AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #1 Skrevet 24. juni 2011 (endret) I dag kommer det fram at nok en voldtektsanklage var falsk. http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1652508.ece Dette problemet er så alvorlig at noe må gjøres. Etter min mening er det for lett å ødelegge menns liv. Tror dere denne jenta får noen som helst straff? Vi kan ikke lenger bare tro på de som sier at de har blitt voldtatt. Om det ikke eksisterer beviser som forteller oss at det er uner enhver tvil at voldtekt fant sted, at det var tvang og at jenta ikke på noen som helst måte inviterte til det, ja, da må vi la den mistenkte gå. I dagens samfunn er det altfor lett å ødelegge menns liv. Mens kvinnene som gjør dette som regel ikke får noen straff, selv når det blir oppdaget. Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Phaedra,mod Endret 24. juni 2011 av Phaedra 3
defaitist Skrevet 24. juni 2011 #2 Skrevet 24. juni 2011 Vi trenger ikke lavere straff til voldtektsforbrytere, men høyere (livstid hadde passet, eller da, bli kvitt disse voldtektsmennene, evt damene, på en måte). Men jeg er enig i at kvinner som har meldt falsk alarm også bør straffes. 14
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #4 Skrevet 24. juni 2011 Vi trenger ikke lavere straff til voldtektsforbrytere, men høyere (livstid hadde passet, eller da, bli kvitt disse voldtektsmennene, evt damene, på en måte). Men jeg er enig i at kvinner som har meldt falsk alarm også bør straffes. Det er ikke praktisk mulig. Når kvinner lyver så mye, kan vi ikke straffe mennene så hardt. Disse kvinnene er direkte ansvarlig for at syke voldtektsmenn, og uskyldige menn settes i fengsel.
Chiyo Skrevet 24. juni 2011 #5 Skrevet 24. juni 2011 Hva med de som faktisk blir voldtatt da? Skal den jævelen som forgrep seg på de få mildere straff mener du? Hvordan kom du på denne idiotiske ideen. De fleste kvinner lyver ikke om å bli voldtatt. Mange får livene sine ødelagt på grunn av det. Det er en veldig traumatisk opplevelse, og de som voldtar bør straffes hardt. 21
odah Skrevet 24. juni 2011 #6 Skrevet 24. juni 2011 Er du helt skada eller? Tenk på jentene som faktisk blir voldtatt da. 9
Gjest Fable Skrevet 24. juni 2011 #7 Skrevet 24. juni 2011 Nei...men de som lyver om at de har blitt voldtatt burde straffes hardere. Det er såpass grovt at det skulle vært nulltoleranse for det. Ødelegge livene til menn som ikke har gjort en dritt... 9
Gjest Anuket Skrevet 24. juni 2011 #8 Skrevet 24. juni 2011 (endret) I dag kommer det fram at nok en voldtektsanklage var falsk. http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1652508.ece Dette problemet er så alvorlig at noe må gjøres. Etter min mening er det for lett å ødelegge menns liv. Tror dere denne jenta får noen som helst straff? Vi kan ikke lenger bare tro på de som sier at de har blitt voldtatt. Om det ikke eksisterer beviser som forteller oss at det er uner enhver tvil at voldtekt fant sted, at det var tvang og at jenta ikke på noen som helst måte inviterte til det, ja, da må vi la den mistenkte gå. I dagens samfunn er det altfor lett å ødelegge menns liv. Mens kvinnene som gjør dette som regel ikke får noen straff, selv når det blir oppdaget. Nei, det vi trenger er strengere straffer for begge. Strengere straffer for å komme med en falsk anklage om voldtek, og strengere straffer for å begå og gjennomføre en voldtekt. Endret 24. juni 2011 av Phaedra 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #9 Skrevet 24. juni 2011 Problemet er at i alt dette mylderet av anklager så blir det helt umulig å skille sannheten fra løgnene. Derfor kan vi sjeldent være sikker på om en voldtektsanklage virkelig er reell.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #10 Skrevet 24. juni 2011 Glimrende løsning på problemet. Det skjer også justismord hvor folk blir satt inn på livstid for mord de ikke har begått. Løsningen på det er vel å senke straffen for drap? 7
Gjest odisi73 Skrevet 24. juni 2011 #11 Skrevet 24. juni 2011 Det er ikke praktisk mulig. Når kvinner lyver så mye, kan vi ikke straffe mennene så hardt. Disse kvinnene er direkte ansvarlig for at syke voldtektsmenn, og uskyldige menn settes i fengsel. Er du helt sinnsyk du,tenk på alle de som faktisk voldtar. Syns du virkelig kvinner er skyld i menns syke handlinger når de voldtar,for de de ikke kan kontrollere seg selv. Get serious
defaitist Skrevet 24. juni 2011 #12 Skrevet 24. juni 2011 Glimrende løsning på problemet. Det skjer også justismord hvor folk blir satt inn på livstid for mord de ikke har begått. Løsningen på det er vel å senke straffen for drap? Det blir feil uansett hvordan man tenker på det. Det er ikke en god løsning, fordi mennesker som har begått mord bør ha en svært høy straff. Det vil alltid være urettferdighet i dette samfunnet som vi ikke får gjort noe med.
sunflower87 Skrevet 24. juni 2011 #13 Skrevet 24. juni 2011 Jeg må ærlig innrømme at jeg ser ikke helt logikken bak dette utspillet. Så fordi noen jenter kommer med falske anklager om voldtekt så bør faktiske voldtekter få lavere straff? Det henger jo ikke på greip! Nei, da vil jeg heller gå for en straff som svir for falske anklager (og da snakker jeg ikke om at den anklagede går fri pga bevisets stilling), samtidig som det absolutt bør være høyere straff for voldtekt framfor lavere. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #14 Skrevet 24. juni 2011 Er du helt sinnsyk du,tenk på alle de som faktisk voldtar. Syns du virkelig kvinner er skyld i menns syke handlinger når de voldtar,for de de ikke kan kontrollere seg selv. Get serious Hei, du kaller meg sinnsyk, jeg kaller deg lite intelligent. Jeg sa IKKE at de var skyld i voldtekt. Jeg skal forklare hva jeg mente. Når kvinner velger å avgi falsk forklaring, så vil dette påvirke alle. Disse kvinnene er skyld i at de virkelige voldtektsmennene mange ganger går fri. En kvinne som blir voldtatt har ingen skyld, men kvinnene som avgir falske forklaringer, påvirker også kvinner som faktisk blir voldtatt. 1
Gjest Consensio Skrevet 24. juni 2011 #15 Skrevet 24. juni 2011 Ikke lavere straff for voldtekt, men kanskje høyere straff for de som lyver om det? Mange jenter som får et klapp over hånda og ferdig med den saken når realiteten er at de kunne ødelagt en annen persons liv med sine løgner. 2
Ego Skrevet 24. juni 2011 #16 Skrevet 24. juni 2011 Det er generelt latterlig lave straffer for forbrytelser her i landet. Enig med dem som sier straffen for voldtekt burde økes kraftig - og straffen for å beviselig ha kommet med falsk anklagelse burde være like streng som en voldtektsstraff. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #17 Skrevet 24. juni 2011 Hei, du kaller meg sinnsyk, jeg kaller deg lite intelligent. Jeg sa IKKE at de var skyld i voldtekt. Jeg skal forklare hva jeg mente. Når kvinner velger å avgi falsk forklaring, så vil dette påvirke alle. Disse kvinnene er skyld i at de virkelige voldtektsmennene mange ganger går fri. En kvinne som blir voldtatt har ingen skyld, men kvinnene som avgir falske forklaringer, påvirker også kvinner som faktisk blir voldtatt. For noe pølsevev! Den/de eneste som har skyld i at faktiske voldtektsmenn går fri, er politiet og rettsvesenet, som i såfall har gjort en alt for dårlig jobb med å sette fast taperen! Hvis politi og rettsvesen blir påvirket av at noen ytterst få kvinner, av alle de kvinner som anmelder voldtekt, kommer med falske anklager, og dermed lar være å dømme korrekt i de saker hvor det faktisk har forekommet voldtekter, så er det ikke kvinnene som har løyet som har ansvaret! Ansvaret ligger alltid hos politi og rettsvesen, som skal ha forstand nok til å vurdere hver sak individuelt. Lar man seg åvirke av det lille mindretallet som anmelder falskt, handler det nok helst om at man på forhånd har fordommer mot kvinner som drikker seg fulle, går lettkledd, er med fremmede menn hjem osv. 2
waco Skrevet 24. juni 2011 #18 Skrevet 24. juni 2011 Jeg har alltid vært litt forundret over kvinnens gåtefulle tankevirksomhet. Hva tjener dere egentlig på å straffe menn men strengere straffer? Hvor streng straff vil dere ha? -isolasjon? -varetekt? -piskeslag? -elektrisk støt? Er kvinners hat så loddet dypt at det eneste hun finner formålstjenelig er å straffe så brutalt og slemt hun bare kan? Har ikke kvinner andre løsninger? Hva med handlinger kvinner gjør, - som for eksempel utroskap, - burde slike handlinger straffes hardt? hvorfor, eventuelt hvorfor ikke? Hva slags samfunn ønsker vi oss? Den milde forståelsfulle samfunnet hvor alle er enhver avhengig av sin neste, - eller et samfunn hvor vi setter flest mulig folk i fengsel og har lengst mulige straffer? Jeg begynner å forstå hvorfor det ikke er hensiktmessig og la kvinners følelsliv regulere straff. Hvorfor føler kvinner at straff er et gode? Hvorfor ikke heller unngå situasjoner som kan føre til voldtekt i stedet for å bare ønske strengere straffer? Kvinner må i sannhet være ekle det er den eneste åpenbare forklaring på denne forakten kvinner har mot menn.
Gjest Anuket Skrevet 24. juni 2011 #19 Skrevet 24. juni 2011 Jeg har alltid vært litt forundret over kvinnens gåtefulle tankevirksomhet. Hva tjener dere egentlig på å straffe menn men strengere straffer? Hvor streng straff vil dere ha? -isolasjon? -varetekt? -piskeslag? -elektrisk støt? Er kvinners hat så loddet dypt at det eneste hun finner formålstjenelig er å straffe så brutalt og slemt hun bare kan? Har ikke kvinner andre løsninger? Hva med handlinger kvinner gjør, - som for eksempel utroskap, - burde slike handlinger straffes hardt? hvorfor, eventuelt hvorfor ikke? Hva slags samfunn ønsker vi oss? Den milde forståelsfulle samfunnet hvor alle er enhver avhengig av sin neste, - eller et samfunn hvor vi setter flest mulig folk i fengsel og har lengst mulige straffer? Jeg begynner å forstå hvorfor det ikke er hensiktmessig og la kvinners følelsliv regulere straff. Hvorfor føler kvinner at straff er et gode? Hvorfor ikke heller unngå situasjoner som kan føre til voldtekt i stedet for å bare ønske strengere straffer? Kvinner må i sannhet være ekle det er den eneste åpenbare forklaring på denne forakten kvinner har mot menn. Jeg tror faktisk du ville ha trivds veldig godt i et muslimsk land eller i middelalderen. Måten du argumenterer på og formulerer deg på, er bare utrolig dømmende. Du er virkelig ikke åpen for å debatt - its your way or the highway. Det er i hvertfall det inntrykket jeg får. Og tro det eller ei, kvinner er oppegående mennesker, akkurat som menn. Og akkurat som menn så finnes det unntak 6
waco Skrevet 24. juni 2011 #20 Skrevet 24. juni 2011 Hvor streng straff vil dere ha før dere føler dere tilfredse og får det godt inne i dere?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå