Gjest Neferet Skrevet 6. januar 2014 #2281 Del Skrevet 6. januar 2014 Er det lov å begynne med nedtelling nå...?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #2282 Del Skrevet 6. januar 2014 Ja!!!! 5..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #2283 Del Skrevet 6. januar 2014 ..jeg skulle bare ut og kjøpe nye truser til Liten (bestillingen var på følgende; "eg jil ha blå tuser, rosa tuser å eg tenke...kansje gønne og!! ) ...men så var det salg på H&M da...vips hadde jeg raska med meg en haug med søte gensere og tightser til Liten, og et rosa og lilla tyllskjørt - som ikke var på salg, men så uendelig søtt og billig fra før av og og og Undertøy til meg ble det også - heller ikke det på salg faktisk - men til mitt forsvar har undertøysskuffen min aldrialdri noensinne vært så trist som nå Tilogmed det undertøyet jeg hadde når jeg gikk gravid, og ammebh`ene mine var mer sexy enn det jeg har nå Såeh...det måtte til Vi skal jo til Oslo på kjærestehelg må vite, kan ikke reise uten digg undertøy da 1. dag tilbake på jobb gikk forresten overraskende fint, det var rett og slett litt godt å komme igang igjen Liten var helt i ekstase over å få gå i bhg idag, hun hadde ikke hatt tid til å gi pappaen en kos engang Godt når det kan være sånn også!! Trives gjør hun tydeligvis!! SÅ glad for å se vennene sine igjen Hun har litt tilbakefall i fht do-gåing nå, hun rekker det liksom aldri..hun må aldri heller, så det er et svare styr hver gang det er på tide å gå på do igjen Tydeligvis har de sagt ett eller annet i bhg om at hun har brukt mange truser idag, for under kveldsstellet snakka hun om ei lita jente på gruppa som brukte bleie - så kom det "eg bruke ikke bleia, eg e dore jenta - eg bruke truser.......FEM truser!!" Søtingen!! Derav truseshoppingen Nå skal jeg faktisk sette meg ned i sofaen og lese Livet uten FB er nais Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 6. januar 2014 #2284 Del Skrevet 6. januar 2014 Godt nytt år! Jeg er fortsatt her inne og leser litt innimellom, og nå følte jeg at jeg måtte legge igjen et lite spor igjen Det var nemlig litt godt å høre om do-problematikken deres. N sluttet også med bleier nå på sensommeren, men her har vi også hatt et par perioder hvor det plutselig er mange uhell igjen. Og det er litt typisk at kommer det først ett uhell en dag, så kommer det gjerne flere Det er litt pes, men så er de jo flinke også da - de var jo ikke store jentene når de sluttet. Men jeg blir unektelig litt frustrert når jeg spør henne om hun ikke skal på do, og det skal hun HVERTFALL ikke. Så går det 5 minutter før hun har tisset på seg fordi hun ikke rekker do.... Men jeg tror jentene våre er ganske like i lynne. Her i huset skal det bestemmes selv og klares selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 6. januar 2014 #2285 Del Skrevet 6. januar 2014 Liten er så fantastisk søt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #2286 Del Skrevet 6. januar 2014 Godt nytt år! Jeg er fortsatt her inne og leser litt innimellom, og nå følte jeg at jeg måtte legge igjen et lite spor igjen Det var nemlig litt godt å høre om do-problematikken deres. N sluttet også med bleier nå på sensommeren, men her har vi også hatt et par perioder hvor det plutselig er mange uhell igjen. Og det er litt typisk at kommer det først ett uhell en dag, så kommer det gjerne flere Det er litt pes, men så er de jo flinke også da - de var jo ikke store jentene når de sluttet. Men jeg blir unektelig litt frustrert når jeg spør henne om hun ikke skal på do, og det skal hun HVERTFALL ikke. Så går det 5 minutter før hun har tisset på seg fordi hun ikke rekker do.... Men jeg tror jentene våre er ganske like i lynne. Her i huset skal det bestemmes selv og klares selv Så kos å "se" deg her inne MellonCollie - det var lenge siden!! Håper du har det bra Do-problematikk ja, det er vel 2. eller 3. gangen vi er gjennom et sånt lite tilbakefall..vi kjører på med positiv feedback når hun tisser på do - her snakker vi high five`s, dans og sang Liten ler så hun nesten faller av do av den utrolig teite mammaen sin som danser baklengs seiersdans over at hun tisser på do, og er ikke rent lite stolt når hun faktisk klarer å holde seg tørr over flere timer!! "Se mamma, eg tarte de - ingenting tiss i tuså mi!!" Av erfaring vet jeg jo at det varer bare noen dager, så er hun tilbake til å være helt tørr igjen For ja, de ER utrolig flinke, små nøstene våre slutta jo med bleie som 2 åringer Og når det kommer til å bestemme selv og klare selv...ja, du vet Hun er fin når vi skal f.eks ut, så sier jeg "kom Liten, så går vi ut og leker! Jeg vil at du kommer og tar på deg dressen din nå" hvorpå hun svare "eg komme snart...." og det varer og rekker, jeg ber henne komme til meg flere ganger før den lille ertekroken piper fra et hjørne (samme hjørnet hver gang, der hun alltid gjemmer seg ) "eg komme ALDRI!!!!" Fader altså, hun kan irritere fett av en stein! Eller...det er ikke sant - da burde jeg vært skinny as hell Liten er så fantastisk søt Ja hun er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. januar 2014 #2287 Del Skrevet 7. januar 2014 Fine, søte Liten! Og ja, hun er veldig flink! Her er vi ikke i nærheten av bleieslutt engang. Ikke det at jeg er utålmodig altså- eller jo, litt - men det hadde vært veldig deilig å bare ha én bleieunge i hus. Jeg må også på undertøysshopping. Jeg har bokstavelig talt ingen bh-er som passer lenger, så når ammingen er over skal jeg handle meg fattig på bh-er. Omtrent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 7. januar 2014 #2288 Del Skrevet 7. januar 2014 4.....! Søte Liten! Hun har ihvertfall både selvinnsikt og fine måter å uttrykke seg på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #2289 Del Skrevet 9. januar 2014 For en deilig deilig torsdag og fridag Den startet med Liten som våknet med et smil, om enn litt tidlig..og sa "mamma, pappa jobb, dadda dolen - mamma ikke jobb, Liten ikke banehagen" og så lo hun høyt og sa "me har FRI!!" før hun begynte å i senga og var klar for å stå opp! Etter en laaaang frokost med Liten i armkroken og Lille Prinsesse på NetFlix og en enda lenger dusj begynte hun å leke, og jeg nyttet sjansen til å få skikk på kjøkken og bad etter morgenraidet til kjære og Storesøster Rotekopper Så dro vi på lunsj til Pysepusen og kidsa, det var kjempekoselig! God mat, søte barn også Pys da og mer enn litt godt å se at eldstemann alldeles ikke var interessert i å dele verken sine eller lillesøsteren sine leker med Liten Sånn er det nemlig her også hver gang vi har besøk, et svare spetakkel fordi Liten sier alt er "MITT" med påfølgende hyl, skrik og vræl...Mot slutten av besøket kom det et vennepar av Pys og mannen med en helt ny bebis, bare 11 dager gammel Så ufattelig liten han var - jeg fikk helt paddesjokk når det gikk opp for meg at Liten var enda mindre når hun var helt ny!! Det er nesten så jeg har glemt hvor tiny hun var Svigermor var invitert på middag, så vi tuslet oss hjem i 14.30-tida og ble positivt overrasket over å finne kjære hjemme Liten har knapt sett pappaen sin denne uka, for han har vært i Oslo både tirsdag og onsdag - reist tidlig og komt seint hjem..så hun var helt over å ha ham hjemme Jeg tror det trigget matlysten hennes (den hadde vært bra sånn ellers idag altså, men nå tok det helt av!!) og hun "nammet" seg gjennom potetmos, kalkun (!!!!!), brun saus og brokkoli i store mengder Når hun på toppen av alt fikk dessert etterpå ble hun helt propell, vi lo så vi nesten datt av stolen av energien og påfunnene hennes! Så var det BarneTv, en sliten Liten krøllet seg inn i armkroken min og falt helt i fisk...hun er så utrolig trøtt for tida, og sovner somregel i sofaen før vi er kommet halvveis i Fantorangen Jeg har lært meg å være føre var og pleier å ta på pysj og ta astmamedisinene mens hun ser på, ellers må jeg jo vekke henne, og det blir ingen koslig stund etterpå for å si det mildt...Så 18.30 sov hun som en stein i senga si, jeg pilte ned på posten og hentet den nye nattlampa hennes Kanskje den kan hjelpe mot monster inne på rommet??? Det ble ihvertfall superfint når jeg satte den på, skikkelig stjernehimmel!! Nå skal jeg gjøre alt klart til imorgen, Liten skal til mormor og Beste, vovvis skal på "ferie" til gården han pleier å være på når vi reiser, og jeg? Jeg skal på kombinert kjærestehelg/ kurshelg til Oslo, og sniker inn en skravledate med Neferet mens mannen er på kurset sitt Jeg gleder meg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 10. januar 2014 #2290 Del Skrevet 10. januar 2014 Sånne dager er bare helt fantastiske. Full av hverdagslige ting, men alt "klaffer" bare så godt! Goood tur til Oslo. Kos dere en hel fillehaug! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 10. januar 2014 #2291 Del Skrevet 10. januar 2014 Så koselig med kjærestehelg i Oslo Velkommen skal dere være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 10. januar 2014 #2292 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg skal på kombinert kjærestehelg/ kurshelg til Oslo, og sniker inn en skravledate med Neferet mens mannen er på kurset sitt Jeg gleder meg!!! Hurra!! Jeg gleder meg også! Kos dere masse i dag, så sees vi i morgen! ...og for en nydelig nattlampe!! Hvis ikke den hjelper mot monstre er det ingenting som gjør det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 11. januar 2014 #2293 Del Skrevet 11. januar 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 11. januar 2014 #2294 Del Skrevet 11. januar 2014 Har dere kost dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 12. januar 2014 Forfatter #2295 Del Skrevet 12. januar 2014 For en fin helg!!!!! Bare så synd den gikk så fort..imorgen er det morgen brutalt tidllig, og jobb - jeg som har mest lyst å være hjemme og klemme på Liten hele dagen lang!!! Fredag tok jeg turen til Oslo, jeg burde sikkert hatt på meg et sånt "jeg reiser alene"- skilt, men utrolig nok gikk det kjempefint!! Jeg er som kjent en vimsekopp av dimensjoner, som har omtrent like mye retningssans som en nysluppet fjert i en kurvstol og hukommelse som en gullfisk Den kombinasjonen er ikke alltid forenlig med fremmede steder.......men, jeg kom meg helskinna fram og ble plukket opp på Oslo S av en superhappy kjæreste Vi spiste tacos på hotellet før vi gikk tur ned til Aker brygge, skravla og drakk (soya latte faktisk - jeg er kjempeoverraska over så godt det var! Imorgen skal jeg kjøpe soyamelk!!) Det er en smuuuule kaldere i Oslo enn her hjemme, jeg hadde glemt ytterjakka mi igjen i bilen på flyplassen og var ikke helt kledd for minusgrader!!! Det gikk greit under pledd og terrassevarmere på uterestauranten, men når vi gikk tilbake var det k-a-l-d-t på de stakkars lårene mine!! Så vi tappa oppi badekaret når vi kom tilbake til hotellet og lå oppi der og skravla og koste oss i flere timer Lørdag sto kjære tidlig opp og gikk på kurs, klokka 8 Jeg fikk ikke sove, så jeg la meg i badekaret igjen (nei, dere har rett - jeg har ikke badekar hjemme!) ...vannet var sikkert 50 grader så jeg seigpinte meg selv ned i glovarmt vann med haugevis av skum og leste i boka mi *elsk* Etterpå spiste jeg laaang frokost før jeg for alvor begynte å kikke på klokka Nef skulle komme og hente meg klokka 12, og jeg var dritnervøs Kjære bare lo av meg, jeg var akkurat lik kvelden før - helt tussete av nervøsitet! Det var jo ingenting å være nervøs for, jenta er jo akkurat like fantastisk som hun virker til å være her inne Vi skravla i timesvis, spiste helt fantastiske desserter på Pascal konditori (seriøst, jeg har aldri smakt lignende!!!) og litt mindre fantastisk lunsj på samme sted (det franske kjøkkenet er ikke helt min greie, jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke flytta oss videre etter desserten var inntatt - begge to hadde tydeligvis tenkt tanken ) Menmen, selskapet var herlig, så da får det bare være om selve lunsjen ikke smakte like godt som desserten.. Kjære var ferdig på kurs omtrent når Nef dro hjem igjen, så da gikk vi ut for å kikke litt i butikker..rart med det, når det er salg og jeg får penger å shoppe for - da finner jeg ingenting!! Så vi tuslet oss tomhendte tilbake til hotellet, gikk opp og slappa av på rommet Tett i tett, han sov og jeg lå i armkroken hans og leste...deilig!! Senere var vi på "date" på Egon, spiste kjempegode burgere og til de stengte! Godt å få pratet sånn skikkelig, uten Liten som våkner eller vovvis som skal ut..Vi kan heldigvis snakke om alt, selv om noen tema er litt sånn at jeg trør litt varsomt..denne gangen var det han som tok opp et av de "såre" temaene; ett barn til eller ei! Jeg har vel egentlig innsett at det ikke blir flere, og brant meg jo skikkelig når Liten var rundt året med å ta det opp flere ganger og ble litt sånn "brutalt" avvist med beskjed om at han ble skuffa når jeg tok dette opp fordi vi "var enige" om å bare få Liten..(well, here`s some news for you; ting forandrer seg! ) Etterpå har jeg ikke sagt så mye om det, men igår tok altså han det opp selv! Det ble tårevått såklart, for det er en sorg for meg at vi ikke skal ha flere barn Last baby-blues heter det visst, hun kursholderen hadde det på samme måten! Godt å høre at det ikke er bare jeg som har lyst å gråte når jeg ser gravide mager og små babyer.........vi fikk pratet skikkelig ut om det, og selv om han ikke har endret mening har han ihvertfall skjønt at ingenting blir bedre av at han er så bastant og avviser meg totalt på det! Nå var han fin å snakke med, forståelsesfull til og med!! Så..en god samtale, selv om utfallet er likt; det blir nok ikke flere små i dette huset.. Idag har jeg egentlig bare venta på at klokka skulle bli så mye at flyet mitt gikk. Vi spiste frokost sammen da (kurset hans begynte ikke før 10 idag) og når han gikk.... *trommevirvel* ....tappet jeg oppi badekaret Jeg har sikkert fått gjeller etter denne helga :fisk: Jeg fant ikke helt roen oppi der idag, men lå nå en stund før jeg pakket meg nedi senga og pløyde gjennom en bunke glansa magasiner og lo av det jeg kaller søppel-tv; sånne dating programmer Tilslutt orka jeg ikke mer, tiden gikk helt ufattelig seint, så jeg pakket sammen tingene mine og tenkte jeg likegodt kunne reise ut til flyplassen! På veien til flytoget skimtet jeg Operaen, så jeg tok meg en liten sightseeing på egenhånd bort dit - da har jeg vel omtrent sett det som er å se? Operaen, Slottet, Aker Brygge og Akershus Festning (på avstand vel og merke) Jeg er fornøyd! På Oslo S kjøpte jeg meg en soya latte på Starbucks og fikk selskap av en liten som hadde forvilla seg inn for å varme seg! Så gikk toget, og på ny var det venting.........endelig og omsider kom jeg meg hjem og fikk klemme på verdens besteste lille urokråke igjen Savnet hadde vært gjensidig, det var tydelig!! Deilig å være hjemme hos henne igjen!! Vi sovna begge to i "dore mamma pappa seng" - hun med de små varme hendene sine på begge kinnene mine og jeg med en arm rundt henne..Resultatet av det sjakktrekket der er jo at nå er jeg alldeles ikke trøtt, skikkelig festlig siden jeg skal opp kl 5.30 imorgen ...så jeg får brette litt klær og se om det er så kjedelig at jeg blir trøtt... Det har virkelig vært en kjempefin helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 13. januar 2014 #2296 Del Skrevet 13. januar 2014 Åh, så koselig å høre om det som må være verdens mest perfekte helg! Jeg og mannen LEVER for den første helgen vi skal ta, bare vi to. Da skal vi bestille hotell i Stavanger eller Bergen eller Firenze ( ), i en LANGhelg fikk jeg beskjed om, og bare nyte hverandre. Badekar. Jeg klarer ikke å forstå at de forrige huseierne kastet ut hjørneboblebadet til fordel for sauna. Blasfemi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 13. januar 2014 #2297 Del Skrevet 13. januar 2014 Ja til flere Oslo-helger og timesvis med Etter å ha møttes irl er det enda kjipere å bo så langt unna hverandre!! Ha en fin dag søteste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 14. januar 2014 #2298 Del Skrevet 14. januar 2014 For en herlig helg! Viktig med sånne kjærestehelger! Skjønner meg ikke helt på badekarelskere jeg, jeg vil mye heller ta en varm dusj! Men ellers høres det ut som en herlig helg! Dessuten er det jo forsåvidt vanskelig å lese i dusjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #2299 Del Skrevet 16. januar 2014 Åh, så koselig å høre om det som må være verdens mest perfekte helg! Jeg og mannen LEVER for den første helgen vi skal ta, bare vi to. Da skal vi bestille hotell i Stavanger eller Bergen eller Firenze ( ), i en LANGhelg fikk jeg beskjed om, og bare nyte hverandre. Badekar. Jeg klarer ikke å forstå at de forrige huseierne kastet ut hjørneboblebadet til fordel for sauna. Blasfemi! Ja til flere Oslo-helger og timesvis med Etter å ha møttes irl er det enda kjipere å bo så langt unna hverandre!! Ha en fin dag søteste! For en herlig helg! Viktig med sånne kjærestehelger! Skjønner meg ikke helt på badekarelskere jeg, jeg vil mye heller ta en varm dusj! Men ellers høres det ut som en herlig helg! Dessuten er det jo forsåvidt vanskelig å lese i dusjen.. Det var en helt fantastisk helg!! ...og nå er det helg igjen Igår faktisk, sort of, for Liten er s.j.u.k - igjen Det måtte jo komme, det ble jo vinter all of a sudden..Astma og vinter = fullstendig kræsj, spesielt når de lar henne være ute i bhg 4-5 timer i kulda uten å gi henne medisiner Hun var SÅ vrak når jeg henta henne på tirsdag ettermiddag, personalet kommenterte det også at "hun virker sliten" - men medisiner? Nei det har hun ikke fått...... Så da var det på an igjen med søvnløse netter, pusteproblemer, hosting og feber Idag er hun bedre enn de andre dagene da, virker lettere i brystet, sov bra hele natta og har litt lavere feber..akkurat nå sover hun i vogna Dagen starta for tidlig etter min smak idag, klokka 7 var det ingen bønn - opp med seg! Så før klokka var 11 hadde vi vært ute og lekt i lekehytta, gått tur med hundene og bakt pizzaboller Husarbeid sånn ellers har det vært lite tid til, jeg må vokte Liten som en hauk rundt nykomlingen i huset; Cara Hun er bare til låns altså, en stund her vurderte jeg faktisk (!!!) om vi skulle ha to hunder..men jeg gidder ikke å ha en hund på størrelse med en mus, som oppfører seg som en katt og som ikke vil gå ut fordi det blåser og tisser på teppet istedet Sånn ellers er det en søt liten krabat som har lagt sin elsk på meg og bare meg, fotfølger meg overalt ( ) og hopper i sofaen så fort hun ser sitt snitt...vår vovvis er litt sånn i forhold til hele greia og synes vel stort sett minivovvisen er en sann plage som vil leke hele tida! Liten på sin side eeeelsker Cara og vil ha henne med seg å pusle, bygge og lese Jadda...jeg tenker hun får dra tilbake på søndag! 1 uke holder Nei, det er vel best å rydde litt mens tornadoen sover, det er ikke så mye sjans til det når hun er våken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 17. januar 2014 #2300 Del Skrevet 17. januar 2014 Huff, god bedring til Liten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå