Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Hurra! Det var litt av noen verdier! :sjokk: Så deilig å slippe å bekymre seg for det i det minste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en viktig del av livet å bekymre seg unødig for ting, jeg er akkurat lik... :rolleyes: Men da er det jo ihvertfall mulig å bli positivt overrasket :ler: Godt du koste deg med frokost i etterkant! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går hundre år mellom hver gang jeg er innom her nå føles det ut som, men endelig fikk jeg oppdatert meg litt inne i dagboka di i hvert fall. Supert at verdiene var bra i dag! :jepp: Tenk at du er 36+4 allerede :ohmy: Var det på denne tiden Liten ble født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at verdiene dine var så gode!! Og tenk at du er 36+4 - da ble jeg satt i gang! :strix: Håper du har det bra vakreste, flotteste Diddles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hurra! Det var litt av noen verdier!  Så deilig å slippe å bekymre seg for det i det minste  

Ja veldig deilig å slippe å tenke på det :hjerte: 

8 timer siden, Tennessee skrev:

Det er en viktig del av livet å bekymre seg unødig for ting, jeg er akkurat lik...  Men da er det jo ihvertfall mulig å bli positivt overrasket  Godt du koste deg med frokost i etterkant! 

*knegg* ja jeg vet, you and me both - like håpløse på det området der :roll: Men som du sier; da blir vi ihvertfall positivt overrasket om ikke annet!! Frokost var deilig!! Ferskt bakverk med godt pålegg og en diger chili latte :sikle: 

7 timer siden, Kokos skrev:

Det går hundre år mellom hver gang jeg er innom her nå føles det ut som, men endelig fikk jeg oppdatert meg litt inne i dagboka di i hvert fall. Supert at verdiene var bra i dag!  Tenk at du er 36+4 allerede  Var det på denne tiden Liten ble født?

Godt å "se" deg innom her innimellom :klemmer: Håper alt er bra hos deg :hjerte: 

Veldig glad for at blodsukkeret mitt er så stabilt og fint!! En skikkelig lettelse :pls: Sånn sett er jeg veldig frisk gravid denne gangen, det er de kynnerene og sånn som har hindret meg i å leve som normalt - men hey, jeg skal ikke klage så lenge jeg slipper komplikasjoner som svangerskapsforgiftning og -diabetes :jepp: 

36 + 4 idag og fortsatt er babyen inni magen - så gravid har jeg aldri vært før :ler: Liten ble jo født tiiiidlig om morgenen når jeg var nettopp 36 + 4...! Kanskje ikke så rart at jeg har begynt å vente på denne lille luringen?! 

2 timer siden, lille_frosk skrev:

Så bra at verdiene dine var så gode!! Og tenk at du er 36+4 - da ble jeg satt i gang! Håper du har det bra vakreste, flotteste Diddles!

Skikkelig gode nyheter de verdiene der ass :pls: Kunne kyssa laboratoriedama når hun sa resultatet - men fant ut at det var litt drøyt, så jeg lot være :fnise: 36 + 4 og gravid fortsatt i skrivende stund - flinke kroppen min :duskedame: 

Ellers har jeg det bra, veldig bra egentlig!! Jo jeg er sliten, trøtt og lei innimellom - men herlighet så heldig jeg er også som får oppleve dette her en gang til :rodmer: Idag har jeg fått så masse fine komplimenter samme hvor vi har vært, skikkelig boost for selvtilliten!! Selv om samtlige tror jeg er dagsventende (!!) så suger jeg til meg de fine ordene de har å si om gravidkroppen min :sjenert: 

Etter legetime og en massiv frokost dro vi på kjøpesenteret og kjøpte knapper til babyklærne mamma strikker + til bodyen jeg snart er ferdig med :hjerte: Jeg fant meg en kjempefin ammevennlig skjorte også, gleder meg til å bruke den! Let`s face it - den går nok ikke over magen per dags dato, men det er jo gøy å ha noe flunk nytt liggende til etter fødselen også :nigo: Vi var på kafè og koste oss med solskinnsboller og kaffe (sjokolademelk til kid`en altså :ler: ) og livet var egentlig ganske herlig til....vi var innom dyrebutikken!  Der smeltet Liten totalt ned fordi hun ikke fikk hamster - og holdt det gående i nesten 2 timer med tårer og mas!...veldig koselig å gå og kikke på sånne små dyr altså, og jeg synes argumentet hennes om at hun syntes synd på hamsterbabyen som var i buret helt alene var veldig fint - men den oppførselen når jeg sa nei og begrunnet hvorfor - den gir meg ikke akkurat lyst til å ombestemme meg og si "okei da" - noe jeg sikkert hadde gjort hvis hun hadde spurt litt finere :roll: Jeg er svak!! Strengt tatt så har vi vel nok dyr per nå, det holder gjerne med en hund og 6 høner som trenger stell + hus og hjem og alt det der...for å ikke snakke om at vi har en baby på vei! Jeg tror jeg har nok å styre med om jeg ikke skal ha dårlig samvittighet for en hamster i bur i tillegg..........jeg liker ikke å holde dyr i bur, samme hvor tiny og lite plasskrevende en dverghamster egentlig er! Omsider gav hun seg, men da var jeg brukt opp - så resten av ettermiddagen og kvelden har jeg hatt endel vondt og er veldig sliten..godt det er fredag og helg - noe som betyr at mannen er hjemme og kan hjelpe meg litt! 

Nevnte mann skal forresten inn på 2. gangsintervju på torsdag i neste uke :hoppendeglad: Det blir _veldig_ spennende!! Fast stilling og alt det der, det hadde vært veldig gøy om han får den!! Det som er litt i overkant spennende er jo at han må over fjorden på dette intervjuet, for det er der de har hovedkontoret sitt - så jeg har reservert søs til å være med på Føden om det skulle skje noe mens han er borte..håper jo selvsagt ikke at han er borte akkurat idet ting skjer, men det er dumt å takke nei til intervju fordi fødselen i teorien kan starte! Han har informert om at jeg er høygravid og kan føde når som helst - og da hadde de sagt at isåfall finner de en ny dag, om han ikke har mulighet til å stille den dagen pga fødsel..vi får håpe at denne lille krabaten enten kommer ut før eller etter torsdag ;)

Forresten fikk jeg telefon fra sykehuset et par timer etter legetimen idag at de hadde ledig time for vekstestimering allerede på mandag morgen :hoppe: Det blir spennende!! 

Nå venter sofa og sjokolade :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med så gode verdier. Gratulerer med 2.gangs intervju til mannen og så fint å få time til vekstestimering så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er helt sprø og har bestilt oss tur til Spania i 2 uker i oktober :ler: At babyen bare er sånn 3 mnd-isj  har vi et veldig avslappa forhold til - fy søren som jeg gleder meg til sommer og sol når alle andre er ferdige med sine ferieturer *moahaha*

Vi har funnet leilighet som ligger en halvtimes kjøring fra Gibraltar, med gangavstand til ALT; strand, shopping, restauranter, båthavn - you name it - og det er 4 basseng på området, 24 timers security, parkeringshus, heis og ellers alt en måtte trenge!! Ikke ble det helt skrekkinngytende dyrt heller; 17.000 kr for oss 4 i to uker :tommelopp: Holy smack - dette blir digg!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så bra at prøven var fin! Synes også det var merkelig at du måtte ta den, men godt det ikke var altfor ille, bortsett fra kvalmen. Jeg også har ulvehunger om morgenen og har lært at det gjelder å spise når en er sulten som gravid. I starten var det et par ganger jeg ikke tok hensyn til sulten og ble gørrkvalm og bare :kvalm: 

Krysser alt jeg har for mannen din! Det er søren ikke enkelt å få seg jobb om dagen. Her har mannen heldigvis fått seg fast prosjekt ut året. Frilansarbeid går så opp og ned, og de siste faste stillingene han har vært på intervju til har han akkurat blitt slått på ved målstreken :sukk: 

Og den ferien!!!! Høres helt fantastisk ut :laugh: Godt å ha noe å se frem til når vi andre begynner å kle oss i ull og fyre i peisen :fnise: Savner blåskjell, paella og Sangria. Elsker Spania :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, det hørtes digg ut! :hjerte: Såpass små babyer gjør jo ikke annet enn å spise og sove uansett, så det går nok fint! :jepp: Hvordan er temperaturen der på den tida? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, deilig ferie! Vi var i Tyrkia da M var 3 måneder, og det gikk kjempefint. :jepp: Lettere med en på 3 måneder enn en ettåring for eksempel. Vi har prøvd begge deler. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Sjela skrev:

Åh så bra at prøven var fin! Synes også det var merkelig at du måtte ta den, men godt det ikke var altfor ille, bortsett fra kvalmen. Jeg også har ulvehunger om morgenen og har lært at det gjelder å spise når en er sulten som gravid. I starten var det et par ganger jeg ikke tok hensyn til sulten og ble gørrkvalm og bare  

Krysser alt jeg har for mannen din! Det er søren ikke enkelt å få seg jobb om dagen. Her har mannen heldigvis fått seg fast prosjekt ut året. Frilansarbeid går så opp og ned, og de siste faste stillingene han har vært på intervju til har han akkurat blitt slått på ved målstreken  

Og den ferien!!!! Høres helt fantastisk ut  Godt å ha noe å se frem til når vi andre begynner å kle oss i ull og fyre i peisen  Savner blåskjell, paella og Sangria. Elsker Spania  

Veldig letta over de resultatene der!! Det viser jo at kroppen min er dritgod på å deale sukker, foråsidetsånn så har den trent seg endel på melkesjokolade opp gjennom årene :hoho: Den ulvehungeren er ikke til å tulle med - jeg ER så sulten om morgenen!! Jeg er sulten om morgenen når jeg ikke er gravid også, men dette her er helt vilt :ler: 

Jobbmarkedet er virkelig kjipt for tida, og spesielt her vi bor..ingen av oss hadde trodd at det skulle bli noe problem for ham å få seg ny, fast jobb når han sa opp den han hadde i høst! Han har jo per idag et vikariat som varer til høsten 2017, men det hadde vært veldig veldig godt om han fikk en fast stilling som var _litt_ bedre betalt enn den han har per idag :sjenert: For all del, vi klarer oss kjempefint, penger er langt fra alt - men som han sier selv også så vil han gjerne ha en jobb som er såpass bra betalt at jeg ikke trenger å jobbe fullt! 

Åh, den ferien - vi gleder oss sånn!! Blåskjell, paella og tapas kan folk få ha for seg selv - vi er mer Italia-elskere med pizza, pasta og rødvin - men hallo, sol og deilige temperaturer?! Ja takk!! Spesielt dit vi skal, solkysten har vel ikke fått navnet sitt for ingenting ;) 

24 minutter siden, Mazilla skrev:

Ååh, det hørtes digg ut!  Såpass små babyer gjør jo ikke annet enn å spise og sove uansett, så det går nok fint!  Hvordan er temperaturen der på den tida? 

Ja jeg regner med det går kjempefint :hjerte: Liten var ikke større hun heller første gang vi dro henne med på tur! Riktignok bare en langhelg den gang, men jeg tror lengden på turen har mindre å bety! 

Det er visst veldig fine temperaturer i oktober, som en bra norsk sommer; ligger rundt 25 grader eller så..det er jo til å leve med :daane: 

1 minutt siden, ^^Belle^^ skrev:

Ååå, deilig ferie! Vi var i Tyrkia da M var 3 måneder, og det gikk kjempefint.  Lettere med en på 3 måneder enn en ettåring for eksempel. Vi har prøvd begge deler. 

Hahaha, ja det er en viss forskjell på 3 mnd og 1 åring!! Vi var jo på Rhodos når Liten var 1 år, og det var fint - men travelt!! Ser for meg at dette blir litt roligere ja, selv om vi har med 5 åringen vår ;) Vi får bytte på å ligge på solsenga mens minsten sover :nigo: Vi skal forresten hit :strix:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så heldige!!! Jeg har også lyst på ferietur :jepp: Det blir sikkert helt fantastisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Mazilla skrev:

Ååh, det hørtes digg ut! :hjerte: Såpass små babyer gjør jo ikke annet enn å spise og sove uansett, så det går nok fint! :jepp: Hvordan er temperaturen der på den tida? 

Eh....da har du ikke møtt min baby :skratte: da hun var tre mnd var hun slik:  spising....nja. Soving....nei. sutre dagen lang uanset....ja :fnise: men er mye bedre nå da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med tur :hjerte: håper det går bra å ta med lille baby :jepp: 

vi reiser til varmere strøk til jul. Det skal også bli deilig :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Aprilis skrev:

Eh....da har du ikke møtt min baby :skratte: da hun var tre mnd var hun slik:  spising....nja. Soving....nei. sutre dagen lang uanset....ja :fnise: men er mye bedre nå da ;) 

Haha, sutrete var forsåvidt mine også, men da stappa jeg bare inn puppen og så roa de seg. Sikkert derfor de ble såpass vel fødd... :flau:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på solskysten for et par år siden og det er bare å glede seg. Reiser gjerne tilbake dit foråsidetsånn :skya: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
24 minutter siden, Mazilla skrev:

Haha, sutrete var forsåvidt mine også, men da stappa jeg bare inn puppen og så roa de seg. Sikkert derfor de ble såpass vel fødd... :flau:

:ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner med å ta og :hoppendeglad: for at jeg er i uke 37, så gravid har jeg aldri vært før, en ny og fin opplevelse :hjerte:  ...før jeg kommer med en advarsel! Sutreinnlegg, krisemaksimering og panic-attack på en gang coming your way!! Noen har nemlig vært på vekstestimering idag og er fullstendig sjokkskada :daane: At magen min er stor er udiskuterbart, den stikker rett ut og det ser egentlig ganske så absurd ut fra sida - men jeg har ikke ett eneste sekund følt på at det er en stor baby inni der!! Det er ingen vonde spark opp mot ribbein og ingen "sprengt" følelse ellers heller - derfor har jeg bare tenkt at sånn er det denne gangen..vel..ifølge estimeringen idag så er det vel bare å belage seg på en heftig fødsel; dette er ingen liten unge!

Legen som undersøkte meg startet ultralyden med å spørre hvor gammel jeg er, om jeg hadde tatt glukosebelastning og hvor stor Liten var når hun ble født 4 uker før termin...når jeg svarte "jeg blir 36 år til høsten, ja jeg har tatt glukosebelastning som var kjempefin og Liten var 2752 gram og 46 cm når hun ble født" så lo hun litt og sa; jaha, da kan jeg si deg at dette er en unge av et helt annet kaliber enn sist! Jeg bare --> :bond::hakeslepp::daane: Hva mener du med det?! Joda, denne her er estimert til 3600 gram IDAG - noe som vil si at om jeg går til termin så har h*n passert 4 kg og vel så det :grine: Jeg smelta totalt ned - klarer ikke å se at dette skal gå bra i det hele tatt!! Jeg fikk jo knapt Liten ut og hun var jo..bitteliten! De prøvde nå så godt de kunne å berolige og trøste meg, men jeg verken klarte eller klarer å slutte å grine! Jeg vet at jeg skal være kjempetakknemlig for at det er en frisk og fin baby inni der, som har det helt strålende :pls:  men akkurat nå er jeg bare skrekkslagen!! Fullstendig!! Jeg forventet ikke dette i det hele tatt!! 

Jeg tagg på mine knær om igangsettelse NÅ, men det var visst helt uaktuelt..jeg skal inn til ny kontroll om 2 uker, der de estimerer på nytt og derfra tar en vurdering om å måle bekkenet og evt. igangsettelse! Om TO fuckings uker!? Helvete, faen!! Da har jo ungen lagt på seg 500 gram til og er ENDA større!! Jeg har gått fra å glede meg til fødselen til å tenke at dette ikke kommer til å gå........At jeg kommer til å revne all the way eller ender opp med hastekeisersnitt der de ikke rekker å bedøve meg nok sånn at jeg kjenner at de skjærer! Panikkslagen, mildt sagt!! Irrasjonelle tanker om å ikke spise mer en jeg er absolutt nødt til, og å gjøre ALT som er overhode mulig for å prøve å sette igang fødselen selv har flydd gjennom hodet mitt :sjenert: Jada, jeg vet det er fullstendig galskap å tenke sånn - både tanken på å sulte seg selv og å prøve å sette igang noe kroppen ikke er klar for! It ain`t gonna happen, men jeg kan ikke for at jeg har tenkt tankene.......det eneste jeg kan gjøre er å håpe på - og i den grad jeg har noe kontakt med en eventuell høyere makt, BE om at kroppen min blir klar sånn type over natta sånn at jeg føder veldig snart! Legen sa at jeg også har endel mer fostervann enn normalt, og at det statistisk sett gjorde at en fødte litt før termin..men med min flaks skal vel denne ungen ligge og godgjøre seg og bli kjempestor før de eventuelt setter meg i gang og jeg får en fødsel fra helvete!! 

Jeg er så lei meg, dette ødelegger masse for meg! Jeg som klarte å snu redselen for å føde til at jeg faktisk gleda meg litt, har gjort en helomvending og er nå reddere enn noensinne :grine: Jordmora mi er på sykkeltur i Italia og kommer ikke hjem før 18. juli - det er dagen for neste estimering - så hun kan jo ikke hjelpe meg uansett! Hulk!! Jeg trenger henne her, så hun kan sette meg igang - eller gi meg modningsakupunktur eller hva som helst - bare få denne babyen UT av magen min før den blir altfor stor!! Herregud så redd jeg er!! Kommentarer om at mye mindre jenter enn meg har fått større babyer uten problemer flyr bare over hodet på meg - det går ikke inn - jeg er helt og holdent inne i krisemaksimering og panikk akkurat nå! Hva SKAL jeg gjøre?! Dette er den uka det passer dårligst med fødsel, mannen skal på 2. gangsintervju på torsdag og svigermor skal feire 85 årsdagen sin på søndag (med ett barnebarn for lite til stede fordi Storesøster reiser på ferie :sur: ) men det er ingenting annet jeg håper på enn at det skjer NÅ - helst med en gang!! Har ingen behov for å oppleve å være gravid noe lenger enn dette..jeg har kommet til uke 37 og er strålende fornøyd med det - BABY; KOM UT!!! :pls::pls::pls: Jeg lover deg - det er SÅ mye bedre her på utsida enn inni der du er nå!!! Vær så snill kroppen min, sett igang og fød!!! :grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare gi deg en stor og god :klem: Skulle gjerne vært der IRL og holdt på deg nå. Skjønner faktisk frykten din veldig godt. Her er Veslemann over gjennomsnittet, men jeg fikk ikke samme skrekkopplevelse som deg. :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: 

Jeg kan gjenta noe som jordmor har sagt til meg: det er ikke vekten det kommer an på. Større barn har mer fett og er større på de mykere delene av kroppen. Hodet blir ikke nødvendigvis større fordi barnet er stort og det er hodet som avgjør under fødsel ;) 

Håper dette kan hjelpe deg litt og, selv om jeg ikke har født, så regnes vel ikke barn som unormalt store før de nærmer seg 5 kg? *hååååper jeg gjør ting bedre og ikke være nå* 

:troest::klem: og :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...