Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ånei! Dere har blitt en av de :skratte:

:fnise: jeg er redd for det ja, vi er blitt sånne vi ikke kan fordra på flyet selv :kgbaby:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør jeg vekke liten og gi henne mat før jeg legger meg, eller skal jeg la henne sove? Tenker litt på melkeproduksjonen, siden hun sover fra ca 21.30-05.30 :sjenert: Holder det å pumpe?

Skrevet

Det burde holde å pumpe ja - men tipper frøkna våknet av seg selv like etter du skrev her i går.

Skrevet (endret)

:ler: å ja, det er ikke skikkelig kveld her før 21.30, men det er lov å prøve seg på å legge henne nedi...

Nå har jeg vært ute og trillet dagens første tur i sola :strix: Etter lunsj i solveggen skal jeg ta meg en tur inn til mamma og pappa :) Kjære er bortreist med jobben så jeg må ha litt å gjøre på utenom å amme :fnise: Imorgen kommer dessuten vaskeengelen, så jeg må rydde huset sånn at det er lettere for henne å bli ferdig innen 3 timer - hun rydder nemlig også hvis ikke jeg har gjort det :daane:

Plan for dagen:

Vaske dusjen

Gå tur

Besøke foreldrene mine

Rydde:

Stue

Kjøkken

Bad

Gang

Soverom 1,2 og 3

Kræsje i sofaen og se Greys ikveld :hoppe:

Endret av Diddles
Skrevet

Her sliter vi oss ut av senga tidlig tidlig fordi vaskeengelen skulle komme klokka 9..........nå er klokka 10 - HVOR ER VASKEENGELEN MIN???? :kjefte: Jeg kunne sovet en time lenger :grine:

Skrevet
:fnise: joda, hun kom etterhvert, men da var jeg i min frustrasjon gått hjemmefra - så nå kom jeg hjem til nyvasket hus :nigo:
Gjest pysepusen
Skrevet

Så godt hun kom til slutt da :nigo: Må være herlig med en vaskeengel! Enn så lenge er jeg min egen vaskeengel, men det fungerer ikke slik at jeg kommer hjem til gullende rent hus :sukk:

Gjest ms_kwang
Skrevet

Dere er såå heldige!! :sukk:

Har så lyst å bli mamma nå jeg, eller har vel egentlig gått rundt å vært baby syk de siste 5 årene :jepp:

Har jo allerede begynt å snakke om det til min kjære, men han er litt sånn : jeg veit du vil ha, men FØRST må vi skaffe oss leilighet, og du må få deg en jobb! *han har jo rett da, men jeg vil jo ha nå!*

Så istede sitter jeg på KG å leser innom alle forumtråder om baby & graviditet, Dere er så utrolig heldige :rodmer:

^_^

Skrevet

Så godt hun kom til slutt da :nigo: Må være herlig med en vaskeengel! Enn så lenge er jeg min egen vaskeengel, men det fungerer ikke slik at jeg kommer hjem til gullende rent hus :sukk:

Ååååhhh, det er beyond nydelig å ha vaskehjelp :daane: Det ER så rent her, idag hadde hun tilogmed vasket av alle persiennene :hoppendeglad: Håper hun ALDRI flytter herfra!!!

Skrevet

Dere er såå heldige!! :sukk:

Har så lyst å bli mamma nå jeg, eller har vel egentlig gått rundt å vært baby syk de siste 5 årene :jepp:

Har jo allerede begynt å snakke om det til min kjære, men han er litt sånn : jeg veit du vil ha, men FØRST må vi skaffe oss leilighet, og du må få deg en jobb! *han har jo rett da, men jeg vil jo ha nå!*

Så istede sitter jeg på KG å leser innom alle forumtråder om baby & graviditet, Dere er så utrolig heldige :rodmer:

^_^

Ja jeg vet :nigo: og når jeg i tillegg har fått verdens nydeligste lille jente, så kan jeg jo ikke annet enn å :hoppendeglad: Du har mye å glede deg til, men det er lurt å ha ting på plass først :Nikke:

Skrevet

Liten er 11 uker idag :hjerte: Hjelp så fort ukene flyr....

Skrevet (endret)

Tror hun feiret 11 uker med å sove rundt :nigo: Ikke verst å sove fra 22-06, tilogmed mammaen og pappaen er utsovet idag, selv om vi la oss en smule senere :fnise:

Idag skal vi bare slappe av og kose oss :strix: Storesøster har besøk og ute skinner sola :sol: En liten kaffe latte nå, så skal jeg og liten ut og gå i sommeren som er på hell ;)

Forresten har vi hatt noen heavy dager uten Minifom fordi en luring på apoteket sa jeg ikke burde gi henne det...hadde jo kanskje vært greit om de oppdaterte seg litt, de stoffene er nemlig fjernet fra Minifomen :opplyser: i følge Legemiddelverket er det helt trygt å gi, snakk om å skremme en stakkars mamma :kjefte: Søs syntes nemlig det var rart at helsestasjonen hadde anbefalt henne Minifom når hennes lille hadde såkalt Zalomage (konstant bobling) så jeg googlet Minifom og fant dette:

- Legemiddelverket har tidligere frarådet ukritisk og langvarig bruk av medisiner som inneholder propyl-, butyl- eller isobutylparaben (1). Dette gjaldt i første rekke Minifom som inneholdt konserveringsmidlene propyl- og butylparaben. Den medisinske effekten av medisinen er omdiskutert. Produsenten har fjernet konserveringsmidlene propyl- og butylparaben. Det er dermed ingen grunn til å fraråde bruk på grunn av en mulig effekt av disse, sier seniorrådgiver Anne Soleng ved Legemiddelverket.

Stakkar Liten har hatt kjempevondt i magen siden jeg ikke turte å gi henne det etter jeg fikk beskjed om at det ikke var så bra å gi, så vondt at igår klarte hun ikke å spise skikkelig engang :overrasket: Det ble jo ikke akkurat bedre av at hun sugde og slapp om hverandre!! Jeg skjønner jo hun gjorde det fordi hun hadde vondt og det var fullt av luft i magen, følte meg ganske hjelpesløs der en stund, med en unge som gråt fordi hun var sulten og fordi hun hadde vondt :grine: Lufta kom verken opp eller ned samme hva vi prøvde; sukkervann mot smertene, ammete til både meg og henne, bæring på alle mulige måter, massasje og varme bad...det ulte og brumlet i magen hennes :overrasket: Jeg kjørte opp på apoteket på kjøpesenteret og fikk pratet med en farmasøyt som bekreftet det jeg har lest om at det er trygt å gi..10 dråper Minifom senere kom lufta :fise: og babyen min var igjen sitt blide lille jeg (frem til legging vel og merke, da er det vondt samme hvor mye luft som kommer ut på dagen :sukk:) Men skrike-toktene på kveldstid har minket fra 3-4 timer til max en time, så det går på frem :)

Stakkar de som har kolikkbarn som skriker hele tida, her holder kveldskolikk i massevis :daane:

Endret av Diddles
Skrevet

Idag har vi vært hos kiropraktor, greit å få sjekke nakke og rygg på Liten siden hun ble født med hodet på skakke..alt var helt fint, hun mente luftplagene er fordi hun er for tidlig født så tarmene hennes er fortsatt litt mer umodne enn andres på samme alder! Så da får vi bare fortsette med det vi gjør, pluss legge henne mer på magen, for det hjelper visst også :) Jeg er snart klarert for trening, men hun ville jeg skulle vente 3-4 uker til, til etter neste gang hun har sjekket meg..alt så helt fint ut med bekken og sånn, men siden det fortsatt er ømt så skulle jeg gi det en sjans ;) Dessuten er jeg s-t-i-v mellom skulderbladene og i nakken, så hun knakk meg godt opp og masserte, og fikk beskjed om å tøye i dusjen om morgenen og før jeg legger meg om kvelden (det blir sikkert prioritert :roll::fnise:) Må vel bare få en rutine på det tenker jeg, vil jo ikke ha vond skulder igjen!!!!!

Ellers har Storesøster akkurat blitt hentet, og vet dere hva? Mammaen hennes SNAKKET til meg :hakeslepp: Det har jo bare tatt...6 år :overrasket: Nå "tvang" jeg meg litt på henne ved å spør om ting, men likevel - hun svarte meg faktisk, det er stor forbedring fra å snu ryggen til :ler:

Storesøster var strålende fornøyd siden jeg hadde kjøpt touch-telefon til henne, så nå kan vi sende meldinger til hverandre når hun er borte hos mammaen sin :nigo: Greit når hun har sin egen telefon, så slipper hun å låne mammaen sin ;)

Nå kommer bestis på lynvisitt :strix: hun er virkelig verdens beste tante for Liten :rodmer: Gleder meg sååå til det blir hennes tur å bli mamma - måtte det skje fort!!

Skrevet

Ørten grønne bæsjebleier i døgnet, en unge som putter hele knyttneven inni munnen og gommer som har endret utseende....jeg er redd for at Liten får tenner like tidlig som mammaen sin :daane: 3 mnd gammel hadde jeg to tenner :overrasket: Håper virkelig tennene holder seg nede litt til, det er litt tidlig dette :sjenert:

Gjest pysepusen
Skrevet

Oi, det var tidlig :hakeslepp: Men de sier det at jo tidligere de får tenner, jo mindre vondt gjør det :) Om det er en trøst :)

Skrevet

S spiser også på knyttneven hele tida, så svigermor mener det er tenner på gang her også. Jeg krysser fingrene for at hun bare spiser på neven fordi det er godt å ha noe i munnen, ikke fordi tennene er på vei gjennom.. :haar:

Skrevet

Hva vi skal gjøre hvis det er tenner som kommer og hun biter meg, det aner jeg ikke :sukk: Hun er jo en flaskenekter :murvegg: Jaja, den tid den sorg ;) Ikveld har hun vært en liten skatt, det var rett og slett kos å legge henne :rodmer:

Gjest pysepusen
Skrevet

De fleste får tenner nede først og når hun da dier så er tunga i veien for at hun skal kunne bite deg. Det er kun når hun ikke suger at hun kan bite. Da kan du enten ta puppen ut og si strengt nei, eller presse hodet hennes inn i puppen slik at hun må slippe for å få luft. Det tar ikke så mange gangene før hun ikke gidder mer ;) Her har han kun bitt en gang og det var da han holdt på å få tenner og det klødde :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...