Mazilla Skrevet 19. juni 2016 #4121 Del Skrevet 19. juni 2016 Jeg skjønner at dette er stedet å henge på kg fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 19. juni 2016 Forfatter #4122 Del Skrevet 19. juni 2016 3 timer siden, Aprilis skrev: Så fint at dere har hatt det så bra på miniferie Men uff så kjipt å få en slik nedtur når dere kom hjem Men jeg er veldig enig med deg i det at barna må lære normal/vanlig folkeskikk. Noe annet er hvis f.eks besteforeldre "krever" kos og klem fra barna og barna ikke vil . Der mener jeg at vi som foreldre ikke har noe å si, for da er det snakk om barnas intimgrenser. Og da får andre(spesielt besteforeldre ) bare bli snurt. Synes du er flink og tøff jeg og setter hardt mot hardt nå. Kan ikke være lett nå som du er så hormonell Å så bare 39 dager igjen til termin da Hvor har dette svangerskapet blitt av?!? Microferie faktisk - vi har aldri reist så kort i verken reisetid eller tid borte fra hjemme Men det var veldig fint, beviset for at en ikke alltid trenger å dra så langt for å få det avbrekket en trenger Kjipt med nedtur når vi kom hjem ja, men that`s life har jeg hørt......vi har pratet litt om det idag også, Liten og jeg - det blir som jeg sier!! Men enkelt er det ikke, og ihvertfall ikke nå - men nå har jeg begynt på det, og da nytter det ikke å snu!! I know, det er helt vilt hvor fort dette her har gått Jeg postet type nettopp et bilde der hashtag`en var #100dagerigjen og nå er det under 40 Jeg er 35+0 as we speak, Liten ble født 36+4 *panicattack* 2 timer siden, Mazilla skrev: Jeg skjønner at dette er stedet å henge på kg fremover! Heng alt du vil Det nærmer seg nå!! Det kjennes sånn ut også, fytti som det murrer ikveld - jeg er helt gåen..måtte gjøre som appen min sa ikveld; "hvorfor stå når du kan sitte og hvorfor sitte når du kan ligge" - jeg la meg ned Det er noen spennende uker som ligger foran oss nå..kjenner jeg begynner å bli bra nervøs over hva jeg har i vente Jeg har skrytt på meg at jeg ikke gruer meg til fødselen lenger, men jeg kan ikke lyve heller - så det er bare å innrømme at selv om jeg kanskje ikke gruer meg direkte så gleder jeg meg ikke heller Jo, jeg gleder meg til en ting; å møte dette lille mennesket som bor inni magen min Det gleder jeg meg helt hinsides til!!!!!! Og da er fødsel eneste måte å få det til på.. Jeg skyndter meg det jeg kan med å få bodyen ferdig i tide, selv om hendene mine verker som besatt! Ikveld fikk jeg begynt på den ene armen, håper jeg klarer å komme godt nedover den iløpet av morgendagen - det sitter langt inne å få noen andre til å avslutte bodyen for meg, den SKAL være strikket av meg og bare meg - carpall tunell-syndrom eller ei Jeg tror ikke det blir noen for tidlig fødsel denne gangen, men jeg aner jo ikke hva kroppen min har i planene sine - her er det bare å vente og se Men nå er det natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 19. juni 2016 #4123 Del Skrevet 19. juni 2016 Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 20. juni 2016 #4124 Del Skrevet 20. juni 2016 (endret) Håper du har fått sove godt i natt. Det har jeg på tross av den obligatoriske do-turen. Var godt å våkne og føle seg hakket mer uthvilt enn de andre morgenene. Endret 20. juni 2016 av Nótt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. juni 2016 Forfatter #4125 Del Skrevet 20. juni 2016 8 timer siden, LilleMy1989 skrev: Natta! ...og god morgen 1 time siden, Nótt skrev: Håper du har fått sove godt i natt. Det har jeg på tross av den obligatoriske do-turen. Var godt å våkne og føle seg hakket mer uthvilt enn de andre morgenene. Det har vært en sånn helt grei natt egentlig..våken noen ganger for å snu meg, noen ganger for å riste liv i hånda mi igjen og en gang fordi --> måtte tisse - så ikke verre enn det pleier å være ihvertfall Idag lar jeg husarbeid være husarbeid! Liten er i bhg, vovvis har fått turen sin, jeg har hengt opp en maskin med klær og har nå inntatt senga Beina høyt og puter både her og der, strikketøy, vann og iPad i umiddelbar nærhet - her blir jeg noen timer! Kvalm og uggen, sliten i kroppen av mye murringer..blir godt å slappe av nå!! Det pøser ned ute, 8 grader og regn - jeg skal ikke mer ut enn jeg må idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 20. juni 2016 #4126 Del Skrevet 20. juni 2016 24 minutter siden, Diddles skrev: ...og god morgen Det har vært en sånn helt grei natt egentlig..våken noen ganger for å snu meg, noen ganger for å riste liv i hånda mi igjen og en gang fordi --> måtte tisse - så ikke verre enn det pleier å være ihvertfall Idag lar jeg husarbeid være husarbeid! Liten er i bhg, vovvis har fått turen sin, jeg har hengt opp en maskin med klær og har nå inntatt senga Beina høyt og puter både her og der, strikketøy, vann og iPad i umiddelbar nærhet - her blir jeg noen timer! Kvalm og uggen, sliten i kroppen av mye murringer..blir godt å slappe av nå!! Det pøser ned ute, 8 grader og regn - jeg skal ikke mer ut enn jeg må idag Hørtes veldig digg ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 20. juni 2016 #4127 Del Skrevet 20. juni 2016 41 minutter siden, Diddles skrev: Idag lar jeg husarbeid være husarbeid! Liten er i bhg, vovvis har fått turen sin, jeg har hengt opp en maskin med klær og har nå inntatt senga Beina høyt og puter både her og der, strikketøy, vann og iPad i umiddelbar nærhet - her blir jeg noen timer! Kvalm og uggen, sliten i kroppen av mye murringer..blir godt å slappe av nå!! Det pøser ned ute, 8 grader og regn - jeg skal ikke mer ut enn jeg må idag Høres ut som en veldig grei plan, selv har jeg vært på loftet alt i dag, men har planer om å slappe av og se på ting på ipaden. Kos deg i senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 20. juni 2016 #4128 Del Skrevet 20. juni 2016 Her blir det oitnb maraton! ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. juni 2016 Forfatter #4129 Del Skrevet 20. juni 2016 Jeg har sovet til nå Fy søren så digg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 20. juni 2016 #4130 Del Skrevet 20. juni 2016 2 timer siden, Diddles skrev: Idag lar jeg husarbeid være husarbeid! Liten er i bhg, vovvis har fått turen sin, jeg har hengt opp en maskin med klær og har nå inntatt senga Beina høyt og puter både her og der, strikketøy, vann og iPad i umiddelbar nærhet - her blir jeg noen timer! Kvalm og uggen, sliten i kroppen av mye murringer..blir godt å slappe av nå!! Det pøser ned ute, 8 grader og regn - jeg skal ikke mer ut enn jeg må idag Litt misunnelig merker jeg, må nok rydde en del. Var slapp i helga. Okay, så må jeg jo eeegentlig ikke gjøre det jeg gjør, men jeg måtte finne på noe. I tillegg er Vesla hjemme og hu greide å få litt akrylmaling på gardinene, så de må jo vaskes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. juni 2016 Forfatter #4131 Del Skrevet 20. juni 2016 1 minutt siden, Emiliania skrev: Litt misunnelig merker jeg, må nok rydde en del. Var slapp i helga. Okay, så må jeg jo eeegentlig ikke gjøre det jeg gjør, men jeg måtte finne på noe. I tillegg er Vesla hjemme og hu greide å få litt akrylmaling på gardinene, så de må jo vaskes. Haha, jeg hadde også slitt med å få slappe av om Liten var hjemme...men det er hun ikke Og en tanke; det er nå vi kan lade opp - så da skal jeg gjøre det så langt det lar seg gjøre Liten har ferie om 2 uker, så jeg har tenkt å la meg selv bare slappe av og nyte friheten til å sove når jeg vil disse siste ukene...når hun er hjemme hver eneste dag blir ikke det fullt så enkelt - og når babyen kommer i tillegg blir det vel ca umulig Husarbeid kan jeg ta innimellom, men som jeg nevnte i innlegget her igår så får resten av familien også bidra litt mer på det området der nå fremover! Det er ikke sånn at huset må være helt squeeky clean og middagen stå på bordet når de kommer hjem - jeg er sykemeldt av en grunn, nå er jeg i tillegg høygravid og sliten - bort med den dårlige samvittigheten!! Jeg sier ikke at jeg ikke kommer til å bidra med mitt, for selvsagt skal jeg det - men jeg trenger ikke å slite meg ut på å bruke hver eneste dag på støvtørking/ støvsuging/ klesbretting/ vasking/ rydding osv osv mens de bare skal komme hjem til ferdig middag og så gå og sette seg i sofaen! Nå skal jeg handle litt før jeg henter Liten i bhg, så lager vi middag sammen før jeg setter meg i sofaen og bretter klær mens hun slapper av med Barnetv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 20. juni 2016 #4132 Del Skrevet 20. juni 2016 Et øyeblikk siden, Diddles skrev: Haha, jeg hadde også slitt med å få slappe av om Liten var hjemme...men det er hun ikke Og en tanke; det er nå vi kan lade opp - så da skal jeg gjøre det så langt det lar seg gjøre Liten har ferie om 2 uker, så jeg har tenkt å la meg selv bare slappe av og nyte friheten til å sove når jeg vil disse siste ukene...når hun er hjemme hver eneste dag blir ikke det fullt så enkelt - og når babyen kommer i tillegg blir det vel ca umulig Husarbeid kan jeg ta innimellom, men som jeg nevnte i innlegget her igår så får resten av familien også bidra litt mer på det området der nå fremover! Det er ikke sånn at huset må være helt squeeky clean og middagen stå på bordet når de kommer hjem - jeg er sykemeldt av en grunn, nå er jeg i tillegg høygravid og sliten - bort med den dårlige samvittigheten!! Jeg sier ikke at jeg ikke kommer til å bidra med mitt, for selvsagt skal jeg det - men jeg trenger ikke å slite meg ut på å bruke hver eneste dag på støvtørking/ støvsuging/ klesbretting/ vasking/ rydding osv osv mens de bare skal komme hjem til ferdig middag og så gå og sette seg i sofaen! Nå skal jeg handle litt før jeg henter Liten i bhg, så lager vi middag sammen før jeg setter meg i sofaen og bretter klær mens hun slapper av med Barnetv Vi har sittet på gulvet i en time (et under med bekkenet mitt, mini ligger godt plantet nedi der) og malt. Vesla står nå under dusjen, hu var full av akrylfarge. Jeg greier ikke lade opp på standard måte, jeg må gjøre noe, jeg må sysle med noe. Ja, bort med den dårlige samvittigheten. Du er faktisk hjemme for en grunn! Du skal tross alt holde den lille i magen så lenge så mulig. Nei, er nå teamarbeid som skal til for å få huset til å se flott. Vesla er kanskje 4, men hu er flink til å rydde (etter at jeg spør altså), i tillegg hjelper hu til med matlagingen, så slipper jeg unna potetskrelling. Mannen støvsuger, mens jeg gjør resten. Vi er færre enn det dere er, så da blir det jo mindre klesvask og vask generelt, i tillegg er jeg hjemmeværende og har hele dagen å sysle med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #4133 Del Skrevet 21. juni 2016 Bah! Murringer døgnet rundt, jeg er sliten Ellers kan jeg melde om kvalme og vondt i hodet - og ca ingenting søvn på nattestid..disse siste ukene er en koselig tid altså Sutre sutre....det finnes jo ikke synd på meg, jeg er bare sliten! Tid for en liten oppdatering kanskje?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. juni 2016 #4134 Del Skrevet 21. juni 2016 Åååå, de siste ukene er så kjipe! Man er så spent, og gleder seg sånn, og så går jo tiden suuuuperseint. Pluss alle vondtene, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #4135 Del Skrevet 21. juni 2016 Gravidoppdatering Uke 35 + 1 Antall dager igjen til termin: 37 dager!!! Tre-tti-sju Babyen veier nå ca 2500 gram og er 42,5 cm lang - og fra nå av legger h*n på seg ca 200 g i uka! Kjønn: Jeg tror jente jeg altså..flere rundt meg som tidligere har vært skråsikre på gutt vipper nå også over på jente - det blir jo superspennende å se da, hvem som kommer ut!! Navn: Det blir enten en liten Aaron eller ei lita Arya Nå er jeg sikker! Liv i magen: Det dultes og dunkes og sparkes, men det er fortsatt ikke vondt heldigvis Husker Liten prøvde å knuse ribbeina mine på denne tida, men det har ikke denne her holdt på med..det er mer plukking "nedi der" med denne da, jeg tror h*n driver og prøver å krafse seg ut Kontroll hos jordmor/ lege: Jeg var hos legen før helga siden jeg ikke følte meg helt i form, men da var alt heldigvis helt fint! Neste kontroll er legetimen 29. juni..Jeg er fortsatt kjempespent på om magen er over normalen, for hos jordmor sist lå jeg helt på grensa! Det trenger ikke å bety at det er en stor baby inni der - det kjennes ikke sånn ut for verken meg eller jordmor, men det er greit å få det sjekket om jeg passerer streken ved neste kontroll Formen min: Jeg er sliten nå..kroppen er tung og jeg sover dårlig! Jeg er i godt humør da, det skal sies - mannen synes jeg er overraskende positiv og glad til å ha såpass mye "plager" som jeg har, og det er jo bra Men jeg kjenner at jeg begynner å bli klar for møte denne lille krabaten veldig snart!! The joys of pregnancy/ plager: Kynnere, MASSE mensmurringer, lite søvn, vondt i hodet, tung i kroppen..litt bekkenløsning, men ikke sånn at det plager meg nevneverdig i hverdagen! Humør: Stort sett blid og fornøyd, litt småemosjonell er jeg jo - så tårene triller ganske fort, men sånn er jeg jo til vanlig også Vektøkning: Æsj..er det greit å si at ja det har jeg!? 18 kg + når jeg veide meg før helga..har ikke veid meg de siste dagene, for jeg blir så..tung av det Vann i kroppen: Ja, har litt av det..spesielt når det har vært mye trasking, ståing og gåing! Men er jeg flink å bruke støttestrømpene mine på sånne dager slipper jeg unna mye... Strekkmerker: Nei Cravings: Alt som har med bær å gjøre!! Norske jordbær er på plass i butikkene nå, og jeg kunne seriøst spist meg forderva på det........moreller er også digg, og bringebær, og eple ogogog... Tanker rundt fødselen: Nå når den er nært forestående så opptar dette naturlig nok tankene mine ganske mye..jeg vipper mellom å glede meg til å jobbe sammen med kroppen min til å få litt panikk - og dødsangst av alle ting!! Jeg er livredd for at det skal skje noe med babyen eller meg under fødselen..sikkert helt normalt, men jeg føler meg litt hysterisk så derfor har jeg ikke sagt det høyt til noen Jeg har begynt å grue meg litt til smertene, men gleder meg desto mer til det er overstått - så en salig blanding - også kalt kaos - som dere sikkert forstår Innkjøp: Skal vi se..bleiebøtte og dispensere er kommet på plass siden sist - og tripptrappstolen med nyfødtsete er montert og står klar..men ingenting av dette har kostet meg noe og teller dermed ikke som shopping spør du meg Jeg har kjøpt noen digre truser til å ha oppi sykehusbagen + flere ammesingletter fra H&M, men kommer ikke på noe mer Gidder ikke å kjøpe klær til verken meg eller babyen nå rett før - jeg vil heller shoppe etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #4136 Del Skrevet 21. juni 2016 1 minutt siden, ^^Belle^^ skrev: Åååå, de siste ukene er så kjipe! Man er så spent, og gleder seg sånn, og så går jo tiden suuuuperseint. Pluss alle vondtene, da. Synes tida går fryktelig fort da, men sånn ellers er det litt kjipt..liker ikke disse vondtene! Men det hører jo med, looking on the bright side; det er vel forhåpentligvis modning på gang med alle disse murringene!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #4137 Del Skrevet 21. juni 2016 (endret) Btw så fikk jeg en tlf fra bestis igår der jeg ble invitert i babyshower på onsdag - MIN babyshower Jeg vet ikke mer enn tid og sted - så det er jo litt spennende selv om jeg nå vet at det blir - det skulle jo egentlig være totalt overraskende..men så tikket en melding fra bestis til mannen inn på dataen (damn you IMessage ) akkurat idet jeg satte meg ned ved dataen sist tirsdag Selv om jeg ikke fikk med meg mer enn at det sto at det var babyshower så var jo det nok..jeg skjønte jo at det var for meg da..Da trillet tårene Både fordi jeg har så fine venner som arrangerer noe sånn for meg, og litt fordi jeg jo ikke ville se den meldingen! Endret 21. juni 2016 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. juni 2016 #4138 Del Skrevet 21. juni 2016 Ååå, forstår deg så godt! Kjipt å bli ''overraska'' over noe for tidlig og ute av sammenhengen. Men kjenner jeg deg rett, så triller vel tårene når det kommer til stykket allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tennessee Skrevet 22. juni 2016 #4139 Del Skrevet 22. juni 2016 Disse nymotens elektroniske greiene altså, de kan tukle til planlegging av overraskelser... Håper uansett du får en superfin dag med babyshower! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 22. juni 2016 #4140 Del Skrevet 22. juni 2016 Håper du får en flott babyshower, selv om det ikke var helt meningen at du skulle se meldingen. Er alltid koselig med så flotte mennesker som gjør noe så artig for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå