Pasjonsblomst Skrevet 8. oktober 2012 #1001 Del Skrevet 8. oktober 2012 Dagene deres høres nå herlige ut.... om enn slitsomme! Den kommunikasjon ja, kjempevanskelig å være gode nok der! Man tror liksom man forstår hverandre, men neida... Kommunikasjonen må visst være kjempeTYDELIG! Da er det jo bare å stikke ut på en liten tur da! Du kommer til å eeeeelske det. Jeg var innom en Menybutikk her endag (helt alene ja), og gikk rundt lenger enn jeg trengte og bare kikka på matvarer og koste meg. Heheh.... toppen av lykke. (neida, toppen av lykke er faktisk å se inn i fløtepusens øyne og høre henne le, se henne bli mett av pupp og smile fornøyd, og sove lykkelig..) I og med at lille begynner å endre mønster litt om kvelden, så kan kanskje dere gjøre noe annerledes også? Det er lett å bli litt stuck i de små rutinene man har, men jeg tenker som så: hvorfor ikke prøve noe nytt i kveld og se hvordan DET fungerer.... og sånt driver jeg og optimaliserer situasjonen.. forhåpentligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 8. oktober 2012 #1002 Del Skrevet 8. oktober 2012 Høres ut somnom dere har hart det slitsomt i det siste! Kan nok godt hende at hun roer seg med mer mat - det gjorde lille da jeg endelig kol på at jeg skulle begynne med en flaske på dagtid intillegg til den på kvelden. Har bare ikke nok melk til han selv, tydeligvis! Jeg gleder me også til smaksprøver, men har en mistanke om at han er en kresen baby! Hva skal du gjøre med avocadoen? Koke og mose? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter #1003 Del Skrevet 10. oktober 2012 Det har vært slitsomt, ja, og sikkert en dårlig kombinasjon av mine hormoner og frøknas nattevåk. Men nå ser jeg litt lysere på ting. Selv om jeg ikke gjorde det i natt når hun våknet kl. 00.30, 2t etter at vi la oss, og ville ha pupp - og det er greit! - men ikke hadde tålmodighet til å vente på at jeg skulle få trekke ned toppen. Da ble det skriking og full puppenekt. Så vi puttet inn smokken, skiftet bleie og prøvde igjen. Men nei! Hun vil helst ligge når vi ammer (fryktelig upraktisk når vi er ute!), så vi gjorde det, men hun var ikk fornøyd med det heller da. Så jeg pumpet mens pappa'n bysset og frøkna skrek, og selv da ville hun ikke ha. Så da var hun kanskje ikke sulten? Ikke godt å skjønne seg på. Vi endte ihvertfall opp med at jeg bysset henne til lyden av kjøkkenvifta i 10 minutter og så sovnet hun.. Og så sov hun natten gjennom fram til kl. 09 med to amminger. Deilig! Pasjonsblomst, du ha nok helt rett i at vi bør prøve noe nytt, og det gjorde vi forsåvidt i går kveld for da var hun ikke i seng før kl. 22:30 (fordi hun sovnet kl. 18 i vogna og plutselig var klokka 20, så jeg vekket henne for kveldsstell og mat, og lekte litt for å drøye tida). Tror rett og slett at hun må legge seg i 21-22-tiden for å ikke våkne grytidlig. Eller så må jeg legge meg sammen med henne kl. 20 Mayami, avokadoen skal bare moses. Kan gis alene eller i grøt. Tror melka mi er av typen skummet melk og at Frøken Fryd ikke blir mett nok. I stad ga jeg henne 2 skjeer hirsegrøt (blandet på kokt vann og litt morsmelk) og det var noen grimaser, men tror ikke det var altfor dårlig smak på det. Ingen reaksjon med mageknip ennå Hun fikk litt amme-te først for å unngå nettopp mageknip. Energien er på vei tilbake, så etterpå tror jeg det blir litt rydding og kanskje litt klesvask. Føles litt bedre når det ikke ser ut som en tornado har vært innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 11. oktober 2012 #1004 Del Skrevet 11. oktober 2012 Jeg bare MÅ smile litt av veslefrøkna di... det virker som hun er ganske sta og vet hva hun vil Ligge når hun ammes høres rimelig upraktisk ut, ja.. sånn på farten. Skjønner jo godt at du ikke ler så høyt da, skikkelig slitsomt høres det ut. Så det er bra dere tester forskjellige ting, plutselig så kan biter falle litt på plass og så blir det litt greiere. Kanskje du kan laste ned sånn whitenoise app- om du har smartphone? Så kan du ha lyden av vifta i senga osv..hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 11. oktober 2012 #1005 Del Skrevet 11. oktober 2012 Sånne netter er pyton. Håper det gikk litt bedre i natt, eller? Her har i alle fall innføring av fast føde gjort underverker App med kjøkkenvifte-lyd hørtes morsomt ut Pasjonsblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #1006 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Ja, man må jo nesten bare le av det - ihvertfall i etterkant Kjøkkenvifte-app hadde vært noe, ja! I går kveld sovnet Frøken Fryd rundt 23 og jeg hadde et stort håp om at hun da ville sove til 09, kanskje. Men kl. 07.10 våknet jeg og så på klokka, og deretter på Mannen som fremdeles lå ved siden av meg og sov. Han ble litt perpleks og laget mer bråk enn nødvendig og - tada! - frøkna våknet og lot seg ikke bysse i søvn igjen. Når jeg hadd prøvd i 30-40 minutter ga jeg opp og stod opp. Like før hun tok den første luren sin fikk hun litt grøt og jeg ammet, så hun skulle være god og mett mens jeg håpet på en time eller to med søvn, men det ble 30 minutter Heldigvis er hun så blid når hun våkner at jeg bare ga blaffen i hvor trøtt jeg var og tok henne med opp. Nå sover hun igjen og jeg er i husarbeidshumør, så da er det vel bare å vende tilbake til klesvasken Jeg har forresten funnet ut at vi ha maaaange bodyer i str. 62, men svært få bukser! Så da må det bli bukse-shopping (og noen strømpiser, ullklær og annet småtteri) en dag neste uke. Og Frøken Fryd er 4 måneder i dag! Endret 11. oktober 2012 av Haley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 11. oktober 2012 #1007 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Hehe... greit når de er så søte at man bare står opp grytidlig! Ser for meg at lille frøken må lære seg å tilpasse seg visse sosiale regler framover - å ligge på en benk i parken for å amme er for det første ikke særlig sosialt akseptert, men også veeeeldig upraktisk (og ikke minst kaldt på denne tiden av året!!) Bra det gikk bra med hirsegrøt - tror jeg også skal begynne så smått til uka. Vente til høstferien er over så vi ikke har masse tilskuere og kan styre på i fred og ro! Edit: Glemte å si GRATULERER MED 4MND-DAGEN!!!! Endret 11. oktober 2012 av Mayami Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #1008 Del Skrevet 11. oktober 2012 Ja, hun må nok det. Prøver alltid først sittende, og noen ganger godtar hun det, andre ganger ikke. Så hvis hun ikke vil ta puppen når vi er ute, så får det bare vente. Vi har prøvd med grøt flere ganger siden i går, ikke store mengder per gang, men det går ned. Litt rot, men ganske gøy i grunn. Ga henne også en eplebåt i stad, slik at hun kunne holde den i hånda selv, men den var suuuur, så da ble det sur grimase Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter #1009 Del Skrevet 12. oktober 2012 Nydelig med sol! Tenk om høsten kunne fortsette på denne måten! Skal ut og trille med et nytt bekjentskap med baby på 5 mnd etterpå, og det skal bli så godt å komme seg ut i den friske høstlufta! Må forøvrig se til å få levert lammeskinnsposen til rens snart for det blir jo ikke akkurat varmere! Det får være planen på tirsdag, tror jeg. På mandag blir det nemlig shoppingtur i nabobyen på frøkna og meg sammen med frøknas mormor. Det blir kos Og ellers har jeg funnet fram bøkene "Myk start" og "Strikk til nøstebarn" og tenkte at jeg skulle prøve meg på noen småplagg. Gjerne en bukse og jakke etterhvert, men frøsteprioritet er smetteskjerf, luer, votter og sokker. Ull er gull Og så er det fredag! Tror det blir noe så enkelt (men godt) som pannekaker med blåbærsyltetøy til middag i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. oktober 2012 #1010 Del Skrevet 14. oktober 2012 Mm blåbærpannekaker Har dere hatt ei fin helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #1011 Del Skrevet 14. oktober 2012 Litt opp og ned, men alt i alt en fin helg, ja! Nydelig sol, så vi har trillet lange turer både fredag, lørdag og søndag. Deilig for kropp og sjel Og så har Mannen stått opp med frøkna så jeg fikk meg 2-2,5t ekstra med søvn både i går og i dag Røpet bryllupsdatoen vår for familiene i helga, så nå er det bryllupsfeber Mamma gleder seg blant annet veldig til å være med på kjoleprøving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 15. oktober 2012 #1012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Det er stas med bryllupsplanlegging, selv om det er en del stress også. Lurt å ha god tidi alle fall, så slipper man å stresse med alt på slutten! Jeg fikk ikke kjolen min før samme dag som vi skulle reise (giftet oss i USA), og da visste jeg ikke 100% sikkert at den passet heller!! Ett stykk stresset Mayami... Høres ut som en sunn helg med masse fine turer - kjempebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #1013 Del Skrevet 16. oktober 2012 Glad vi har god tid, ja! Dagene flyr jo med ei lita frøken i hus, så plutselig er uka over, så er månden over og plutslig er det jul og påske I går var det shopping på agendaen, og vi kom hjem med en dunkåpe til meg (så nå kan vinteren bare komme, men gjerne ikke før 01. dsember...), noen sokker til Mannen ( heldige han ) og diverse ulltøy (heldress, baklava, body, strømpebukse), en fleecedress, smekker, en vognrangle og en musikkuro til frøkna. Og en (den til venstre) til å ha alle lekene i. Gleder meg til vi en gang får oss et litt større sted (bor på 70 kvm nå) - eller til vi bytter soverom så frøkna (og alle tingene hennes) får sitt eget rom å boltre seg på. Jeg har endlig fått ferdig Mor Signe-teppet, men jeg fatter ikke hvor det har gått galt for det er ihvertfall ikke firkantet. Mer som en diamantform Jeg hadde mine mistanker underveis om at det ikke ble helt slik det skulle være, men fortsatte gjorde jeg... Neste prosjekt er noen enkle, votter uten tommel til frøkna. La oss håpe det går bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 18. oktober 2012 #1014 Del Skrevet 18. oktober 2012 Har strikket flere Mor Signe-tepper og ingen av mine er helt firkantet! Mine blir gjerne videre langs kantene, så det blir sånn bølge-effekt! Har innbilt meg selv at det sånn de skal være, men tror det har med at jeg ikke strikker like stramt hele tiden... varme og gode er de uansett, og lille elsker dem! May not be a work of art, but there is love in every stitch! (Mitt strikke-motto nr.1) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter #1015 Del Skrevet 21. oktober 2012 Godt motto! Tror jeg adopterer det! --- Leggingen er fremdeles et ork, men nå har jeg begynt å lese The no-cry sleep solution og håper inderlig at det er vår redning! Og ellers har vi hatt en fin helg med trille-/bæreturer hver dag. Frøkna trives godt i Beco'en når vi er ute og går og sovner gjerne etter en stund. Søta! Og så har vi hatt besøk av den ene broren min og kjæresten som var en tur hjemme i helga. De er stolte faddere og jeg synes det er så koselig å se at broren min (og kjæresten selvfølglig, men det er noe spesielt med ens egne) er så interessert og glad i frøkna vår. Visste jo at han har barnetekke, men det var gøy å se at hun smilte og pratet så mye med han Har alltid være familiekjær, men det har - om mulig - blitt enda viktigere for meg nå som vi har barn. På tide å gå til sengs og stå opp til en ny dag, ny uke, med nye muligheter i morgen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 24. oktober 2012 #1016 Del Skrevet 24. oktober 2012 Innom og snoker litt her! Koselig med brødre med barnetekke - det har jeg også! Han har en liten gutt selv også da, men det er få som er så flinke til å roe ned en hylende Lille som han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter #1017 Del Skrevet 25. oktober 2012 Det går litt så som så med leggingen foreløpig, men man bør vel ha litt mer tålmodighet enn å vente seg resultater etter 3 kvelder Prøver å tenke positivt, for man vinner jo ingenting på å gruble på alt som kunne vært bedre. Vi var forøvrig hos MT (manuellterapeuten) igjen på tirsdag, for en slags "siste sjekk" etter at hun var plaget med kolikksmerter, men det ble ikke en siste sjekk. Vi skal tilbake flere ganger for frøkna vår sliter fremdeles med ubehag når hun får trykk på bakhodet (f.eks. når hun ligger i armene og skal bysses for kvelden) og det gjør jo ikke leggingen noe lettere, men vi har allikevel valgt å fortsette med No-cry slep solution for det gjør jo ihvertfall ingen skade, selv om vi kanskje ikke ser de store resultatene før trykksmertene avtar. Jeg vil altså IKKE anbefale noen en rask fødsel (som MT mener er årsaken til plagene hennes pga sterkt press mot hodet). Jeg tror også at det kan dreie seg om utviklingssprang, og når vi da får flere plager på en gang så føles det litt too much for hu mor Selv om det er slitsomt så ser jeg definitivt for meg et søsken (eller to, avhengig av hvordan andremanns spedbarnstid blir, for jeg tror ikke jeg orker dette flere ganger..) til frøkna vår, og det jeg gleder meg mest til er at vi da har erfaring og dermed stoler mer på oss selv. Det må være deilig! Men nok om det.. Jeg skal være positiv! Frøkna ligger og løfter på rumpa og prøver å få beina innunder seg for tiden. Vil nok opp og krabbe, men det krever litt mer koordinasjon, så hun har litt å finne ut av. Tror vi må ut og kjøpe et krabbeteppe eller noe lignende snart. Og så lurer jeg litt på om vi skal investere i lekegrind. Forløpig har vi ikke bruk for det, men når hun begynner å farte rundt så kan det være situasjoner hvor vi vil ha litt mer kontroll på henne, f.eks. når jeg dusjer. Og speilet i babygymmen er populært. Der ligger hun og prater og smiler for seg selv. Og når vi holder henne foran speilet på badet eller i gangen så vifter hun med armer og bein, smiler og prater. Søta vår Mon tro om vi skal ta oss en trilltur i nysnøen etterpå Må i så fall kle oss godt. Lammskinnsposen er til rens og vi får den tilbake først om en uke, men vi har ull, tepper, dyner og det som skal til, så det er ikke noe hinder for å komme seg ut. Skal få Mannen til å sette alle spannene med beis (sameiet har holdt på å beise huset og carportene i hele sommer, men enda ikke klart å bli ferdig! ) inn i boden slik at jeg kan kjøre bilen helt inn. Egentlig er det vel Mannen som burde få den plassen (og dermed slippe å skrape frontruta hver morgen) og min bil kunne stå ute siden han tross alt drar på jobb kl. 07 om morgenen. Nå skal jeg lage meg en kopp kaffe og slappe av i håp om at frøkna sover en liten halvtime til ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 26. oktober 2012 #1018 Del Skrevet 26. oktober 2012 Så artig! Jeg skulle akkurat inn til min dagbok og skryte av at lille nesten har begynt å krabbe, også sviger jeg innom her først og ser at frøkena di også driver på sånn! Og jeg som trodde lille var eksepsjonelt tidlig ute! Du er vedlig tålmodig, det må jeg si! Og i tillegg å vurdere et søsken også, enda dere sliter sånn med skriking og søvnløshet. Respekt! Raske fødsler er ikke bare positivt. Det var det som gjorde låsingene hos lille også. Men det høres jo fryktelig upraktisk ut at frøken har vondt når dere bysser da! Hva skal man gjøre da liksom?? Går det an å holde henne slik at hun ligger på magen på underarmen din kanskje? Så får man ut litt luft i samme slengen! Dere har sikkert prøvd alt - håper det går bedre med flere behandlinger hos MT! Her kom det snø i går ja - kan tro tassene var fornøyde!! Mor ikke så fornøyd, for det ble en kjedelig innedag... Kanskje jeg også skal våge meg ut i snøværet med vogna i dag... Ha en fin en! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter #1019 Del Skrevet 27. oktober 2012 Hun har prøvd på det en ukes tid og hun blir stadig sterke/skjønner mer av hva som må til virker det som. Artig Tålmodigheten får prøvd seg på kveldstid, ja! Vi bærer henne slik at hun ligger litt på siden på en måte, med magen mot kroppen vår. Da blir det trykk på siden av hodet og ikke bak. Det går ganske bra. Føler at vi har prøvd det meste, ja, men nå holder vi på med No-cry greier og håper at det vil hjelpe etterhvert --- Lørdag kveld og for første gang siden frøkna ble født har jeg kjent på følelsen av å være utenfor, eller hva man skal kalle det. Noen jenter fra jobben var samlet i går kveld og jeg hadde veldig lyst til å ta meg en tur når jeg fikk høre om sammenkomsten for noen uker siden, men så droppet jeg det fordi vi har begynt med denne No-cry greia og da er det litt essensielt at vi holder på rutinene. Og i dag har svigerinna mi innflyttings-/halloweenfest som jeg gjerne skulle deltatt på, men av samme årsak som i går så droppet jeg (og Mannen forøvrig - som også egentlig var bedt med ut sammen med kolleger i dag, men droppet det pga dårlig samvittighet for meg som da hadde blitt sittende med all leggingen, selv om jeg ikke hadde hatt noe imot det for en kveld) det. Og facebook florerer av kommentarer og gruppemeldinger om forberedelser til disse sammenkomstene og hvor gøy det er/var. Føles litt kjipt at vi skal trøble sånn med leggingen at jeg (føler at jeg) ikke kan ta meg en kveld ute. Savner litt det sosiale og friheten i kveld.. Men jeg ville jo aldri byttet bort Frøken Fryd mot noe sånt, og jeg vet at det kommer til å gå seg til slik at ting blir lettere (og millioner av kvinner har helt sikkert følt det samme før meg), så jeg får bare sette disse tankene til side og prise meg lykkelig over det JEG har, for det er jo det som betyr noe Jeg har bl.a. verdens vakreste lille jente som sover i vugga si, jeg har verdens kjekkeste, deiligste, snilleste, morsomste forlovede i sofaen ved siden av meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 27. oktober 2012 #1020 Del Skrevet 27. oktober 2012 Høres ut som om mange gjerne kunne bytte med deg!! Moro å gå ut av og til, men når man har de to tingene du nevner til slutt der, lever man lykkelig med sukker på! Håper det går seg til med legging litt etter hvert, er fryktelig slitsomt når det står på! Her går jo legging veldig fint, men i og med at mannen har 0 selvtillit nr det kommer til lille, sitter jeg inne hver kveld uansett.... Ganske frustrerende det også!!! Jaja... Bare tenk så friske og opplagte vi er i morgen tidlig i forhold til dem som er ute og sliter parketten i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå