Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare jeg som reagerer på at en 18 åring blir forsørget på lik linje med en 10 åring?

18 åringen burde ha jobb, å burde derfor ha egne penger til eget forbruk.

Snakk om å sy puter under armene på 18 åringen hvis h*n i tillegg til fulle skaper også skal få lommepenger med mulighet for at mor og far bare kan overføre mer ved behov...

Noensinne tenkt på det at jobb ikke er noe man får ved å knipse med fingrene?

Ikke det, nei.

Hadde kjøpt inn mat før dere dro, og lagt igjen 1000 ekstra. Krisepenger til dyrlege/taxi også sikkert.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noensinne tenkt på det at jobb ikke er noe man får ved å knipse med fingrene?

Ikke det, nei.

Hadde kjøpt inn mat før dere dro, og lagt igjen 1000 ekstra. Krisepenger til dyrlege/taxi også sikkert.

Noen ganger tenkt på at bankkortet ikke fyller seg selv? For å få penger inn på kto, så må man... ja nettopp, JOBBE.

Når min datter var ca 5 - 6 år så hadde hun ikke helt begrep om dette med penger, å når hun ba om noe å jeg sa at det hadde vi ikke råd til, så sa hun bare at; du har jo kortet, du kan bruke det... hehehe... søtt når et lite barn sier det, men ikke videre søtt når en voksen tror at pengene formerer seg på kontoen uten å løfte en finger...

• Liker 2
Gjest anony, gjest
Skrevet

Jeg takker for mange gode svar fra registrere brukere.

Når det gjelder dere feige, uansvarlige drittsekker som bruker AB, f... off.

Hvor gammel er du?? Er det du som egentlig er 18-åringen?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger tenkt på at bankkortet ikke fyller seg selv? For å få penger inn på kto, så må man... ja nettopp, JOBBE.

Når min datter var ca 5 - 6 år så hadde hun ikke helt begrep om dette med penger, å når hun ba om noe å jeg sa at det hadde vi ikke råd til, så sa hun bare at; du har jo kortet, du kan bruke det... hehehe... søtt når et lite barn sier det, men ikke videre søtt når en voksen tror at pengene formerer seg på kontoen uten å løfte en finger...

Ja? Og? Sa aldri at penger kommer rett inn på konto uten å gjøre noe. Det jeg faktisk sa, er at jobbmarkedet på forskjellige steder overhodet ikke er like bra, og at det kan være VANSKELIG å være den som får jobb, når det er 100 søkere til hver stilling! (Matbutikker, etc.)

Det er faktisk ikke bare å gå inn på første og beste sted, spørre om jobb, og få!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja? Og? Sa aldri at penger kommer rett inn på konto uten å gjøre noe. Det jeg faktisk sa, er at jobbmarkedet på forskjellige steder overhodet ikke er like bra, og at det kan være VANSKELIG å være den som får jobb, når det er 100 søkere til hver stilling! (Matbutikker, etc.)

Det er faktisk ikke bare å gå inn på første og beste sted, spørre om jobb, og få!

Hissig :fnise:

Jeg tror at om man VIL ha jobb så får man jobb. Det gjelder bare å stå på, bruke de kanaler man kan + å være tidlig ute før sommeren.

Mitt barn på 14 har klart å få seg jobb, men der kom tilbudet så å si hjem på døra :jepp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville lagt igjen 1000-1500 kroner. Hadde det vært penger igjen da jeg kom hjem ville jeg vært glad for det.

Jeg skjønner f**n ikke hvorfor man skal "drite" i ungene sine når de blir 18. Jeg synes det er viktigere at ungene går på skole og gjør det bra der slik at de får seg en jobb de vil ha etterpå. Greit at ikke alle tjener så bra og har muligheten, men "vi" andre syr ikke nødvendigvis puter under armene deres fordi vi er villige til å forsørge ungene. Drittunger finner man i alle klasser!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hissig :fnise:

Jeg tror at om man VIL ha jobb så får man jobb. Det gjelder bare å stå på, bruke de kanaler man kan + å være tidlig ute før sommeren.

Mitt barn på 14 har klart å få seg jobb, men der kom tilbudet så å si hjem på døra :jepp:

Litt hissig i dag ja, sliter med UVI ;)

Handler også om trynefaktor da. Litt mer innadvendte personer sliter kanskje mer, gir ikke like godt inntrykk under intervjuer selv om de kommer til å gjøre en like god jobb, etc.

Men har merka forskjell på Trondheim vs et mindre tettsted. Relativt enkelt å få jobb på tettstedet - relativt vanskelig i Trondheim...

Jeg skjønner f**n ikke hvorfor man skal "drite" i ungene sine når de blir 18. Jeg synes det er viktigere at ungene går på skole og gjør det bra der slik at de får seg en jobb de vil ha etterpå. Greit at ikke alle tjener så bra og har muligheten, men "vi" andre syr ikke nødvendigvis puter under armene deres fordi vi er villige til å forsørge ungene. Drittunger finner man i alle klasser!

Enig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville lagt igjen 1000-1500 kroner. Hadde det vært penger igjen da jeg kom hjem ville jeg vært glad for det.

Det er ikke snakk om å drite i ungene sine. Tror ikke det er noen her som nekter ungene hverken mat, husrom eller skolebøker. Men de håpefulle har ikke vondt av å jobbe litt å skaffe til veie egne lommepenger. Det er dyrt å være ungdom, spesiellt hvis man ikke bare skal sitte hjemme sammen med foreldrene, men gjerne være med på ting som hører ungdomstiden til.

Synes du virkelig at det er for mye forlangt at de tar seg en jobb å tjener penger til fest og moro selv?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt hissig i dag ja, sliter med UVI ;)

Handler også om trynefaktor da. Litt mer innadvendte personer sliter kanskje mer, gir ikke like godt inntrykk under intervjuer selv om de kommer til å gjøre en like god jobb, etc.

Men har merka forskjell på Trondheim vs et mindre tettsted. Relativt enkelt å få jobb på tettstedet - relativt vanskelig i Trondheim...

Enig.

Uff, UVI er ikke godt :tristbla:

God bedring til deg :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1310335674' post='9451036]

Hva faen spiser du om du kan spise for 2000kr på en MÅNED? kun spagetti eller?

Til Ts: kjøp inn litt mat, og gi henne 1500-2000 til mat og morropenger ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uff, UVI er ikke godt :tristbla:

God bedring til deg :klemmer:

Takk! :klemmer:

Skrevet

Herremin fred altså.. 6sider med fjas.. Av alle som har svart er det noen få seriøse svar. Mannen spurte om hva som var en foruftog summ å legge igjenn til 18 åringen i hjemmet som ikke ville bli med resten på ferie, å passe hus og katt istede. Skal da ikke denne 18 åringen få kose seg litt ekstra med snack, god mat og ha "ferie" selv disse 2 ukene familien koser seg borte??

Om faren vil legge igjenn 1000 - 1500,- som mat/lommepenger er vel HELT opp til han, er jo ikke det han spurte om vel?

Er noe riv ruskende gale med folk som mener det er å sy puter under armene, hvertfall. Ta dere en banan å stikk inn i skogen å heng med flokken igjenn for evolusjonen har stanset hoss dere på det stadiet.

Er helt på sin plass at denne personen får en slant til mat og kos for hjelpen hjemme menst rester ferierer.

Faren i huset fortjener et skikkelig svar og ikke 6 sider med kverulering om hvem som liker grandis og ikke, eller hva deres meninger om hva en 18 åring bør og ikke bør gjøre.. De fleste på denne alderen er selvstendige mennesker faktisk som også bør få kose seg med venner på besøk blant annet..

Trøste å bære altså, blir satt ut av alle rare ting folk mener til tider om ting dem ikke er blitt spurt om engang..

Sånn, der fikk jeg frest fra meg hvertfall, ha en god kveld og god ferie til TS :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herremin fred altså.. 6sider med fjas.. Av alle som har svart er det noen få seriøse svar. Mannen spurte om hva som var en foruftog summ å legge igjenn til 18 åringen i hjemmet som ikke ville bli med resten på ferie, å passe hus og katt istede. Skal da ikke denne 18 åringen få kose seg litt ekstra med snack, god mat og ha "ferie" selv disse 2 ukene familien koser seg borte??

Om faren vil legge igjenn 1000 - 1500,- som mat/lommepenger er vel HELT opp til han, er jo ikke det han spurte om vel?

Er noe riv ruskende gale med folk som mener det er å sy puter under armene, hvertfall. Ta dere en banan å stikk inn i skogen å heng med flokken igjenn for evolusjonen har stanset hoss dere på det stadiet.

Er helt på sin plass at denne personen får en slant til mat og kos for hjelpen hjemme menst rester ferierer.

Faren i huset fortjener et skikkelig svar og ikke 6 sider med kverulering om hvem som liker grandis og ikke, eller hva deres meninger om hva en 18 åring bør og ikke bør gjøre.. De fleste på denne alderen er selvstendige mennesker faktisk som også bør få kose seg med venner på besøk blant annet..

Trøste å bære altså, blir satt ut av alle rare ting folk mener til tider om ting dem ikke er blitt spurt om engang..

Sånn, der fikk jeg frest fra meg hvertfall, ha en god kveld og god ferie til TS :)

Av alle innleggene i tråden er vel ditt et av de verre. Det er mange seriøse svar her, ditt er ikke et av dem. Du er kanskje ca. 18 selv?

Ja, de fleste 18-åringer er selvstendige personer, og nettopp derfor burde de klare å holde seg med lommepenger selv. Det du skriver henger jo ikke sammen.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Av alle innleggene i tråden er vel ditt et av de verre. Det er mange seriøse svar her, ditt er ikke et av dem. Du er kanskje ca. 18 selv?Ja, de fleste 18-åringer er selvstendige personer, og nettopp derfor burde de klare å holde seg med lommepenger selv. Det du skriver henger jo ikke sammen.

Jepp, du er en menneske kjenner uten sidestykke du.. Jeg er mer 30 en 18 for å si det slik.

Henger ikke sammen sier du?? les engang til hva trådstarter spørr om, så leser du alle 6 siden , så leser du hva jeg skreiv.. Jeg sa at det fantes seriøse svar også, men va MYE useriøst og fjasete tull som kom også!

Å ditt innlegg er jo et av de svært lite gjennomtenkte da du faktisk gidder å angripe meg personlig. Så at du føler deg truffet og i tilleg leker hobby psukolog på meg for å tippe alder og bommer så det suser er ditt problem. Jeg vet ikke hva du mente du skulle oppnå med å tippe min alder men godt forsøk. Jeg er vel heller bare mer forfjamset over at det er så mange som har fordomer og formaninger om hva en 18 åring må/bør/skal kunne og gjøre.

Folk svarer i hytt å pine at når de er 18 må de klare seg selv, lage seg sunn å god mat selv, tjene penger selv +++ er jo ikke det spørsmålet til TS var vel??

Om far i huset ønsker å gi litt lønn for jobben med å passe hus og katt istede for å være med på ferie er jo det bare rettferdig vel? Jeg mener, alle andre får kose seg på tur, å da må det være likt for den som velger være hjemme å ta ansvar også.

Mennesklig innsikt, respekt og rettferdig er ord som dukker opp i mitt hodet.. men jeg er jo bare "18" år og tett i pappen så hva vet vel jeg :filer:

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, du er en menneske kjenner uten sidestykke du.. Jeg er mer 30 en 18 for å si det slik.

Henger ikke sammen sier du?? les engang til hva trådstarter spørr om, så leser du alle 6 siden , så leser du hva jeg skreiv.. Jeg sa at det fantes seriøse svar også, men va MYE useriøst og fjasete tull som kom også!

Å ditt innlegg er jo et av de svært lite gjennomtenkte da du faktisk gidder å angripe meg personlig. Så at du føler deg truffet og i tilleg leker hobby psukolog på meg for å tippe alder og bommer så det suser er ditt problem. Jeg vet ikke hva du mente du skulle oppnå med å tippe min alder men godt forsøk. Jeg er vel heller bare mer forfjamset over at det er så mange som har fordomer og formaninger om hva en 18 åring må/bør/skal kunne og gjøre.

Folk svarer i hytt å pine at når de er 18 må de klare seg selv, lage seg sunn å god mat selv, tjene penger selv +++ er jo ikke det spørsmålet til TS var vel??

Om far i huset ønsker å gi litt lønn for jobben med å passe hus og katt istede for å være med på ferie er jo det bare rettferdig vel? Jeg mener, alle andre får kose seg på tur, å da må det være likt for den som velger være hjemme å ta ansvar også.

Mennesklig innsikt, respekt og rettferdig er ord som dukker opp i mitt hodet.. men jeg er jo bare "18" år og tett i pappen så hva vet vel jeg :filer:

Du er i allefall hissig og hårsår nok. :fnise:

På et forum får man aldri KUN svar på det man spør om, det er også helt naturlig at man får høre en del betraktninger rundt hva folk ellers tenker om saken. Det er jo faktisk helt naturlig, og jeg ser ingen grunn til å karre seg opp over det.

Min mening er at en 18-åring som selv har valgt å være hjemme framfor å bli med familien på tur ikke skal ha lønn for å være hjemme. For meg høres det merkelig ut å i det hele tatt tenke tanken om lønn for å være hjemme hos seg selv. De aller fleste i denne tråden foreslår at ts legger igjen et sted mellom 1000-2000 kr pluss nok av basisvarer til 18-åringen. Hvis dette ikke holder for to uker så skjønner ikke jeg.

PS: Det er helt greit at noen på internett er uenig med deg. Det er ikke sånn at vi alle må være enige. ;) Og når du kjenner etter på hårsårheten din så kan du jo prøve å se litt på hvilke innlegg i denne tråden som hamrer løs på personer, og gjerne titte litt ekstra på det du selv skriver også.

• Liker 1
Skrevet

Hårsår?? Hårsår er et ord man bruker om man tar seg nær av ting..Ingenting her jeg tar meg nær av i denne tråden.

Hissig sier du? nope, jeg er for lat til å være hissig.

MEN, når noe stiller ett enkelt spørsmål om en enkel sak som TS her gjorde, å at folk velger å svare pesemistisk og negativt, er jo nesten frekt ovenfor TS..

Vil du være så snill og påpeke hvilken setning jeg børe lese på som jeg selv skrev som er feil eller nedtalende?

Jeg er en person som liker min ytringsfrihet og bruker den.

Du skriver at man ikke KUN får svar på hva man spør etter på et forum.. Det er jo bare trist igrunn, for om jeg stiller et spørsmål som jeg ønsker søriøse svar på om det som TS nevnte og folk hadde svart med at en 18 åring ikke skal få lomme penger,lønn,goder, eller annet som faktisk gjør familien en tjeneste.. Ja da hadde jeg blitt hårsår og hissig. for det er ikke NOEN andres oppgave å legge seg oppi. Spørsmålet gjaldt mat budsjett for 14 dager til en på 18 år.. Hva var det i det spørsmålet som tillater at folk kan "belære" en far om hvordan sitt barn skal belønnes eller ha det i hjemmet???

Så jeg er ikke hårsår, ikke hissig og absolutt ikke 18 år som noen indikerte.

Det eneste jeg er, er forbauset over hvor negativ og tilrette mennesker tar seg til å legge seg opp i andres privat liv uten at dem har spurt om det.. og hvor respektløst av MERK "noen" å skrive som dem gjør til en som ønsket et tips/råd. Jeg sikter ikke til de saklige innleggene i denne tråden, men til alle bedrevitende sjelene som mener ALLE som er 18 år automatisk har tilgang til jobb, masse penger og ALDRIG skal få hjelp av foreldre eller mota goder fra foreldre når dem bor hjemme.. DET plager meg.. :takke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...