Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Ungene er i seng, mannen er på øving..vovvis ligger ved beina mine og snorker..det er sikkert 40 grader her inne, jeg bålfyrer :ler: Det er seriøst det diggeste med hele vinterperioden; jeg kan fyre i ovnen! Seint og tidlig :ler: Jeg sitter her i ullundis, skamspiser mandariner og funderer over hvor finurlig livet er! Nyter stillheten, luktene..mandariner får meg til å glede meg til jul!! 

Det er så rart hvordan ting svinger..nå har det vært noen ganske heavyshitdrittmåneder, denne høsten kan glatt bare strykes fra manns minne :dry: Det går fortsatt litt opp og ned, men heldigvis holder det seg mest bra nå :hjerte: Jeg ser at jeg har absolutt evnen til å reise meg opp og gå videre..selv etter en såpass tøff tørn som dette var! Det gjør meg stolt..takknemlig - og glad! Så får vi bare håpe da, at oppturen holder seg *krysseraltjeghar* for jeg tåler nok ikke så mye motgang før jeg får lyst å grave meg ned igjen :sjenert: 

Idag har jeg vært på jobb! Travelt og tungt, masse masse tørrvarer som skulle på plass :daane: Kjenner det i hele kroppen at jeg har løftet og bært mye!!! Heldigvis fikk jeg (overraskende) hjelp; det sto plutselig en vikar der, som var tatt inn for meg :hoppe: Hun skal være der de dagene jeg ikke jobber - men denne uka var hun satt opp samme dagene som meg for å komme litt inn i ting! Det trengte jeg, ellers hadde jeg ALDRI blitt ferdig idag! Godt å vite at det er noen der de dagene jeg har fri, sånn at kjøkkenet er oppe og går 100 %..jeg bøyer meg i støvet, de har virkelig trødd til hele gjengen mens jeg har vært borte - men det blir digg å få tatt en skikkelig nedvask i neste uke, for _det_ trengs!! 

Igår var jeg innom gullsmeden for å se på nye øredobber til Liten..hun har slitt med betennelse etter hun fikk hull i ørene i sommer, uansett hvor lite eller mye vi renser :dry: Mannen mente kanskje det ble for tett med det bakstykket på, og jeg tenkte jeg ville innom for å se etter små ringer hun kunne ha istedet! Men dama på gullsmeden sa at hun nok var allergisk mot sølv, sånn som det så ut for henne :haar: Endte opp med å gå ut derfra med øredobber i hvitt og gult gull til den nette sum av 6 hundre føkkings kroner :daane: Men altså, det funka - for idag er ørene hennes tusen ganger bedre!! Så, da var det vel verdt det *skeptisk* 

Nå kom mannen hjem, så jeg får avslutte..jobbintervjuet igår gikk fint, han har et nytt imorgen :tommelopp: Da har han vært på 3 intervjuer på en halv uke!! Satser på han får napp på en av de!! :pls: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir så glad når du har det bra :hjerte: 

Krysser fingrene for at en av jobbene går i boks for mannen!

Åh takk Kokos - så fint :klemmer:  

Vi krysser fingrene begge to (og resten av slekta..og alle venner :ler: ) Rimelig spennende greier, synes godt de han pratet med på søndag snart kunne gitt lyd fra seg da :bond: De la det jo fram som at utspillet lå hos ham, men så har vi ikke hørt noe mer etter at han sa han var interessert...

Fin rolig morgen idag! Liten sov litt lenger og ville heller ha en lat morgen med god tid enn å skyndte seg avgårde for å nå samling og barnas valg :hjerte: Så da ble det sånn, barnetv med Liten i armkroken, pledd og *trommevirvel* fyr i ovnen :ler: Har nettopp levert henne nå..det er så deilig når hun gir uttrykk for at hun har lyst å være der!! Det har jo ikke alltid vært like enkelt å levere henne for å si det mildt, men nå har det snudd - hun bryr seg ikke om hvem som tar imot henne, vinker meg glad avsted og er klar for dagen med en gang! Elsk på det!!! Oppdaget idet jeg skulle gå fra bhg at den ene strikken på regntøyet hennes var slitt og tenkte jeg ville stikke innom Barnas Hus for å kjøpe ny..det var litt venting, for jeg var tidlig ute, så jeg ble sittende i bilen og kikke på utstillingen deres..så mye fint :daane: Jeg ble helt tussete av å sitte der og kikke og drømte meg helt bort, tenkte på når Liten var baby og den følelsen jeg hadde idet de la henne på brystet mitt og første gang jeg ammet henne :rodmer: Det endte opp med at jeg begynte å grine, og fant ut at jeg måtte kjøre hjem, 5 minutter før butikken åpnet :ler: Kom hjem med tårevåte kinn, og mannen bare --> ?? Han flirte godt når jeg fortalte grunnen, gav meg en klem og sa jeg er ca verdens søteste hehe :nigo: Klarer ikke helt å komme utav den drømmeverdenen jeg viklet meg inn i når jeg satt på parkeringsplassen, så nå har jeg fortsatt drømmingen med å kikke på bittesmå babyklær på nettet :flau: Jeg er offisielt koko!! :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å være koko! :nigo: Så fin ticker du har fått deg. Åh! :grine: Nesten så jeg begynner å grine jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: søta! Klikk på fullversjon, så kommer den opp! 

Vi kom akkurat hjem fra julehandel, er storfornøyd med at vi har opptil flere gaver i havn allerede :jepp: Til meg å være er dette å være tidlig ute, jeg er en av de som halser rundt etter de siste gavene rett før jul liksom :sjenert: Det kan fortsatt skje da.. :hoho:

Men til nå er gavene til bestis 1 og 2, twinsa til bestis, twinsa til søs, svigermor og deler av gavene til Storesøster og Liten kjøpt :nigo: Så det er jeg superfornøyd med!! Sliter mer enn litt med å finne på noe til mannen, han har for sikkerhetsskyld også bursdag på julaften - så det kan godt være en litt større ting..ifjor fikk han platespiller, aaaaner ikke hva han ønsker seg i år! Men jeg fikk gave av ham idag, bare fordi :rodmer: Sitter her med lekre, nystelte negler fordi neglekit fra Vine-Vera (dødehavsprodukter)  :hoppe: Jeg er mer enn litt dårlig på å lakkere neglene mine, men med dette kit`et ser neglene lakkerte ut uten at de er det *perfekt* Dessuten lukter det godt også, noe neglelakk _ikke_ gjør :dry: 

Nå skal jeg egentlig ut og gå med vovvis, men jeg har mest lyst å gå og legge meg....skjerpings ass! Storesøster er på vei hjem fra skolen, vi skal ned til sydama for å høre om hun kan sy inn skoleballkjolen hennes som er en hel str for stor :daane: Den er kjempefin, skikkelig flott kjole med tyll og taft og perler og stas - men hun skulle altså hatt den enda en str mindre...vi rekker ikke å bestille ny, så da håper jeg denne sydama kan fikse på problemet..Jeg tror hun brukes av brudebutikkene i byen, så hun _bør_ kunne hjelpe oss..hun vi var hos igår kunne nemlig ikke sy inn kjoler med perler på :sprettoy: Krysser fingrene, ellers får mammaen til Storesøster en stk sur og lei seg tenåring hjem seinere :haar: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker den nydelige tickeren din! Og jeg blir også så innmari glad når du er glad og skriver de gode Diddles-innleggene akkurat sånn vi kjenner de. Herlig! Ha en fin dag søta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men..hvorfor viser den 4+3 når jeg er 5+0 idag?! :klo: 

Edit; jukset det til med datoen - så nå stemmer det! 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La plutselig merke til at det var en ticker under navnet ditt som ikke pleier å være der :klo: Siden vi vanker i mange av de samme dagbøkene :lur: 

Så jeg må jo bare inn og gratulerere deg :nigo: Så gøy.. Har dere prøvd lenge? Jeg skulle gjerne skrytt på meg at jeg gadd å lese meg bakover i dagboka.. Meeeeen :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker den nydelige tickeren din! Og jeg blir også så innmari glad når du er glad og skriver de gode Diddles-innleggene akkurat sånn vi kjenner de. Herlig! Ha en fin dag søta!

:hjerte: Det er digg å ha det såpass godt igjen at det er lett å være glad!! 

La plutselig merke til at det var en ticker under navnet ditt som ikke pleier å være der  Siden vi vanker i mange av de samme dagbøkene  

Så jeg må jo bare inn og gratulerere deg  Så gøy.. Har dere prøvd lenge? Jeg skulle gjerne skrytt på meg at jeg gadd å lese meg bakover i dagboka.. Meeeeen  

Hei Kakaoen, og velkommen innom :vinke: Jeg har nok sett deg også rundt forbi ;) Tusen takk for gratulasjoner, det er gaaanske nytt..Synes ukene kan gå litt fort fremover nå, ihvertfall sånn at jeg kommer så langt at det er ok å fortelle det til folk - så kan tida gå normalt igjen :fnise: 

Vi har ikke prøvd lenge, den satt egentlig med en gang :daane:  Men jeg har ønsket dette veldig i over 3 år - og etter alt styret som har vært rundt oss de siste mnd var det fint med noe positivt :sjenert:  Jeg er vel heldig sånn, blir for gravid når vi først går inn for det :hjerte: 

Ticker :hjerte: :rodmer:

:rodmer:    :klem: 

God morgen forresten! Lat fredagsmorgen i Diddlesheimen, jeg _elsker_ frifredagene våre :strix: Liten sov til 8.30, kom inn til oss og bare koste :hjerte: Jeg har startet dagen med en evighetsdusj, skrubbet meg fra topp til tå og tatt på meg pysj *elsk* Liten sitter og fargelegger og nynner, det er så koselig!! Litt senere skal vi bake kakemenn :nigo: og ikveld skal jeg lete frem adventsstjerna, lysestakene og verdens fineste julekrybbe fra loftet :hoppe: Små gleder!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4:45 her i gården. :dry: Det er unormalt, da. Hun sovnet på sofaen klokken 18:30 i går. :fnise: Godt at hun er blitt såpass stor nå at hun aksepterer å se tv nede mens vi ligger oppe og sover.

Synes forøvrig fredagen din høres helt fantastisk ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig veldig fin fredag altså :strix: Liten har vært i superhumør hele dagen, så positiv at innimellom har jeg tenkt at dette ikke er ungen min, at den egentlige ungen min er blitt forbytta :hoho: Men deilig da, merker godt hun er stor jente som hun sier selv!! Vi har bakt kakemenn - som ble veldig gode, men note to self; jeg kan godt kutte ned på sukkeret neste omgang :daane: Det var så kos der vi sto og kjevla sammen, jeg satte på P7 Jul og Liten tralla i vei :hjerte: Snakket om hvor mye hun gleder seg til jul, og hvor heldig hun er som har meg :rodmer: Jeg dævver!!! Snakk om hvem som er heldig...............Etter en stund var hun ferdig med å bake (akkurat idet første brett var utav ovnen ;) )  så hun rigget seg til med Ipad og en skål med ferske kakemenn! Jeg ble stående igjen, tradisjon tro - med resten av deigen og alt rotet..det er vel som det skal være!? Jeg husker mamma også alltid ble stående igjen med mesteparten alene :fnise: 

Etterpå gikk hun ut for å leke litt, mens jeg pløyde gjennom nettbutikker etter julepresangkupp på Black Friday! Fant et par, men flesteparten fant jeg faktisk på kjøpesenteret i ettermiddag..så nå er vi veldig snart i mål med årets julegaver :hakeslepp: Det har _aldri_ skjedd før!!! Bestilte akkurat denne tipi`en til Liten - hadde egentlig tenkt å lage selv, men a) jeg hadde nok aldri fått det til og b) den hadde aldri blitt så fin OM jeg hadde klart å snurpe sammen noe :hoho: Jeg fikk knapt symaskinsertifikatet på skolen liksom :sjenert: 

Jeg har fortsatt igjen den vanskeligste da..mannen ønsker seg ingenting - zip - nada!! Fader altså, også er han ikke akkurat sånn type mann som elsker friluftsliv, jakt og fiske, verktøy osv heller - så de fleste tips jeg har fått til nå på nettet har vært helt uaktuelt :dry: Hva er greia, alle menn er vel ikke sånne supermacho villmarksfyrer?!? Ikke min ihvertfall :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom for å ønske dere en super helg :klemmer:

Tusen takk Aprilis!! En super helg har det blitt, virkelig :hjerte: 

Lat morgen både igår og idag - Liten har virkelig begynt å trø i sine foreldres fotspor når det kommer til trege helgemorgener :hoppe: Hun sover gjerne til 8.30, da kommer hun inn til oss med puta under armen og vil kose! Så ligger vi og slumrer og ser på Ipaden, tett i tett i en time og to før vi står opp :nigo: Deilig!! Jeg har gått lange turer i piskende regn både igår og idag - det er egentlig veldig deilig så lenge jeg har rette klær på meg!! 

Ellers har vi vært ute og tutlet mellom regn- og haglbyger, handlet inn fuglebrett og mat til småfuglene og pyntet til advent..elsker Willow Tree-krybben min, hadde det vært opp til meg hadde den stått fremme hele året :fnise: Men jeg er jo enig med mannen i at da hadde den gjerne ikke vært så spesiell rundt advent og jul lenger..men den settes alltid frem den første adventshelgen - og er det siste jeg rydder vekk av julepynten!! Idag har vi vært på besøk hos et vennepar der vi bakte pepperkaker, skravlet og spiste pizza :) Idet vi kom hjem banket det på døra, og der sto ei lita venninne av Liten - så nå er leken i full gang her!! Jeg tente første lys i adventsstaken istad og sang "Tenn lys" - og jentene satt med store øyne og smilte.."sånn gjør ikke mamma" sa den lille venninna, "hun synger aldri når hun tenner lys..det var veldig fint!!!" :hjerte: Små gleder!! 

Nå skal jeg snart avgårde på trening med ei venninne, det blir første og siste økt denne uka :sjenert: Jeg har vært mer enn litt lat i det siste og må ta meg selv i nakken..mannen pirket borti meg også og sa jeg burde trene - så det er ikke bare jeg som merker godene av at jeg kommer meg avgårde for litt endorfinrush :fnise: Ikke mye endorfinrush idag da, det er MRL/ stretching, men det gjør godt!! 

Jeg nevnte forresten for mannen muligheten med å gå til privat jordmor denne gangen, og det var han positiv til! Fødselen til Liten ble litt vanskelig for meg, så jeg trenger noen gode å snakke med sånn at jeg kan kjenne på mer mestring neste gang..denne gangen skal jeg også skrive brev i forkant!! Privat jordmor er ikke så dyrt, 500 kr for første konsultasjon og så 350 kr pr konsultasjon etterpå..så jeg tenker jeg vil ringe henne imorgen og booke første time om ikke så lenge - føler behov for å sjekke at det er et lite hjerte som banker inni der :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en deilig helg Diddles! Jeg er også glad i å gå tur i regn, så lenge jeg har riktig klær på meg OG jeg kan komme meg inn i koseklær etterpå. Ikke like gøy hvis man for eksempel skal på jobb :fnise: Når det gjelder mann og julegaver er jo det en skikkelig kattepine, selv for meg med en sånn macho villmarksmann (de kjøper seg det bare selv). Hva liker han da? Øl? Filmer? Data? Bøker? 

Høres lurt ut å gjøre det som skal til for å få en bedre opplevelse rundt Liten sin fødsel og nestemann sin fødsel, om det er privat jordmor eller hva det nå er. Uansett lurt å ta tak i på en god måte, sånn at du føler deg ivaretatt og trygg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, deilig helg altså! :hjerte: Sånne helger er fine å putte i lomma til en regnværsdag. :nigo: 

Kos deg på trening. Jeg er i gang med "komme i gang med trening-trening selv. Skal vi prøve på egilspinn på onsdag? :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...