LilleBallerina Skrevet 9. august 2014 #2681 Skrevet 9. august 2014 En høne mindre klukker i hønsegården Idag var hauken her og hentet seg lunsj Stakkar liten tuppelille....... Å nei... Det er noe dritt! Har de ikke "tak"? Mamma sier han er verst i den type vær vi har hatt i dag. Forresten - godt å se at andre har servert frokost på samme måte Vi har også spist sammen nå i ferien da. Men er redd for å gå tilbake til gammel stil når vi må være i barnehagen før jobb... Jaja! Koselig å samles til middag også?
Diddles Skrevet 10. august 2014 Forfatter #2682 Skrevet 10. august 2014 Jo de har tak over hønsehuset sitt, men så har jeg en liten "innhegning" der de går uten tak..litt sånn "øve seg på å gå fritt" mens vi temmer dem Så, jeg hadde akkurat åpnet døra ut, og gikk inn for å hente meg en kopp kaffe..sånn som jeg pleier! De bruker alltid litt tid på å stå opp og komme ut, så jeg regnet med jeg hadde god tid...plutselig var det et fælande spetakkel der ute, med høner som kaklet og en haug skjærer som kjefta Jeg trodde det var skjærene som terget hønene, så jeg jaget dem bare bort...men så, når jeg kom ut så fant jeg bare 3 høner...og endel fjær på bakken Skjønte jo at det var hauken som hadde vært på ferde! Men det jeg ikke skjønner er at den ikke har varslet selv om at den kom..de andre dagene har jeg hørt det lang vei når han har vært på vei, den skriker jo ganske høyt! Ikke denne gangen....det var en tøff måte å lære på, men nå er det altså slutt på høner i hagen uten tak over! Herr Hauk skal ikke få hente seg mat her flere ganger Vi brukte hele gårsdagen på å ominnrede lekehytta til hønsehus, og er langtfra ferdige - men vi fikk de da innomhus akkurat idet stormen kom for fullt *puh* Så idag skal vi lage luke til de sånn at de kan få gå inn og ut selv, og så er det utegården som skal lages...foreløpig får de klare seg med sånn liten innhegning med tak på, til vi får bygd en større! Det får være bedre enn å bli spist Åh, godt vi er flere i samme båt..ifht frokost mener jeg Jeg har plaget meg selv litt med den der, at jeg ikke har fått i henne mat uten at hun ser på tv...vil jo ikke ha det sånn!! Men, som du sier; det er kos å samles til middag også ...og vi andre har jo spist frokost ved tv`en sammen med henne, så strengt tatt har vi jo spist sammen Ååååårrrrrrhh, Liten ville se bilder fra hun var inni magen min og fremover.....og nå er jeg babysjuk igjen Tror jeg må inn og lese litt hos Mazzi og bli kurert igjen Dette her styres helt klart kun fysisk, for jeg vet jo at det slett ikke bare er kos med baby ...og ihvertfall ikke med en 3 åring i hus i tillegg Nei, må prøve å styre tankene over på andre ting!!! Her skal vi nemlig ikke ha flere
LilleBallerina Skrevet 10. august 2014 #2683 Skrevet 10. august 2014 Skjærene varsler om det kommer hauk og prøver å jage den bort. Hauken er som oftest lydløs... Noe dritt det der når de blir tatt. Får si som guttungen sa når en forsvant "momo hadde fem høner, nå e det bare fia igjen" Og vi slapp Den Store Praten om Døden Nyt livet med bare et barn, dere Jeg er overlykkelig over at vi er over babyperioden. Joda, hun blir fremdeles ammet i søvn og sånn, men hun går selv, er ikke så grinete og de har mye glede av hverandre. Gi beskjed om du trenger flere grunner for å ikke få flere. Her er det stopp
Diddles Skrevet 10. august 2014 Forfatter #2684 Skrevet 10. august 2014 Ja mammaen din sa at skjæra varsler hauk..så da vet jeg det til en annen gang Kjip måte å lære det på..men, that`s life! Liten tar det hele veldig fint, Døden har vi pratet mye om fra før, så det tok hun på strak arm *puh* "Hauken va sulten, å spiste hønå våras!! Stakkar tuppa!! Men han trenge mat hauken og...." Mammaen i huset tok det verre, jeg sto ved hekken og tørket mine arme tårer over den lille tuppa som måtte bøte med livet fordi jeg ikke passet på... Vi har bare 3 høner igjen vi nå da, men har planer om å prøve å ruge frem en kylling når de begynner å legge egg...får kjøpe et befrukta egg og se om noen av de er villige til å ruge Mannen er ute og lager dør ut til hønene, jeg får ut og bidra litt
lille_frosk Skrevet 10. august 2014 #2685 Skrevet 10. august 2014 Hei Diddles! Jeg driver og snoker litt i dagboken din innimellom, men har ikke lagt igjen noe spor. Du skriver så herlig at jeg blir skikkelig babysyk Tenkte bare å tipse om en liten ting (hvis det er lov første gang man skriver i en dagbok ). Jeg har også alltid vært veldig svak i grepet på trening - helt til jeg begynte med kettlebells. Det er helt suverent for å få sterkere grep! Så å legge inn noen øvelser med kettlebells (eller kanskje gå på noen timer hvis de har det på treningssenteret ditt) er veldig lurt hvis man vil øke styrken i grepet raskt! Ha en fin dag!
Diddles Skrevet 10. august 2014 Forfatter #2686 Skrevet 10. august 2014 Hei lille Frosk og skal du være!! Tusen takk for tips om styrking av grep, men jeg tør ikke trene kettlebells pga en kronisk senebetennelse..den ligger liksom der og lurer hele tida, og de to gangene jeg var på kettlebells fikk det til å slå ut i full blomst ...dessuten er jeg livredd for å få en sånn kettlebell i hodet eller - nesten enda verre; være grunnen til at noen andre får en i hodet De driver jo og "slenger" disse kulene opp og rundt, potensielt livsfarlig Eller, er det ikke noe å bekymre seg for?! Skikkelig stolt av mannen min - som ingen hadde trodd at var såpass HandyManny som han er ( dere som kjenner ham vet hvorfor akkurat dette er morsomt ) Nå har han laget dør inn til hønene, og er igang med å innrede inne Dette blir bra!!
lille_frosk Skrevet 11. august 2014 #2687 Skrevet 11. august 2014 Aah, med lurkende senebetennelse er det ikke noe greit å trene kettlebells nei! Det tar ganske mye på håndledd og underarmer. Akkurat det der med å miste kulen - vel - det har skjedd Cluet er vel å være ganske streng ift. hvor tunge kuler man velger på visse øvelser, men jeg må innrømme at jeg har dunket den i meg selv endel ganger! Risikosport det der!
Diddles Skrevet 14. august 2014 Forfatter #2688 Skrevet 14. august 2014 (endret) Pms suger Jeg vingler som besatt mellom og - liker ikke meg selv disse dagene!!! Jeg vet hva som hjelper, men har ikke lyst til noen av delene Godt det snart er over, for jeg er helt uutholdelig Ikveld skal jeg tvinge meg selv til både å og - så blir alt så mye bedre - for både meg og mannen Kvelden igår gikk med til gjesping, surmuling, å spise mørk sjokolade og sparke meg selv i leggen fordi jeg ikke kom meg avgårde på yndlingsspin.......jeg får lære noe av det da! Til nå idag har vi vært særdeles effektive, jeg og Liten Jeg har skiftet på sengene, byttet alle håndklær, vasket 3 maskiner med klær, støvsugd og ryddet kjøkken - Liten har lekt...effektiv leking _over.hele.huset_ Duplo i stua, dukker på badet, klosser i gangen, bøker over hele rommet....noen trenger ikke flere leker _noensinne_ !!! Vi har, deilig nok, ingen planer whatsoever idag - bortsett fra det som helt tydelig er et must; husarbeid...også har kjære sagt at jeg kan få gå på yndlingsbutikken og kjøpe meg klær med hans kort Jeg tror han har baktanker med det, men so be it - jeg digger baktankene hans Det har regnet trollkjerringer og kattunger de siste dagene, men idag skimtes sola Hønene har stukket nebbet utforbi etter 3 dager inne og ligger i sola og klukker Joda, idyllen er på vei tilbake! Endret 14. august 2014 av Diddles
lille_frosk Skrevet 15. august 2014 #2689 Skrevet 15. august 2014 Åh, jeg kjenner meg igjen. Det er ikke så ofte jeg har PMS - men når jeg først blir "angrepet" er det med full styrke altså! Da har jeg ingen kontroll! Jeg blir som regel ikke spesielt sint, men utrooolig lei meg for den minste ting! En gang begynte jeg å grine på fest (før jeg hadde begynt å drikke) fordi en venninne spurte om jeg hadde det greit "Jaaa Neeei Jeg veeet ikke!" Håper det er en stund til neste gang! Digg med shoppingrunde da, hva ble utfallet? Og hva er mannens baktanker?
Diddles Skrevet 18. august 2014 Forfatter #2690 Skrevet 18. august 2014 Den helt vanlige, ordinære A4 kid`en min gir meg forklaringen på hvorfor hun er redd for mørket: "Eg e redde for at de ska komma ein diplodocus inn på romme mitt om nattå" Hvor tar hun det fra????? På spørsmål fra meg om hva det er for noe svarer hun: "en sånn dinosaur me låååånge hals å tjokke kropp!" Hun er t.r.e år liksom, jeg vet nå såvidt hva en diplodocus er Jeg gir meg ende over!
lille_frosk Skrevet 18. august 2014 #2692 Skrevet 18. august 2014 Haha, så søt :D Lillebroren min var et dinosaurgeni på samme alder. Veldig fascinerende disse dinosaurene tydeligvis!
Diddles Skrevet 24. august 2014 Forfatter #2694 Skrevet 24. august 2014 Åh, jeg kjenner meg igjen. Det er ikke så ofte jeg har PMS - men når jeg først blir "angrepet" er det med full styrke altså! Da har jeg ingen kontroll! Jeg blir som regel ikke spesielt sint, men utrooolig lei meg for den minste ting! En gang begynte jeg å grine på fest (før jeg hadde begynt å drikke) fordi en venninne spurte om jeg hadde det greit "Jaaa Neeei Jeg veeet ikke!" Håper det er en stund til neste gang! Digg med shoppingrunde da, hva ble utfallet? Og hva er mannens baktanker? PMS er noe dritt - rett og slett! Jeg har det sånn av og på, noen ganger merker jeg lite til det men blir da slått i bakken av menssmerter..andre ganger blir jeg slått i bakken av PMS - er et skikkelig troll og griner for den minste ting - men og merker lite og ingenting ellers...Merkelige greier!! Det har blitt mer ustabilt etter jeg gikk gravid, så her i gården stemmer det ihvertfall ikke at alt det roer seg etter en graviditet og fødsel... Jeg gikk "litt" amok og handlet for et par tusen Men til mitt forsvar fikk jeg alt på 50 %, så jeg "sparte" på en måte 2000 kr.... Mannens baktanker ja *kremt* Han er fin sånn, han betaler det jeg handler mot at jeg viser ham outfit`ene mine - og at han får kle av meg til slutt Det endte i en skikkelig omgang i høyet for å si det sånn *elsk* Hehe, ser dere Dinosaurtoget? Nja, mer "Dinosaurene kommer" og "Andy`s ville dinoeventyr"..Så infoen kommer jo fra en plass, bare ikke fra mammaen (som antagelig sitter og surfer på nett mens kid`en ser på tv) *sparkeribakken* Haha, så søt :D Lillebroren min var et dinosaurgeni på samme alder. Veldig fascinerende disse dinosaurene tydeligvis! Hun er helt hekta på dinosaurer, det er ganske kult hvor mye hun kan!! Helt vanlig, ordinær A4 kid du liksom! *** *** *** Etter 14 dager med helvetesnetter, grytidlige morgener (nå vil jeg si kl 5 er mer natt enn morgen..) og ikke en eneste legging uten "detrekkerutnegleneminehylskrikogvræl" var det så utrolig deilig å kunne vekke Liten og mannen kl. *trommevirvel* 11.15 og spør om vi ikke skulle stå opp Ikke vet jeg hva som har gått av Liten disse ukene, men hun har vært helt off i forhold til søvn! Mulig det har vært spenning rundt dette med nye grupper i bhg (hun er redd de store guttene sier hun, og nå skulle de jo begynne på gruppa hennes!) og godt mulig hun gjør et sprang i utvikling! Så en herlig saus har det nok blitt oppi hodet hennes, som har resultert i I.need.no.sleep..hun tenker så innmari mye!! Men nå aner jeg lys i tunellen, hele helga har hun vært en liten pudding som har bedt om å få legge seg fra tidlig på ettermiddagen Fredag skulle vi i bursdagsselskap kl 17.30 - da måtte jeg bare gå alene, for hun var i pysjen kl 17 og sov kl 17.30 For første gang på to uker føler jeg at jeg har lyst til og overskudd til å bevege på kroppen! Det kunne jo ikke ha passet bedre at treningsbuddyen min er komt hjem fra ferie?!? Progresjonen min styrkemessig har nok stagnert noe disse to ukene, men det kommer heldigvis fort tilbake!! Hauken har vært på ferde i hønsegården igjen, så jeg satt der med den stusseligste flokken ever; bare to små chicks Men jeg var og hentet 3 nye på fredag, så nå har jeg 5 søte små som tripper rundt De tripper rundt _inne i huset sitt_ vel og merke - for de vil ikke ut uten at jeg kaster dem ut og stenger døra Tullehøner!! Sosiale små vesen er de da til tross, som gjerne flakser opp og setter seg på skuldrene eller oppå hodet mitt når jeg kommer inn til de Klukker og piper og pirker borti meg med nebbet sitt, en av de nye kurret meg i øret her igår og jeg ble helt forelska Ikke rart venninnene mine erter meg for den nye hobbyen, who would have thought......hva blir det neste? spurte bestis her på fredag, nå har du unger, hund, kjøkkenhage, frukttrær, bærbusker og høner - en ku i hagen kanskje? Så du får fersk melk hver dag?! Svigerhelvete kommer til middag om - omg - 1 time! Her kan jeg ikke sitte!!!
^^Belle^^ Skrevet 24. august 2014 #2695 Skrevet 24. august 2014 Åh, nå fikk jeg dårlig samvittighet. Vet ikke om svigerhelvete har gjort sånn at du ikke har lest mld dine? Men...quickspinn og funksjonell styrke i morgen?
Diddles Skrevet 28. august 2014 Forfatter #2696 Skrevet 28. august 2014 ...tenke seg til... Liten vil ikke være hjemme med mamma lenger "eg vil i barnehagen mamma å leka me vennene mine" "Jamen, du kan jo leka me meg?" prøver jeg meg litt stotrende og får kontant; "nei mamma, eg vil leka me VENNENE mine!!" Se der ja, der fikk jeg den...Såeh...hun har herved 80 % plass, og jeg har plutselig en dag helt for meg selv Imorgen f.eks skal jeg trene formiddagsspin igjen - og akkurat det gjør meg ingenting!!! Men etterpå....usj, jeg vil at hun skal ha lyst å være hjemme med meg Jeg er så e.g.o.i.s.t.i.s.k Men altså, det skal forsøkes å nytes - og plutselig en dag vil hun atter heller være hjemme med mamma enn å gå i bhg *trøstersegselv* Eldstemann har siste kveld i heimen før avreise til München og 4. året på ingeniørstudiet Han er tøff altså, som reiser til Tyskland uten å kjenne noen, uten å kunne språket - for å ta 4. året i et så krevende studie!! Jeg legger meg pannekakeflat av beundring Gutten sin med ambisjoner
Mazilla Skrevet 28. august 2014 #2697 Skrevet 28. august 2014 Flere som vet hva de vil i den familien din tydeligvis! Her har vi litt motsatt problem for tida... "Jeg vil ikke leke med vennene mine, for jeg savner dem ikke. Jeg vil være hjemme med deg mamma"... Eller aller helst begynne på skolen.. Og så får jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke vil ha henne hjemme, selv om jeg innerst inne vet at hun kommer til å kjede seg halvt i hjel... Ikke lett å være mamma, bekymringer og dårlig samvittighet for et eller annet med ungene er vel hverdagskost de neste øhh... femti årene Kos deg på spinning!
Diddles Skrevet 29. august 2014 Forfatter #2698 Skrevet 29. august 2014 Ingen i denne familien som er i tvil om hva de vil - men ganske ofte vil vi ikke det samme Aggabagga - hva er den greia med skolen? Liten er akkurat lik, hun hyler og skriker for hun vil begynne på skolen De vet helt tydelig ikke hva skolen er Føler liksom det blir feil å sette seg ned og bare --> "hør nå her, de e tje akkurat såååå gøy å gå på skolen asså" *himlemeaugene* Nyt barnehagen så lenge du kan, du komme te å lengta tebake!! Liten er herved levert i barnehagen på en fredag () og jeg føler meg helt Rare rare mammafølelser!! Når hun er med meg type 24-7 er alt jeg ønsker meg litt tid for meg selv, og når jeg da får tid for meg selv? Da vil jeg ha henne med meg Nå sitter jeg og plager meg selv med tanken på alt det koselige vi kunne ha gjort idag Godt jeg skal på spinning og tømme hodet for tanker
^^Belle^^ Skrevet 29. august 2014 #2699 Skrevet 29. august 2014 Jeg sier det bare: du er ikke vant til det enda! Misforstå meg rett, jeg elsker å tilbringe tid med ungene, men vet du...jeg elsker å tilbringe tid med meg selv også! Det er noen timer én gang i uken, nyt det! Og kos deg en hel haug på spinning. Er så misunnelig her jeg sitter på kontorstolen og omtrent kjenner at rumpa blir større. Neida. Bare litt.
Gjest Neferet Skrevet 29. august 2014 #2700 Skrevet 29. august 2014 Det er vel ganske vanlig at vi mennesker skal ønske oss det motsatte av det vi har... Skjønner det er uvant og litt sårt at hun heller vil leke med de andre, men jeg tror også du lærer å nyte alenetiden etterhvert sånn som Belle sier Håper spinningen var akkurat det du trengte!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå