Gå til innhold

Iphone VS samsung galaxy s 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg en Samsung Galaxy S 2, men begynner å få mer og mer lyst på en hvit iphone.

Dere som har iphone, hvorfor bør jeg velge det? Hva er det som er så bra med iphone 4? :)

Det jeg ikke er så fornøyd med på Samsungen er at den er så bred, noe som gjør den vanskelige å håndtere, synes den sluker batteri, komplisert å skrive komma og at man ikke kan ta på en sånn "brukerkode", som man kan på iphone.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke iPhone, men jeg har en Galaxy S2. Brukerkode, tenker du på en kode man taster inn for å låse opp telefonen istedenfor å slide ? (standard valget)

Teknisk sett er Galaxy S2 2-3 ganger bedre enn iphone 4, men om alle har behov for det er en annen sak. (;

Skrevet (endret)

Hvis det er komplisert å taste komma, så ville jeg sett om jeg fant et annet tastatur som jeg kunne lastet ned.

Du må bare regne med å lade hver dag eller annenhver dag, alle smarttelefoner sluker strøm.

Jeg aner ikke om det finnes kodelåser til Android, men det burde det jo gjøre. Selv om jeg ikke har noen interesse av det.

Ivy har helt rett, hvis man kan måle hvor mye bedre Samsung'en er :laugh:

Endret av DBM
Skrevet

Hei igjen,

Jeg tipper det er dette her du er ute etter, så jeg lagde en liten guide. (:

Hvordan enable PIN lock.

1. pic02.jpg

2. pic03.jpg

3. pic04.jpg

4. pic05.jpg

5. pic06.jpg

Når det kommer til dårlig batteritid, så har jeg derimot noen tips.

1. Settings > Power Saving Mode > Aktiver "Use Power Saving mode".

2. Sett tidspunkt powersaving skal bli tatt i bruk. For eks. 30%.

3. Det er mange innstillinger under "Power Saving Mode" som kan bidra til lengre levetid.

4. Det kan være en idé og skru av 3G bruk hvis du ikke er på facebook/epost hele tiden. Dette gjør du under: Settings > Wireless and network > Mobile Networks. Skru av "Use Packet Data".

5. Last ned task killer. Det bidrar betraktelig. (:

1. Gå på Android market og last ned Advanced Task Killer. Det er gratis. (:

atk.jpg

2. Når det er installert, åpne det og gå på settings. Du åpner fliken ved å trykke på knappen til venstre for "HOME" button. (den i midten nederst)

atk02.jpg

3. Skru på "Auto-start". Bla ned til "Auto Kill Level". Jeg kjører den på "Aggressive". Etterpå gå på "Auto Kill Frequency" og velg hvor ofte den skal kille apps. Jeg har "every half hour".

Håper det hjelper, ellers spør om du lurer på noe. (:

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk! :klemmer: Så utrolig snill du er :) Det hjalp meg masse!

Jeg har derimot noen andre problemer med den også.. jeg kommer meg f.eks ikke på nett. Verken trådløse nett, eller mobilnettet..

Har "pakkedata" på, og også Wifien. Men når jeg prøver å komme på nett, så kommer det bare opp "Can not be found" eller noe.

Sier også takk hvis noen har noen apps jeg burde ha? Har ikke lastet ned noe på den, uten om 2 spill. (angry birds ofc) Hehe.

Facebook appen bør jeg vel ha. Hvordan gjør man det?

Skrevet

For Wifi, sjekk under Settings > Wi-Fi Settings. Finner den trådløse nettverk du kan koble til ? hvis det den ikke klarer, hvilken melding får du ?

For facebook app gå på market og søk etter "facebook for android". (:

Andre apps som kan være greie og ha:

- Spotify (best hvis du har premium)

- gowalla

- ebuddy (hvis du bruker flere forskjellige chatteprogram)

- currency converter (delvis avhengig av 3G/WiFi)

Apps jeg har god nytte av (jobbmessig og privat)

- Remote Desktop

- Teamviewer

Skrevet

- currency converter (delvis avhengig av 3G/WiFi)

Med Unit Converter får man både valutakalkulator og beregning av andre enheter. Anbefaler de her:

Dolphin Browser HD - nettleser.

Dropbox - søk på youtube hvis det er ukjent for deg

ExtDateWidget - viser dato, ukenummer og ukedag. Når man trykker på den kommer man inn på klokke/alarm.

Minimalistic Text - kan f.eks. få opp batterinivå med tall. Mye mer enn bare batteri-info.

Norsk TV-guide

RealCalc

SMS Backup & Restore

SwitchPro Widget - knapper du trykker på for å f.eks. aktivere wifi, eller slå av lyden.

Traffic Counter

Unified Remote - telefonen som fjernkontroll til dataen. Bruke den som mus, styre volum, bytte sang osv.

WidgetLocker - få en ny låsemekanisme. Enten en som følger med, eller last ned.

Spill utenom Angry Birds-versjonene:

2 player Reactor - to (eller flere?) som spiller mot hverandre på samme skjerm. Førstemann til å trykke til riktig tid.

Abduction

NinJump

YooNinja Free

YooNinja Plus (gratis, ja)

Søk på youtube for videoer som viser spillene.

Skrevet

Går det an å sortere å velge plassering på ikonene på "programmer" på SGS2? På iphone holder man jo bare inne et av ikonene også kan man flytte på dem som man vil, får det ikke til med galaxyen :)

Skrevet

Takk for appsene forresten! Har sjekket ut mange av dem! :)

Skrevet

Nå maser jeg fælt her, men jeg hadde visst noen fler spm..

jeg lastet ned den "Advanced task killer", men hva er det den egentlig avslutter? Plutselig får jeg opp "11 tasks killed". Og jeg kan ikke huske å ha vært innpå noe? Og bruker den mye batteri når den alltid står på?

AnonymBruker
Skrevet

Går det an å sortere å velge plassering på ikonene på "programmer" på SGS2? På iphone holder man jo bare inne et av ikonene også kan man flytte på dem som man vil, får det ikke til med galaxyen :)

Når du er inne på programmer trykk på tasten nederst til venstre, trykk endre og du vil få opphvordan du kan flytte ikoner.

AnonymBruker
Skrevet

Nå maser jeg fælt her, men jeg hadde visst noen fler spm..

jeg lastet ned den "Advanced task killer", men hva er det den egentlig avslutter? Plutselig får jeg opp "11 tasks killed". Og jeg kan ikke huske å ha vært innpå noe? Og bruker den mye batteri når den alltid står på?

Avinstaller det. Det vil bare ødelegge for deg. Android klarer fint å avslutte programmene selv.

• 2 uker senere...
Skrevet

komplisert å skrive komma

Har du prøvd swypetastaturet? Jeg synes dette er enklere og bedre enn samsungtastaturet.

AnonymBruker
Skrevet

Himmel og hav! Hvorfor har ikke alle iPhone???

Dette virker jo særs komplisert og tungvindt

Skrevet

Himmel og hav! Hvorfor har ikke alle iPhone???

Dette virker jo særs komplisert og tungvindt

Fordi det er en gammel og utdatert telefon. Hvorfor har ikke alle Windows 94? :P

• Liker 1
Skrevet

Fordi det er en gammel og utdatert telefon. Hvorfor har ikke alle Windows 94? :P

Utdatert? Det må du utdype

Skrevet

Utdatert? Det må du utdype

Jeg har lovet meg selv å ikke gå inn i flere diskusjoner om hvorfor Android-telefonene som har kommet ut nå er så mye bedre.

Vi to har diskutert det her i utallige tråder, og jeg mener det samme som jeg mener i de andre trådene :)

Skrevet

Man skal egentlig ikke trenge ATK. Jeg har trengt den én gang, da musikken fra et spill ble spilt av selv om det var lukket. Det har altså skjedd én gang.

Du får jo opp en liste, og det som er huket av blir avsluttet. Da kan du også huke av ATK, så den må ikke alltid være på.

Jeg har slettet ATK nå, og da jeg hadde den var den stort sett avsluttet. Men den starter jo opp når du slår på telefonen.

Mulig det går an å sørge for at den ikke slår seg på når du slår på telefonen, det undersøkte jeg aldri.

Skrevet

Jeg skjønner bare ikke hva det avslutter. Fordi jeg avslutter programmene mine gjennom å gå innpå "programmer" og avslutte alt derfra (hvis jeg er usikker på om jeg er innpå ting). Men allikvel kan jeg få opp "7 tasks killed" en halvtime etterpå via ATK. Er det noe som driver å går på tlfen selv om da? Som ATK finner? :S

Skrevet (endret)

Jeg skjønner bare ikke hva det avslutter. Fordi jeg avslutter programmene mine gjennom å gå innpå "programmer" og avslutte alt derfra (hvis jeg er usikker på om jeg er innpå ting). Men allikvel kan jeg få opp "7 tasks killed" en halvtime etterpå via ATK. Er det noe som driver å går på tlfen selv om da? Som ATK finner? :S

Jeg vet ikke helt hva du snakker om. Jeg har en Android-telefon selv, en HTC Desire, og jeg går aldri inn på programmer (?) for å avslutte apps.

Trykker bare på hjem-knappen, og så er jeg tilbake på en hjemmeskjerm. Men da ligger jo noen apps i dvale samtidig.

Jeg vet ikke noe om strømbruken til apps som kjører i bakgrunnen, det er ikke noe jeg har tenkt over.

Du kan jo se på hvilke apps det er som blir avsluttet neste gang. Hvis det f.eks. er Angry Birds, og du ikke har spilt Angry Birds på flere dager, så ville jeg begynt å lure.

Men hvis det f.eks. er kart eller en app som heter Traffic Counter (oversikt over blant annet ringeminutter og antall sms, så ville jeg tenkt "ja vel, ok". Selv om jeg ikke har vært inne på disse nylig.

Edit: så en interessant ting nå. Jeg driver og tester ut Go Launcher EX for tida, og der har jeg en funksjon som heter "close all programs". Valgte dette, og trykket meg bare tilbake til hjemmeskjermen.

Da ser jeg plutselig at både Astro (filbehandlings-app) og SwitchPro Widget (slå på wifi eller velge lydalternativ) legges til listen over apps som kan avsluttes. Og da hadde jeg nettopp avsluttet disse, uten å ta de i bruk på nytt.

Men dette er ganske spesielle apps, og ikke samme type apps som spillene, kalkulator osv.

Endret av DBM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...