Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!


Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min lille skjønne har holdt det gående i hele dag med gråting og spising, null soving :daane: Vondt i magen tydeligvis...stakkar liten, det er vanskelig å ikke kunne gjøre noe for at hun skal slippe å ha vondt!! Nå sovnet hun omsider, totalt utslitt - både hun og jeg...

Håper hun får sove inatt da....

Imorgen har jeg frisørtime, her trengs en oppshining med både striper og en real klipp *bustetrollsmiley* Gleder meg frynsete til å bli dullet med :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, nystelt hår er toppen på lykke :strix: Herlig å føle seg velstelt igjen :nigo: Nå mangler bare litt sol på kroppen, en pedikyr og nytt undertøy, så er jeg meg selv igjen ;) Jeg har troen på at denne dagen blir bra!! Skal bestille meg pedikyr til neste uke, det kan jeg ha med liten på :Nikke: Nå er vi klar for en tur med vovvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! :bolledeig: Utrolig deilig og viktig med litt tid til seg selv innimellom! Ellers er det lett å føle seg som en melkemaskin.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant Mazzi :) Melkeku.... :ler: Jeg føler meg virkelig sånn på sen ettermiddag/ tidlig kveld, da er det pupping all the way til hun sovner som en stein rundt klokka 9 - totalt utslitt både hun og jeg :tunge1: Nå våkner hun nok snart for litt påfyll før hun skal køye for natta...

På mandag skal jeg på 6 ukers kontroll hos legen....dere som har vært på det, hvor pyton er det egentlig? Gruer meg sånn til undersøkelsen :grine: Litt traumer etter fødselen her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var hos legen på 6 ukers kontrollen, var det bare litt prating generelt om hvordan jeg hadde det etter fødsel + spørsmål om hva slags prevensjon jeg ville ha. Ikke noe mer enn det, og jeg forventet full GU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min har jobbet på føden, spørs om jeg er så heldig at jeg slipper GU :sjenert: Har dere med babyen til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Ja, jeg hadde ham med til legen :) Hvis jeg måtte tatt GU kunne jo den legesekretæren som er med inn i rommet holde babyen :) Og de er FORSIKTIGE om du skal ha GU. Jo mer du spenner deg jo verre er det (men det vet du jo ;) ) Det går heeeeeeelt fint :nigo:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok GU på meg også, skal ha 6-ukerskontrollen på sykehuset pga. morkakerester. :sjenert:

Men jeg må bare si: jeg hadde GU (innvendig UL) både dagen etter fødsel og tre dager etter fødsel og de er suuuperforsiktige. Det stakk littegrann pga. sting inni der og bakover, men det var absolutt ikke vondt. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde ham med til legen :) Hvis jeg måtte tatt GU kunne jo den legesekretæren som er med inn i rommet holde babyen :) Og de er FORSIKTIGE om du skal ha GU. Jo mer du spenner deg jo verre er det (men det vet du jo ;) ) Det går heeeeeeelt fint :nigo:

:klemmer:

Okei, da får jeg ha henne med, jeg lurte litt på hvordan jeg skulle gjøre det der...mannen må jo på jobb, mamma tør ikke passe henne alene enda (enda hun har oppdratt 4 barn selv :ler:) og svigermor overlater jeg ikke liten til etter den uttalelsen hennes om at hun burde få gråte mer :daane:

Godt å høre de er forsiktige, det var de nemlig ikke under fødselen :grine: Får helt hetta når jeg tenker på at noen skal inni der og "plukke" igjen...Tror jeg har større problemer med de undersøkelsene som ble tatt enn selve fødselen - som jo var tøff nok i og for seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir nok GU på meg også, skal ha 6-ukerskontrollen på sykehuset pga. morkakerester. :sjenert:

Men jeg må bare si: jeg hadde GU (innvendig UL) både dagen etter fødsel og tre dager etter fødsel og de er suuuperforsiktige. Det stakk littegrann pga. sting inni der og bakover, men det var absolutt ikke vondt. :kose:

:overrasket: Rester av morkaka?? Trodde de fjernet det før du fikk dra hjem jeg...har du mye vondt da?

Her er renselsen endelig over, og jeg begynner å ane lys i tunellen mtp sex igjen...det er jo eeeevigheter siden sist, her funket det nemlig ikke med noe sånn i ukene før hun ble født :sjenert: Aner virkelig ikke hva jeg skal velge av prevansjon..kjære er skeptisk til minipillen og jeg er skeptisk til spiral :roll: Blir ikke lett det der :ler: Men bestemme meg må jeg jo nesten gjøre snart ;)

betryggende å vite at det ikke er vondt med GU, da skal jeg prøve å ikke grue meg :Nikke: Tenker hun er flink også som har jobbet på gyn og føden, hun vet vel hva hun driver med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Rester av morkaka?? Trodde de fjernet det før du fikk dra hjem jeg...har du mye vondt da?

Her er renselsen endelig over, og jeg begynner å ane lys i tunellen mtp sex igjen...det er jo eeeevigheter siden sist, her funket det nemlig ikke med noe sånn i ukene før hun ble født :sjenert: Aner virkelig ikke hva jeg skal velge av prevansjon..kjære er skeptisk til minipillen og jeg er skeptisk til spiral :roll: Blir ikke lett det der :ler: Men bestemme meg må jeg jo nesten gjøre snart ;)

betryggende å vite at det ikke er vondt med GU, da skal jeg prøve å ikke grue meg :Nikke: Tenker hun er flink også som har jobbet på gyn og føden, hun vet vel hva hun driver med!

Hmmm, joda. De måtte rive ut morkaka hos meg (heldigvis funka epiduralen som den skulle på akkurat det punktet :hjerte: ) og så fikk jeg noen stikkpiller som skulle gi meg kramper og forhåpentligvis få bitene ut av seg selv. De to siste pillene måtte jeg sette selv dagen jeg kom hjem fra sykehuset. :haar: De ville helst unngå utskraping og så lenge jeg var superobs på alt som var utenom det normale slapp jeg heldigvis.

Jeg hadde en del vondt en lang stund etterpå, særlig med å gå lenge. Nå begynner det å gi seg, men jeg er fremdeles øm der jeg ble sydd (og å gå på nr. 2 er fremdeles ingen dans på roser :flau: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au :haar: Det hørtes vondt ut! Jeg har visst sluppet billig unna med pyntestingene mine skjønner jeg :sjenert: Hos meg tror jeg det meste sitter "i hodet" - jeg synes rett og slett hele greia med å føde var fælt! Godt jeg slipper å gjøre det flere ganger :fnise: Jeg har bidratt med mitt :opplyser::ler:

En fin natt inatt, liten våknet klokka 2 og så klokka 7 av vekkerklokka til kjære :nigo: Jeg trengte denne natta, var rett og slett ikke i form igår kveld pga lite og dårlig søvn de siste nettene! Nå har jeg onde sommerfugler i magen, sånne med jernvinger, fordi jeg skal til legen :sjenert: Det går helt sikkert fint, men jeg er grusomt god på å ta sorgene på forskudd...

Liten ligger mett og god i senga vår og sover :rodmer: Har mest lyst å krype oppi senga sammen med henne :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min lille skjønne er 7 uker idag :strix: ...noe hun er revnende likegyldig til, hun har sovet bort hele dagen :ler: Deilig med sånn sovebaby, måtte det bare fortsette ut i natten også ;) Skal ikke klage, de siste nettene har hun omtrent sovet rundt :overrasket: og når hun i tillegg sover til 12 etter å ha fått mat så må jo det kunne kalles luksus!!

Timen hos legen gikk fint, jeg slapp billig unna ;) Fikk velge om jeg ville ta GU eller ei, altså - det var ikke et vanskelig valg :fnise: Endte opp med å velge Cerazette som prevansjon, prøver det frem til jeg ikke skal amme mer..funker det ikke får jeg heller sette inn spiral! Har hørt om flere som er plaget med småblødninger mens de har gått på Cerazette, men legen sa det hadde med egen syklus å gjøre siden de ikke inneholder østrogen..min syklus pleier å være stabil, så vi krysser fingrene :)

Idag har jeg vært på koselig lunsj hos naboen :nigo: Hun har ei jente som er født bare noen mnd før liten, så det er nok en fremtidig venninne :jepp: Gøy å ha flere i nærheten med små, er vel 3 stk bare i gata vår med småttaser, så vi skal ha vår egen lille barselgruppe fra nå av :fnise:

Var å hentet Ergo'en min idag :hoppe: Flaks for meg kom nyfødtinnlegget samtidig, så når liten våkner og har spist og badet skal den testes ut :tommelopp: Søs likte bedre Babybjørn, men siden vekten ligger på skuldrene i den så nytter ikke det for meg..satser på vi blir gode venner jeg, liten og Ergo'en ;)

Nå våkner tutta her, fram med puppene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Hørtes ut som en herlig dag! :strix: Kos dere med Ergoen! :nigo: Den er GOOOOD! BabyBjørn hadde jeg aldri brukt - uansett ;)

Duuuuu... jeg sitter her og skriver liste til hva lillegutt trenger til barnehagen... trenger han sekk? :klo: Ser liksom ikke for meg at de legger ut på langtur hvor han skal gå med tursekk på ryggen med det første :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en herlig dag! :strix: Kos dere med Ergoen! :nigo: Den er GOOOOD! BabyBjørn hadde jeg aldri brukt - uansett ;)

Duuuuu... jeg sitter her og skriver liste til hva lillegutt trenger til barnehagen... trenger han sekk? :klo: Ser liksom ikke for meg at de legger ut på langtur hvor han skal gå med tursekk på ryggen med det første :ler:

En sekk er kjekt å ha til byttetøy :jepp: De har jo skap, men jeg synes det er kjekkere med sekken som kan tas med hjem hver dag for sjekk! Det er fort gjort å miste oversikten over hva som ligger i skapet/hylla (når det er sagt er vel du som meg som ser gjennom alt hver dag uansett :fnise:) Ellers har du oversikten over hva som er greit å ha? Du har vel fått brev i posten der det meste av info står..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er sovemedisin i melka mi idag :klo: Nå sovnet hun igjen :overrasket: Like greit, jeg trenger nemlig en dusj etter dagens luksus: 30 minutter i solarium :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...