Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Tennessee skrev:

Vet du, jeg var ikke helt ukjent med fenomenet selv... :sjenert: Kjente på det da jeg satt på flyet og ble fylt av takknemlighet over å få kjenne dere fine menneskene. Bedre øyeblikk av galskap i januar skal man lete lenge etter, det har vært så utrolig stas! Så da kjente jeg at jeg fikk helt tårer i øynene av glede og takknemlighet. Det er ikke siste gang vi sees, det er ihvertfall sikkert! 

Må legge til at det var en effektiv hjemreise. Nøyaktig to timer etter at flyet rullet ut fra gaten hos deg, gikk jeg av bussen på bussholdeplassen hjemme:tommelopp:Det er faktisk ganske imponerende, det er jo et stykke mellom oss! 

Haha, nå er jeg igang igjen *snufs* Vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt til mannen denne helga hvor glad jeg er for at jeg har møtt dere og for at dere vil være i livet mitt! Jeg er veldig veldig heldig :strix: 

Og :hoppe: litt for effektiv hjemreise, 2 timer er jo virkelig omtrent ingenting!! Da er det ihvertfall ingen grunn for å ikke gjenta suksessen - og neste gang bor du gratis i tillegg om du tør :lur: 

FOR en helg da :daane: Jeg har kost meg sånn, tror ikke jeg har hatt en så fin helg på vanvittig lenge!! Byen vår viste seg virkelig fra sin beste side, med sol og bra temperaturer - så kan en pøse på med andre godsaker i tillegg; sosialt liv, herlige mennesker, masse latter og skravling, fornøyde kids og god mat - hvem kan ønske seg noe mer?! Kjenner jeg kan leve på dette her LENGE (veldig mye lenger enn tanken om at jeg aldri kom til å bli sulten igjen igår @Tennessee:hoho:Jeg er seriøst helt lik den blå fisken i Oppdrag Nemo..... :sjenert: ) Jeg oppdaget tilogmed at jeg kan gå tur, og er lykkelig som få!! Nå skal det sies at det var ikke lange turen vi gikk - men jeg har jo ikke gått noen steder på veldig lenge, så jeg følte meg faktisk som et nytt og fritt menneske :fnise: Har bestemt meg for at det skal jeg prøve å få til hver dag, så sant kroppen tillater det..

Igår - etter vi hadde kjørt @Tennessee til flyplassen - kom vi hjem til en superfornøyd Liten som hadde vært med Mormor og Beste til dyreparken! Jeg er så glad for at det virker som de har "våknet" litt opp og tatt til seg det jeg har prøvd å si til dem i 5 år nå..de har aldri tatt initiativ selv til at de vil låne Liten, de bare snakker om at de skulle sett henne mer - ord, ingen handling! Så de gangene de har hatt henne med seg er når jeg har spurt om de har lyst å låne henne eller at vi trenger hjelp til barnepass -  og da føler jeg egentlig at de gjør det for vår skyld, ikke for hennes/ deres..så etter x antall oppfordringer om å være litt "grådige" på tid sammen med henne ringte altså mamma igår og spurte om de kunne få lov å ta henne med seg litt :hoppendeglad: Og det var suksess!! Så etter dyreparken ble de igjen her og lekte med Liten og grillet sammen med oss - veldig koselig!! 

Liten er superforkjøla, så idag er hun hjemme sammen med meg! Jeg har nok jinxet litt hele greia ved å la henne bade i bassenget ute disse dagene, selv om hun begynte å bli snufsete - men når det er så fint vær som det er nå så klarer jeg ikke å nekte henne det heller - og disse basseluskene kommer og går med jevne mellomrom uansett har jeg inntrykk av...Merker jo at hun blir kjapt tett nå når hun er av astmamedisinene, men jeg har ikke lyst å begnne på de igjen uten at vi må! Hun får ekstra c-vitaminer og oppfordres til å drikke masse vann for å tynne ut slimet i hals og bryst - så får vi se, satser på at det går over snart, hun virker allerede åpnere idag enn igår :pls: 

Hun er så ekstremt glad i oss for tida og sier ca en million ganger til dagen at jeg er best og at hun elsker meg over alt på jord :rodmer: Tror hun er litt usikker på posisjonen sin nå når det nærmer seg at babyen skal komme, så vi pøser på med kjærleik det vi er gode for..hun trenger litt ekstra nå! Det er ei så god og fin lita jente, med masse følelser innabords - noe som gjør at hun lett blir usikker også..så vi får bare kline litt ekstra på nå fremover med tid til henne mens vi kan!! Den gleden over at hun skulle få være hjemme med meg idag, jeg begynte nesten å grine..stakkar lille vennen min :hjerte: Så idag blir en rolig kosedag hjemme, nå skal jeg bort og sette meg i sofaen med henne litt..vi stikker selvsagt ut om en stund, men enn så lenge skal vi bare nyte livet i sofaen! 

Jeg er forresten 33 uker idag og skal til jordmor senere - så det kommer en liten oppdatering på den fronten ikveld :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:nigo: Det frister absolutt til gjentakelse, så jeg tror ikke det er siste gang jeg tok den turen der altså.... Det har vært den beste helga på superlenge, og det har jeg dere å takke for. Makan til gjestfrihet og oppvartning, jeg ble bortskjemt! (Og til ditt forsvar, så spiste du ikke softis da, selv om du fant ut at du hadde lyst på den selv om du var stappmett sekunder i forveien :skratte: Jeg liker Dory jeg, så du kan bare være så lik henne du bare vil for min del :Nikke: )

Håper det gikk bra hos jordmor! Det blir spennende å se framover nå, når den lille krabaten har tenkt å melde sin ankomst! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tennessee skrev:

Det frister absolutt til gjentakelse, så jeg tror ikke det er siste gang jeg tok den turen der altså.... Det har vært den beste helga på superlenge, og det har jeg dere å takke for. Makan til gjestfrihet og oppvartning, jeg ble bortskjemt! (Og til ditt forsvar, så spiste du ikke softis da, selv om du fant ut at du hadde lyst på den selv om du var stappmett sekunder i forveien  Jeg liker Dory jeg, så du kan bare være så lik henne du bare vil for min del )

Håper det gikk bra hos jordmor! Det blir spennende å se framover nå, når den lille krabaten har tenkt å melde sin ankomst! 

Du må gjerne gjøre det til en årlig greie altså - sånn som du nevnte i din bok :nigo: ...og hadde jeg vært alene så hadde jeg nok kjøpt den softisen :hoho: 

Kontroll hos jordmor gikk veldig fint, alt var som det skulle! Jeg har null utslag på protein i urinen, blodtrykket er fint og hjertelyden til lille krek likeså :hjerte: Pulsen gikk ifølge jordmor fra "guttepuls" til jentepuls" på noen sekunder - så hvem det nå enn er som gjemmer seg inni der så er det en liten luring som ikke har tenkt å gi bort i gave hvem h*n er :fnise:  Jordmor målte magen min til rett under øvre kant av normalområdet, så det er ingen liten mage jeg har :sjenert: Om magen går over streken til neste kontroll hos lege blir jeg henvist til Føden for vekstestimering..selv om hverken jeg eller jordmor tror det ligger noen stor baby inni der, sånn kjennes det virkelig ikke ut! 

Jeg rakk å skrive ønskebrev/ fødebrev før jeg skulle avgårde (hva da utsette ting til i siste liten?!?) og fikk ros for at det var godt skrevet :nigo:  Der sto jo det meste jeg tenker rundt fødselen, så vi gikk gjennom brevet sammen pluss litt om kjære`s rolle og endel om pusteteknikker - jeg har en lei tendens til å puste kort og hyperventilere, så nå skal jeg/ vi øve øve og øve på å trekke pusten skikkelig :Nikke:  Jeg sa til jordmor at jeg ser fram mot fødselen, at jeg ikke gruer meg lenger - og det var hun kjempeglad for å høre!! Hun beroliget meg ifht det jeg har hørt om sprengt kapasitet på fødestuene i sommer og sa det gjaldt ikke i den grad sykehuset her - at det var verre i de store byene..så da får jeg prøve å roe meg med det! Aller helst skulle jeg ønske jeg kunne reservere jordmora mi sånn at det bare var å ringe når fødselen starter, for jeg kjenner jeg stoler skikkelig på henne og kunne tenkt meg å ha henne der som støtte - men som mannen sa så fint; hei, det er jo MIN oppgave!! :hjerte: Hun går uansett på ferie om 3 uker, så mest sannsynlig er hun ikke tilstede engang under fødselen min..hun hadde liten tro på at jeg kommer til å gå lenger enn uke 38! Det er jo ikke lenge til :bond: Det er uansett ikke lenge til termindato heller, så dette er mildt sagt spennende!!! Snart - veldig snart er jeg tobarnsmor :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen...når ungen griner kjempesårt når jeg leverer henne i bhg :grine::sukk: Det er jammen ikke lett å gå fra henne når jeg egentlig ikke har noen grunn for å gjøre det..jeg er jo hjemme :sjenert: Samtidig har jeg friskt i minne at hun sa ca 37 ganger igår at det var kjedelig å være hjemme med meg! Og jeg er "bare hjemme" for å ruge...men åh :sukk: Nå teller vi ned til ferie altså..hun er satt opp på ferie i hele juli, og jeg regner med hun får fri de to første i august også kjenner jeg meg selv rett! Bare 3 uker igjen, så skal hun få så mye fri at hun kommer til å lengte etter bhg :ler: 

Ellers har jeg henta den siste babyboksen idag, fikk lapp i posten igår..denne gangen var det Kiwi/ Libero sin! Det er et tegn på at ting er virkelig nært..jeg er vel ikke dødsimponert over innholdet i disse babyboksene, men hey - de er gratis, så man kan jo liksom ikke klage heller kansje :fnise: Synes å huske at innholdet var bedre sist, men det kan bare være jeg har blitt mer storkrevende :vetikke::sjenert: Det meste ser ut for å være på plass ihvertfall, det som gjenstår nå er noen få ting til sykehusbagen og pakke denne - og å få nyfødtdelen til tripptrappstolen i hus!! Igår hos jordmor kjøpte jeg med meg et helt genialt "plagg": bæretube! Som en stram tubetopp, til å bære den nyfødte babyen i :tommelopp: Hun driver og syr og selger, og denne var så billig (199 kr) at jeg måtte bare ha den! Ser for meg at det er litt enklere å tre på seg den enn å klure med 5 meter hvitt stoff de første dagene med vondt både her og der....

Idag har jeg ikke store planene, må vel begynne å rydde på gjesterommet IGJEN :roll: Nå kommer snart Eldstemann hjem og blir her i 8 uker, så det er jo greit at han har en plass å sove :ler: Han la fra seg et lass med vintertøy sist han var hjemme, det skal legges i esker og plasseres på loftet..Liten sitt vintertøy ligger også der inne og venter på å bli vasket og pakket ned..så det er vel bare å brette opp ermene og sette igang! Aller mest har jeg lyst til å sette meg ned og gjøre ingenting.........det regner idag, og jeg er trøtt! Men jeg kan jo begynne med å sette på en maskin med vinterklær som skal vaskes ihvertfall, så får vi se hvor mye mer jeg gidder å gjøre akkurat nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*murrmurrmurr* og masssse kynnere......Hva driver du med kropp?! Forbereder deg sier du?? Det er litt for tidlig, det har du jo fått beskjed om :regler:  *settersegnedigjen* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mye murring er for tiden? Flere ganger om dagen eller? Hvor langt er du nå? 

Jeg ligger forresten også helt i øvre normalområde og har en baby litt under snittet og helt perfekt mengde fostervann ;) Jeg er ganske lav så det kan ha noe med det å gjøre... 

Sånn bæretube har jeg sett og hvis det funker er det jo genialt! Jeg tar med meg Mobywrapen og har planer om å "ruge" baby også etter fødsel. De som måtte mene noe om det (har fått kommentarer på bæring av typen "bortskjemt" "lakenskrekk" osv. Altså! Ærlig talt.... ) kan ta seg en bolle. Stor fan av tilknytningsoppdragelse og naturlig og barnestyrt løsrivelse.... Samme med amming egentlig. Og BLW lurer jeg litt på. Ooops! Litt digresjoner her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Har du mye murring er for tiden? Flere ganger om dagen eller? Hvor langt er du nå? 

Jeg ligger forresten også helt i øvre normalområde og har en baby litt under snittet og helt perfekt mengde fostervann ;) Jeg er ganske lav så det kan ha noe med det å gjøre... 

Sånn bæretube har jeg sett og hvis det funker er det jo genialt! Jeg tar med meg Mobywrapen og har planer om å "ruge" baby også etter fødsel. De som måtte mene noe om det (har fått kommentarer på bæring av typen "bortskjemt" "lakenskrekk" osv. Altså! Ærlig talt.... ) kan ta seg en bolle. Stor fan av tilknytningsoppdragelse og naturlig og barnestyrt løsrivelse.... Samme med amming egentlig. Og BLW lurer jeg litt på. Ooops! Litt digresjoner her :fnise:

Det er endel murringer ja..og ofte kynnere! Jeg blir ganske sliten av det, spesielt når det setter skikkelig igang på kveldene..men det styres nok litt av hvor mye jeg slapper av, og nå har jeg hatt noen ganske travle dager den siste uka, så jeg har ikke slappet av så mye som jeg nok bør! Kroppen sier jo fra her, det er det ikke tvil om..

Betryggende å høre at selv om magen er i øvre normalområde så trenger ikke babyen å være det :daane: Jeg er livredd for å måtte føde en baby på 4 kg + :haar: Men det er ny kontroll om 3 uker, så om magen har vokst seg utover normalområdet så får jeg jo vekstestimering..og selv om jeg vet at de ofte bommer på de estimeringene sine, så er det ihvertfall trygt å vite at de sjekker!! 

Bæretuben virker helt genial ja, jeg gleder meg til å prøve den!! At babyen skal være hud mot hud den første tiden er helt rett - tenk hvor skremmende det må være å komme ut i denne kalde, lyse og bråkete verdenen etter å ha bodd i en varm, lun, og dunkel hule med mammas hjertelyd der konstant...det heter ikke 4. trimester for ingenting!! Tror flere og flere får øynene opp for dette her, og godt er det..det er nok av de som mener babyen skal ligge for seg selv så fort som mulig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null ønske om stor baby her heller... Klarer meg med en på gjennomsnittet :P Satser på at det går bra for deg på neste kontroll :) Men er den først om 3 uker? Hvor langt er du nå? (Mobil) 

Ikke bare det du sier men også det at jeg vil ha baby nært og det føles trygt! Kunne aldri tenkt meg å ikke sove på samme rom eller ikke gi den nærheten de trenger. Dette gjelder jo også amming, det er visstnok mer enn mat ;) Har et stort mål om få til amming i bæresjal! Det hadde vært kult :nigo: og praktisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33+1 idag, så i min 34. svangerskapsuke..var hos jordmor igår, og neste kontroll er til lege om 3 uker ja, 29. juni mener jeg det er! Men jeg kan jo ta kontakt om jeg trenger noe før den tid..idag er ingen god dag kjenner jeg, orker ikke bevege meg noe særlig pga alle kynnerene! Så her sitter jeg og strikker..lille krek i magen knør seg godt oppunder ribbeina idag, liker nok ikke de tette kynnerene h*n heller - men det gjør det bare enda mer ubehagelig for meg!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Trodde du var lengre enn meg :P Da er det jo normalt med 4 uker i mellom ;)

Kjenner til at det er ubehagelig, kjennes ut som han knipser meg med beina av og til, typ gnir de mot hverandre eller noe :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Diddles skrev:

Du må gjerne gjøre det til en årlig greie altså - sånn som du nevnte i din bok :nigo: ...og hadde jeg vært alene så hadde jeg nok kjøpt den softisen :hoho:

Ja, det hadde vært stas med en årlig sånn helg! :nigo:

Så bra det gikk fint hos jordmor! Ikke fullt så bra å lese at det er en dag som stort sett bare er kynnere i dag. Men du har forsåvidt fortjent å sitte helt i ro og bare ruge og strikke etter den uka du hadde forrige uke! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født en baby på 4 kg +, men vi var enige om at hun var knøttliten.... :ler: Han godeste var skråsikker på at hun var myye mindre enn storesøstera, og tippet 3,1 kg. Sjokket var derfor stort da det viste seg at hun var over 4, og at han hadde bommet med over 900 gram. Poenget er uansett at jeg tror ikke man merker så mye forskjell på akkurat det.. ;) 

:klemmer: 

*raser ut herfra igjen, men lusker litt rundt i skjul innimellom* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var mi 4210 når hun ble født. Alle fikk veldig sjokk når de såg hvor stor hun var, når jeg er så liten som jeg er 😂 magen min var også ganske stor i slutten, men ble aldri sendt til sånn vekstestimering eller sånn. Tok en del tid med pressrier og sånn, men hun kom ut til slutt med litt klipping kun, så klarer jeg som er så liten som jeg er det, så klarer du også det 😉 (nå aner ikke jeg hvor høy og sånn du er da, nå skal jeg bare være litt beroligene 😅) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lå helt øverst på "mageskjemaet" med begge barna, men begge var under snittet på vekt da de ble født. Så det kan godt hende at det kommer et lite knøtt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Ah! Trodde du var lengre enn meg Da er det jo normalt med 4 uker i mellom

Kjenner til at det er ubehagelig, kjennes ut som han knipser meg med beina av og til, typ gnir de mot hverandre eller noe

Nei du er vel ei drøy uke foran meg? Jeg har gått oftere til kontroll enn strengt tatt nødvendig ifølge jordmor, men legen min vil ha det sånn - og jeg takker jo ikke nei til tettere oppfølging ;) 

Det er ubehagelig men utrolig koselig samtidig..idag har det vært helt sprøtt mye liv!!! 

8 timer siden, Tennessee skrev:

Ja, det hadde vært stas med en årlig sånn helg!

Så bra det gikk fint hos jordmor! Ikke fullt så bra å lese at det er en dag som stort sett bare er kynnere i dag. Men du har forsåvidt fortjent å sitte helt i ro og bare ruge og strikke etter den uka du hadde forrige uke!

Count me in!! Neste gang får jeg dra med meg @^^Belle^^ til Oslo på husmorferie til deg :hoppe: Se det for deg da Belle - en hel helg på hotell, ingen unger, bare masse skravling, latter, god mat og shopping :daane: Drømmeweekend!! Let's do it!! 

Jeg er glad det var igår vi var hos jordmor og ikke idag, for jeg tror ikke jeg hadde klart å være så positiv idag som jeg var igår foråsidetsånn :dry: Det har vært tungt idag altså...ekstremt mye liv i magen (noe som jo er en bra ting!) kombinert med tette, harde kynnere og masse murringer = sliten preggo!! Sovna på sofaen istad, fikk meg en drøy halvtime før vovvis brutalt vekka meg med bjeffinga si når kjære fikk besøk..men en halvtime var bra det, nok til at jeg orker å strikke litt til før jeg tar en tidlig kveld ;) Gutta sitter og ser Pink Floyd konsert, så jeg blir nok ikke savna selv om jeg kryper til køys lenge før normalt  :fnise: 

7 timer siden, Mazilla skrev:

Jeg har født en baby på 4 kg +, men vi var enige om at hun var knøttliten.... Han godeste var skråsikker på at hun var myye mindre enn storesøstera, og tippet 3,1 kg. Sjokket var derfor stort da det viste seg at hun var over 4, og at han hadde bommet med over 900 gram. Poenget er uansett at jeg tror ikke man merker så mye forskjell på akkurat det.. 

*raser ut herfra igjen, men lusker litt rundt i skjul innimellom* 

Haha, snakk om å bomme da :ler:

Det er jo godt å høre forsåvidt, men siden Liten var under 3 kg og måtte tas med vakuum for å få henne ut så vil nok en baby på 4 kg + være mer enn jeg klarer å presse ut selv er jeg redd :haar: Men det er frykten som snakker - ikke verken erfaring eller kunnskap :sjenert: 

Liker at du er innom i ny og ne :klemmer: 

6 timer siden, CathrineMic skrev:

Her var mi 4210 når hun ble født. Alle fikk veldig sjokk når de såg hvor stor hun var, når jeg er så liten som jeg er. magen min var også ganske stor i slutten, men ble aldri sendt til sånn vekstestimering eller sånn. Tok en del tid med pressrier og sånn, men hun kom ut til slutt med litt klipping kun, så klarer jeg som er så liten som jeg er det, så klarer du også det (nå aner ikke jeg hvor høy og sånn du er da, nå skal jeg bare være litt beroligene) 

Jeg rager ikke akkurat over så mange med mine 160 cm..mannen er heller ingen gigant, så jeg må si jeg blir litt overraska om det kommer ut en gigababy!! Ingen av hans unger har vært mer enn 3 kg når de ble født..så la oss håpe det bare er en stor mage :fnise: 

1 time siden, Aprilis skrev:

Jeg lå helt øverst på "mageskjemaet" med begge barna, men begge var under snittet på vekt da de ble født. Så det kan godt hende at det kommer et lite knøtt 

*puh* Det var godt å høre! Og jordmor var skjønt enig med meg i at det ikke kjennes ut som dette er noen stor baby heller..så det er godt mulig babyen bare bor i et litt stort hus :ler: 

** ** ** **

Jeg blir ikke gammal ikveld ass..men vil strikke på nytt det jeg måtte rekke opp istad før jeg køyer! Var komt ganske langt på omslag nr 2, men når jeg lukket det over det andre var det omtrent ikke plass til en fuglehals inni der engang - så noe har jeg gjort feil mildt sagt :hoho: 

Satser på morgendagen blir litt lettere enn dagen idag, for det har ikke vært sprekt! Jeg må si jeg blir mer enn litt overraska om jeg går særlig mye lenger gravid denne gangen enn sist.....for dette er _helt_ likt som med Liten! Blir spennende uker fremover!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen :vinke: Det er mange andre ord enn "god" som passer foran der idag - så da blir det bare morgen...det er en kamp å få Liten kledd og avgårde i bhg for tida, det er grining og kjefting fra jeg nevner at nå skal vi snart gå til vi er ute av døra + en tårevåt avskjed - og det er tungt altså! Jeg har "på en måte" litt begrensa kapasitet for tida, så en sånn start på dagen suger ut mye krefter..det som bøgger meg er jo at hun sier at hun har hatt det kjempegøy i bhg og at hun bare tulla med meg om morgenen, og da er det ingen kjære mor her altså :dry: Sånt er unødvendig, da er det jo bare for å skape dårlig stemning da! Nå roet hun seg litt etterhvert idag, sånn at jeg klarte å nøste litt opp i hva det er hun føler på før vi skulle avgårde - så nå er avtalen at når hun kommer hjem skal vi la middagslagingen vente og bare sette oss i sofaen og kose :hjerte: Hun trenger som sagt ekstra mye kjærlighet for tida, og når jeg har sånne dager som igår så får hun nok ikke de hun trenger fra meg..selv om pappa stiller opp, det er ikke det samme! 

Foreløpig kjennes kroppen grei ut, sånn bortsett fra at jeg er lei meg pga starten på dagen..men ingen kynnere eller murringer ihvertfall :pls: La meg til rimelig tid igår, så sammenlagt har jeg nok fått et greit antall timer søvn, og det hjelper jo på :jepp: Nå skal jeg finne meg en kopp cappuccino og surfe litt på nettet før jeg setter meg og strikker noen runder..det er noen ting jeg skulle fått gjort unna idag, får bare ta det litt sånn spredd utover! Har fått gjort det som sto øverst på lista ihvertfall; levere fra meg nøkkelen til jobb..da vet du det nærmer seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig med morgener som tapper deg for energi og glede :sukk: Men det er jo bra dere fikk snakket litt om det da, og funnet en plan for ettermiddagen. Det er jo sikkert skummelt for henne alt det som står på trappene, og det er jo ikke så rart. Men det er jo heller ikke rart at ditt overskudd blir mindre av at hun holder på sånn, og da blir det vel fort en ond sirkel... Håper formiddagen gir deg noen muligheter til å trekke pusten og slappe helt av, sånn at resten av dagen blir fin! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tennessee skrev:

Så kjedelig med morgener som tapper deg for energi og glede :sukk: Men det er jo bra dere fikk snakket litt om det da, og funnet en plan for ettermiddagen. Det er jo sikkert skummelt for henne alt det som står på trappene, og det er jo ikke så rart. Men det er jo heller ikke rart at ditt overskudd blir mindre av at hun holder på sånn, og da blir det vel fort en ond sirkel... Håper formiddagen gir deg noen muligheter til å trekke pusten og slappe helt av, sånn at resten av dagen blir fin! :hug:

Jeg blir bare så lei meg, for jeg føler meg totalt mislykka på alle områder - jeg strekker jo ikke til for noen sånn som jeg er nå :sukk: Det går over, jeg vet jo det..det er bare kjipt mens det står på - og da sutrer jeg! Hjelper nok ikke at verken hun eller jeg er helt på topp, hun sliter litt med denne forkjølelsen sin - og jeg er jo..kjempegravid :roll: Men plutselig er vi tilbake til happy shiny Liten igjen, og jeg kan atter kjenne på at jeg ihvertfall er en god mamma om ikke noe annet :sjenert: For å ikke snakke om hvor mye jeg gleder meg til å føle at jeg er en god kjæreste igjen i tillegg :daane: ...det kan forsåvidt være _veldig_ lenge til den følelsen er på plass for å være realistisk...nyfødttida er jo ikke akkurat preget av kaninvirksomhet og dype samtaler :hoho: Menmen, vi har jo vært gjennom det en gang før - så han visste hva han gikk til :tunge1: 

Jeg skal løfte rumpa ut av sofaen nå og ta ut av oppvaskmaskinen før jeg kjører og returnerer 2 pakker og kjøper meg en avoshake ;) Synes jeg fortjener en av de idag - den jeg lagde igår kom ikke opp mot Joe & the Juice sin i det hele tatt!!! 

På menyen idag står blomkålsuppe med ferske rundstykker, og hvis jeg skal kunne holde løftet mitt til Liten om så mye mammakos hun vil ha når hun kommer hjem - så må alt være klart før jeg henter henne! Så det er bare å sparke seg selv igang, jeg har planer om å skvise inn både tur med vovvis og en hvil også..måtte klokka gå skikkelig seint idag sånn at jeg rekker over alt :ler: 

Takk vennen, du er best :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.6.2016 at 9.44, Diddles skrev:

Inatt hadde jeg min første gravid-drøm også, jeg drømte at jeg fikk babyen inatt - på bursdagen til Liten, og at det var ei bittelita jente :rodmer: Hun var vanvittig liten, men likevel sendte de oss rett hjem etter fødselen.. @lille_frosk var der sammen med sin lille L, også var det ett eller annet med noe ammeklær som folk sto og solgte i veikanten på vei hjemover :fnise: Hele greia var ganske absurd - for når jeg kom hjem med den nyfødte babyen (og da mener jeg NYFØDT, de sendte meg rett hjem!) så måtte jeg stelle jeg istand bursdagsselskap for Liten som om ingenting hadde hendt! Melk og blod rant om hverandre, babyen gråt, hønene kaklet kjempehøyt, folk spiste kake og ungene lekte :haar: Det er da du våkner og puster letta ut når du kjenner spark fra innsiden på magen :daane: Disse graviddrømmene er ikke bare bare - de vipper meg totalt av pinnen!! 

:hoho::hoho::hoho: Du er jo tidenes mest suverene mamma da - rett fra fødsel til bursdag! Gratulerer såå mye med den nydeligvakre femåringen din! Jeg blir helt rørt av å lese din beskrivelse av henne, så fint og nært og klump-i-halsen-fremkallende. Hun er fin og du er fin! Det er leit å høre at du føler du ikke strekker til, og det skjønner jeg jo godt at du føler - men det gjør du. Kanskje ikke helt på det fysiske planet, men gå et par sider tilbake og les hva du skriver; Liten har behov for litt ekstra bekreftelse og oppmerksomhet for tiden, og det ser dere - og svarer med å pøse på med kjærlighet og omsorg. Hvis ikke det er å strekke til som mamma vet ikke jeg! :hjerte:

Håper du får en fin dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lille_frosk skrev:

:hoho::hoho::hoho: Du er jo tidenes mest suverene mamma da - rett fra fødsel til bursdag! Gratulerer såå mye med den nydeligvakre femåringen din! Jeg blir helt rørt av å lese din beskrivelse av henne, så fint og nært og klump-i-halsen-fremkallende. Hun er fin og du er fin! Det er leit å høre at du føler du ikke strekker til, og det skjønner jeg jo godt at du føler - men det gjør du. Kanskje ikke helt på det fysiske planet, men gå et par sider tilbake og les hva du skriver; Liten har behov for litt ekstra bekreftelse og oppmerksomhet for tiden, og det ser dere - og svarer med å pøse på med kjærlighet og omsorg. Hvis ikke det er å strekke til som mamma vet ikke jeg! :hjerte:

Håper du får en fin dag! 

:grine: Takk!!!!!!! Jeg vet det jo egentlig, men på sånne dager som idag er det så vanskelig å se det selv........jeg er nok mer sliten etter gårsdagen (og uka som var) enn jeg har vært klar over! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...