Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

JEG ØNSKER MEG VASKEENGELEN DIN!!!!!! :jepp: :jepp:

Dåpen blir nok fantastisk! Alt høres helt nydelig ut :klemmer:

ser gjeeeerne bilder av antrekkene deres :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

JEG ØNSKER MEG VASKEENGELEN DIN!!!!!! :jepp: :jepp:

Dåpen blir nok fantastisk! Alt høres helt nydelig ut :klemmer:

ser gjeeeerne bilder av antrekkene deres :hoppe:

Signerer alt *Aprin* sier :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Jeg tror vi har en felles bekjent. :nigo: Så du hadde skrevet til lille-G ( :fnise: ) på fb. Hun er visstnok i samme barselgruppe som meg. Eller, egentlig ikke da, men vi har slått sammen mai og juni. Hun er bestisen til kona til bestisen til mannen min. :ler:

Så gøy med ny kjole. :hoppe: Blir ikke bunad på meg heller. Ikke det at jeg hadde fått den på meg uansett, men føler det blir så stress med ammingen da.

Ja jeg tenkte du visste hvem hun er :) Hun var roomy'en min på barsel, kjempekoselig!! Trodde jo vi skulle havne på samme helsestasjon og i samme barselgruppe, men jeg endte jo i sentrum..hvilket minner meg om at jeg må huske å bytte *noterer i pannen sin*

Kjolen sitter som et skudd :nigo: Måtte opp en str pga puppene (:hakeslepp:) men det gjør ikke så mye, fint sitter den på uansett :hoppe: Bunad hadde aldri vært aktuelt her heller, hadde vel fått den på, men hjelpes for et styr å amme i bunad da :daane: Har du funnet antrekk for dagen? Du har jo litt bedre tid enn meg, vi skal jo ha dåp om en liten uke allerede :bond:

Hvordan er kveldene dine, må du amme/ bysse A i søvn, eller sovner hun av seg selv når du legger henne i senga? Mulig jeg har skutt meg selv i foten mtp legging, liten skal helst ligge ved puppen til hun sover som en stein..hun slipper puppen, men ligger og snuser og slikker i søvne, så hvis jeg tar den vekk for tidlig protesterer hun vilt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ØNSKER MEG VASKEENGELEN DIN!!!!!! :jepp: :jepp:

Dåpen blir nok fantastisk! Alt høres helt nydelig ut :klemmer:

ser gjeeeerne bilder av antrekkene deres :hoppe:

Signerer alt *Aprin* sier :jepp:

Vaskeengelen min er bare verdens beste!! Huset har aldri vært så rent som idag :daane: Snakk om å pusse alt til det skinner og vaske i alle kroker..og så så effektiv :nigo: På 3 timer hadde den mest smilende vaskeengelen ever gjort huset renere enn rent, vel verdt 300 kroner jeg ellers hadde brukt på tull og tøys!!

Håper dåpen blir bra ja, grugleder meg litt..men som Pys sa her tidligere, når vi har planlagt bryllup så blir dåp piece of cake i forhold til :Nikke:

Bilder av antrekk kommer imorgen, liten har vært helt håpløs etter den siste powernap'en sin i ettermiddag :roll: Nå nekter hun plutselig å ta flaske også nå, så da er det hyl og skrik til melka er på plass igjen seint på kvelden....hun sovnet for ti minutt siden, så nå tar jeg sjansen på å lirke henne over i vogga ;)

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, det høres heeeelt fantastisk ut med gullende rent hus!

Hyl ut om hun trenger flere oppdrag :fnise:

Endret av *Aprin*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tenkte du visste hvem hun er :) Hun var roomy'en min på barsel, kjempekoselig!! Trodde jo vi skulle havne på samme helsestasjon og i samme barselgruppe, men jeg endte jo i sentrum..hvilket minner meg om at jeg må huske å bytte *noterer i pannen sin*

Kjolen sitter som et skudd :nigo: Måtte opp en str pga puppene (:hakeslepp:) men det gjør ikke så mye, fint sitter den på uansett :hoppe: Bunad hadde aldri vært aktuelt her heller, hadde vel fått den på, men hjelpes for et styr å amme i bunad da :daane: Har du funnet antrekk for dagen? Du har jo litt bedre tid enn meg, vi skal jo ha dåp om en liten uke allerede :bond:

Hvordan er kveldene dine, må du amme/ bysse A i søvn, eller sovner hun av seg selv når du legger henne i senga? Mulig jeg har skutt meg selv i foten mtp legging, liten skal helst ligge ved puppen til hun sover som en stein..hun slipper puppen, men ligger og snuser og slikker i søvne, så hvis jeg tar den vekk for tidlig protesterer hun vilt :fnise:

