Aramee Skrevet 15. april 2013 Forfatter #401 Del Skrevet 15. april 2013 Gratulerer! Da er vi like langt på vei foreløbig Ja! Men når er termin da? Har falt helt av dagboka di forresten, og guri malla her var det skjedd mer enn mangt på både godt og vondt! Gratulerer så mye med fantatstisk vekttap og vellykka operasjoner blandt annet! Og etter å ha lest om hvor uheldig prøvestart dere hadde, unner jeg deg virkelig et godt og langt svangerskap! Så herlig med et hjerte som banker! Vi hadde en skikkelig kjip prøvestart rett og slett, men det ser ut som om dette skal gå fint. Bare blodprøvene i dag er stigende og Bolla vokser litt til neste UL (22. april) så ser det faktisk ut som om vi kommer til å klare oss fin-fint Jeg har helt ramlet av dagboken din også, det skjedde vel da jeg hadde en pause fra forumet i fjor på denne tiden (eller rundtomkring der), men skal lese meg opp nå som jeg bare er hjemme uansett Ååååååå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oubliette Skrevet 15. april 2013 #402 Del Skrevet 15. april 2013 Ja! Men når er termin da? Vi hadde en skikkelig kjip prøvestart rett og slett, men det ser ut som om dette skal gå fint. Bare blodprøvene i dag er stigende og Bolla vokser litt til neste UL (22. april) så ser det faktisk ut som om vi kommer til å klare oss fin-fint Jeg har helt ramlet av dagboken din også, det skjedde vel da jeg hadde en pause fra forumet i fjor på denne tiden (eller rundtomkring der), men skal lese meg opp nå som jeg bare er hjemme uansett Jeg har foreløbig termin 10. desember (Noen terminkalkulatorer sier 8.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 15. april 2013 Forfatter #403 Del Skrevet 15. april 2013 Jeg har menstermin 4. eller 6. (avhengig av hvilken terminkalkulator jeg bruker), så UL-termin blir vel da 8. eller 10. Tror jeg sier 9. jeg Her er Bolla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 17. april 2013 Forfatter #404 Del Skrevet 17. april 2013 (endret) Åh, nå har kvalmen kommet. Enten må jeg spise hele tiden eller ikke spise i det hele tatt. Dette kan bli upraktisk. Endret 17. april 2013 av Aramee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. april 2013 #405 Del Skrevet 17. april 2013 Du får finne deg noe å tygge på... noen tørre kjeks som fungerer kanskje? Det hjalp meg en liten periode i starten der.. når man er konstant uggen og rar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ping! Skrevet 17. april 2013 #406 Del Skrevet 17. april 2013 Så bare tittelen på tråden din nå tilfeldig og tenkte med en gang på dette som jeg leste tidligere http://www.smp.no/nyheter/article7416377.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 18. april 2013 Forfatter #407 Del Skrevet 18. april 2013 Så bare tittelen på tråden din nå tilfeldig og tenkte med en gang på dette som jeg leste tidligere http://www.smp.no/ny...icle7416377.ece Vi satser på at Bolla Pinsvin holder seg på innsiden til han har termin vi Og ikke drar ut på tur sånn helt ut av det blå Du får finne deg noe å tygge på... noen tørre kjeks som fungerer kanskje? Det hjalp meg en liten periode i starten der.. når man er konstant uggen og rar. Jeg har utstyrt meg med Ritz-kjeks, det funker veldig bra så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 24. april 2013 Forfatter #408 Del Skrevet 24. april 2013 På mandag var vi på ny ultralyd, og der var Bolla vokst til å bli en hel cm lang, og med et hjerte som slo 152 slag i minuttet Allikevel klarer jeg ikke glede meg skikkelig. Jeg har skyldfølelse for alt jeg "gjør galt" og "burde gjort annerledes fordi jeg er gravid", og har en tung periode akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 24. april 2013 #409 Del Skrevet 24. april 2013 Hva er det du gjør galt? Ingenting tror jeg. Husk hvor mye rart folk har gjort oppigjennom tidene, og fremdeles har fått barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 1. mai 2013 #410 Del Skrevet 1. mai 2013 Hvordan går det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 2. mai 2013 Forfatter #411 Del Skrevet 2. mai 2013 Jeg er fortsatt bekymra for at jeg gjør alt galt Klarer liksom ikke roe meg med at alt er sånn som det skal være. Er ikke noe særlig kvalm, og føler meg ikke spesielt gravid, annet enn at jeg har superoppblåst mage og ømme pupper og humørsvingninger fra helvete Har veldig lyst til å ringe sykehuset og be om ny UL for å se at alt er bra, for jeg er veldig bekymret, men skal forsøke å roe meg litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 2. mai 2013 #412 Del Skrevet 2. mai 2013 Vet du, mamma hadde NULL tegn til graviditet med meg, bortsett fra voksende mage Og jeg ble jo ok jeg! Det kommer nok tidsnok. Jeg hadde vært superfornøyd med null kvalme! Du kan ikke klare å gjøre noe galt, det tror jeg faktisk helt ærlig på! Folk ruser seg og røyker når de er gravide, og det blir oftest barn av de også. Tanta mi røykte under alle graviditetene, og kusinene mine ble flotte mennesker alle sammen. Prøv å stresse ned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 2. mai 2013 Forfatter #413 Del Skrevet 2. mai 2013 Jeg har klart å slutte med røykingen da Slutta idet testen ble positiv Det som bekymrer meg mest er egentlig to av de medisinene jeg går på - jeg har fått beskjed om at jeg skal ta så lite som mulig, men jeg fungerer ikke uten, så jeg ligger på tilærmet normaldose... Tenk om noe går galt? Men det er jo ingenting jeg får gjort noe med nå uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 3. mai 2013 Forfatter #414 Del Skrevet 3. mai 2013 9+2 i dag Har gått tilbake til å følge menstermin, fikk beskjed om det av legen Er fortsatt litt bekymret, men har landet på at uansett hvordan det går så er det ikke noe jeg får gjort med det. Jeg får bare krysse fingrene og håpe på at alt går bra, sånn at jeg har lille Bolla mi her til advent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #415 Del Skrevet 7. mai 2013 I dag har jeg vært på første svangerskapskontroll hos lege. Vi ble enige om at jeg er 9+5, men ble ikke enige om når termin er App'en sier 4. desember, hjulet til legen sier 7. desember og pcen til legen sier 8. desember, så vi ble enige om at det var uvesentlig og at vi venter med å sette termin til etter ultralyd. Han klemte og trykket på magen min, noe som var ganske ubehagelig, og jeg hadde menssmerter (eller i alle fall noe som lignet ) i fem minutter etterpå. Resten av dagen har jeg vært støl og hatt voksesmerter i magen, noe jeg ikke har hatt før nå, så det kan virke som om han trigga noe Ellers var blodtrykk fint (jeg fikk blodtrykksfall da jeg skulle reise meg for den ene undersøkelsen, svimla skikkelig og legen sa "Oi, ble du svimmel nå? Du tok noen skikkelige dansetrinn der!" ), urinprøven var fin og blodprosenten er litt lav, men helt normal for meg. Skal til jordmor igjen 6. juni (14+1), og bestemmer meg etter det for om jeg vil gå til kontroll hos dem annenhver gang eller om jeg vil gå bare hos den ene. Så det virker som om Bolla har det helt fint og vokser normalt (livmoren min tilsvarte visst uke 10 i størrelse ) selv om jeg ikke føler meg så gravid hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 7. mai 2013 #416 Del Skrevet 7. mai 2013 Fantastisk, er det ikke godt at legen sier at alt er bra? Skal du fullføre dette semesteret? Og hva med neste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 7. mai 2013 Forfatter #417 Del Skrevet 7. mai 2013 Fantastisk, er det ikke godt at legen sier at alt er bra? Skal du fullføre dette semesteret? Og hva med neste? Jo, det er egentlig litt greit Og så fikk jeg (nok en gang) bekreftet at de medisinene jeg går på er HELT ok å bruke under svangerskapet, jeg må bare trappe ned og avslutte bruken de siste månedene før fødselen. Så det var litt greit det også Jeg fullfører dette semesteret (dog sannsynligvis med to konter på sykepleien - har bomma helt på eksamensdatoene, de er DENNE og NESTE uke, ikke i juni ) og har første mappelevering allerede nå fredag! Men det kommer nok til å gå bra Så har jeg en hjemmeeksamen i slutten av måneden, og en skoleeksamen første uka i juni, og så er det ferie Neste semester kommer jeg nok til å plukke fag som enten har hjemmeeksamener eller kun en-dags skoleeksamen (tidlig i semesteret, altså november-ish), sånn at jeg forhåpentligvis klarer å få det til selv om det bare er noen uker til Bolla kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 7. mai 2013 #418 Del Skrevet 7. mai 2013 Høres ut som en god plan Fant du ut av hvilken oppgave du skulle ta til den jeg har tatt tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 8. mai 2013 Forfatter #419 Del Skrevet 8. mai 2013 Høres ut som en god plan Fant du ut av hvilken oppgave du skulle ta til den jeg har tatt tidligere? Ja, det ble den vi var enige om at var mest spennende. Men nå angrer jeg skikkelig, for jeg er utslitt etter dagens eksamen og lurer veldig på hvordan jeg skal orke å bli ferdig til fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 22. mai 2013 Forfatter #420 Del Skrevet 22. mai 2013 Puh, har gått med litt tid til "et par" eksamener siden sist her! En skoleeksamen i sykepleie, en mappeeksamen på universitetet, en skoleeksamen i medisin, og en skoleeksamen på universitetet Og 17. mai etter det! Har gått i hundre her, og i dag begynner "neste" eksamensbolk med en hjemmeeksamen og en skoleeksamen før det er ferie Bolla vokser seg stor, og vi skal på ny UL på lørdag for å se at alt er bra. Jeg er 12 uker i dag, og syns jeg begynner å bli "passe stor"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå