^^Belle^^ Skrevet 20. oktober 2014 #2781 Del Skrevet 20. oktober 2014 Prøv Jillian Michaels sin Banish Fat Boost Metabolism. Den får jeg til å svette som en gris! Ellers veldig enig. Mobbing ved 3 års alder er krisetidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 20. oktober 2014 #2782 Del Skrevet 20. oktober 2014 Ånei, det er marerittet mitt for tiden, at L skal stenges ute eller bli plaget av andre unger. Stakkars søte lille Liten. Så godt for henne at hun har en fin mamma som tar henne på alvor, og så håper jeg barnehagen gjør det samme. Det er ikke greit at det er sånn! Klem til dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter #2783 Del Skrevet 20. oktober 2014 Prøv Jillian Michaels sin Banish Fat Boost Metabolism. Den får jeg til å svette som en gris! Jeg hadde en nedsmelting nå når kjære kom hjem istedet Det hjalp det også, på en måte... Ånei, det er marerittet mitt for tiden, at L skal stenges ute eller bli plaget av andre unger. Stakkars søte lille Liten. Så godt for henne at hun har en fin mamma som tar henne på alvor, og så håper jeg barnehagen gjør det samme. Det er ikke greit at det er sånn! Klem til dere Jeg vet ikke om jeg klarer å levere henne i bhg imorgen Men samtidig - jeg kan jo ikke melde inn sykt barn og utebli fra jobb uten at hun faktisk er syk...og det hjelper vel ingen heller...men åååh, jeg trenger å bare holde rundt henne og beskytte henne! Jeg kjenner jeg blir litt løvemamma og har lyst å klore *snerr* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 21. oktober 2014 #2784 Del Skrevet 21. oktober 2014 Ånei, stakkars Liten! Skjønner godt det tærer på deg at hun har det sånn, jeg syntes det var i tidligste laget å måtte forholde seg til sånne ting! Håper det ordner seg når barnehagen setter litt ordentlig fokus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter #2785 Del Skrevet 21. oktober 2014 Sånn..Liten sover og kjære er på øving - tiden er min og bare min Det har vært en evighetslang dag, det ble ca alldeles ingen søvn på meg inatt Liten våknet idet vi la oss, og etterpå holdt hun det gående med mareritt etter mareritt - og sovna først tungt klokka 5.30 Klokka 6 ringte klokka mi, så det var 30 minutter på øyet før morgenen var et faktum...måtte denne natta bli bedre, for dette her er jeg ikke skapt for *gjesper* Har ikke vært helt "på" på jobb idag, tankene mine har svirret mest rundt dette med bhg og Liten...naturlig nok! Fikk pratet med ped.leder når jeg hentet idag, og fikk vel egentlig inntrykk av at hun syntes jeg/ vi overreagerer litt Hun fortalte at Liten så absolutt har lekekamerater, men at hun har "låst seg" på denne ene jenta, det er henne hun vil være med...(noe som jo er forståelig spør du meg, siden de har hengt sammen siden de begynte!! Vi voksne vil jo også velge våre egne venner...) Iallefall så pratet vi litt rundt det, og det viser seg at bestisen til Liten og denne andre jenta er omtrent naboer og samme årskull, mens Liten er året under..og der kommer konflikten inn, såklart sier de at hun er liten da - hun er jo faktisk yngre! Mens Liten ikke skjønner at de mener hun er yngre, hun har hengt seg opp i at de sier hun er liten - og synes det er vondt Såeh..vi ble enige om at de skal følge litt ekstra med, og gjerne dele disse jentene litt sånn at Liten kan knytte tettere vennskap med de hun er like gammel som! Utfordringen ligger i at Liten er "langt kommet" når det kommer til språk, motorikk og lek, der ligger hun mer på 4 årsstadiet enn 3 årsstadiet..dermed søker hun også de som er større, fordi de er mer på hennes nivå! Tjah..lett skal det ikke være! Men hun har generelt sett virket gladere idag enn på lenge - om det er fordi hun vet at mamma vet, det aner jeg ikke...Men vi har hatt oss flere gode prater idag, om vennskap og hvordan man er mot hverandre - det å si nei til noen som vil leke med en, følelser, det å hilse/ si hei og hade osv..hun er så liten, og samtidig så er hun så stor i hodet sitt - jeg blir så imponert! "Imårå når me komme i barnehagen mamma, då ska eg sei hei tebake når vennene mine seie hei!" Så får vi se da...... Dette her har ikke hatt positiv innvirkning på kroppen min, det er iallefall sikkert!! En kollega kom og skulle snike en klem idag når jeg sto og lagde varm lunsj og bare *horror* over hvor steinharde skuldrene og nakken min er I tillegg blomstrer eksemet jeg har i ansiktet Det som har ligget i dvale over lang tid nå bare *kaboooom* Tørre, kløende, røde flekker i store deler av ansiktet..nais! Jeg skal bare SÅ legge meg i solarium imorgen!! Sjokolademotstanden min er i tillegg lik null, jeg trøstespiser det jeg er god for - og føler meg deretter *tjukkebollefeiten* Gud det skal bli bra for både kropp og sinn med litt trening snart!! Imorgen er det kiro-behandling igjen, og sånn så han tar i så orker jeg vel ikke å gå på spinning imorgen heller...men torsdag - DA skal det skje!! Jeg skal legge meg på gulvet nå og ta noen strekkeøvelser i det minste, så føler jeg meg kanskje litt bedre ..en dusj er heller ikke å forakte etter å ha laget Tikka-torsk til lunsj på jobb idag, så lukter jeg som et helt kryddermarked i India Flaks at jeg skal lage det samme imorgen og så er det rett på behandling etterpå *hyl* Stakkar fyr!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter #2786 Del Skrevet 21. oktober 2014 ...sånn for å gå over til noe helt annet; neste års sommerferie er offisielt i boks Vi skal hit Og sjekk prisen da, det er jo bare en brøkdel av hva vi hadde måttet betale i Italia Marbella here we come Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. oktober 2014 #2787 Del Skrevet 22. oktober 2014 Så bra at Liten har det litt bedre nå, og at du fikk lagt en plan sammen med ped.leder. Det er ikke godt å gå og bekymre seg for sånne ting. OMG, jeg også viiiiil! Jeg og mannen snakket faktisk om sommerferien i går, og hvor vi vil reise. Jeg har jo veldigveldig lyst til å reise til USA, men vi ble enige om å vente ihvertfall ett år til. Da blir det road trip fra NY til Florida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 22. oktober 2014 #2788 Del Skrevet 22. oktober 2014 åhhhhh det så vel ikke lite skjønt ut, det feriestedet! Marbella du Jeg vil ogsåååååå..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter #2789 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Årh, vi har også lyst å dra til USA Eller, jeg og kjære har lyst å dra dit - jentene vil til *hold dere fast* Australia Takk Barnetv Liten er helt opphengt i Australia etter å ha sett et program derfra på Barnetv, titt og ofte pakker hun ryggsekken sin (1 truse og en haug med leker ) og setter seg i gangen for å vente på flyet til Australia Søta! Tror ikke akkurat hun skjønner hva det innebærer å reise til Australia - det er mye reising det!! Det får vente et par år til, jeg reiser ikke verken til USA eller Australia før Liten er 5 år - minst! Marbella blir fint Jeg gleder meg til det Håper dagen i bhg har vært fin for Liten, hun var rimelig sliten og lei idag tidlig - klar for å ha fri! Jeg gikk tidlig fra jobb idag, var hjemme rundt kl 13..tok varebestillingen her hjemme, nå skal jeg skifte klær og fikse meg litt før jeg skal til behandling..plukker med meg Liten på veien, hun skal spise is med mormor på bakeriet mens jeg blir knekt opp Så er det høstfest på skolen til Storesøster fra kl 17-19 før det er kveld..jeg har faktisk lyst å jogge ( SA jeg det? JEG?! ) så det tenker jeg å prøve meg på ikveld hvis kiropraktoren gir klarsignal for det! Stort sett er det dagen etter behandling som er vondest, samme dagen er jeg nesten bra, bare litt gåen liksom.. Sånn, da..vaske føtter, skifte klær, fikse litt på ansiktet - og så er det avgårde! Edit: en kolon for lite..... Endret 22. oktober 2014 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter #2790 Del Skrevet 23. oktober 2014 Jeg som hadde slått meg til ro med at jeg ikke kom til å jogge likevel igår måtte snu på flisa kl 21, da sto plutselig kjære der i treningstøy (!!! omg !!!) og hadde dratt fram en romaskin fra intet Da gidder jo ikke jeg å være lat iallefall, hvis HAN skal trene!! Så, hoppa i treningsklærne jeg også og la på sprang Joggeturen gikk over all forventning Det er tydelig at kroppen har både restituert seg etter forrige kondisjonsøkt og det er mindre låsninger, muskelknuter og anspenthet generelt etter 3 behandlinger Det er første gang jeg har klart å jogge 5 km i strekk, med bare ett lite stopp pga skolisser som gikk opp! Kjente det godt nede i venstre del av bekkenet den siste kilometeren, så da gikk det treigt, men jeg gjennomførte Tøyde og strekte godt ut når jeg kom hjem, tok en varm og god dusj før jeg krøyp inn i pysj og pledd med varm saftsuppe i koppen og serier på tv Hvordan det kjennes ut idag trenger vi ikke å snakke om Idag slapper vi av hjemme..Liten har barnehageplass idag, men jeg spurte henne ikke engang - jeg bare konstaterte at "nå er det fri" Liten våknet tidlig og var blid som en sol!! Etterhvert skyet det kraftig over og en tordenstorm inntok stua vår Ungen er trøtt, så trøtt etter en lang periode med mye mareritt og lite søvn..Så da løftet jeg henne opp og gikk inn på soverommet og la oss begge to - og jammen sov vi i 2,5 timer Jeg sitter her, fortsatt i pysjen og med bustehår - Liten ligeså Ute pøsregner det...men nå skal vi kle oss og gå tur med vovvis, hoppe i sølepytter og få litt frisk luft! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter #2791 Del Skrevet 23. oktober 2014 Yes!! Mamma skal ha Liten imorgen formiddag så jeg kan gå på favorittspinning Mangler bare Belle da Åååå som jeg savner å ha deg med på den timen Det er´kke det samme uten deg!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #2792 Del Skrevet 24. oktober 2014 Yndlingsspin ..og kroppen er PÅ Loving it!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 24. oktober 2014 #2793 Del Skrevet 24. oktober 2014 Yes!! Mamma skal ha Liten imorgen formiddag så jeg kan gå på favorittspinning Mangler bare Belle da Åååå som jeg savner å ha deg med på den timen Det er´kke det samme uten deg!!!! Snufs, jeg vet! Skulle gjerne ha tatt permisjon fra jobben for å trene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 24. oktober 2014 #2794 Del Skrevet 24. oktober 2014 God helg søteste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #2795 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Jeg trenger julekalendertips Til jenter i vidt forskjellig alder!! Jeg vil litt til livs dette med pakker hver dag, for her glemmes det at kalenderen er der for..å telle ned til jul! Jeg vet at det er jeg selv som har innført det, og jeg har sparket meg selv opptil flere ganger i leggen for det - men det hjelper jo ikke...Luftet det litt for Storesøster i istad, om vi kanskje kunne finne et alternativ, fordi det blir så dyrt og så mange gaver...og hun ble litt sånn --> "hva da, skal vi ha sånn sjokoladekalender da? Det gidder jeg ikke!" Jeg blir helt satt ut, jeg har skapt et pakkekalendermonster Hun er 12 år lizzm...hvor lenge har man pakkekalender egentlig? Utifra reaksjonen hennes har jeg mest lyst til å gi henne nettopp en sjokoladekalender - men det er bare meg going childish Tenker litt på å lage en kalender med bilder av familien, at de kan få henge opp et bilde hver dag..og putte inn ting vi skal gjøre sammen innimellom; som å bake eller ha filmkveld og sånn..og kanskje bare 3-4 gaver tilsammen istedet for hver dag? Høres det helt laim ut? Jeg vil ikke at desember skal være en måned med fokus på å FÅ!! Jeg vil ikke ha unger som på julaften er "metta" på det å få gaver.....for det kan så alldeles bli nok! Og for Liten sin del så skjønner jo ikke hun noe av hele greia egentlig, hun har jo bare kalender fordi Storesøster har det........ Tanketroll Hjæælp! Hva gjør dere andre?! Endret 24. oktober 2014 av Diddles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 25. oktober 2014 #2796 Del Skrevet 25. oktober 2014 Her får de hver sin pakke hver dag. Har kjøpt Lego- og Duplosett som jeg deler opp i 24. Jeg synes det er koselig Også synes jeg det skal være lov å glede seg til gavene Men mine er ett og fire. Tolvåringen hadde jeg gjerne hatt en prat med Det er en forskjell på glede og forventning synes jeg. Når det er sagt så fikk jeg pakkekalender av mamma til jeg fikk barn selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter #2797 Del Skrevet 25. oktober 2014 Vi har landet på en mellomting etter mye tankevirksomhet fra min side..vi skal kjøpe 2 mindre juletrær så de får ha hvert sitt på rommet! Hver dag får de en julekule som de kan henge opp på sitt tre..I tillegg skal vi ha en ting vi skal gjøre sammen som familie for å skape en koselig førjulstid, det er ting som allikevel gjøres, men nå skal vi gjøre det sammen alle 4 - altså; her slipper ikke mannen unna Eks. lage til og fra lapper, pakke inn julegaver, bake julekaker, eventyrstund ute i telt/ lavvo, sette opp julekrybbe, støpe lys, låne julebøker på bibliotek, filmkveld osv..det vet jeg at begge jentene kommer til å synes er gøy! Så slipper vi å bruke en masse med penger på 48 små duppedingser som etterpå bare flyter rundtomkring - her har vi nemlig mer enn nok fra før av Og jeg vet at det ikke trenger å være "store" gaver i kalenderen, men det er jammen ikke lett å finne en haug med ting som en 12 åring setter pris på/ trenger til en liten penge Det er begrenset hvor mange lipsyler og hårstrikker hun trenger liksom Jeg tror dette blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 25. oktober 2014 #2798 Del Skrevet 25. oktober 2014 Det hørtes veldig koselig ut! Men hvordan vet du før 1.desember hvilken dag det passer å ha filmkveld, bakedag osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter #2799 Del Skrevet 25. oktober 2014 Jeg har jo mye fri, så legger de mest "tidkrevende" aktivitetene opp mot fridagene..så må jeg bare være flink å forberede litt kvelden før Storesøster er her annenhver uke, så når hun er her må jeg legge opp til de aktivitetene jeg tenker meg er kjekkest for henne å være med på..jeg skal legge ut her når jeg har bestemt meg for hvordan "oppsettet" blir - så får jeg flere par ned øyne på det før vi setter det ut i live Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter #2800 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jeg har byttet fridag denne uka, så vi har fri idag istedet for fredag...Nyter et bittelite idyllisk øyeblikk Liten leker med Barbiedukker og hører på Pulverheksa-lydbok - jeg drikker cappucino og surfer på nettet Hun er blitt så flink å leke for seg selv, det er så koselig å sitte å høre på hvordan hun traller og prater mens hun tutler i vei med sitt! At huset står fullstendig på hodet får så bare være - det er jo ikke rot, men leken hennes Litt senere skal vi en tur innom foreldrene mine, og så skal vi avslutte dagen i svømmehallen Kjære er i Oslo og kommer sikkert seint hjem, det flyet han skal komme hjem med er uten unntak _alltid_ forsinka Når han kommer hjem skal jeg snøre på joggeskoa hvis været tillater det (denne gidder ikke å jogge i regn ass ) hvis det regner stikker jeg på treningssenteret..det er en styrketime jeg ikke har testet ut enda, den virker litt interessant - ellers kan jeg bare ta en økt med frivekter, det er evigheter siden sist Hos kiropraktoren igår fikk jeg for jobben jeg har gjort, yoga flere ganger i uka og strekke/ tøye ut hver kveld har gitt resultater!! Jeg er fortsatt stiv i kroppen, men langt ifra der jeg var..venstre fot er litt svakere enn høyre merker jeg, sliter litt på spinning mot slutten av timen - det er uhorvelig tungt og det murrer hissig baki der, men det går såpass bra at jeg iallefall klarer å gjennomføre med sånn noenlunde stil Jeg må bare skrive ned en liten episode med Liten, sånn at jeg husker den Vi hadde blomkålsuppe til middag tidligere i uka, og steker jeg alltid bacon til Jeg hadde bare en pakke med sånne tynne skiver med bacon, så jeg sa ifra at det blir bare èn skive med bacon i hver skål..Liten spiste opp sitt bacon med en gang og ville ha mer, men da sa jeg at hun måtte spise opp suppa si først..hun tok èn skje og spurte igjen, og jeg gjentok at hun måtte spise opp suppa si! Dette gjentok seg to-tre ganger før hun la fra seg skjeia og sa hun var ferdig..Hun spiser så forsvinnende lite for tida, så når jeg tok meg en halv skål til med suppe til, så delte jeg baconet mitt med en storfornøyd Liten (som med en gang spiste videre!) Da sier Storesøster; "fikk du bacon likevel Liten?" og Liten bare --> "Jepp, eg fekk de fordi eg maste!!" Dere skulle sett det fornøyde lille fjeset!! Tullejente!! *hyyyl* Nå har hun "strikket" - det vil si, hun har tatt garnet mitt og gått rundt i hele huset med det Garn rundt spisebordet, fra stua gjennom gangen og ut på kjøkken og tilbake igjen - flere ganger Der får jeg for at jeg tror hun sitter rolig og leker med Barbie Når det kommer til 3 åringer er stillhet aldri bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå