Gå til innhold

Min hverdag. ♥


Azalea

Anbefalte innlegg

Huff, 7 kortisonsprøyter er heftige saker! Får håpe det blir bedre nå da, så du slipper betennelse.

Når det kommer til hobby, så skulle jeg gjerne hatt noen tips selv, så jeg har ikke så mye å komme med der :gjeiper:

Ønsker deg en god helg her i regnfylte Trøndelag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, 7 kortisonsprøyter er heftige saker! Får håpe det blir bedre nå da, så du slipper betennelse.

Når det kommer til hobby, så skulle jeg gjerne hatt noen tips selv, så jeg har ikke så mye å komme med der :gjeiper:

Ønsker deg en god helg her i regnfylte Trøndelag :)

Det går greit nå, heldigvis, men kjenner at jeg har mer vondt i musklene nå enn før sprøytene. I morgen får jeg lov til å begynne å strekke på musklene, så får vi se om det hjelper litt. :)

Du får si fra om du plutselig snubler over noen morsomme hobbyer! :jepp:

Takk for det, Mala. God helg til deg og. :)

-----------

Da jeg kom oppover til Trondheim denne gangen var det sol og det var nærmere 30grader, tok 1 døgn så var det hele over igjen. Argh! Nå er det nærmere 10(?) og regner masse. Skikkelig høstfølelse..

Jeg vil ha sommer og sol.. :tristbla:

Sist helg fri før jeg begynner på jobb. Spennende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoi som tiden går. I dag har jeg hatt en fin dag, sto opp i rett tid og hoppet i dusjen. Etter en lang dusj ble jeg hentet av min bestevenninne(siden barneskolen), satte oss ned på kafé og bare snakket og oppdaterte hverandre. Var veldig koselig. Det er noe jeg både savner å gjøre(bodd et år langt unna henne) og noe jeg kommer til å savne veldig når jeg flytter ned til Oslo. Snufs, blir litt trist når jeg tenker på det faktisk. :sjenert:

Da jeg kom hjem var det bare å hive seg rundt, mamma hadde bestemt seg for at jeg skulle feires i dag. :fnise: Fikk besøk av mormor(som jeg ser veldig opp til og er veldig-veldig glad i) og noen tanter m. samboer og et søskenbarn. Rett og slett godt å møte de igjen. :)

Dagene har gått veldig fort siden jeg kom til Trondheim, denne gangen og, og i morgen drar jeg. Merkelig følelse egentlig for nå er det seriøst, på mandag skal jeg begynne å ny jobb i Oslo og begynner mitt liv der nede. Hm. Spennende, men igjen kommer jeg til å savne alle sammen i Trondheim. :sukk:

Kjenner ikke så mange i Oslo så skal bli deilig å få begynt i ny jobb, kanskje jeg blir kjent med noen der. Tips til hvordan jeg kan bli kjent med nye mennesker, jeg trenger nye venner. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sto jeg opp klokken 0610, uvant kan en si. Det jeg trodde skulle bli min første dag på jobb ble nesten en fridag, da jeg kom opp til butikken var det kun kontraktskriving i tillegg til litt info. som ble gjort og fikk beskjed om å møte opp på onsdag. Jaja, skal ikke klage. Fikk jo to dager til med ferie i sommer. :) Fikk infomail av den andre jobben min og, kjempespennende! Første uka der blir veldig innholdsrik da hele butikken er ny, alle skal bli kjent med hverandre og alt er like nytt for alle. Tror dette kan bli kjempebra! :danse:

Ikke bare positivt på jobbfronten, det var jo skikkelig sommer i dag. Lå noen timer på verandaen og bare kjente sola steke, kan fort bli vant til det for å si det sånn. Jeg får håpe det blir en del senvakter denne uka i tillegg til sol, for jeg skal få farge! :Nikke:

Jeg og kjæresten har hatt leiligheten til svigermor alene nå i to dager, veldig deilig å få litt tid alene igjen. Skal bli veldig godt å få flytta inn i leiligheten nå i august. Og nå som jeg skal jobbe, jobbe og jobbe så går tiden sikkert veldig fort og plutselig står vi midt i flyttekaos. :hjerte:

Håper forresten det kommer en del augustsalg for vi mangler de største møblene da jeg solgte alt mitt før jeg flytta ned hit.. :sjenert: Senga er kjøpt da, så den kommer på døra når vi flytter inn. ;)

Håper dere har hatt en kjempefin dag. :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy det må være å begynne i en butikk hvor alle er nye!! :)

Hvilken type butikk er det?

Jeg har også begynt å stresse litt med den fargen...

Lå strak ut på terassen for litt hurtig-soling idag - :fnise:

Bare så drit at med soling hører med hårfrie kroppsdeler...

Synes det er så stress..!! :kjefte:

Endret av Kameline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy det må være å begynne i en butikk hvor alle er nye!! :)

Hvilken type butikk er det?

Jeg har også begynt å stresse litt med den fargen...

Lå strak ut på terassen for litt hurtig-soling idag - :fnise:

Bare så drit at med soling hører med hårfrie kroppsdeler...

Synes det er så stress..!! :kjefte:

Jeg vet, tror det kommer til å bli veldig bra. :jepp: Jeg skal begynne å jobbe på G-MAXi Oslo, åpner nå til høsten. Første uka i jobben så er det lagt opp til bli-kjent-dager + jobbing på butikken i Fredrikstad så vi blir kjent med både butikken og de vi skal jobbe med. Noe jeg synes er kjempekjekt. Kjenner jeg gleder meg veldig til å begynne. :)

Hurtig-soling er bedre enn ingenting! :fnise: Veldig stress! Heldigvis så hadde jeg noen mm på leggene så da var det greit å fjerne det, skjønner ikke hvorfor men om jeg barberer ofte så får jeg så fort inngrodde hår på leggene. Skikkelig irriterende. :kjefte: Har du noen tips, Kameline?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Hjesp* Trøttis i dag. Siste gang jeg så på klokka i natt var den 0245, fikk ikke til å sove.. Og så våknet jeg av en ekkel drøm etter 3 kvarter, men sovnet heldigvis igjen. Så våknet jeg halv 5 da kjæresten måtte stå opp fordi han skulle reise til London og fikk ikke til å sove igjen! :kjefte: Jada, ikke to timer med søvn en gang.

Vel, det positive her er jo at jeg da fikk goood tid på å ordne meg før jeg dro inn til byen og møtte ei venninne. Var utrolig koselig! Så, da jeg var på vei hjem igjen og trodde klokka var minst 17-1800 var den ikke mer enn halv 2? Jada. :fnise: Dagen i dag har vart en evighet allerede, helt merkelig. Ellers er formen ikke så veldig bra.. Siste dagene har jeg vært litt småkvalm, men i dag har det vært verre. Om jeg er litt sulten kommer kvalmen styrtende på.. Om jeg er mett, så blir jeg kvalm også. Og i tillegg så er ikke magen min helt samarbeidsvillig. :sukk:

En fin ting med dagen er: Det er soool! :danse:

Og over til noe helt annet igjen, gruer meg litt til å være alene her i kveld. Jeg er smått husredd og er redd for å bli skremt når jeg er hjemme alene, må sjekke ytterdøra x-antall ganger før jeg legger meg. Samme med verandadøra, selv om jeg ligger i ei leil. 4 etg over bakken. :klaske: Får håpe at når tiden er inne for å legge seg å sove så er jeg så trøtt at jeg glemmer å være redd.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurtig-soling er bedre enn ingenting! :fnise: Veldig stress! Heldigvis så hadde jeg noen mm på leggene så da var det greit å fjerne det, skjønner ikke hvorfor men om jeg barberer ofte så får jeg så fort inngrodde hår på leggene. Skikkelig irriterende. :kjefte: Har du noen tips, Kameline?

Peeling, peeling...tror det er nesten det eneste som hjelper mot inngrodde hår... Noen mener en skal bruker høvler med kun to blader, men det vet jeg ikke...

Selv vokser jeg eller bruker epilator...men, får også inngrodde hår...

Viktig å peele huden regelmessig - og for å slippe betente hårsekker, så kan et være lurt å smøre på noe antibakterielt, f.eks Unirens som du kan kjøpe på Vita eller kondomeriet... Det hjelper...

Ligger masse tips mot røde nupper på nettet - og jeg har pløyd gjennom det meste :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peeling, peeling...tror det er nesten det eneste som hjelper mot inngrodde hår... Noen mener en skal bruker høvler med kun to blader, men det vet jeg ikke...

Selv vokser jeg eller bruker epilator...men, får også inngrodde hår...

Viktig å peele huden regelmessig - og for å slippe betente hårsekker, så kan et være lurt å smøre på noe antibakterielt, f.eks Unirens som du kan kjøpe på Vita eller kondomeriet... Det hjelper...

Ligger masse tips mot røde nupper på nettet - og jeg har pløyd gjennom det meste :fnise:

Jeg vurderer å prøve epilator, men høres ikke så deilig ut. Eller bare få vokset leggene på en salong som virkelig har peilig. Kunne tenkt meg å få vokset flere deler av kroppen egentlig. Under armene, nedentil, leggene og kanskje lårene. Blir sikkert dyrt.. :sjenert: Har du prøvd å vokse under armene? Synes det høres grusomt vondt ut.

Jeg får ikke røde prikker, der bare virker som om huden min er for "tykk" til at hårene klarer å komme ut.. Høres jo veldig bra ut. :fnise: Nei, må nok hive meg rundt å kjøpe meg peeling da. Noen du anbefaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å prøve epilator, men høres ikke så deilig ut. Eller bare få vokset leggene på en salong som virkelig har peilig. Kunne tenkt meg å få vokset flere deler av kroppen egentlig. Under armene, nedentil, leggene og kanskje lårene. Blir sikkert dyrt.. :sjenert: Har du prøvd å vokse under armene? Synes det høres grusomt vondt ut.

Jeg får ikke røde prikker, der bare virker som om huden min er for "tykk" til at hårene klarer å komme ut.. Høres jo veldig bra ut. :fnise: Nei, må nok hive meg rundt å kjøpe meg peeling da. Noen du anbefaler?

Jeg synes smerten ved epilering er litt oppskrytt... Eller, dvs, det er nok forskjell på folk - men selv kjennerjeg kun en plagsom svie når jeg epilerer... Andre forteller at tårene skvetter osv, men det kjenner ikke jeg til :fnise:

Peeling, ja... Jeg er såpass gjerrig :fnise: at jeg ofte bruker billigste jeg finner :ler: Nå bruker jeg Dove cremepeeling - funker helt greit - men er mest sannsynlig ikke den beste på markedet... Bruker også skrubbevott - synes det funker vel så bra :)

Endret av Kameline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes smerten ved epilering er litt oppskrytt... Eller, dvs, det er nok forskjell på folk - men selv kjennerjeg kun en plagsom svie når jeg epilerer... Andre forteller at tårene skvetter osv, men det kjenner ikke jeg til :fnise:

Peeling, ja... Jeg er såpass gjerrig :fnise: at jeg ofte bruker billigste jeg finner :ler: Nå bruker jeg Dove cremepeeling - funker helt greit - men er mest sannsynlig ikke den beste på markedet... Bruker også skrubbevott - synes det funker vel så bra :)

Jeg har aldri prøvd det, så skal ikke si noe. Nei, jeg tåler ganske mye smerte før jeg begynner å ta til tårene, de kommer nok ikke fordi jeg skal vokse leggene eller bruke epilator. :fnise:

Jeg er så gjerrig, og kanskje litt lat, at jeg ikke har prøvd peeling på kjempelenge. Snakk om år..? Jeg har myk og fin hud fordi da, men der er kanskje sunt for huden. Jeg skal se om jeg finner noen gode, kanskje de har noen gode på Bodyshop. :jepp:

Skrubbevott har jeg. :)

-------

Da var opplæringsdagen ferdig.. Og jeg er trøtt! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er min første offisielle dag på jobb, jobber for lønn! Yesda!

Har vært i småekkel form den siste uka med kvalme, vondt i korsryggen, føler meg varm, stikkinger i magen(og mensenlignende smerter). Jeg synes det er litt smårart at jeg skal ha det så lenge. Har hatt det siden søndag/mandag. :/ Jeg har laget en annen tråd om det "menssyklus og eggløsningssmerter" der jeg skriver mer detaligert. Er dette bare eggløsning? Og skal en ha smerter så lenge? Jeg har tatt en test, jeg er ikke gravid.

Ha en fin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slik stikking i magen, vondt i korsryggen og føler meg varm noen ganger i forbindelse med eggløsning. Men det trenger ikke være det til deg, kropper reagerer på så mange forskjellige måter både i perioden rundt mensen og eggløsning.

God helg amk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har slik stikking i magen, vondt i korsryggen og føler meg varm noen ganger i forbindelse med eggløsning. Men det trenger ikke være det til deg, kropper reagerer på så mange forskjellige måter både i perioden rundt mensen og eggløsning.

God helg amk :)

Takk for svar, Mala. :) Jeg har hatt litt før jeg og, men ikke så lenge som dette.. Skjønner ikke noe nå jeg. Kroppen er jammen meg vanskelig til tider. :fnise:

God helg til deg og! :)

----------

Da har jeg akkurat kommet inn døra og er veldig sliten. Normalt å ikke få pauser når en jobber 5 timer og 15 min? Den jobben jeg har forresten, får jeg ikke bare drittlønn men får heller ikke noen tillegg i det heletatt! Kun fast timelønn, ikke noe tillegg etter klokken 18 eller i helgene.. Synes jeg nesten er frekt! :kjefte: Uflaks jeg da som kun(!) har senvakter.. Argh!

Takk og lov for at jeg kun skal jobbe der nå i juli!

Nei, vært lenge uten mat. Får vel prøve å pakke i meg noe mat, kanskje jeg blir mindre sinna da.. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg akkurat kommet inn døra og er veldig sliten. Normalt å ikke få pauser når en jobber 5 timer og 15 min? Den jobben jeg har forresten, får jeg ikke bare drittlønn men får heller ikke noen tillegg i det heletatt! Kun fast timelønn, ikke noe tillegg etter klokken 18 eller i helgene.. Synes jeg nesten er frekt! :kjefte: Uflaks jeg da som kun(!) har senvakter.. Argh!

Takk og lov for at jeg kun skal jobbe der nå i juli!

Nei, vært lenge uten mat. Får vel prøve å pakke i meg noe mat, kanskje jeg blir mindre sinna da.. :filer:

Godt med en slik utblåsning i blant :)

Der hvor jeg jobber får vi pause når vi jobber enn vakt på 6 timer eller mer, men man kan ta et 5-minutt i timen. Men at det ikke er noen form for tillegg i forbindelse med kveld og helg, det er faktisk på kanten til frekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med en slik utblåsning i blant :)

Der hvor jeg jobber får vi pause når vi jobber enn vakt på 6 timer eller mer, men man kan ta et 5-minutt i timen. Men at det ikke er noen form for tillegg i forbindelse med kveld og helg, det er faktisk på kanten til frekt!

Veldig godt med en utblåsning når det virkelig trengs. :fnise:

Timeslønna er veldig lav og, tjener like mye som en 18åring ville ha tjent i timen uten å ha erfaring fra før. Det er ikke noe tillegg i det heletatt, noe jeg synes er veldig merkelig. Hvordan kan dette være lov? Dette er jo en butikk som er åpen helt til klokken 21 om kveldene, da burde jo ansatte få tillegg for å jobbe på kvelden vel? Nei, stakkars de som jobber der fast sier jeg bare..Skjønner virkelig ikke at de gidder.

Veldig motivert til å jobbe i morgen.. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg endelig fått hjem kjæresten igjen. Sukk :rodmer: Ikke noe som er så godt som og ligge i armkroken hans! Litt kjedelig at jeg har fri denne uka og han jobber tidlig, sovner i armkroken hans men våkner alene. Får heldigvis ettermiddagene/kveldene sammen så skal ikke klage. :fnise:

Han kom hjem med tidenenes feriegave, jeg hadde kun ønsket meg en mascara fra Dior, that's it. Men han kom hjem med 2 par sko, 1 topp, 1 genser, og masse saker fra Bodyshop, mascara, en uglebamse + kort(jeg liker ugler :sjenert:) og 3 sett lekkert undertøy. Jeg holdt nesten på å falle ut av senga.. Fikk sjokk! Han fant ikke så mye til seg selv, så han fant gleden med å finne ting til meg i stedet. Om han klarte å glede meg litt så gledet det han mye.:rodmer:

Da han kom hjem fra jobb i går hadde han kjøpt med en film og 2 kakestykker fra Deli de luca, så kvelden gikk med på å ligge i armkroken hans å se film, dele på kake og drikke kald corona. Livet er herlig!

Nå er det litt under 3 uker til flytting, nærmer seg med stormskritt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å bli skjemt bort da amk! :)

Tre uker går jo kjempefort, før du vet ordet av det har dere flyttet inn :Nikke:

Håper også at det går bedre på jobb for deg, og at du klarer å holde på motivasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å bli skjemt bort da amk! :)

Tre uker går jo kjempefort, før du vet ordet av det har dere flyttet inn :Nikke:

Håper også at det går bedre på jobb for deg, og at du klarer å holde på motivasjonen :)

Det er herlig, helt klart. :) Jeg gleder meg til jeg kan gjøre det samme tilbake, må bare få litt inntekt først. :sjenert:

3 uker går forhåpentligvis fort, skal bli veldig deilig å komme i gang. Har ventet en stund på dette nå. :)

Det er kun 13 dager med jobbing igjen og det tror jeg går veldig fort. Når neste uker begynner regner jeg med at dagene går relativt fort. Så vips, så er jeg i ny jobb. Og det blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...