at de som ikke har vært gravide selv synes magen ser stor ut, mens de som har barn selv synes den ikke er så stor til at jeg har bare 2 måneder igjen til termin :gjeiper: Jeg tar meg heldigvis ikke nær av sånt, og svarer bare at "Og større skal den bli!" og smiler tilbake til dem Jeg vurderer frem og tilbake om vi skal investere i en Avent elektrisk brystpumpe eller Medela swing før babyen kommer, men lander vel stadig vekk på at vi kan vente. Men så kan det jo skje at melken kommer sent en lørdag kveld, og da kan det jo være praktisk å ha i hus. Vil i så fall kjøpe en ny, og riktignok er det kanskje mye penger hvis man ikke får bruk for den, men det er gode muligheter for å få solgt den på Finn.no hvis man ikke får bruk for den. Og så har vi jo ønske om 1-2 barn til og ingen babyer er like, så det kan jo hende man får bruk for den senere I dag står seinvakt for tur og det var godt å få seg en liten "sovmorgon", selv om jeg våknet et par ganger underveis. Planen nå er å få en oversikt over hvilke plagg som mangler i str. 50 og 56 og ta meg en tur innom et par butikker før jobb. Mamma vil gjerne være med å handle litt av det vi mangler til babyen, men jeg er litt utålmodig og vil gjerne få det unnagjort, men hun har ikke mulighet før tidligst neste uke antageligvis. Jeg som vanligvis er en tålmodig person er ikke fullt så tålmodig på dette feltet, gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 17. april 2012 Forfatter #657 Del Skrevet 17. april 2012 En sånn må jeg få tak i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 18. april 2012 Forfatter #658 Del Skrevet 18. april 2012 I går vartet Mannen opp med en stor bukett røde roser, starinlys, middag og dessert Og ellers var jeg innom apoteket og plukket med meg saltvann, bomullspinner, Paracet 0-4mnd og noen pakker tørre engangskluter/Mesoft kompresser. Så da er "baby-apoteket" snart i boks. Er visst babyboom på jobb Vet om ei som har termin i oktober, og har mistanke om at ei til er gravid (mye syk i det siste, som ved forrige svangerskap). Kjempekoselig da! Kan danne en egen barserlklubb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 18. april 2012 #659 Del Skrevet 18. april 2012 Må babyen ha egne bomullspinner? Har det andre du nevnte.. viktig med et lite babyapotek, ja. Eller man kan jo håpe (bare drømme?) om at man ikke trenger det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 18. april 2012 Forfatter #660 Del Skrevet 18. april 2012 Nei, man kan helt sikkert bruke vanlige Q-tips, men jeg kjøpte med meg en pakke med disse, som gjør det vanskelig (umulig?) å skyve pinnen for langt inn i nese/øre. Sikkert mye unødvendige ting på markedet, og noen ganger lar man seg lure til å tro at det er smart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå