Haley Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #541 Del Skrevet 29. februar 2012 T er et år og jeg har den stripa enda Så jeg kan regne med å beholde den lenge altså? Litt bevis på hva kroppen har vært gjennom er vel ikke det verste. Jeg synes ihvertfall akkurat nå at det er ganske fint Jeg er veldig lys og har ikke noen antydning til stripe av noe slag! Men antydning til strekt hud har jeg... Jeg har laget litt album til tassene (for hånd) og min beste anbefaling er ringperm med kartongark i plastlomme. Tassene elsker å bla i albumet sitt, og jeg synes det er noe som bør brukes og ikke støve ned i en hylle. Derfor må det tåle en del! Kanskje laminere, hvis du har muligheten til det! De var forøvring med og limte på klistremerker, og vi hadde noen koselige kvelder med gode minner når dette ble startet opp! Ingen strekkmerker her, og krysser fingrene på at jeg har arvet de gode hud-genene fra mamma sin side, for da slipper jeg det. Plastlomme er essensielt, ja! Tror jeg må ta meg en tur på div. butikker og se hva slags utvalg de har av album, for på nett finner jeg mange fine, men det er fryktelig dårlig md informasjon om hvordan de faktisk ser ut inni, og om det er mulighet for å legge inn flere ark etterhvert. Koselig at de kan være med og lage album selv også da! Jeg fikk et tips i går av ei på jobb som har ei datter på halvannet år om å lage fotobok på nett og da legge inn bilder etterhvert som året går slik at man slipper skippertak. Og det er jeg helt enig i. Men jeg har mest lyst på et hjemmelaget album til det første året og de store milepælene (første dag i barnehage, første skoledag osv). Så kan man heller lage en "vanlig" fotobok til de andre anledningene. Kan selvsagt lage en fotobok parallelt for første året sammen med den hjemmelagde, for det blir jo ikke plass til kjempemasse bilder i det jeg lager fra bunn, regner jeg med. Og bilder blir det nok i massevis Jeg er egentlig ikke voldsomt mørk, men familien min har sterke sydlandske aner (ingen skjønner hvor broren min og jeg kommer fra, fargemessig), så jeg regner med at jeg genetisk sett likevel har en del "mørke trekk". Det stemmer jo også med at jeg aldri blir solbrent og sånt - jeg har på sett og vis lys hud med mørke egenskaper, om det høres fornuftig ut. Det er jo uansett ikke alle som får den streken, men det kan godt hende det er sånn at det er større andel av de som har mørkere hud som får den. Stripa jeg fikk med Turnerose satt leeenge, jeg har vel egentlig bare vært uten i et snaut år. Rare greier! Spent på om den blir mørkere etterhvert denne gangen også, og om den sitter like lenge... Koselig med planer om babyalbum! Jeg har begynt på Turnerose sitt, men har vel ikke kommet lenger enn til ca 6 mnd... Jeg kan visst regne med å ha den stripa en stund, skjønner jeg Gjør meg ikke så mye det i grunn, så lenge den er såpass lys som den er - og den lysner kanskje en del etter fødsel også, selv om den sitter lenge? Lager du album for hånd eller digitalt? --- Og så over til gårsdagen! Skulle jo som nevnt hjem til ei på jobb og spise taco og bare ha det hyggelig i går, men - tada! - når vi kom dit så hadde de laget istand babyshower til meg og kollegaen min som nettopp har gått ut i permisjon! Hadde aldri drømt om at noen ville finne på noe sånt for meg. Fikk en fantastisk flott rosa bleiekake med bleier i str. 2 og 3, litt stelleprodukter, Kleenex, Lovehearts, bamse og masse fin dekor Ble helt målløse begge to Og så lekte vi noen babyshower-leker og alle tippet på når bebisene kommer til verden. Blir spennende å se hvem som har rett. Må finne en fin premie til vinneren Vil forresten anbefale boken Baby - et underverk av Desmond Morris som er på Mammutsalg nå (For å se litt i den kan du gå inn her (engelsk versjon), og trykke på "search inside this book" og bla deg framover - litt dårlig bildekvalitet, menman får et visst inntrykk ihvertfall). En kjempefin bok som sier litt om babyens kropp og utviklingen fysisk og psykisk de første to leveårene. Den har masse store, fine bilder og er trykt på sterkt papir. Har lånt den fra biblioteket, men nå har jeg altså bestilt den for å ha den i bokhylla Veldig fin som gave også! Har også bestilt Lettlaget barnemat av Margit Vea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 29. februar 2012 #542 Del Skrevet 29. februar 2012 Så koselig med overraskelse!!! Fint å ha sånne gode kollegaer - det har jeg også! De bøkene så jo veldig fine ut begge to... kjekt at det er mammutsalg!! Jeg får en tendens til å ville lage mat fra grunnen av når jeg går hjemme hele dagene (som da tassene kom flyttende), og har planer om både urtehage og drivhus, så babymat det blir nok årets prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 29. februar 2012 #543 Del Skrevet 29. februar 2012 Så koselig at de hadde ordnet babyshower til deg Og digg med nye, inspirerende og lærerike bøker! Jeg har også planer om å lage mye mat fra grunnen av til vesla (og oss foreldre), så en slik bok hadde vært gull å ha..! Ønsker deg en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. mars 2012 #544 Del Skrevet 1. mars 2012 Margit Vea har jeg sansen for! Hun har et veldig fornuftig syn på mat, synes jeg, "down to earth" og opptatt av rene ingredienser. Vi har den boka som heter "Mat for barn", den er fin! Ellers synes jeg også at Fedon Lindbergs "Barn i balanse" er fin, men den er jo mer teoretisk. Når det er sagt - vi kjørte BLW, så oppskriftene har jeg jo ikke brukt allverdens... Kokte hirse- og havregrøt noen ganger til Turnerose, men stort sett fikk hun bare "hel" mat i hånda. Kokt brokkoli var favoritten, har noen stilige bilder av henne med grønne brokkoli-"prikker" over hele seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirie Skrevet 1. mars 2012 #545 Del Skrevet 1. mars 2012 Så morsomt og overraskende med babyshower Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 1. mars 2012 #546 Del Skrevet 1. mars 2012 For en hyggelig overraskelse fra kollegaene! Jeg laget album til M. Sånn type de en kan sette inn kartongark. Etter 1/2 år var den full, men da er det både bilde og annet skriverier fra første halvåret. Den albumen er litt "fin" så den får ho bare se i sammen med oss. Etter det har vi fremkalt fotobøker som ho får bla i som ho vil. Så er vel bare å få satt i gang med neste album. Første bildene er jo av babymage og UL-bilde, og de er jo igrunn klar Men veldig koselig med ett "hjemmelaget" album synes jeg, ekstra stas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #547 Del Skrevet 1. mars 2012 Så koselig med overraskelse!!! Fint å ha sånne gode kollegaer - det har jeg også! De bøkene så jo veldig fine ut begge to... kjekt at det er mammutsalg!! Jeg får en tendens til å ville lage mat fra grunnen av når jeg går hjemme hele dagene (som da tassene kom flyttende), og har planer om både urtehage og drivhus, så babymat det blir nok årets prosjekt! God kolleger er gull verdt Jeg tenker også at jeg skal bli flinkere til å lage mat fra bunnen av for nå har vi liksom en ekstra god grunn. Alle har jo godt av sunn og næringsrik mat, men i hverdagen blir det litt så som så. Men i mammaperm håper jeg at tiden etterhvert strekker til til slike formål Så koselig at de hadde ordnet babyshower til deg Og digg med nye, inspirerende og lærerike bøker! Jeg har også planer om å lage mye mat fra grunnen av til vesla (og oss foreldre), så en slik bok hadde vært gull å ha..! Ønsker deg en fin kveld Kjempekoselig, og utrolig overraskende Ja, nå har vi liksom en ekstra god grunn til å lage skikkelig mat Så morsomt og overraskende med babyshower Ja, utrolig gøy! Hadde ikke sett for meg at jeg skulle få noe sånt, så da ble det jo ekstra stas For en hyggelig overraskelse fra kollegaene! Jeg laget album til M. Sånn type de en kan sette inn kartongark. Etter 1/2 år var den full, men da er det både bilde og annet skriverier fra første halvåret. Den albumen er litt "fin" så den får ho bare se i sammen med oss. Etter det har vi fremkalt fotobøker som ho får bla i som ho vil. Så er vel bare å få satt i gang med neste album. Første bildene er jo av babymage og UL-bilde, og de er jo igrunn klar Men veldig koselig med ett "hjemmelaget" album synes jeg, ekstra stas Fine kollegene mine Gleder meg til jeg får være med på å planlegge sånn til en (eller flere) av dem Tror nok jeg går for et "fin-album" til første året, jeg også. Kunne tenke meg å spare på det til hun blir konfirmant (her har den langsikitge planleggingen begynt allerede ) eller noe sånt, men det er jo litt stas å se i før den tid også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #548 Del Skrevet 2. mars 2012 Nå har jeg prøvd x antall plagg i skapet og funnet en noenlunde greie garderobe for en gravid mage som skal oppholde seg i 18-20 varmegrader Skal bli så deilig med lit skikkelig varme. Og sol, sol, sol! Har riktignok vært utrolig fint her også i dag, men det jo ikke akkurat sommertemperaturer Mannen er på kameratbesøk, så jeg slapper av i sofaen med strikketøyet. Lurer på om jeg skal ta det med meg i kofferten. Det må vel være lov, så lenge den ikke er i håndbagasjen? Nå er det bare noen dager til uke 25, men når vi kommer hjem er det plutselig uke 26! Og ikke lenge etter skal vi på 3D UL! Gleder meg til å se lille prinsessa vår igjen Og så må vi bestemme oss 100% for hvilken permisjonsløsning vi går for Men først; nyte ferie og hverandre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 2. mars 2012 #549 Del Skrevet 2. mars 2012 Misunnelig! Dere må kose dere så mye! Når drar dere forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 2. mars 2012 #550 Del Skrevet 2. mars 2012 God tur! Når og hvor skal dere forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #551 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) Takk! Vi reiser i morgen, til Malaga Endret 2. mars 2012 av Haley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 2. mars 2012 #552 Del Skrevet 2. mars 2012 Hørtes deilig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. mars 2012 #553 Del Skrevet 2. mars 2012 God tur! Høres herlig ut! Vi var også på en "kjærlighetsferie" i varme strøk da jeg var gravid med Turnerose, det var helt fantastisk. Har mange gode minner fra den turen. Du har lov til å ta med strikkepinner i håndbagasjen også, men det er ikke alle som er klar over det, så jeg pleier å kjøre safe og putte i kofferten, evt ha et strikketøy på trepinner i håndbagasjen. Jeg tar ikke sjansen på å måtte krangle med sikkerhetsvakter som ikke kan reglene, ihvertfall ikke utenlands. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 2. mars 2012 #554 Del Skrevet 2. mars 2012 Gooood tuuuur!! Er en kjempeide med kjæreste-tur! Skulle hatt det vi også, men det er litt travelt med to tasser på slep! dessuten har jeg jo ikke fleksibel ferie på jobben... Strikkepinner bruker å gå fint på fly i håndbagasje, men putter du det i kofferten er du helt safe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 11. mars 2012 Forfatter #555 Del Skrevet 11. mars 2012 Home sweet home! Feriedagene gikk altfor fort, men føler ihvertfall at jeg har fått ladet batteriene litt og pleiet kjærligheten. Godt å komme seg litt vekk fra hverdagene og bare ta livet med ro og kose seg. Skal nok leve godt på dette de neste 3 månedene. Lille frøkna har også kost seg på tur skal vi bedømme utifra aktiviteten Og det er vel sånn at når mamma har det bra, så har babyen det bra Nå er regninger lagt til forfall (Hører kontoen sukke tungt over mars måned, altså!), skittentøyet lagt klar til vasking i morgen og hjernen begynner å innstille seg på nattevakter og arbeidshelg. Alt er ved det normale med andre ord I morgen er forøvrig planen å ringe og bestille 28-ukers kontroll hos legen, og strikke ferdig babyteppet til venninna mi. Fikk strikket en del på ferie, så nå gjenstår det ikke så mye. Men gruer meg litt til jobben med å feste alle trådene Og nå må jeg ta meg en liten KG-runde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 12. mars 2012 Forfatter #556 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Da er legetime bestilt, og vi har meldt oss på svangerskapskurs/tematreff om fødselen, og om amming/barsel/det nyfødte barnet. Begge deler i mai. Blir spennende! Har ikke vært på vekta i dag, men regner med at jeg har gått litt opp, både pga ferie og pga svangerskap. Blir litt krøll når jeg skal ha nattevakter for da spiser jeg jo litt om natta, men på torsdag eller fredag får jeg kvinne meg opp til å se hva vekta sier. JM skrev på helsekortet mitt at jeg har vekt hjemme fordi det er greiest å måle på samme vekt hver gang, istedenfor en hjemme, en hos henne og en hos legen. Ellers har jeg merket at det nesten føles ut som om jeg kan få halsbrann når som helst. Det er liksom noe som ligger helt oppunder brystbenet til tider. Og i natt merket jeg den første leggkrampen. Heldigvis varte den bare et par sekunder, men magnesiumen står klar i skapet. Bekkenet oppfører seg fint til tross for mye vandring og lite optimale sko på ferie, så der er ihvertfall kroppen med på laget Endret 12. mars 2012 av Haley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. mars 2012 #557 Del Skrevet 12. mars 2012 Da er legetime bestilt, og vi har meldt oss på svangerskapskurs/tematreff om fødselen, og om amming/barsel/det nyfødte barnet. Begge deler i mai. Blir spennende! Har ikke vært på vekta i dag, men regner med at jeg har gått litt Blir litt krøll når jeg skal ha nattevakter for da spiser jeg jo litt om natta, men på torsdag eller fredag får jeg kvinne meg opp til å se hva vekta sier. JM skrev på helsekortet mitt at jeg har vekt hjemme fordi det er greiest å måle på samme vekt hver gang, istedenfor en hjemme, en hos henne og en hos legen. Ellers har jeg merket at det nesten føles ut som om jeg kan få halsbrann når som helst. Det er liksom noe som ligger helt oppunder brystbenet til tider. Og i natt merket jeg den første leggkrampen. Heldigvis varte den bare et par sekunder, men magnesiumen står klar i skapet. Bekkenet oppfører seg fint til tross for mye vandring og lite optimale sko på ferie, så der er ihvertfall kroppen med på laget Deilig med ferie høres det ut som ! Føler meg ganske reiselysten selv, til tross for den store magen.. lengter etter både sydligere strøk, og London . Jaja, får vel tidsnok sjansen til å reise litt igjen. Halsbrann har virkelig økt på siste tida her... Ubehagelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 12. mars 2012 #558 Del Skrevet 12. mars 2012 Høres ut som om dere har hatt det fint! Og at du har fått litt brunfarge! Det kjenner jeg hadde gjort seg Lykke til med nattevakter og arbeidshelg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 12. mars 2012 #559 Del Skrevet 12. mars 2012 Deilig med ferie! Så bra at den var vellykket og velkommen hjem! Sola du deg på ferien? Jeg har fått det for meg at det er stor sjanse for pigmentflekker hvis man soler seg i svangerskapet, så jeg vet ikke om jeg tør.. Men har veldig lyst da! Hadde vært deilig med litt farge Herlig med en sprellende frøken på reise da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 12. mars 2012 #560 Del Skrevet 12. mars 2012 Velkommen hjem! Høres fantastisk ut med en ferietur til solfylte strøk... også sammen med resten av den lille familien da! Frøkna merker nok at mamman koser seg, ja! Lillegutt her er i alle fall tydelig mer fornøyd når jeg er fornøyd! Rart det der! Håpr du får en fin opplading til nattevakter og annen hverdagskost, uten for mye halsbrann - det er kjempeslitsomt! Kan bare anbefale Gaviscon, selv om det smaker FORFERDELIG og har en GRUSOM konsistens som fester seg i tennene... (men det virker!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå