Ego Skrevet 24. juni 2011 #21 Skrevet 24. juni 2011 Hvorfor føler kvinner at straff er et gode? Hvorfor ikke heller unngå situasjoner som kan føre til voldtekt i stedet for å bare ønske strengere straffer? Kvinner må i sannhet være ekle det er den eneste åpenbare forklaring på denne forakten kvinner har mot menn. Man vil aldri helt være sikret mot voldtekt - uansett hvilke forholdsregler man tar. En person som begår lovbrudd må heller risikere en skikkelig straff. Dette har ingenting med mannsforakt å gjøre. 1
Gjest Anuket Skrevet 24. juni 2011 #22 Skrevet 24. juni 2011 Hvor streng straff vil dere ha før dere føler dere tilfredse og får det godt inne i dere? I hvertfall ikke 1 år, hvor fyren er ute etter maks 90 dager i fengsel, og du risikerer å treffe på han smilende i butikken som om ingen verdens ting har skjedd. Voldtekt er en grov forbrytelse, så ja jo grovere overfallet er, jo strengere straff. Jo mer du bryter ned et menneske jo mer skal du bli straffet. Det er et overgrep. Samme for falske anklager for voldtekt. Du ødlegger et liv, du ødlegger et individs rykte og livssituasjon. Så jo lenger den falske anklagen går, jo strengere straff. 2
Tropic Skrevet 24. juni 2011 #23 Skrevet 24. juni 2011 For en latterlig ting å si. Ja, denne kvinnen bør ABSOLUTT bli straffet for å ha løyet om dette, hardt også. Men man skal IKKE gi lavere straff for voldtekt fordi NOEN lyver. Det er utrolig synd at noen lyver, dette ødelegger for de som faktisk blir voldtatt og opplever å ikke bli tatt seriøs av politiet, utrolig synd. Ja, til HØYERE straff av voldtekter! ps. Håper 17 åringen blir straffet for å ha løyet og falsk anmeldelse!
waco Skrevet 24. juni 2011 #24 Skrevet 24. juni 2011 Dere føler jo at straff er et veldig godt virkemiddel for å oppdra mennesker.
Gjest Fable Skrevet 24. juni 2011 #25 Skrevet 24. juni 2011 Dere føler jo at straff er et veldig godt virkemiddel for å oppdra mennesker. Så traff for mord, tortur og kidnapping burde vi droppe også da? For slikt burde jo ikke skje i utgangspunktet.
waco Skrevet 24. juni 2011 #26 Skrevet 24. juni 2011 Nei jeg spurte om hvilken straff dere vil ha før dere blir fornøyde? Kanskje pinebenken er en passende straff? Hva er hensikten med denne straffen, - er det for at dere skal føle dere tryggere? Så om vi hadde hatt steining og piskeslag som straff for voldtekt, - hadde dere jenter følt dere så mye tryggere i hverdagen da?
Gjest Fable Skrevet 24. juni 2011 #27 Skrevet 24. juni 2011 Nei jeg spurte om hvilken straff dere vil ha før dere blir fornøyde? Kanskje pinebenken er en passende straff? Hva er hensikten med denne straffen, - er det for at dere skal føle dere tryggere? Så om vi hadde hatt steining og piskeslag som straff for voldtekt, - hadde dere jenter følt dere så mye tryggere i hverdagen da? Ville du følt deg like trygg om mord ikke ga noe straff? 4
Gjest BettyBoop28 Skrevet 24. juni 2011 #28 Skrevet 24. juni 2011 I dag kommer det fram at nok en voldtektsanklage var falsk. http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1652508.ece Dette problemet er så alvorlig at noe må gjøres. Etter min mening er det for lett å ødelegge menns liv. Tror dere denne jenta får noen som helst straff?, hun er sikkert veldig oppmerksomhetssyk, kanskje lett på tråden i tillegg. Vi kan ikke lenger bare tro på de som sier at de har blitt voldtatt. Om det ikke eksisterer beviser som forteller oss at det er uner enhver tvil at voldtekt fant sted, at det var tvang og at jenta ikke på noen som helst måte inviterte til det, ja, da må vi la den mistenkte gå. I dagens samfunn er det altfor lett å ødelegge menns liv. Mens kvinnene som gjør dette som regel ikke får noen straff, selv når det blir oppdaget. Hvorfor skal man la falske anklager ødelegge for de som faktisk HAR blitt voldtatt?
Gjest BettyBoop28 Skrevet 24. juni 2011 #29 Skrevet 24. juni 2011 Det er ikke praktisk mulig. Når kvinner lyver så mye, kan vi ikke straffe mennene så hardt. Disse kvinnene er direkte ansvarlig for at syke voldtektsmenn, og uskyldige menn settes i fengsel. Når kvinner lyver? Prøver du å si at samtlige kvinner lyver? Generalisering er skummelt.
waco Skrevet 24. juni 2011 #30 Skrevet 24. juni 2011 Så straff for mord forhindrer mord ifølge din tankegang? Det er altså ikke andre årsaker til mord, det er bare straffen som er avgjørende for hvor mange mord vi har i året, - har jeg rett, - er det sånn dere tenker?
Gjest BettyBoop28 Skrevet 24. juni 2011 #31 Skrevet 24. juni 2011 Så straff for mord forhindrer mord ifølge din tankegang? Det er altså ikke andre årsaker til mord, det er bare straffen som er avgjørende for hvor mange mord vi har i året, - har jeg rett, - er det sånn dere tenker? Nei man tenker at de som har gjort en handling holdes vekke fra samfunnet slik at man ikke trenger å være redde for at de går løse og kan ta flere ofre. 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #32 Skrevet 24. juni 2011 Hvor streng straff vil dere ha før dere føler dere tilfredse og får det godt inne i dere? Stakkars uintelligente fjols. Høyere straffer har en preventiv effekt. Poenget er ikke nødvendigvis å straffe strengest mulig, men heller å unngå flest mulig voldtekter. Dersom straffen for å begå voldtekt var på 10 år tror jeg flere menn ville ha tenkt seg om både fem og tjue ganger før de eventuelt ødela livet til en kvinne. 5
Gjest BettyBoop28 Skrevet 24. juni 2011 #33 Skrevet 24. juni 2011 Nei...men de som lyver om at de har blitt voldtatt burde straffes hardere. Det er såpass grovt at det skulle vært nulltoleranse for det. Ødelegge livene til menn som ikke har gjort en dritt... Den er jeg enig i
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #34 Skrevet 24. juni 2011 Nei jeg spurte om hvilken straff dere vil ha før dere blir fornøyde? Kanskje pinebenken er en passende straff? Hva er hensikten med denne straffen, - er det for at dere skal føle dere tryggere? Så om vi hadde hatt steining og piskeslag som straff for voldtekt, - hadde dere jenter følt dere så mye tryggere i hverdagen da? Her er et godt eksempel på at menn er mindre reflekterte enn kvinner. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #35 Skrevet 24. juni 2011 Det er vel ingen tvil om at straff og bøter reduserer forbrytelser.. Du trenger ikke å være rakettforsker for å forstå det. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 24. juni 2011 #36 Skrevet 24. juni 2011 For noe pølsevev! Den/de eneste som har skyld i at faktiske voldtektsmenn går fri, er politiet og rettsvesenet, som i såfall har gjort en alt for dårlig jobb med å sette fast taperen! Hvis politi og rettsvesen blir påvirket av at noen ytterst få kvinner, av alle de kvinner som anmelder voldtekt, kommer med falske anklager, og dermed lar være å dømme korrekt i de saker hvor det faktisk har forekommet voldtekter, så er det ikke kvinnene som har løyet som har ansvaret! Ansvaret ligger alltid hos politi og rettsvesen, som skal ha forstand nok til å vurdere hver sak individuelt. Lar man seg åvirke av det lille mindretallet som anmelder falskt, handler det nok helst om at man på forhånd har fordommer mot kvinner som drikker seg fulle, går lettkledd, er med fremmede menn hjem osv. Dessuten er det bare tull at så mange menn blir falskt anklaget og bura inne for voldtekt. Brennpunkt på tv fikk jo klart fram at voldtektsanklager blir ignorert. Mistenkte blir ikke avhørt en gang, de bare henlegger saker. 1
Gjest Fable Skrevet 24. juni 2011 #37 Skrevet 24. juni 2011 Så straff for mord forhindrer mord ifølge din tankegang? Det er altså ikke andre årsaker til mord, det er bare straffen som er avgjørende for hvor mange mord vi har i året, - har jeg rett, - er det sånn dere tenker? Nei, jeg sier ikke at straff for mord hindrer mord. Men du syns altså at det er helt ok at om noen dreper en venn/familie som står deg nær, bare får gå fri uten at det er noe konsekvens for at han drepte de? Ok, da vet vi det. 2
loffen Skrevet 24. juni 2011 #38 Skrevet 24. juni 2011 Dette må helt klart være dagens mest idiotiske tråd. 3
Neala Skrevet 24. juni 2011 #39 Skrevet 24. juni 2011 Er du seriøs? Jeg synes straffen for voldtekt allerede er for lav, som mange andre straffer i Norge. Men jeg er enig i at jenter som lyver om voldtekt bør få en smekk - det er ikke noe å spøke med. 2
Mann 42 Skrevet 25. juni 2011 #40 Skrevet 25. juni 2011 Så straff for mord forhindrer mord ifølge din tankegang? Det er altså ikke andre årsaker til mord, det er bare straffen som er avgjørende for hvor mange mord vi har i året, - har jeg rett, - er det sånn dere tenker? Det at man mener at straff og straffenivå har en innvirkning på forekomsten av kriminelle handlinger, er ikke nødvendigvis det samme som at det ikke er andre årsaker som spiller inn, eller at straffen er HELT bestemmende for om forbrytelser skjer. Der sier seg vel nesten selv. De fleste mennesker begår ikke kriminelle handlinger fordi de er opplært til å mene og føle at det er galt. Andre mangler slike etiske sperrer, og det er for dem at man behøver avskrekkende midler. Som straff. Hvis de ikke føler at forbrytelse er galt, eller dersom de ikke har en oppfatning om at forbrytelser er galt, så kan man stagge iallfall noen av dem ved å lære dem at forbrytelser er risikable. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå