Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Altså... her har vi en som alltid har sovet alene på kvelden, men ikke på dagen før han rundet ett år :sjenert: Kjenner flere for å si det sånn - altså helt normalt :)

Hva med å gi henne pause fra smokk/flaske noen dager for så å prøve igjen?

Og en ting til; hun kan jo mates med skje/kopp? Tar utrooooolig lang tid da..

Godt å høre Pys, har ellers inntrykk av at "alle andre" har sånne mønsterbabyer som kun spiser og sover (jeg traff noen fra barselgruppa igår, og det var ikke måte på hvor eksemplariske deres barn var...selvsagt forteller de dette etter at jeg har sagt jeg har en klistremerkebaby med ekstremt sterk vilje, og at hun gråter mye på kveldstid :sukk: Får meg til å føle meg temmelig uerfaren :sjenert:)

Kopp-mating prøvde vi oss på når vi kom hjem fra sykehuset, hjelpes for et søl :ler: Det såg så lett ut når de på nyfødt ga henne, tydelig at det ligger et visst antall timer trening bak der...noe som kan kalles ekspertise :fnise:

Men jeg lurer på om flaske-nektingen kommer av at jeg egentlig har nok selv..at hun egentlig ikke er så sulten som jeg tror?! gråtingen kan jo bety noe annet enn at hun vil ha mat, det er så vanskelig å tyde/ tilfredsstille henne på kveldstid :klo: hun virker ikke fornøyd med noe...men det er sikkert bare en periode, for en uke og to siden hadde vi grei skuring på kveldene, så snudde det plutselig! Hun sovner jo tilslutt, og da helst hos pappaen sin - han som ikke lukter melk og er et vandrende forstyrrende element :fnise: det er bare det at kveldene er ganske pes for tiden, det er slutt på det man kaller kveldskos ;) Hyl, skrik, brøl og vræl før hun smiler og virker fornøyd en liten stund....og så setter det igang igjen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av Liten sin kjole fra NameIt, tenkte hun skull ha den på etter selve dåpen og fotografering med fadderene

Mitt antrekk blir denne kjolen fra Vila :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Ja, du har nok sånn at hun klarer seg da om hun ikke vil ha. Det er jo bare til å prøve det :tommelopp:

M var også litt slik om kveldene da han nærmet seg 6-7 uker. Han var rett og slett klar for å ta natt litt tidligere. Og da ikke i stua, men han ville være på soverommet hvor det var mørkt. Jeg måtte tulle ham inn i et teppe og vugge ham godt før han sovnet. Litt overtrøtt kanskje og han trengte virkelig hjelp for å sovne. Han ville jo ikke sove i senga si da, men når han hadde sovnet så kunne jeg ta ham ut i stua etterpå og han sov noen timer på magen til pappa sin :rodmer: Det kan jo være en idé å prøve det?

Og ikke bry deg om de barselgruppe-damene. Det er nok bare noe de sier :fnise: Mesterskap i jeg-har-den-snillest-babyen vet du :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine klær dere skal ha. :jepp: Jeg fant også fin, lilla kjole på NameIt til A. :nigo:

Usj, sånne jeg-har-flinkest-baby-greier er så teit synes jeg. Heldigvis er ikke barselgruppen vår sånn. Vi snakker faktisk mest om hvilke problemer vi har med babyene og hvor vanskelige de kan være. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du har nok sånn at hun klarer seg da om hun ikke vil ha. Det er jo bare til å prøve det :tommelopp:

M var også litt slik om kveldene da han nærmet seg 6-7 uker. Han var rett og slett klar for å ta natt litt tidligere. Og da ikke i stua, men han ville være på soverommet hvor det var mørkt. Jeg måtte tulle ham inn i et teppe og vugge ham godt før han sovnet. Litt overtrøtt kanskje og han trengte virkelig hjelp for å sovne. Han ville jo ikke sove i senga si da, men når han hadde sovnet så kunne jeg ta ham ut i stua etterpå og han sov noen timer på magen til pappa sin :rodmer: Det kan jo være en idé å prøve det?

Og ikke bry deg om de barselgruppe-damene. Det er nok bare noe de sier :fnise: Mesterskap i jeg-har-den-snillest-babyen vet du :tunge1:

Ja det er slettes ikke umulig at det er overtrøtt hun er..tanken har slått meg, men jeg har ikke komt på å gå inn på soverommet med henne da :klaske: Det skal prøves ikveld!! Liten trenger også hjelp til å finne søvnen mye mer nå enn før, da sovnet hun jo overalt :ler:

Mesterskap i jeg-har-den-snilleste-babyen er teit :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine klær dere skal ha. :jepp: Jeg fant også fin, lilla kjole på NameIt til A. :nigo:

Usj, sånne jeg-har-flinkest-baby-greier er så teit synes jeg. Heldigvis er ikke barselgruppen vår sånn. Vi snakker faktisk mest om hvilke problemer vi har med babyene og hvor vanskelige de kan være. :fnise:

Leste det i boka di at du også hadde funnet kjole på NameIt :jepp: Hvilken ble det?? NameIt har mye fint synes jeg, nesten litt farlig å gå inn der :shoppe:

Høres ut for at jeg passer bedre inn i din barselgruppe :fnise: Jeg blir bare utafor av sånne verdensmestere som er i min barselgruppe :sukk: Er vel litt av grunnen til at det ikke ble flere treff med de for min del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det i boka di at du også hadde funnet kjole på NameIt :jepp: Hvilken ble det?? NameIt har mye fint synes jeg, nesten litt farlig å gå inn der :shoppe:

Høres ut for at jeg passer bedre inn i din barselgruppe :fnise: Jeg blir bare utafor av sånne verdensmestere som er i min barselgruppe :sukk: Er vel litt av grunnen til at det ikke ble flere treff med de for min del ;)

Det ble en de hadde på salg. Den er lilla, med rosa blomster nede på kanten. Vet ikke om hun skal ha den på dåpen da, for i Frankrike skal vi på fabrikkutsalg på Petit Bateau. :nigo:

Altså, vi må jo skryte litt av våre søte små også da, men det er liksom ikke noen konkurranse. På forrige treff kom samtalen over på babyer og smiling. Da sa plutselig hun ene: ''jeg tror jeg har en veldig alvorlig baby.'' Og så måtte vi le litt alle sammen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Henne liker jeg allerede :ler:

Årrrhh, fabrikkutsalg :daane: :daane: :daane: Kan jeg sende penger med deg?! :shoppe::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D.O.A.

Hei Diddles :klemmer:

Vil ønske deg og den lille (store) familien din en kjempe fin sommer videre, jeg flytter til Usa til uken og sletter meg fra kg idag, men jeg håper vi prates igjen en dag! :)

Stor klem til deg, :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diddles :klemmer:

Vil ønske deg og den lille (store) familien din en kjempe fin sommer videre, jeg flytter til Usa til uken og sletter meg fra kg idag, men jeg håper vi prates igjen en dag! :)

Stor klem til deg, :klemmer:

God tur til det store utland søteste D.O.A :klemmer: Håper det blir en fin opplevelse til tross for alt :kose: tenker på deg serdu...håper vi prates igjen ja :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 2 mnd siden hadde jeg et 1 time gammelt nurk i armene mine, veldig sliten og veldig lykkelig :rodmer:

Kysser min lille skjønne nok en gang på det myke kinnet og priser meg lykkelig for at vi fikk akkurat henne :hjerte: Mamma og pappa elsker deg lille venn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg ikke kom i mål med lista mi før helga er jeg nødt å sette inn giret og jobbe meg intenst gjennom dagens liste!! 6 dager igjen til dåp :bond:

Dusje og stelle meg, og få i meg noe mat mens Liten enda sover :fnise:

Ordne pass til Liten - måtte ha med passfoto selv, det ordnet vi men så stengte passkontoret kl 14, så passet må bestilles imorgen..

Kjøre eldstemann til busstasjonen

Bestille smørbrød (de kunne ikke ta imot bestillingen på fredag :klo:)

Ordne med pynt til marsipankaka mamma skal lage

Stikke innom avisbygget og få tak i avis fra dagen Liten ble født..

Gjøre ferdig album og bildecollage i løpet av uka

Kjøpe sløyfebånd til å knytte rundt serviettene

Prøvedekke bord

Prate med sjefen om lokalet (vasking, nøkler osv)

tur med vovvis

Sole meg

Kjøpe strømpebukse

Ta 2 mnd`s bilde av Liten :hjerte: pluss bilde av meg og kjære...og av sykehuset (:fnise: det er til albumet altså! Sånne ting tenkte jeg ikke akkurat på når jeg skulle føde :tunge1:)

Best å sette igang ;)

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den listen din så en smule mer avkrysset enn min. :fnise: Deilig å få ting gjort. :hoppendeglad:

Men...kommer du i morgen? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til dåpen er overstått, jeg stresser litt inni meg med alt som "må" gjøres...

Jeg virrer litt frem og tilbake på det med treffet idag Belle, liten har vært helt håpløs i natt, så vi er dønn slitne begge to ;) Hvis ikke jeg kommer idag så skal jeg være med neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt okei, ikke ha dårlig samvittighet for det. :jepp: Forstår godt at dere er slitne dersom natten har vært fæl. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sovnet ikke før halv 3, og våknet igjen halv 5 :daane: klarte omsider å få henne i søvn igjen, men det var morgen her klokka halv 8 :glare: Tro mo det har vært øking på gang her :klo:

Nå sover hun da, så jeg tror jeg skal benytte sjansen til å ta en powernap selv også :veslejenta: Kos dere på treff, så er jeg med neste gang :jepp:

Forresten så prøvde jeg å få bytte helsestasjon, det var ikke lett å få til :tristbla: Snakk om rigide regler...men jeg har ikke gitt opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er oppe hele natta trenger man tydeligvis å sove hele dagen.........Liten sovnet rett over klokka 11 idag, etter en skikkelig bestefar-rap :fnise: Det var nok den som plaget henne, men den brukte jammen tid på å "ta heisen opp" :roll: Først nå har hun en skikkelig våkenperiode idag :overrasket: Ligger i kurven og fiser som en mann, prater, hoier og roper til de nye lekene sine og er så søøøøt :rodmer::ler: Det er lov å håpe på en bedre kveld og natt enn igår siden det virker som hun får ut endel luft nå ;) *krysser fingre og tær*

Kjære er i Oslo med jobben, og skulle komme tidlig hjem..så mistet de flyet pga veiarbeider og omkjøringer, og han kommer seg ikke hjem før med flyet klokka 19 :daane: Festlig når de var ferdige med det de skulle klokka 14 :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her i Oslo er det ikke bare-bare å komme seg frem om dagen. Da vi skulle komme oss fra Gardermoen på søndag, så endte vi opp med å ta taxi helt hjem. Folk sto i en 150meter kø for å ta bussen til bussterminalen og det gikk bare EN buss hver halvtime, bussen som vi kunne ta nesten helt hjem ble full akkurat i det vi skulle ombord og neste gikk 40 min senere og flytoget var det også 40min til det skulle kjøre. Så....taxi ble det. Men med alt veiarbeidet og omkjøringene så tok jo det også sin tid. Men det tok selvfølgelig kortere tid og med fastpris så var det ikke så farlig. MEn skjønner at de mistet flyet hvis de ikke hadde lagt inn good margin :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...