Diddles Skrevet 29. juni 2016 Forfatter #4181 Del Skrevet 29. juni 2016 4 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Ja regner med det var en av de. Jeg ville fått en second opinion altså, feks med jordmor. Du kan jo alltids ringe legen og høre om dette er vanlig praksis og spørre hvorfor? Kjente jeg ble veldig nyskjerrig... Men når jordmor er på ferie..kan jeg ringe Føden og spør der?! Jeg er litt sur på fastlegen fordi jeg må gjennom dette her..jeg spurte om det ikke ville gjøre seg utslag på prøver om det var svangerskapsdiabetes, men det mente han at det ikke gjorde! Grunnlaget for testen er da kun høyt S/F-mål..noe som ifølge jordmor på sist kontroll kvalifiserte meg for vekstestimering - hun har aldri snakket om glukosebelastningstest!! Når jeg googler så ser jeg jo at dette vanligvis gjøres før uke 30, jeg er jo passert 36 uker..nei jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, annet enn å ta den hersens testen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 29. juni 2016 #4182 Del Skrevet 29. juni 2016 Jeg synes du skal ringe føden og høre, siden jordmor er på ferie. Virker veldig rart at du skal ta den testen kun pga høyt symfysemål. Det kan ikke erstatte mannen sin klem, men du skal få en virtuell en av meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 29. juni 2016 #4183 Del Skrevet 29. juni 2016 Jeg ville også ringt føden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 29. juni 2016 #4184 Del Skrevet 29. juni 2016 Eller gyn og få snakke med jordmor der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 29. juni 2016 Forfatter #4185 Del Skrevet 29. juni 2016 2 timer siden, Nótt skrev: Jeg synes du skal ringe føden og høre, siden jordmor er på ferie. Virker veldig rart at du skal ta den testen kun pga høyt symfysemål. Det kan ikke erstatte mannen sin klem, men du skal få en virtuell en av meg. 54 minutter siden, ^^Belle^^ skrev: Jeg ville også ringt føden! 36 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Eller gyn og få snakke med jordmor der. Takk for @Nótt De virtuelle funker de også på et vis Da ringer jeg Føden og hører hva de sier..men må kansje vente til imorgen eller? Siden klokka er snart halv 5?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 29. juni 2016 #4186 Del Skrevet 29. juni 2016 For å få litt sjelefred hadde jeg ringt i dag, føden er jo oppe uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 29. juni 2016 Forfatter #4187 Del Skrevet 29. juni 2016 Ja nå gjorde jeg det..og det blir nok til at jeg må ta den glukosebelastningen Hun mente "det bare var å ta den" og at jeg ikke skulle uroe meg i mellomtida! Finner de ingenting så er jo det fint, da sender han meg videre for vekstestimering bare - men slår det ut så blir det mest sannsynlig kun omlegging av kostholdet fordi jeg er så så seint i svangerskapet + vekstestimering da..så det får jeg uansett! Hadde bare håpt jeg skulle slippe å drikke det skvipet og ødelegge halve fredagen min med det, men dengang ei Det var jo forsøket verdt Litt kjipt kjenner jeg jo at det er, tåler ikke så mye før jeg blir litt lei meg...men det er sånn "suck it up", ta deg sammen, opp med haka og alt det der - dette er ikke verdens undergang!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 29. juni 2016 #4188 Del Skrevet 29. juni 2016 Skjønner deg veldig godt, hadde helt klart reagert slik selv om det var meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 30. juni 2016 Forfatter #4189 Del Skrevet 30. juni 2016 God morgen Litt roligere idag ang. denne testen imorgen, sms`et litt med søs igår kveld og hun beroliget meg endel Nå er det jo engang sånn at jeg bare får ta denne testen og se hva slags svar jeg får, det er uansett så kort tid igjen av denne graviditeten at det er jo ikke så farlig samme hva svar jeg får..har jeg utviklet svangerskapsdiabetes så har jeg det, og hvis ikke er jo det topp! Sånn ellers hadde jeg en litt blue start på dagen fordi --> ingenting å ha på meg De lager virkelig ikke gravidklær for så store mager som den jeg har - alt ser bare helt rart ut når jeg får det på Jeg har to fotside kjoler som jeg liker å ha på, men det nytter ikke å gå i fotsidt når det regner ute..de korte kjolene mine har etterhvert blitt så korte at jeg ikke kan gå i de uten strømper under - og buksene mine er for små rundt magen! Jeg var og lette etter tunikaer her om dagen og fant flere fine som jeg likte, men når jeg tar dem på meg så ser det ut som jeg har tatt på meg et telt pga magen som står _rett_ ut Det må være tettsittende for at det ikke skal se helt "lame" ut...Omsider fant jeg ut at jeg kunne ta på en av de korte kjolene og ha capritightsen under, men jeg føler meg så diger!! Magen min er SÅ stor Det ser helt latterlig ut!! På vei inn porten i bhg blir jeg stoppet av ei mor som syntes magen min var kjempefin - og jeg ble så glad at jeg nesten måtte - tenk å få et sånt kompliment på en dag der du føler deg helt dass!! Nå trodde hun riktignok at jeg skulle føde hver øyeblikk, men det er jo ikke så rart...hun reddet ihvertfall dagen min med det komplimentet Nå har jeg fått i meg en smoothie og skal gå en tur med vovvis før jeg har en kaffedate med ei venninne..mest lyst å gå og legge meg igjen, for jeg er så trøtt - men jeg har sikkert kjempegodt av å komme meg ut av huset!! Det er ingen tegn til at det skjer noe med det første her, tror denne babyen har tenkt å bli inni magen mye lenger enn Liten var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 30. juni 2016 #4190 Del Skrevet 30. juni 2016 Har akkurat samme problemet. Alle toppene har så sjarmerende glippe på magen Gleeeeeedeeeer meg til normale klær!!!! Herregud det skal bli så deilig. Tenk å få ha på jeans for første gang på over 1 år liksom! Hun har sikkert rett i at den er nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 30. juni 2016 #4191 Del Skrevet 30. juni 2016 Jeg vet nøyaktig hvordan du har det. Er lite som sitter pent, og det må være tettsittende for at det skal se fint ut eller at jeg skal føler meg fin. Gleder meg også til å bli ferdig nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 30. juni 2016 Forfatter #4192 Del Skrevet 30. juni 2016 Jeg avlyste kaffi-og-skravledaten jeg hadde og la meg isteden Ikke helt i form idag altså..slapp og tung i kroppen, vondt i hodet og uggen! Det stikker skikkelig til i nedre del av magen innimellom, og murringene er på plass - men det er ikke sånn at jeg tenker noe er på gang - jeg er bare skikkelig gravid idag Grumpy, lei meg og uvel..skikkelig troll!! Dessverre så må jeg komme meg opp snart, selv om kroppen protesterer..svigermor blir 85 år søndag om 14 dager og vil invitere de nærmeste med ut for å spise! Denne lille rare byen vi bor i har stengte restauranter på søndager i fellesferien, så jeg må ta runden og snakke med et par av stedene som jeg vet arrangerer selskaper for å høre om de kan ha åpent på en søndag for oss..det burde vært gjort for 2 uker siden, men jeg har utsatt og utsatt - nå MÅ jeg bare gjøre noe med det før svigermor helt seriøst maser hull i hodet på mannen Hun er jo verdens mest masete menneske!!! Så opp av senga med seg, ta på et "jeg-er-ikke-mannevond-altså-ansikt" og tutle seg avgårde.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 30. juni 2016 #4193 Del Skrevet 30. juni 2016 Tror vi er ganske like i formen i dag, føler det på samme måte. Lykke til med restaurant jakt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 30. juni 2016 #4194 Del Skrevet 30. juni 2016 Jeg føler du er litt som meg på dette stadiet, lav terskel for å brøle til generelle folk.... (har ikke gjort det altså, enda). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #4195 Del Skrevet 1. juli 2016 Snart en time inn i glukosebelastningen..jeg er kvalm, trøtt og sur her jeg sitter på venterommet Det gikk greit å drikke det sukkervannet forsåvidt, det var iskaldt og hadde samme konsistens som vann heldigvis! Jeg trodde det var seigt/ tyktflytende, så der ble jeg positivt overraska gitt Har med meg strikketøy og en ny bok, men klarer ikke å konsentrere meg om noen av delene fordi --> SULTEN!! Men blodsukkeret mitt var ihvertfall normalt til første måling på fastende mage; 4,4..tar det også som et positivt tegn jeg! Satser på at prøven jeg skal ta om en time også er innafor Gleder meg til frokost og en cappuccino Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. juli 2016 #4196 Del Skrevet 1. juli 2016 Blæ, det høres ikke gøy ut. Men tenk så godt det blir med frokost etterpå, da! Men altså...har restaurantene søndagsstengt? Alle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #4197 Del Skrevet 1. juli 2016 20 minutter siden, ^^Belle^^ skrev: Blæ, det høres ikke gøy ut. Men tenk så godt det blir med frokost etterpå, da! Men altså...har restaurantene søndagsstengt? Alle? Frokost blir himmelen Så sant jeg klarer å spise, jeg er så KVALM Restaurantene vi har sett på har søndagsstengt ja Vi vil jo at det skal være litt staselig når det er en 85 årsdag, (ikke Egon og sånn lizzm )så vi har bare sjekket de to fineste stedene her i byn.. Men nå fikk jeg ordnet med en super løsning igår, vi får leige glasshuset på en av de beste restaurantene her for en tusenlapp - da er servitør, dekking og vask inkludert i prisen - og så er det fastsatt meny; to retter for 399kr og tre retter for 499kr (pr hode) Noen ganger lønner det seg å kjenne folk i restaurantverden Jeg har vært lærling sammen med hun som driver restauranten, så det ordnet seg jo kjempefint Bare en halvtime igjen til endelig dom....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #4198 Del Skrevet 1. juli 2016 Prøven var superfin - ingen svangerskapsdiabetes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 1. juli 2016 #4199 Del Skrevet 1. juli 2016 17 minutter siden, Diddles skrev: Prøven var superfin - ingen svangerskapsdiabetes Så gode nyheter! Selv om det var kjipt i seg selv å måtte ta prøven da, det høres veldig guffent ut med denne sukkerbelastningen altså! Håper du har fått i deg litt frokost og at det har stabilisert kvalmen! Det hjelper jo når man har spist for mye søtt ellers, så håper det samme fungerer når du har måttet drikke sukkervann på tom mage Blir det uansett vekstestimering etterhvert da eller? Ha en fortsatt fin fredag kjære! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 1. juli 2016 Forfatter #4200 Del Skrevet 1. juli 2016 Det var ikke SÅ ille egentlig, jeg grudde meg litt unødig..men det igjen er jo typisk meg Det verste var kvalmen egentlig..jeg våkner jo hver morgen med ulvehunger, så å ikke få i seg mat - bare MASSE sukker, det er ikke noe jeg føler for å gjenta med det første Det er en viss forskjell på en stripe sjokolade til kaffien etter frokost og 2 glass sukkervann på tom mage altså...men hey, vi fant ihvertfall ut at kroppen min dealer sukker kjempebra! Jeg hadde blodsukker på 4.4 på tom mage og ble målt til 4.6 to glass sukkervann og to timer senere Legen sendte avgårde henvisning til vekstestimering, så da gjenstår det å se hvor lang tid det går før jeg får innkalling..men han tror egentlig ikke jeg bærer på noe stor baby, og det tror ikke jeg heller - men det er jo greit å sjekke! Sier ikke nei takk til ultralyd jeg Sitter og spiser frokost på bakeriet i skrivende stund Fy søren så godt!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå