Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det finnes enkle greie svar på det der Mazzi, en må enten finne seg i at sånn er det, eller så må en tåle endel grining :sukk:

Liten er lagt, men hun sover ikke :roll: Selvsagt våknet hun idet jeg la henne nedi, så nå er hun lyyys våken og ligger og spreller og babler i mørket :rodmer: Tullegeit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det finnes enkle greie svar på det der Mazzi, en må enten finne seg i at sånn er det, eller så må en tåle endel grining :sukk:

Liten er lagt, men hun sover ikke :roll: Selvsagt våknet hun idet jeg la henne nedi, så nå er hun lyyys våken og ligger og spreller og babler i mørket :rodmer: Tullegeit!!

Ja, det har jeg også skjønt... Og jeg vet ikke om jeg orker å ta den kampen det er alene, formiddag etter formiddag. Da er det enklere å gå ut med vogna, men så kommer det jo dager hvor det ikke er forsvarlig, som du sier. Blir litt :bond: av det jeg! :sjenert:

Vår tullebaby var nettopp lys våken og vrælende. Hakket mindre sjarmerende enn bablebaby! :fnise: Håper Liten finner roen på eget rom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg også skjønt... Og jeg vet ikke om jeg orker å ta den kampen det er alene, formiddag etter formiddag. Da er det enklere å gå ut med vogna, men så kommer det jo dager hvor det ikke er forsvarlig, som du sier. Blir litt :bond: av det jeg! :sjenert:

Vår tullebaby var nettopp lys våken og vrælende. Hakket mindre sjarmerende enn bablebaby! :fnise: Håper Liten finner roen på eget rom! :)

Jeg tok den idag, og det gikk forbausende greit..noe grining ble det jo, men ikke i nærheten av hvordan det kan være :sjenert: Enig med deg i at det er enklere å ta vogna med og gå ut, men det er ikke alle dager det er like gøy å gå tur 3-4 ganger liksom :regn:

Skal bablebabyen min bare ligge der i mørket alene og bable? Så lenge hun synes det er greit? Eller bør jeg sitte der inne? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun bare babler klarer hun seg vel greit alene? ;) S har noen ganger noen voldsomt ivrige samtaler med bamsen før hun tar kvelden. Vi går bare inn hvis hun griner. Da legger vi henne ned og sier god natt, og går ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei...nå er hun ganske høylydt, tror hun tester om ikke mamma kommer snart :fnise: Også sier hun "papa" om og om igjen :rodmer: Nå synes jo jeg hun kunne sagt "mama" istedet da men :regler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen (øh, natta), da jeg lå i gjestesenga ved siden av senga til S for at hun skulle lære å sove i egen seng igjen, ropte hun "mamma mamma". Da jeg ignorerte det, begynte hun til slutt å rope "dada, dada" istedet. Da følte jeg meg som verdens dårligste mor! "Mamma er dum, pappa kom og redd meg!" :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: søtingen!!

Nå ble det stille.......nå gjelder det bare å motstå lysten til å gå inn og se :sjenert: En liten stund ihvertfall, så hun rekker å sovne skikkelig..ellers er hun lys våken igjen :roll::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vel bare mangle, første natt på eget rom :sjenert: Hvordan har legginga vært frem til nå, forresten? (I det siste altså..) Er alt likt som det pleier, bortsett fra at hun er på nytt sted, eller er det mye nytt på én gang?

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, jeg gikk inn og koste henne på kinnet, så snudde hun seg over på sida og sovnet :overrasket: Det gikk litt for smertefritt til at jeg tør tro det er sant :fnise:

Leggingen på kveldstid de siste ukene har gått ganske greit egentlig..noen kvelder har vært vanskelige, men det har nok noe med at hun har lært å åle seg og derfor trenger litt ekstra kos og nærhet! jeg har ammet henne i søvn i vår seng for så å flytte henne over i vogga..der har hun (stort sett) sovet til vi har lagt oss,( igjen - noen kvelder har hun våknet ofte!!) da har hun våknet og fått mat og enten sovet videre i senga med meg eller jeg har lagt henne tilbake i vogga. Sover hun med meg våkner hun ikke før neste morgen, for da ordner hun seg selv med mat når det måtte passe henne ;) Sover hun i vogga har hun gjerne våknet en gang til før det er morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i alt gikk første natt med Liten på eget rom ganske greit :) Hun sovnet selv klokka 21 og våknet ikke før 01.30 :nigo: Da fikk hun mat og sovnet fint i senga si igjen! 04.37 var festen igang, da var det ikke stilig å ligge i egen seng lenger..men det var ikke hysterisk grining, mer sånn "jamen mamma da, jeg vil jo ikke ligge aleeeeneee" Litt sårt med andre ord, det reiv skikkelig i hjerterota, men jeg tok henne ikke opp...trøstet i senga og gikk ut hver gang hun la seg til for å sove og inn igjen når hun begynte å gråte! Sånn holdt vi på til klokka var 05.50, da sovnet hun -fortsatt i egen seng og sov til 7 :) Da fikk hun komme oppi senga vår og så sov vi videre til 9 :) Så litt oppstykket natt for min del, men ikke så ille som jeg fryktet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt i alt gikk første natt med Liten på eget rom ganske greit :) Hun sovnet selv klokka 21 og våknet ikke før 01.30 :nigo: Da fikk hun mat og sovnet fint i senga si igjen! 04.37 var festen igang, da var det ikke stilig å ligge i egen seng lenger..men det var ikke hysterisk grining, mer sånn "jamen mamma da, jeg vil jo ikke ligge aleeeeneee" Litt sårt med andre ord, det reiv skikkelig i hjerterota, men jeg tok henne ikke opp...trøstet i senga og gikk ut hver gang hun la seg til for å sove og inn igjen når hun begynte å gråte! Sånn holdt vi på til klokka var 05.50, da sovnet hun -fortsatt i egen seng og sov til 7 :) Da fikk hun komme oppi senga vår og så sov vi videre til 9 :) Så litt oppstykket natt for min del, men ikke så ille som jeg fryktet!!

Synes det gikk veldig, veldig bra til å være første natta jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det synes egentlig vi også :Nikke: Jeg er bare litt trøtt :gjespe:

Mistenker tenner på vei her, diare-aktige bleier har vært hyppige idag og hun vil ikke ha noe å spise bare drikke :klo: I tillegg puttes alt hun kommer over i munnen og hun formelig gnager på det, ikke slikker og suger sånn som hun pleier..blir spennende å se :bond: Jeg får absolutt ikke se inni munnen hennes, hun kniper tvert igjen, så noe er nok på gang ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen tenner enda ;) Ikke siden sist jeg sjekket ihvertfall..Kan ikke drive å krafse henne inni munnen hele tida heller :fnise: Hun driver og raser rundt på stuegolvet for øyeblikket og plukker, krafser og gnager på alt som finnes fra lister på veggen til teppekanter og leker :rodmer: Kjære har fått beskjed om å få ledningene inn i sånne ledningslister fortere enn svint, for det er nok ikke lenge til hun oppdager gleden over å dra i de :gjeiper:

Storesøster er ute i finværet og leker med gode venninner, svinesteika står i ovnen, huset er ryddig og rent og varmt, jeg har te i koppen og ser lyst på livet etter en veldig fin natt med bare èn oppvåkning :hoppe: Hun våknet idet vi la oss, fikk mat og sov til halv 6 etterpå, så fikk hun mat igjen og sov videre til halv 8 :nigo: Da var det litt kos med mamma og pappa i senga vår før hun koblet seg på puppen og sov til 9 - det kan vi like!! Så - prosjekt Liten på eget rom har til nå gått over all forventning! Jeg sover bedre og hun sover bedre :tommelopp:

Livet er herlig på en nydelig søndag :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så stolt over jenta mi som sovner helt selv :rodmer: Ikke verst, spesielt mtp at hun har blitt ammet i søvn siden hun ble født ;)

Nå sover hun, Storesøster er på overnatting hos bestisen sin next door, mannen er på spillejobb og jeg...jeg har krøllet meg under pleddet med te og tv :happy: Fine fine søndagskvelden!!

Imorgen skal Liten på barnepassen på treningssenteret for første gang :haar: Sammen med Belle's lille A :) Lurer på om vi får trent i det hele tatt :ler: Om ikke annet får jeg ihvertfall trimmen med å gå frem og tilbake til treningssenteret ;)

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fine dagen, og enda er det mye igjen av den :nigo:

Liten sov hele natta *oh joy* og våknet for mat klokka 5.45, da eksploderte omtrent puppen min, så om hun ikke hadde våknet tror jeg at jeg hadde måttet vekke henne :overrasket: Etterpå sov hun til 7, da våknet hun av at kjære gikk på badet (vegg i vegg med rommet hennes) og fikk komme inn og kose i senga vår :hjerte: Hun sovna omtrent momentant og våknet kun fordi vekkerklokka ringte :fnise: Vi hadde nemlig treningsavtale med Belle og A idag, så da var det ingen bønn - opp og hopp :hoppe: Jeg puttet Liten i vogna og gikk opp til treningssenteret, en god halvtimes tur på meg og en liten hvil på snuppa :tommelopp: Trening tok helt av, pulsen min nådde uante høyder og jeg er utrolig godt sliten i kroppen :strix: Liten og A var på barnepassen imens! Hun sov godt i vogna på vei hjem også, og sov faktisk over 1 time :nigo:

Storesøster har planleggingsdag idag og er ute og leker med 2 venninner..hun skal på besøk til ei annen venninne strax, og imens skal jeg og Liten handle bukser til henne (med klare føringer; bukse fra Wow med høyt liv og glidelås bak :fnise: Den tiden er forbi at jeg bare kan kjøpe noe jeg synes ser fint ut!!)

Kjære er "over fjorden" på møte og kommer ikke hjem før seint ikveld...håpe Liten legger seg fint ikveld også, så kanskje jeg får lest litt med Storesøster før hun skal køye også :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...