Gå til innhold

Butterflies and hurricanes

Auri

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

og har planer om å fikse skikkelig date-stemning. Sånn at han får pittelitt dårlig samvittighet for å ha valgt jobb-greiene, men mest for min egen del

Haha, denne logikken er jeg veldig fan av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble en riktig så trivelig helg. Lørdag formiddag ble tilbragt på kaffebaren sammen med Tatovøren, så når Star var ferdig på jobb dro vi alle til nabobyen for å treffe Dragen, og så for å finne Nótt, Mannen og Vesla, som stoppet innom på vei hjemover fra helgeturen deres. Det var koselig å se dem igjen, selv om Vesla var litt skeptisk; litt for lenge siden hun hadde sett meg.

Star dro hjemover for å jobbe på Puben, og jeg, Dragen og Tatovøren satt hele kvelden og nerdet med fantasy-brettspill og Scrabble.

I går var jeg i ganske dårlig form, migrene och slikt, så det ble sofa og final fantasy-dag. Vi har endelig fått surret oss til å laste ned Game of Thrones, så da så vi første episode mens vi koste i sofaen.

I dag skal jeg møte Punksnuppa og Chelsea, vi skal ut og ta bilder. Og så må jeg pakke og gjøre klart til jeg skal på sykehuset i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du om GoT? ^^,

.. Hvem er Chelsea?

Vi må finne en gang i løpet av uka som vi kan teste lys-skills i forhold til lørdag =D

Når var du ferdig på jobb på lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chelsea er hun med sort chelsea-hårsveis som bor sammen med punkeren og er sånn 28ish? Vi skulle egentlig ut å ta bilder i dag. Men innen Punkeren møtte meg på kaffebaren hadde det begynt å striregne, så det blei ikke noe. Bummer. Satt på kaffebaren og skravla med en jevnt rotere gjeng folk istedet hele dagen.

Game of Thrones virker dritfett, gleder meg til å se resten.

Jeg er ferdig på jobb klokka to på lørdag. Onsdag jobber jeg kveldsvakt, torsdag formiddag (men får besøk av SPCA-folka klokka seks), fredag kveld men skal møte Punkeren på dagen og prøve igjen med bilder da. Så, eh, litt vanskelig, med mindre du kan før fire på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da veit jeg godt hvem det er! Hadde ikke noe kallenavn der, nei.

Hun er vel bare.. 27?

Anygays, kafekos høres kos ut!

Jeg begynner på jobb 3 på onsdag!

Problem: Vi er på Smieøya klokka to på lørdag, vielsen var ferdig halv ett..

Problem 2: Hvis det regner er det uoffisiell skatekonkurranse der inne. Men ifølge en fyr på jobb er det bare å bestikke kidsa med snop og en hundring, så stikker de en halvtime-tre kvarter. Så må innom tidligere på dagen og fikse det :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, i går var virkelig ikke noe gøy. Jeg har jo denne psoriasisen på føttene som er et helvete og som ikke blir bedre. Så jeg har da fått henvisning til Rikshospitalet for røgntenstrålebehandling. Dvs. at jeg satt meg på tog/buss i tre timer, trikk tjue minutter, kvarters gåtid, for å bruke hele... TI MINUTTER på denne behandlingen. Så nytt kvarters gåtid, tjue minutters trikk, og tre timer tog hjem igjen. Herlig. Dette skal jeg gjøre hver tirsdag de neste fire ukene.

Fikk møtt Danarki til en kjapp kaffe før sykehuset da, og Nótt og Vesla etterpå. Det var veldig koselig.

Men fy søren jeg var skutt når jeg kom hjem altså. Har fortsatt vondt i hele kroppen. Gleder meg ikke veldig til jobb i dag, selv om det bare er kveldsvakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :c

Jeg synes oppriktig synd på deg :klemmer:

Du, hva skal vi gjøre med lørdagen?

Og hvis du vil stikke innom og lære deg reflektor (som er dritlett) så er jeg hjemme idag frem til halv tre, ca :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av et opplegg! Er det ikke mulighet for å få det et annet sted? Jeg vet om to psoriasis-steder som gir behandling bare her i kommunen, men det er kanskje en helt spesiell type stråling? Håper virkelig du får dekket reisekostnadene i det minste.

Men, hvis du først er i Oslo er det kanskje mulighet for å treffes da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får reisekostnadene dekket, heldigvis. Men jeg får det jo ikke igjen før etterpå. Så det er ganske mye penger ut av egen lomme nå... 600 kr tur/retur hver gang. Det er nok bare Rikshospitalet som har den typen, det er ikke vanlig lysbehandling nemlig (det har de hos hudlegen min), men en type røgtnenstråler.

Absolutt muligheter til å treffes, men det blir ikke så lenge, jeg merka på tirsdag at det ble en for lang dag; da var jeg i Oslo halv ett og tok kvart på seks-toget hjem. Det ble for lenge, jeg var helt ødelagt når jeg kom hjem.

---

I dag hadde vi besøk av fosterhjemsansvarlig og adopsjonsansvarlig i SPCA Telemark. Så nå skal vi bli fosterhjem for puser som er på leting etter nytt hjem etterhvert :strix: gleder meg veldig til det altså! Utrolig fint å kunne gjøre noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi besøk av fosterhjemsansvarlig og adopsjonsansvarlig i SPCA Telemark. Så nå skal vi bli fosterhjem for puser som er på leting etter nytt hjem etterhvert :strix: gleder meg veldig til det altså! Utrolig fint å kunne gjøre noe sånt.

En utrolig fin ting å gjøre! Vi har pratet mange ganger om å bli fosterhjem for hunder, men vi har bare ikke overskuddet for tiden, og da føles det feil. Men en gang i fremtiden håper vi på å kunne kutte ned litt på jobb, og da skal vi helt klart ha hund igjen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, jeg er sliten. Jobbehelg. Var på kafé med Dragen og de to venninnene hennes en tur lørdag kveld. I går gjorde vi iiiiiiingenting. Lagde eplekake, da. Det var godt :happy:

Sånn i andre nyheter har jeg fått mensen, kom i går, så da kan jeg slutte å angste for at jeg er gravid. Enorm lettelse.

Egentlig skulle jeg hatt siste timen med psykologen min i dag. Men siden sjefen min er et surrehue og har glemt at jeg ikke kunne jobbe etter to i dag, har hun satt meg opp på kveldsvakt likevel, og det fant jeg ut i går. Faen altså. Jeg har vært så forberedt på så lenge at i dag var dagen jeg kunne erklære meg offisielt frisk; ferdig med DPS. Også har jeg gledet meg vilt til å se ansiktet hennes nå hun får avskjedsgaven hennes. Jeg har forstørret opp et av fotografiene mine på lerret i 40x60 :nigo: Jeg tror hun kommer til å like det. Det er uten tvil bildet mitt som jeg er aller mest stolt av.

I kveld er det jobb, igjen, og jeg gruer meg fordi jeg greide å drite meg skikkelig ut på lørdag :sukk: Glemte å ringe budet og si ifra at det var en levering som skulle ut. Så sjefa er litt sur på meg nå, med god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld er det jobb, igjen, og jeg gruer meg fordi jeg greide å drite meg skikkelig ut på lørdag :sukk: Glemte å ringe budet og si ifra at det var en levering som skulle ut. Så sjefa er litt sur på meg nå, med god grunn.

Uff, det er så kjipt når man gjør sånne "nybegynnerfeil"!

Her om dagen greide jeg å printe ut 100 kopier av feil brosjyre, så jeg måtte kassere 100 knalldyre ark.

Og i dag greide jeg pokker meg å gjøre akkurat det samme igjen. FLAUT JA!! :sjenert:

Synes det er litt rart at sjefen din er litt sur på deg, alle kan gjøre feil og i hvert fall når man er ny i jobben (hvis det er blomsterjobben du snakker om?) og ikke er fortrolig med alle rutinene enda! Det er menneskelig å feile, og vi er jo som kjent bare mennesker. Selv om jeg skulle ønske jeg var en robot.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var ikke en ålreit dag på jobb. Jeg fikk beskjed når jeg kom at jeg ikke får lov til å sitte bak kassa og lese. Det hadde visst kommet klager... Så når det ikke er kunder i butikken (dvs, 90% av tida), så må jeg finne på jobb. Dvs. tørke støv, vaske hyller, vaske bord, vaske potter, sope gulv, vaske gulv... Jeg er virkelig ikke ansatt som vaskehjelp! Jeg var så irritert og frustert og sliten at jeg tilbragte store deler av kvelden med å grine på bakrommet. Akkurat i dag er jeg drittlei. Jeg digger å ekspedere kunder, men det er dessverre en veldig, veldig liten del av jobben min. Nå veit jeg ikke helt hva jeg skal gjøre egentlig. Jeg får ikke noe særlig med ros, jeg lærer veldig lite, jeg får generelt veldig lite igjen for den jobben jeg gjør. Det er store brudd på arbeidsmiljøloven (ingen pauser whatsoever, er jo aleine hele dagen, kan ikke gå og ta en pause da liksom). Jeg føler meg ikke veldig verdsatt. På lørdag skal jeg jobbe 9 timer aleine, og jeg gruer meg som bare pokker.

Og jeg har IKKE lyst til å til Oslo i morra, for å si det mildt. Vil helst bare være hjemme og sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kevlarsjäl

Å, det var skikkelig dritt å høre :/ Dårlig at du ikke får lese, dårlige arbeidsvilkår, og kjipt at du ikke får pauser. Håper du finner en løsning på det :)

PS, står det i arbeidskontrakten din at du skal gjøre ryddearbeid, eller hva det heter på finsspråk, når det er lite å gjøre? For hvis det ikke er spesifisert kan du komme ganske langt med å si ifra om at du ikke gjør noe som ikke står i kontrakten uten lønnsforhøyelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww, poor thing!

Jeg er veldig lei meg for at jeg var opptatt igår, men huseieren kom seriøst fem minutter etter at du spurte og var her en halvtime.

Gikk bra det da, væffal.

Enig med Kevlar her, det er noe med hva det står i kontrakten hva du skal gjøre.

Og seriøst, det er vel grenser til hvor mange ganger man kan vaske en blomsterbutikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg til å på jobb i morra :sukk: Skikkelig kald, tung klump i magen når jeg tenker på det. Men hva skal jeg gjøre da? Kan ikke bare si opp og forsvinne heller akkurat. Timelistene er satt opp for begge butikkene og det finnes ikke slingringsmonn.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er bitt av blomsterbasillen, ingen tvil om det. Jeg går med seriøse tanker om å bytte ut utdanningsplaner; gå blomsterdekoratør istedet. Men jeg vet ikke om butikken jeg er i nå er det rette stedet. Det kommer til å ta ganske mye nå for at jeg skal føle meg vel der igjen. Jeg vurderer faktisk å sende en mail til NAV-kontakten min, forklare situasjonen, og høre hva han tenker om at jeg går tilbake på 100% AAP, og finner meg en praksisplass i en annen butikk. For jeg føler ganske sterkt at dette er det jeg vil drive med, men kanskje ikke der jeg er.

Oslo-turen i dag var lang, kjedelig og totalt begivenhetsløs. Valgte med vilje å ikke sette opp noen sosiale avtaler i dag. Var såpass sliten at jeg ville bare ha det fortest mulig unnagjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...