Vi skal ha treff kommende tirsdag klokken 1 på caféen på kjøpesenteret i byen dersom du vil komme. :jepp:

Opp en størrelse pga. puppene er da ikke så aller verst. :fnise: Har ikke begynt å prøve eventuelle kjoler jeg har fra før enda, men er ganske sikker på at de blir for små på puppene de også ja. Hadde jo A før. Nå har jeg D liksom. :gjeiper: Så jeg må nok gå til innkjøp av ny tror jeg. Tenker kanskje jeg finner noe i Frankrike. :jepp: Og til A har vi verdens nydeligste kjole som hadde passet SÅ fint til dåpen, men jeg tror den kommer til å være litt for stor. Vi får se. Hun vokser jo så fort. Noen av bodyene i 56 begynner allerede å bli for små. :overrasket:

Kveldene mine går også til veldig mye amming og byssing. Hun nekter å sove dersom det ikke er i noens armer. Sånn er det vel hele dagen egentlig. Men når det føles som om hun har tømt puppene mine både en og to ganger, og vi legger henne i senga og skrur av lyset, sovner hun som en stein og sover i 6-8 timer.

Ang. det å puppe henne i søvn: jeg måtte også gjøre det med A før hun klarte å lære seg å kose seg med tutten. Men plutselig en dag fant hun ut at den også var veldig fin og ha, og jeg kan legge henne ned i senga når hun sier ifra at hun er mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha treff kommende tirsdag klokken 1 på caféen på kjøpesenteret i byen dersom du vil komme.

Opp en størrelse pga. puppene er da ikke så aller verst. Har ikke begynt å prøve eventuelle kjoler jeg har fra før enda, men er ganske sikker på at de blir for små på puppene de også ja. Hadde jo A før. Nå har jeg D liksom. Så jeg må nok gå til innkjøp av ny tror jeg. Tenker kanskje jeg finner noe i Frankrike. Og til A har vi verdens nydeligste kjole som hadde passet SÅ fint til dåpen, men jeg tror den kommer til å være litt for stor. Vi får se. Hun vokser jo så fort. Noen av bodyene i 56 begynner allerede å bli for små.

Kveldene mine går også til veldig mye amming og byssing. Hun nekter å sove dersom det ikke er i noens armer. Sånn er det vel hele dagen egentlig. Men når det føles som om hun har tømt puppene mine både en og to ganger, og vi legger henne i senga og skrur av lyset, sovner hun som en stein og sover i 6-8 timer.

Ang. det å puppe henne i søvn: jeg måtte også gjøre det med A før hun klarte å lære seg å kose seg med tutten. Men plutselig en dag fant hun ut at den også var veldig fin og ha, og jeg kan legge henne ned i senga når hun sier ifra at hun er mett.

Tør jeg det da? Bare møte opp på deres treff liksom...ble visst rammet av akutt sjenerthet her :sjenert: Jeg skal prøve å manne meg opp ;)

Holy macaroni, har du gått fra A til D du?? Ju løkki bastard :ler: Trodde liksom jeg skulle få DE boobisene jeg når jeg ble gravid, menne....de er større altså, men ikke påfallende liksom :fnise: Var derfor jeg ble litt overrasket over at kjolen var for stram der oppe..tenkte mer over hoftene jeg men..akkurat det var jo en positiv overraskelse da :nigo: (IPaden nektet å skrive hoftene, ville visst det skulle stå biffene i stedet, så nå klarer jeg ikke slutte å le :ler:)

Deilig at A koser seg med tutten da :hjerte: Her ble nok det "ødelagt" på Nyfødtavdelingen, de ga nemlig tutt og sukkervann når de skulle stikke henne..etter det brekker hun seg bare om jeg prøver å gi tutt :sukk: Nå vil hun ikke ta flaske heller plutselig, kun pupp som gjelder her i gården :dry: Men litt godt å høre hun er litt klistremerke din også, for liten kan gjerne sove godt på dagtid, men hun må sovne på meg før jeg kan lirke henne over i vogn eller vogge :sjenert: Akkurat det er litt kos også da, at hun vil så gjerne være nær mammaen sin :rodmer: Rart å tenke på at det er JEG som er mammaen hennes - jeg, mamma liksom :ler:

De vokser skremmende fort disse små, 1 cm i uka har liten vokst siden hun ble født :overrasket: Jeg nekter å pakke vekk str 50 en uke og to til, men noe ER for smått så det måtte jeg fjerne siden jeg tok storesøster i å prøve å knø på liten en body som var noget knapp for å si det sånn :hoho: Liten hylte og storesøster var dødsfrustrert fordi bodyen ikke gikk an å knappe igjen :ler: Men for all del, jeg har fortsatt en liten baby jeg, hun blir tatt for å være nyfødt enda :overrasket: selv om jeg mener hun har mistet nyfødt-preget, så ser visst ikke hvermannsen det :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, det høres heeeelt fantastisk ut med gullende rent hus!

Hyl ut om hun trenger flere oppdrag :fnise:

Vaskeengelen kan ikke kjøre bil, bare sykle...mulig det blir litt langt å sykle til deg :fnise: Hun syntes nemlig det var litt langt å sykle til meg :daane: Hallo, det tar 10 minutt å sykle fra der hun bor til meg :hoho:

Sånn rent trimmessig er disse filipinske damene litt late...kona til bestisen til kjære også, hun blir sliten av ingenting når det kommer til trening, men å VASKE - det er bare gøy det :klo: Jeg er ganske omvendt - gi meg en sykkel så er jeg happy som få, mens vaskekluten går jeg gjerne forbi :ler: Liker å ha det rent, men å gjøre det er ikke så frydefullt....

Jeg har tusen ting på tapetet idag, så jeg bør få snudd meg rundt og komme meg ut dørene...

To do list:

Opprette konto til liten - makan, jeg må ha med meg mannen for å opprette kontoen! Trodde det holdt med dåpsattest jeg...

Bestille smørbrød til dåpen

Kjøpe duker til dåpen

Kjøpe servise for mamma - også til dåpen ;) - utsolgt :grine:

Kjøpe strømpebukse til meg selv

Fremkalle bilder og hente de siste takkekortene

Gå tur med vovvis

Sole meg (det må nødvendigvis vente til kjære kommer hjem)

Så, step one er å fikse seg på håret, så er jeg klar ;)

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi er jo mai- og junigjengen, så du hører jo hjemme med oss. :nigo: Og det er alltid noen som tar med seg noen de kjenner, som egentlig ikke hører til vår helsestasjon. Bare koselig det. :jepp:

Usj, stakkar liten som brekker seg av tutten. :troest: Men A er definitivt frimerke hun også. Og enda verre: hun våkner så snart vi legger henne ned. Uansett hvor lenge hun har sovet på oss. :dry:

Kjenner følelsen av at det er litt rart å være mamma også. :fnise: Når A har vondt i magen blir hun skikkelig mammadalt. Synes det er dødsrart at det nesten bare er jeg som klarer å roe henne. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: liten ligger å flirer og "ler" lydløst i søvne :fnise: Gleder meg til hun ler med lyd!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi er jo mai- og junigjengen, så du hører jo hjemme med oss. :nigo: Og det er alltid noen som tar med seg noen de kjenner, som egentlig ikke hører til vår helsestasjon. Bare koselig det. :jepp:

Usj, stakkar liten som brekker seg av tutten. :troest: Men A er definitivt frimerke hun også. Og enda verre: hun våkner så snart vi legger henne ned. Uansett hvor lenge hun har sovet på oss. :dry:

Kjenner følelsen av at det er litt rart å være mamma også. :fnise: Når A har vondt i magen blir hun skikkelig mammadalt. Synes det er dødsrart at det nesten bare er jeg som klarer å roe henne. :ler:

Kanskje jeg skal våge meg til å komme da...kafeen i kjøpesenteret i by'n? Mulig jeg er helt latterlig grønn her, men hvilken etasje er den i?! Klarer ikke å se den for meg :sjenert:

Liten våkner også når jeg legger henne fra meg :filer: idag fikk jeg lagt sammen hele ETT håndkle før hun våknet med et brøl, og da SNORKET hun når jeg la henne ned i kurven :daane: Håpløse lille unge :rodmer:

Godt å høre det er normal babyoppførsel ;) Flaks for kleshaugen vår at mamma og pappa kommer her imorgen (og svigermor - bah! Kan ikke huske sist vi hadde en søndag uten henne...eller en annen ukedag for den del :dry: Hun er dårlig igjen nå, selvpåført denne gang...hun vet forbaska godt at hun ikke skal oppsøke visse personer, og så presterer hun å dra på besøk til nettopp de, selv om både vi, lege og psykiatrisk sykepleier sier hun ikke må gjøre det :kjefte: Uff, jeg bekymrer meg litt for formen hennes når vi skal ha dåp neste søndag :grine: Nåde henne om hun klarer å stjele showet den dagen også, slik hun gjorde når liten ble født :kjefte:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg skal våge meg til å komme da...kafeen i kjøpesenteret i by'n? Mulig jeg er helt latterlig grønn her, men hvilken etasje er den i?! Klarer ikke å se den for meg :sjenert:

Liten våkner også når jeg legger henne fra meg :filer: idag fikk jeg lagt sammen ETT håndkle før hun våknet med et brøl, og da SNORKET hun når jeg la henne ned i kurven :daane: Håpløse lille unge :rodmer:

:jepp: Det hadde vært kjempekoselig. Kaféen er i tredje etasje, ved siden av polet. :ler:

Godt det ikke bare er A som er sånn. Følte meg passe frustrert før hun fikk tutten når hun våkner sånn. Da måtte jeg jo bare puppe henne i søvn på ny. :dry: Men som du sier, så er de helt fantastiske uansett hvilke spillopper de finner på. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her funker fortsatt kun pupping, har en fjern drøm om at hun en gang skal ta tutten men....nå ligger hun å tutter i søvne :roll: legger jeg henne fra meg nå blir det vel ramaskrik :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Tutten er virkelig et vidundermiddel. Men her i gården tror jeg tommeltotten kommer til å bli mer populær så snart hun finner den selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

S har nettopp lært seg trikset å forbli sovende når hun blir lagt ned. Endelig! :daane:;) Moro å lese om dagene deres, for jeg kjenner meg så igjen i masse av det dere skriver!

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Her funker fortsatt kun pupping, har en fjern drøm om at hun en gang skal ta tutten men....nå ligger hun å tutter i søvne :roll: legger jeg henne fra meg nå blir det vel ramaskrik :tunge1:

Ikke gi den opp ihvertfall! ;) Her tok han den dagen før han ble seks måneder! Men du kan jo prøve koseklut? Her eeeelsker han klutene sine (gulpekluter bruker vi her) :) Ikke at det hjalp på å få ham til å sove alene, men vi er glad i den nå :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Tutten er virkelig et vidundermiddel. Men her i gården tror jeg tommeltotten kommer til å bli mer populær så snart hun finner den selv.

Jeg var tommel-barn selv, og ser at liten også suger iherdig på tommelen de gangene hun slumper til og treffer med den inni munnen :fnise: Ellers brekker hun seg som sagt av tutten, og nå også av flaska :roll: Tror du kveldene våre er festlige for tida eller?! Jeg med lite melk på kveldstid og en holsulten baby....hurra! Nå sovnet hun omsider, etter timevis med illskriking og tapre forsøk på å få i seg litt mat :sjenert: Stakkar liten...

S har nettopp lært seg trikset å forbli sovende når hun blir lagt ned. Endelig! :daane:;) Moro å lese om dagene deres, for jeg kjenner meg så igjen i masse av det dere skriver!

Ah, så det er håp altså :fnise: Det som er rart er at hun godtar at vi legger henne fra oss på nattestid, men på dagen er det helt uaktuelt :klo: Altså, det hender hun sover litt for seg selv, men hun hadde sovet lenger om hun hadde fått ligge på meg eller i Ergo'en...etter graviditeten / fødselen er ikke korsryggen min det den engang var, så jeg sliter litt med å ha henne lenge i bæresele om gangen :sukk: Det er snart på tide med styrketrening igjen er jeg redd :trene: Her må oppbygging til!!

Ikke gi den opp ihvertfall! ;) Her tok han den dagen før han ble seks måneder! Men du kan jo prøve koseklut? Her eeeelsker han klutene sine (gulpekluter bruker vi her) :) Ikke at det hjalp på å få ham til å sove alene, men vi er glad i den nå :lur:

Nei jeg gjør noen forsøk hver dag, men jeg synes synd på henne når hun brekker seg og ser på meg med DET blikket..som om jeg gir henne gift :fnise:

Koseklut ja, hun er ikke helt der heller siden hun får panikk med en gang noe kommer foran fjeset :sjenert: Sånn som mammaen sin....Jeg tenker ting går seg vel til etterhvert, med både det ene og det andre...ikveld var det til slutt kjære som fikk henne til å sove :) Håper hun sover lenge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Altså... her har vi en som alltid har sovet alene på kvelden, men ikke på dagen før han rundet ett år :sjenert: Kjenner flere for å si det sånn - altså helt normalt :)

Hva med å gi henne pause fra smokk/flaske noen dager for så å prøve igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...