Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som reagerer på at en 18 åring blir forsørget på lik linje med en 10 åring?

18 åringen burde ha jobb, å burde derfor ha egne penger til eget forbruk.

Snakk om å sy puter under armene på 18 åringen hvis h*n i tillegg til fulle skaper også skal få lommepenger med mulighet for at mor og far bare kan overføre mer ved behov...

Er det noe galt i å gi 18-åringen en 1000-lapp for at hun er hjemme å passer katten i ferien?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min fikk 1200 kr da jeg var borte i 12 dager i påsken. dette skulle dekke mat, og det gjorde det. Han har en liten jobb og lommepenger til snus, snacks etc holder han selv. Jeg kjøpte ikke inn noe spesielt før jeg dro. Han er 18 år.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 24 og moren min har nettopp gitt meg 3000kr for at jeg skal passe katten hennes i TO måneder, så det går nok greit. Jeg betaler min egen mat selv da :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe galt i å gi 18-åringen en 1000-lapp for at hun er hjemme å passer katten i ferien?

Det står at hun er hjemme etter eget ønske. Mener du at hun skal ha betalt for det?

Skrevet

Er det bare jeg som reagerer på at en 18 åring blir forsørget på lik linje med en 10 åring?

Snakk om å sy puter under armene på 18 åringen hvis h*n i tillegg til fulle skaper også skal få lommepenger med mulighet for at mor og far bare kan overføre mer ved behov...

En 10-åring ville vel neppe hatt anledning til å være alene i huset 14 dager i strekk? Dette er snakk om et familiemedlem som ikke er med på ferie, men som tar ansvaret for huset og kjæledyret. Klart hun skal få litt påskjønning for det :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

• Liker 6
Gjest Tirkes
Skrevet

Det står at hun er hjemme etter eget ønske. Mener du at hun skal ha betalt for det?

Mener du at hun heller skal få "den tøffe hverdag" og klare seg på egen hånd mens resten av familien koser seg på en ferietur hun var tilbudt å være med på?

Så trivelige enkelte AB'er i denne tråden er da.

Handler ikke om puter under armene, handler om å sette pris på en moden 18åring som løser et logistisk problem for familien i ferien, og gjør sine foreldre en tjeneste i to uker.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

En 10-åring ville vel neppe hatt anledning til å være alene i huset 14 dager i strekk? Dette er snakk om et familiemedlem som ikke er med på ferie, men som tar ansvaret for huset og kjæledyret. Klart hun skal få litt påskjønning for det :)

18 åringen er hjemme etter eget ønske. Har ikke inntrykk av at hun er hjemme for å ofre seg sånn at resten av familien kan dra på ferie.

Mest sannsynlig så vil hun ikke på familieferie, hun er tross alt 18 år å synes npk det er mer moro å være hjemme å feste og kose seg. Hvis hun da ikke velger å være hjemme å jobbe - å da snakker jeg ikke om å ta seg av en katt...

Skrevet (endret)

18 åringen er hjemme etter eget ønske. Har ikke inntrykk av at hun er hjemme for å ofre seg sånn at resten av familien kan dra på ferie.

Mest sannsynlig så vil hun ikke på familieferie, hun er tross alt 18 år å synes npk det er mer moro å være hjemme å feste og kose seg. Hvis hun da ikke velger å være hjemme å jobbe - å da snakker jeg ikke om å ta seg av en katt...

Så det hadde vært noe annet hvis hun var hjemme under tvang?

Endret av chikako
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mener du at hun heller skal få "den tøffe hverdag" og klare seg på egen hånd mens resten av familien koser seg på en ferietur hun var tilbudt å være med på?

Så trivelige enkelte AB'er i denne tråden er da.

Handler ikke om puter under armene, handler om å sette pris på en moden 18åring som løser et logistisk problem for familien i ferien, og gjør sine foreldre en tjeneste i to uker.

Faren spør om matpenger i HI. Ikke hva han skal kjøpe inn og hvor mye hun skal ha i lønn fordi hun selv velger å ikke bli med resten av familien på ferie. Nå er du langt ute på jordet.

AnonymBruker
Skrevet

Så det hadde vært noe annet hvis hun var hjemme under tvang?

Hun er 18 år så hun bestemmer vel selv hva hun vil gjøre i ferien, tydeligvis.

Skrevet

Faren spør om matpenger i HI. Ikke hva han skal kjøpe inn og hvor mye hun skal ha i lønn fordi hun selv velger å ikke bli med resten av familien på ferie. Nå er du langt ute på jordet.

Det spørres ikke om en 18-åring bør brødfø seg selv i startinnlegget heller; det spørres om hvor stor sum de bør legge igjen som matpenger. Det virker som Holar har bestemt seg for å dekke utgifter til mat for henne.

• Liker 2
Skrevet

Hun er 18 år så hun bestemmer vel selv hva hun vil gjøre i ferien, tydeligvis.

Og hva så? Hun har valgt å ikke være med på ferie, men hun har også valgt å ta ansvar for huset og kjæledyret mens familien er borte. Virker ikke som en grusomt egoistisk ungdom som gnir seg i hendene fordi faren vil legge igjen penger til mat.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det spørres ikke om en 18-åring bør brødfø seg selv i startinnlegget heller; det spørres om hvor stor sum de bør legge igjen som matpenger. Det virker som Holar har bestemt seg for å dekke utgifter til mat for henne.

Ja, og det hadde vel vært fint om folk kunne svare på det og ikke fortelle om de ville kjøpt inn og fylt opp skuffer og skap med og hvor mye penger hun skulle hatt i "lønn" for å passe katten utenom matpenger.

Skrevet (endret)

Ja, og det hadde vel vært fint om folk kunne svare på det og ikke fortelle om de ville kjøpt inn og fylt opp skuffer og skap med og hvor mye penger hun skulle hatt i "lønn" for å passe katten utenom matpenger.

Kanskje vi skal la ts bedømme innspillene som kommer, og ikke oss andre?

Endret av chikako
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje vi skal la ts bedømme innspillene som kommer, og ikke oss andre?

Han har vel fått med seg at folk foreslår ca 1500 kr til mat, tenker jeg, og gidder vel ikke lese all denne kaklinga.

Skrevet

Ja, når hun gjør foreldrene en stor tjeneste ved å passe katten så.

• Liker 2
Skrevet

Han har vel fått med seg at folk foreslår ca 1500 kr til mat, tenker jeg, og gidder vel ikke lese all denne kaklinga.

Kan vel tenkes det ja, men det likefult ikke din oppgave å bestemme hvilke innspill som er gode. Særlig når det ikke er du som har laget tråden en gang.

• Liker 2
Skrevet

Er alltid de Anonymebrukerene som har de sterkeste, staeste og mest bastante meningene.

• Liker 2
Skrevet

Ville, som flere allerede har sagt, fylt fryseboks, tørrmat, pålegg, kattemat etc og gitt 1500,- til det lille ekstra. Vi sparer jo penger på at 18 åringen ikke er med på ferie og slipper å ha katten på kattepensjonat. ;)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...