Gå til innhold

Min hverdag. ♥


Azalea

Anbefalte innlegg

Har ikke startet å prøve nei, bare snakker om det enda, så får vi se om det blir jeg slutter på pillene snart :)

Sender deg en god klem på en daff søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke startet å prøve nei, bare snakker om det enda, så får vi se om det blir jeg slutter på pillene snart :)

Sender deg en god klem på en daff søndag :klemmer:

Du har en spennende tid forran deg, Mala! :) Så kos. :rodmer:

Søndagsklem tilbake :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det min første dag på jobb der jeg skal stenge butikken helt alene. Kjenner jeg blir stresset av å tenke på det! :sukk: Jeg kan det ikke helt enda, har ikke gått gjennom det så veldig mange ganger. + De er superstrenge på at butikken skal være ryddet før jeg går derfra. Dvs. alt skal være brettet og langt pent til, skal være rette linjer i klesbunkene, kleshengene skal henge rett og i samme høyde, alt skal liksom være så perfekt. Det at jeg skal rydde butikken, gjøre oppgjør + rekke toget mitt hjem gjør meg stressa.. :sjenert: Enda en ting jeg synes er litt merkelig, er jo å lære opp en ny ansatt som kun skal jobbe 2 uker i sommer til å ta oppgjør, bankgreier og stenging. Det er alltid en til som jobber frem til 1 time før vi stenger, rart at de ikke bruker meg til det? Merkelige greier.. :klo:

Men-men, det skal nok gå bra. :)

-------------

Det som gjør dagen enda bedre, er jo at i dag er det 2 uker til den nye jobben + vi har den nye leiligheten! :hoppendeglad:

Var å skrev under på kontrakten nå på fredag, så nå er det litt mer realistisk at vi skal bo der. De som bor der nå skal vaske seg ut den helga, så jeg og kjæresten håper de blir ferdig på lørdag slik at vi kan bruke søndagen på å begynne og flytte inn. :)

Håper de neste ukene går veldig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter. :)

Nå har jeg snakket med Bohus, får levert den nye, store og digge senga vår allerede 1.august. Så, enda en stor grunn til å glede seg!

Jobben i går gikk forresten veldig greit. Jeg fikk ryddet, gjort oppgjør++, stengt riktig og jeg rakk den t-banen jeg ville rekke for å rekke toget hjem. Rett og slett perfekt! Ja'da! :danse:

Da spørs det om jeg er like heldig i dag og.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke helt hvor jeg skal starte, ikke etter en slik helg som dette..

Da jeg kom på jobb på fredag, klokken 16 ble jeg møtt med kommentaren: Du lever!

Jeg ble sjokkert da jeg hørte hva som hadde skjedd i sentrum en liten halvtime før. Jeg var heldigvis ikke innom sentrum, kun Tøyen, så hadde ikke fått med meg det som skjedde. Heldigvis så gikk det bra med kjæresten som jobbet i sentrum, og hans familie. Alle de jeg kjenner har det bra, og er ubeskrivelig lettet og glad for dette.

Alle i sentrum og alle store kjøpesentre ble evakuert, til og med noen utenom Oslo kommune, alle unntatt det jeg jobber på. Ikke før kl 19 ble butikken stengt. Jeg skal ærlig si at jeg ikke lenger føler meg like trygg på t-banen/toget, er veldig redd for at kollektiv transport skal bli et mål. Da jeg skulle ta t-banen ned til toget var vi kun 2 stk. 2stk. alene på en t-bane klokken 7-halv 8 på en fredagskveld. Ikke normalt i Oslo for å si det slik..

Kom hjem og satte meg ned i sofaen, nyhetene sto på resten av kvelden. Sliten, trist og sjokkert sto jeg opp på lørdag, fikk da beskjed av svigermor at det har blitt funnet 83 drepte på Utøya.. Jeg ble helt tom inni meg, jeg ble så sjokkert og skjønte ikke at dette kunne skje. At noen kunne ha så mye hat som gjerningsmannen.. :cry3:

Ikke skjønte jeg hvorfor folk ble sendt på jobb på lørdag heller. Ingen ville jo ut å shoppe på en dag som dette? Jeg ble negativt sjokkert da jeg kom på jobb, det ble faktisk en travel dag. Vi mennesker reagerer veldig forskjellig, kanskje noen hadde behov for å gjøre noe annet enn å se på nyhetene o.l. Men jeg mener at av respekt burde folk vente med shoppingen, festingen og annen underholdning til i morgen.

Når jeg ser hvor flinke alle sammen er rundt denne situasjonen blir jeg stolt av å være en del av vårt herlige samfunn. Jeg er stolt over å være norsk. Vi er sterke! Og ikke minst synes jeg Jens Stoltenberg gjør en fantastisk bra jobb, kunne ikke ha hatt en bedre statsminister..!

Jeg vil at alle berørte, pårørende, skadde også de som ikke klarte det, skal vite at alle mine tanker går til de. Jeg finner ikke ord som strekker til.. :dagens-rose: Sammen skal vi komme oss gjennom sorgen.

:hjerte: :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, som tiden går. I går var min siste dag på min sommerjobb, litt trist å si hadet til de snille og gode jentene.. Men veldig godt å bli kvitt de elendige arbeidsvaktene. Har ikke hatt noe tid omtrent sammen med kjæresten de siste to ukene, han jobber tidligvakt(kl 7) og jeg kommer ikke hjem før halv 11-11. Dvs. vi har maks en time sammen før vi må legge oss ettersom at kjæresten skal opp veldig tidlig. Så jeg håååper at det blir enklere i den nye jobben, krysser fingrene! Selv om den første uka nå blir like ille som på forrige jobb.. :gjeiper:

I dag går vi egentlig og venter på å få mld av vår nye husvert om at de er ferdige i leiligheten så vi kan begynne å kjøre bortover noe av tingene våre. Jeg håper virkelig vi får den i dag, for her bor vi i esker! Esker over alt, på soverommet vårt, på stua og på rommet til stakkars søsteren til kjærest. Fullt kan en si. :fnise:

Ellers funderer jeg veldig over hva som trengs til den nye leiligheten.. Jeg har solgt alt jeg hadde i den andre leiligheten i trøndelag og må kjøpe absolutt alt nytt. Vi har nesten alt av kjøkkenredskaper og ny seng. Og div. bokhyller osv. Og i tillegg må vi jo kjøpe inn alt av rengjøringsmiddler, hygieneartikler o.l.. Dette kan bli dyrt! Så.. Hvordan kan vi spare litt penger? Noen butikker som har salg/kampanje på dagligdagse ting? :klo:

Ellers håper jeg at alle sammen får en superfin søndag! Og lykke til til alle ungdommer som skal spille på Norway Cup. :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Amk!! :hallo:

Hatt en fin sommer?

For en spennende tid dere har i møte da - med ny leilighet og greier...

Jeg elsker "nye starter" - men forstår at det kan bli et lite hogg i økonomien når alt skal kjøpes nytt, ja...

Kjøp mest mulig "universal" til rengjøring i starten...bare tull å ha en spray her, og en spray her...kjøper du noen gode microfiberkluter (eks.KID) så trenger du strengt tatt ikke bruke såpe heller...men selv liker jeg dessverre veldig godt lukten av "rent" ;)

Vet dessverre ikke om så mye salg for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med flyttingen? kommet dere inn i leiligheten? :)

Skjønner at det var godt å bli ferdig i sommerjobben, med de forholdene, men det blir jo penger da :gjeiper:

Jeg håper alt står bra til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren har gått med på å jobbe, jobbe og jobbe. Så jobbe, flytte, jobbe.. Så innkjøp av alt vi trengte til den nye leiligheten. Ikke lite det altså, alt fra småting til møbler.. Kjæresten hadde fri den første uka så han fikk kjøpt inn det meste mens jeg jobba. Greit å komme hjem fra jobb til ei leilighet som har blitt kjempefin. :) Eneste vi mangler nå er å få den bordstøtta til tv'n så er stua i boks. Eller så mangler vi noen småting her og der, men det får vi ta litt etter litt, pengene strekker ikke til akkurat nå. Får vente til neste lønning rett og slett. Pengene fyker ut ruta før vi vet ordet av det.. Rart det der. :fnise:

Ellers er jeg bare superfornøyd med å bli samboer med min kjære, vi har hatt mange fine kvelder sammen allerede. Trivsel! :rodmer: I går laget vi biff på grønnsaksseng(gulrot, løk, sukkererter og asparges) med stekte poteter og rødvinssaus. Selvfølgelig rødvin i glasset og levende lys. En perfekt kjærestekveld! :hjerte:

Jobben virker veldig bra, jeg trives godt med de jeg jobber med og tror det kommer til å bli knallbra når vi kommer ordentlig i gang. :)

God helg alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en "ny start" - høres koselig ut :)

En helt spesiell følelse det der...når alt er nytt, og en skal skape en ny hverdag, liksom... :rodmer:

...hørtes visst veldig poetisk ut nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en "ny start" - høres koselig ut :)

En helt spesiell følelse det der...når alt er nytt, og en skal skape en ny hverdag, liksom... :rodmer:

...hørtes visst veldig poetisk ut nå :fnise:

Tuuusentakk, Kameline. :) Ja, en helt ny hverdag skal skapes. En ting kan jeg si; jeg trives! :rodmer:

Hørtes herlig ut, godt å komme for seg selv igjen tenker jeg!

God helg :danse:

Det skal jeg love deg, Mala. Skikkelig deilig å flytte inn i leiligheten. :)

-----------

Så, tiden har gått veldig fort siden sist. Og mye skjer. Jobb, jobb, jobb. Leilighet. Jobb, jobb, jobb. Og i de pausene som finnes brukes til kjæresten. <3 Mange trivelige folk på den nye arbeidsplassen og gleder meg til å se hvordan ting blir fremover. :)

Håper ellers dere alle har en kjempefin helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oi, som tiden går. Her inne er det veldig lenge siden jeg har vært. Gjør ikke så mye annet enn å jobbe, jobbe og jobbe. Så når jeg først har litt fritid blir den tiden brukt til kjærestekos.

Her om dagen fikk jeg ei skikkelig gladmelding av min bestevenninne, er er gravide med nr. 2. Jeg er så glad på deres vegne! Skulle ønske jeg kunne ha vært der sammen med henne nå. Sukk, får litt hjemlengsel nå.. :frown:

Fridag i dag, ble brukt til å handle inn det som trengs til konfirmasjon i morgen. Jeg har i tillegg til å hjelpe til generelt sagt ja til å bake en hvetekringle, sukk. Håper jeg får den til og at den ikke blir tørr. Lurer på om jeg skal lage en klippekrans i stedet for? *Gruble,gruble*

Håper alle dere der ute har en kjempefin helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei :)!

Hvordan går det med deg?

Hei Mala! Så hyggelig at du kommer innom med en liten hilsen. Her går det fint. Jobber, jobber og jobber mot åpning av butikk. Jeg er frem til nå fornøyd med den nye jobben, blir spennende å se hvordan det blir etter noen mnd. :)

Kjærligheten blomstrer og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg elsker min kjære. :rodmer:

Hvordan går det med deg da? Ser du er like flink fremdeles, jeg må ærlig si at jeg ser opp til deg. Smitt meg, jeg trenger motivasjon!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Måtte bare ha deg i mine innlegg da jeg så linken til dagboka di i tickeren din :fnise:

Hei Chico! Så hyggelig! :klemmer: Går det bra med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mala! Så hyggelig at du kommer innom med en liten hilsen. Her går det fint. Jobber, jobber og jobber mot åpning av butikk. Jeg er frem til nå fornøyd med den nye jobben, blir spennende å se hvordan det blir etter noen mnd. :)

Kjærligheten blomstrer og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg elsker min kjære. :rodmer:

Hvordan går det med deg da? Ser du er like flink fremdeles, jeg må ærlig si at jeg ser opp til deg. Smitt meg, jeg trenger motivasjon!! :fnise:

Så godt å høre AmK, og så herlig at liver smiler til deg :)!

Med meg er alt bra, det går da rette veien i allefall :gjeiper: Og det er det som er viktigst!

motivasjon tror jeg egentlig at hver enkelt bare kan finne selv, man må bare finne ut hvorfor man vil det og å hva som motiverer en, for det er så forferdelig individuelt! :) men jeg slenger med litt motivasjon :danse::hoppendeglad::duskedame:

Og ønsker deg og din kjære en kjempefin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre AmK, og så herlig at liver smiler til deg :)!

Med meg er alt bra, det går da rette veien i allefall :gjeiper: Og det er det som er viktigst!

motivasjon tror jeg egentlig at hver enkelt bare kan finne selv, man må bare finne ut hvorfor man vil det og å hva som motiverer en, for det er så forferdelig individuelt! :) men jeg slenger med litt motivasjon :danse::hoppendeglad::duskedame:

Og ønsker deg og din kjære en kjempefin uke :)

Kremt, sov 1 12 timer i natt. Sovnet på sofaen rundt 9-10-tiden. Er sliten etter lange arbeidsdager kan en si. Er gøy da. :)

Motivasjonen kommer nok sakte men sikkert, akkurat nå har jeg rett og slett ikke tid. Jeg drar hjemmefra klokken 0645 om morgenen og er ikke hjemme igjen før kl 2000 og da er jeg veldig sliten. Jeg gjør ikke annet enn å bygge butikk, løfte paller/esker på jobb så trening blir det nok av der for å si det sånn. :gjeiper:

Hvordan går det der? Har dere snakket noe mer om barn? :) En stooor lørdagsklem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har nok trening på jobb da ja ;)

Vi snakker mye om barn, men vi har vel egentlig kommet fram til at vi venter litt til jeg har funnet annen jobb og har jobbet der litt i og med at jeg nå bare har en liten stillingsprosent der jeg jobber... :)

Men jeg storgleder meg til den dagen vi bestemmer oss for å begynne prøvingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...