Diddles Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #2301 Del Skrevet 19. januar 2014 Æsj, hun hoster, hoster og hoster Jeg er så i tvil om hva jeg skal gjøre imorgen, barnehage eller ei Hun er subfebril, altså har høyere kroppstemperatur enn normalt, hoster og er ikke på topp sånn generelt..samtidig har hun blitt bedre, mtp at hun ikke har temp over 38 lenger..Hva hadde dere gjort? Mammahjertet vs arbeidsmoralen kjemper en hard kamp her Jeg har for mye samvittighet begge steder til at dette er en enkel avgjørelse å ta....hadde hun bare hatt feber hadde jeg jo ikke nølt med hva jeg skulle gjøre, men nå er hun liksom i grenseland Helga har stort sett gått opp i å gjøre ingenting Jeg har i ren desperasjon over å ikke ha vært ute i frisk luft (også kalt liten storm) gått flere turer til dagen med hundene Jeg frykter det samme skjer idag..det nytter jo ikke å ta Liten med ut, hun blåser ca bort og hoster seg i hjel etterpå Såeh...what`s to talk about lizzm? Ingenting Tusler meg ut igjen jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 19. januar 2014 #2302 Del Skrevet 19. januar 2014 Dersom hun er i god form hadde jeg sendt henne i bhg uten dårlig samvittighet. Er hun pjusk så hadde jeg vært hjemme. NÅ er jeg klar for trening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 20. januar 2014 #2303 Del Skrevet 20. januar 2014 Hvordan går det med dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. januar 2014 Forfatter #2304 Del Skrevet 20. januar 2014 Nei...si det - vi er hjemme Jeg var innstilt på jobb idag, sto opp 5:45, dusja og gjorde meg klar..klokka 6:30 våkna Liten og..ja..Fortsatt subfebril, hoster som en helt og er utav lag...hylgriner for helt rare ting, ofte sånn helt utav det blå Jeg tror hun kjenner på ett eller annet, så jeg valgte å holde henne hjemme idag og har legetime hos fastlegen (endelig!! De siste gangene har det vært vikarer..) klokka 10.40! I mellomtida er det kos i armkroken, med dyne på oss begge to og Lille Gruffalo på Appletv Jeg har fyrt i ovnen og tent lys, og fortrenger den lille stemmen i hodet som hvisker noe om jobb Idag er jobben min å være hjemme med sykt barn!! Så krysser jeg fingre og tær for imorgen Uansett blir det jobb på meg, for imorgen er det kjære sin tur å ta ut sykt barn hvis hun må være hjemme Senere blir det storhandel, mat vel og merke Lønningsdag er fast handledag, da kjøper vi inn det vi trenger av matvarer for to uker fremover, i tillegg til tørrvarer, såper og annnet som har ubegrenset holdbarhet for 1 mnd frem i tid! Dette matbudsjettgreiene er ikke lett å få ned i 1000 kr uka når vi er 4 stk og jeg har tanker om at mest mulig skal være ferskt, lages fra bunn av og i tillegg ikke ta for lang tid Vi er jo en melkedrikkende familie, bare melk alene stjeler en stor sum Menmen, det går nå greit om vi overskrider med noen kroner også, vi klarer oss Tro om jeg kommer meg på trening idag eller imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprilis Skrevet 20. januar 2014 #2305 Del Skrevet 20. januar 2014 Uffa meg. Ikke noe særlig når Liten ikke blir noe bedre. Bra dere skal til legen i dag. 1000kr i uka på fire personer var ikke rare greiene Vi er tre personer og har et budsjett på 5500kr i måneden. Håper Liten blir bedre utover dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. januar 2014 #2306 Del Skrevet 20. januar 2014 God bedring til Liten! Det er godt å holde seg hjemme når man er pjusk! Gi en lyd om du skal på trening. Jeg vil, men tror jeg trenger å bli dratt opp fra sofaen altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. januar 2014 Forfatter #2307 Del Skrevet 20. januar 2014 Tilbake fra legen med diagnosen "sørpe forkjøla" Jadda...han er festlig altså Men lunger og crp var helt fine begge deler, heldigvis Kansje det blir bhg på snuppa imorgen da?! Vi hadde en så fin samtale her istad når vi (les; jeg) spiste lunsj: Liten: "mamma, kor e vennene mine?" Jeg: "De er i barnehagen de idag!" Liten: Eg tor de e best eg går i banehagen i mårå mamma..di elste meg vennene mine sjønne du!" Jeg: "åh så heldig du er Liten som har så gode venner som elsker deg!! Har du lyst å gå i bhg imorgen altså? Er du frisk nok til det da tror du?" Liten: "Eg tenke di e lei seg når eg barre e hima!! Eg bise opp maten min mamma, å sove heile natten - DÅ blir eg fiske te imårå!! Eg ringa di å sei eg komme snart!" ..så spiser hun full fart opp skiva si, klatrer ned fra stolen sin, henter telefonen og "ringer" til vennene sine Jeg hører inne fra rommet hennes; "Hei de e Liten, eg komme snart altså - DE BLIR TEKT!!!" Skjønneste lille skravlebøtta mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. januar 2014 #2308 Del Skrevet 20. januar 2014 Åh, hallo i luken så skjønt! Jeg sier det ofte altså, men jeg ELSKER denne alderen her. Det kommer så mange fine gullkorn i løpet av en dag at jeg bare smelter helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 20. januar 2014 #2309 Del Skrevet 20. januar 2014 Åherregud, for en deilig unge!! Sier som Belle; elsker denne alderen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 20. januar 2014 Forfatter #2310 Del Skrevet 20. januar 2014 Ja hun er helt vidunderlig skjønn! Og det språket hennes Hun har et helt sykt ordforråd, det er så vanvittig kult å snakke med henne J.e.g. h.a.r. v.æ.r.t. p.å. t.r.e.n.i.n.g. Og for en trening Jeg trodde jeg visste hva jeg gikk til når jeg valgte ut quickspin/ funksjonell styrke; en myk start etter 6 uker treningsfri lizzm Så feil kan man ta! Belle sa før quickspin-timen startet at egentlig likte hun ikke så godt quickspin, fordi timen var slutt akkurat idet hun var kommet skikkelig igang..jeg nikker og er enig, helt til instruktøren fra helvete sier; "og dere, denne timen har ingen pauser - her er det fullt kjør i 35 minutter! Det er ikke lov å drive å skru det lettere for å ta en liten "pust i bakken" mellom sangene!!" Og hun mente det Jeg forbrant like mye kalorier og var minst like - om ikke mer - sliten etter denne halve timen som etter en 45 minutters spin intervall!! ...og så kom vi inn i styrkesalen, og jeg tenkte; styrketrening med egen kroppsvekt, hvor tungt kan det være da? Tøffa meg litt i mitt eget hode, skal si jeg klaska fort i bakken når hun drog frem den ene øvelsen verre enn den andre........Hello!!!!!!!! Jeg veier så alldeles nok (og vel så det) til at jeg kommer til å bli råsterk av å gå på den timen der fremover Utålmodig som jeg er vil jeg jo helst se resultater etter èn time () men face it, denne kroppen her, som har gjort intet annet enn å forfalle i hele desember og halve januar trenger mengder med variert trening for å i det hele tatt kunne tenke på å ha lyst til å ikle seg en f.eks bikini Godt det er lenge til mai!!!!! Hyl og stønn, det blir blod, svette og tårer.....jeg må klare å overvinne godtesuget mitt, kjedespisinga og latskapen som har forplanta seg dypt dypt inn i margen min......sukk!! Jeg er altså en av de som ikke kan tillate seg å ta treningsfri Men nå, nå er det natt...etter trening og handlerunde nå ikveld er jeg helt gåen Ny dag og nye muligheter imorgen, tro om jeg klarer å løfte armene over hodet imorgen tidlig Jeg kjenner jeg kommer til å være s-t-ø-l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. januar 2014 #2311 Del Skrevet 21. januar 2014 Herregud, skikkelig tøff i trynet i forkant der. Nei, som jeg sa etter treningen: dette må bli en fast time altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 21. januar 2014 #2312 Del Skrevet 21. januar 2014 Så flink du har vært! Det er alltid like overraskende hvor tungt det er å trene med egen kroppsvekt synes jeg... Men så er det jo veldig effektivt også! :jepp. Jeg heier på deg og bikinikroppen! Og så må jeg jo bare litt av Liten som sier så mye fint...! Kan tenke meg det er utrolig stas! Ha en fin dag! Og et lite tips: ta på noe som kan kneppes, ikke noe som må dras over hodet. Det er i ettermiddag/kveld at den verste stølheten kommer til å sette inn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 21. januar 2014 Forfatter #2313 Del Skrevet 21. januar 2014 På en skala fra 1 - 10 i stølhet er jeg vel omtrent på 25 Så det var treningen sin det!! Nå hadde jeg vel vært støl sånn anyways siden det er så lenge siden sist, men dette tar kaka - det ligner den stølheten jeg hadde i tiden med PT (med markløft, rygghev og knebøy med 60 kg på skuldrene...ah, det var tider!) Det ble joggis og fleecejakke på jobb idag, jeg som har et hat-forhold til joggebukser generelt fikk mange rare blikk idag De fleste trodde jeg var syk Nå kan buksevalget vel også forklares med at jeg ikke hadde annet å velge i, for vaskemaskinen har bestemt seg for å reise hjem til Jesus - og det har pigadøtte meg kaffemaskinen gjort samtidig Det er fint det...i januar Kaffemaskinen koster forhåpentligvis ikke skjorta å fikse, men vaskemaskinen må vi kjøpe ny ...og det fort, vi kommer oss snart ikke inn på badet pga berget av skittentøy som har overtatt rommet Ikveld må jeg vaske ullklær for hånd..heldigvis så jeg slipper å gå på leit etter en bekk å vaske det i Jeg skjønner ikke hvordan folk klarte seg uten vaskemaskin?? Det sier sitt om hvor handicappa jeg føler meg uten disse elskede maskinene mine!! Her sitter jeg og drikker pulverkaffelatte og synes synd på meg selv Uff så fælt jeg har det ...alle de svære problemene Liten sover søtt, totalt utslitt etter første dag tilbake i bhg Det var visst gøy, hun strålte som en sol når jeg henta henne, og ordene stokka seg fullstendig der hun skulle fortelle om lek i snøen, rundstykker til lunsj og alle vennene hennes For en fantastisk liten skapning kroppen min har produsert frem *stolt* Jeg skal brette klær ikveld og det er det eneste fornuftige jeg skal gjøre...sier jeg nå, til jeg blir rastløs og begynner å vaske en eller annen plass Jeg lider litt av det samme som deg Nef, ute av stand til å slappe av!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 22. januar 2014 #2314 Del Skrevet 22. januar 2014 Nå kan buksevalget vel også forklares med at jeg ikke hadde annet å velge i, for vaskemaskinen har bestemt seg for å reise hjem til Jesus - og det har pigadøtte meg kaffemaskinen gjort samtidig Det er fint det...i januar Kaffemaskinen koster forhåpentligvis ikke skjorta å fikse, men vaskemaskinen må vi kjøpe ny ...og det fort, vi kommer oss snart ikke inn på badet pga berget av skittentøy som har overtatt rommet Ikveld må jeg vaske ullklær for hånd..heldigvis så jeg slipper å gå på leit etter en bekk å vaske det i Jeg skjønner ikke hvordan folk klarte seg uten vaskemaskin?? Det sier sitt om hvor handicappa jeg føler meg uten disse elskede maskinene mine!! Her sitter jeg og drikker pulverkaffelatte og synes synd på meg selv Uff så fælt jeg har det ...alle de svære problemene Jeg skal brette klær ikveld og det er det eneste fornuftige jeg skal gjøre...sier jeg nå, til jeg blir rastløs og begynner å vaske en eller annen plass Jeg lider litt av det samme som deg Nef, ute av stand til å slappe av!! reise hjem til Jesus???? Det er ikke meningen å le av at vaskemaskina di er ødelagt altså, for jeg skjønner at det er krise... Men ordvalget var nå likevel rasende festlig! Og jeg er egentlig ikke ute av stand til å slappe av, vanligvis er jeg veldig flink til akkurat det. Jeg får det bare sånn når jeg prøver å ignorere hjernen min... Håper du fikk slappet av litt, at stølheten er på vikende front (selv om det strengt tatt er verste dagen i dag) og at du får en strålende dag! Snart er det vel helg for deg igjen.... *mumlemumle* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 23. januar 2014 Forfatter #2315 Del Skrevet 23. januar 2014 reise hjem til Jesus???? Det er ikke meningen å le av at vaskemaskina di er ødelagt altså, for jeg skjønner at det er krise... Men ordvalget var nå likevel rasende festlig! Og jeg er egentlig ikke ute av stand til å slappe av, vanligvis er jeg veldig flink til akkurat det. Jeg får det bare sånn når jeg prøver å ignorere hjernen min... Håper du fikk slappet av litt, at stølheten er på vikende front (selv om det strengt tatt er verste dagen i dag) og at du får en strålende dag! Snart er det vel helg for deg igjen.... *mumlemumle* Jo, men det er jo det den har gjort..eller nesten ihvertfall! Idag har jeg - i nødens stund - vasket to maskiner med klær for å forhindre at vi drukna i skittentøy...det er visst lageret (??) som har røket, men maskinen kan - visstnok - trygt brukes når vi er hjemme...mhm, det høres kjempetrygt ut Det føltes heller ikke videre trygt mens maskinen durte og gikk, hver gang sentrifugeringen satte igang hørtes det ut som 3 helikopter landa på badet Jeg tenkte flere ganger, nå eksploderer den...nå....NÅ!! Men det gikk fint, så imorgen kan jeg ta på meg rene sokker atter en gang Jeij for små gleder i livet Hurra for übersosiale dager som idag, men nå er jeg sliten Jeg har til nå idag ikke hatt ett øyeblikk for meg selv - utenom de gangene jeg har vært på do etter Liten var i seng! Dagen starta med små varme hender i ansiktet, et kyss på kinnet og "ikke sova mær nå mamma......" Så har det gått slag i slag med bestis-og-twinsa-besøk, de går jo som kjent aldri hjem, så de kasta jeg på dør 30 minutter før jeg skulle på trening Så var det bare å hoppe i treningstøyet og innstille seg på intervallspin..det gikk sånn noenlunde! Timen kan diskuteres, mangt kan sies - men bra musikk var det IKKE Når jeg da fortsatt er støl etter mandag og er trøtt som ei reke fordi jeg har tatt allergitabletter så hjelper det ikke at musikken er ...jeg fikk ikke pulsen med meg uansett hvor hardt jeg jobba!! 82 % av makspuls føltes som 92 %, melkesyra pumpa og svetten hagla, det var ulidelig tungt!! (Ikke hjalp det at Belle hadde en sånn Supermus-dag på spinningsykkelen vedsiden av meg heller, hun satt og såg ut som hun var på søndagstur og var oppe i 90 % av maks liksom What are you made of woman?? Plutselig hadde jeg full forståelse om kjæres uttalelser de gangene han var med meg på spinnig; "du sykler jo bare fra meg!!" *knegg*) Før den siste sangen uttalte instruktøren at det kom en disco-disco-låt og da bare datt det ut av meg; "endelig!!!!" Så dermed skjønte vel alle at jeg ikke digga musikken for å si det sånn Den siste sangen var kroppen endelig og omsider med meg, så jeg fikk en topp der alt føltes...topp Alt i alt kom jeg ikke helt gæli utav det sånn kalori og gjennomsnittspulsmessig! Etter endt time var det bare å frese hjem, ta en kjapp dusj, dempe rødfargen med litt foundation, hive på meg reine (-isj) klær og spurte avgårde for å treffe bestis 2 på MM Nå har jeg skravla til skravla tok meg og spist altfor mye - men åh så godt det var å se henne igjen Go`ingen min! Imorgen er det fredag - og alle 3 har fri Fine familiedagen vår!! Jeg vurderer faktisk å gå på intervallspin igjen imorgen formiddag () bare for å se om det er bedre imorgen Ellers skal vi bare kose oss!! Glede!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 24. januar 2014 #2316 Del Skrevet 24. januar 2014 Åh, musikken har så mye å si!! Det er ikke lett å motivere seg når halvparten av energien går til å irritere seg over dårlig musikk... Håper dere får en knallfin familiedag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 24. januar 2014 #2317 Del Skrevet 24. januar 2014 Supermus. Jeg hadde virkelig dagen i går altså. Tror det må ha noe med at jeg endelig sover igjen. Men bæsj, for en musikk! Jeg hadde mine bange anelser da jeg hørte Michael Jackson som oppvarmingsmusikk. Altså, det er ikke feil å like MJ (selv om jeg ikke gjør det selv), men MJ og techno-treningsmusikk hører man sjelden sammen. Tror ikke vi skal på den timen flere ganger...jeg likte ikke helt hun instruktøren heller. Men kanskje det bare var fordi hele stemningen pga. den dårlige musikken var så blæ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #2318 Del Skrevet 24. januar 2014 Du imponerte fletta av meg ihvertfall!! Flinke Belle Nei jeg skal være ærlig å si at hun er ikke yndlingsinstruktøren min, men så er jeg ganske kresen på det området Torsdagsspin utgår uansett siden jeg skal gå på intervall på fredags formiddag..jeg er ikke der enda at jeg orker to intervallspin`s på rad *uteavform.no* Jeg ser for meg at treningsuka mi ser noe sånn ut, med 3-4 treninger i uka i tillegg til å gå eller sykle tur på kveldstid: Mandag kl 18.30: quickspin - funksjonell styrke Annenhver tirsdag kl 18.30: Yoga 45 min (kjære øver de tirsdagene Storesøster ikke er her) Annenhver onsdag kl. 17.30: Spin 1 (de ukene jeg ikke får gått på yoga tirsdagen) Torsdag kl. 18.30: Yoga 55 min (med Margrethe, hun som har funksjonell styrke ) Fredag kl. 10.00: Intervallspin Lørdag og søndag: treningsfri Det må jo være greit variert? Jeg kan ikke bare gå på spinning selv om det er favoritten Kom meg ikke på trening idag, jeg er så sliten!! Best å ikke gå for hardt ut tenker jeg, da faller jeg bare av lasset før jeg får det inn i rutinene igjen...så da blir det ingen trening idag og imorgen, men kanskje på søndag?? Da er det intervallspin kl 18.30 Vi får se!! Idag er det sol ute, men bitende kaldt Det ligger rundt 0 grader, men det er iiiskald vind i tillegg, så det føles ut som mangfoldige minusgrader!!! Jeg har lyst å prøve å sykle med Liten i sykkelvogna som har stått og vansmekta i skuret i et år og vel så det nå Men jeg fryser vel til is før jeg har fått satt meg oppå Kanskje jeg skal drøye det sånn anyways, jeg får melkesyre i lårene mine av å gå ut på kjøkken liksom Men ut å leke bittelitt det MÅ vi, ellers blir vi sprø hele gjengen Liten er såpass plaget av astmaen nå at så mye kan vi ikke være ute pga den kalde vinden...men bittelitt - det trenger vi! Så får vi heller gi ekstra medisiner.......Også må vi avgårde på en liten shoppingrunde, bl.a må vi finne gave til Belle`s skjønne lille M som vi skal i 1 årsdag til imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #2319 Del Skrevet 25. januar 2014 Jeg har tatt bøkene til Liten oppi fine trekasser istedet for å la de ligge nedi skuffene i stua (der det har ligget bøker siden hun var bitteliten...) idag kom hun bort til meg og var helt oppgitt "Mamma, du må ikke TA bøkene mine å flytta di!! Di skal ligga OPPI HER" hvorpå hun sprang skytteltrafikk mellom rommet og stua med bøkene sine, og la de på plass igjen Forandringer er noe dritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 26. januar 2014 Forfatter #2320 Del Skrevet 26. januar 2014 Er det bare jeg som holder på å bli gal når disse 2 1/2- åringene tyter og prater i ett?? Hun gjør meg fullstendig sprø Hun har noe å si _hele_ tida, enten er det noe hun vil ha eller så lurer hun på noe - og når hun har ytret meningen sin så skal det komme en tilbakemelding helst under to nanosekund etterpå..og da alltid i form av et "ja" ellers blir det rabalder Himmel!! Nå "beordret" jeg henne inn på rommet for å leke litt - alene..jeg trenger å puste Jeg hørte henne si til pappaen sin på kjøkken "eg må leka romme mitt pappa, du værme meg? Mamma blir dalen" Mulig jeg må revurdere uttrykkene jeg bruker Jeg skal nyte stillheten og brette klær..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå