Gå til innhold

Hva er din største tullefrykt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sol-nede

Jeg er redd for ubåter :( tør ikke en gang å bare på stranden, fordi jeg er livredd det skal dukke opp et periskop ved siden av meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Sol-nede skrev:

Jeg er redd for ubåter :( tør ikke en gang å bare på stranden, fordi jeg er livredd det skal dukke opp et periskop ved siden av meg!

Er det sant? Hva er du redd for at de skal gjøre?

Anonymkode: c8107...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol-nede
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det sant? Hva er du redd for at de skal gjøre?

Anonymkode: c8107...5f2

Aner ikke! Kikke på meg? Jeg vet faktisk ikke. Bare tanken på et periskop som snurrer rundt og ser på meg, grøss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor et sted der det er mange måker og hver gang de flyr over meg er jeg redd for at de skal drite på meg. Men det har ikke skjedd.....ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/26/2017 den 18.13, AnonymBruker skrev:

Det må vel være å bli sett naken eller toppløs av kjente eller ukjente. Fullstendig meningløst og uten fornuftig basis men sitter hardt i kroppen etter et liv i norsk kultur.

Anonymkode: 143d8...6ce

Er det så fælt å være naken i norsk kultur? Jeg kunne ikke brydd meg mindre, men er oppvokst på 70-tallet da.

Anonymkode: c8107...5f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/13/2013 den 21.20, Gjest Awzm me skrev:

>Redd for å spise salater osv på utesteder, i frykt for at de ikke vasker det ordentlig og kanskje det er jordrester eller dyr i det. Det gjelder jo annen mat enn salater også egentlig.

Når det gjelder rå mat som salater er ikke dette en tullefrykt. Salaten kan komme i kontakt med f.ex. rå kylling på kjøkkenet, og få bakterier på seg. Lurt å bestille mat som er godt oppvarmet på restaruant, særlig i utlandet.

Anonymkode: c8107...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.6.2017 den 12.19, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke redd for så mye når det gjelder meg selv, det tenker jeg ikke så mye over, men jeg har skikkelig angst for at noe skal skje med sønnen min.

Så fort han forlater hjemmets fire vegger, er jeg bekymret og redd for at det skal tilstøte han noe. Jeg gir aldri uttrykk for disse tankene og frykten da, det vet jeg at er en bør jeg ikke skal legge på andre og mase om. Men det er for jævlig noen ganger. F.eks. da han begynte på videregående skole, og skulle sose rundt trafikkerte veier i Oslo by for første gang i sitt liv (han vokste ikke opp i Oslo, vi flyttet hit i fjor).... jeg var livredd for at han skulle bli påkjørt på skoleveien hver dag. Helt grusomt å tenke på. Kunne ligge og vri meg og kaste på meg i sengen om kvelden og ikke få sove.

Nå har jeg fått en ny frykt å bekymre meg for når det gjelder han... Eksmannen min skal ta han med seg på ferie, og de har valgt London som reisemål. Terror-rammede London fremstår ikke som den tryggeste byen for meg akkurat nå, så da fikk jeg selvfølgelig en ny uro å bekymre meg for. Kjente noen stikk og ville forhindre at han fikk dra. Det er jeg som sitter på passet hans, kanskje jeg kan gjemme det så ikke eksmannen får det med seg rett før de skal dra? Nei, da. Det vil jeg selvsagt aldri gjøre.

Jeg lar dem dra, selvfølgelig, men jeg kommer til å bite negler og være kjempebekymret alle dagene de er der, til de er trygt hjemme igjen. Jeg vet det er en tullefrykt, for man kan ikke slutte og leve selv om det er terror i verden.

 

Anonymkode: b82f6...c09

Skulle tro det var jeg som skrev innlegget ditt👆🏼Jeg har det nemlig helt likt. Er veldig slitsom å ha det sånn når man egentlig ser på seg selv som et rasjonelt menneske. Og dessverre så tror jeg ikke det blir bedre med tiden heller, er jo nye ting å bekymre seg hele tiden🙈 

Anonymkode: 5464d...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for å stå opp, noe som har resultert i at jeg har uføretrygd. Har sikkert sammenheng med at jeg ble mobbet i 9 år på grunnskolen og gruet meg derfor til å gå på skolen hver eneste skoledag i alle de årene. Og også at jeg aldri fant en jobb som jeg hadde lyst til å gå til, så jeg fikk ikke snudd den følelsen, det ble bare verre. Nå står jeg sjeldent opp før 12 og våkner fortsatt med angst og bruker lang tid på å dra meg ut av sengen. Klarer ikke legge meg til rimelig tid heller, fordi jeg vet at når jeg legger meg, så må jeg også stå opp en gang.

Har også irrasjonell frykt for edderkopper og er skeptisk til å feriere i varmere land. Vet ikke om jeg noen gang hadde turt å reise til Australia eller Amazonas pga henholdsvis svært giftige og svært store edderkopper.
Tarantellaer av normal størrelse (ikke middagstallerken) går imidlertid greit, vet ikke hvorfor. Har hatt en sånn på hånda til og med, de er mere som dyr enn edderkopper.

Anonymkode: c8107...5f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utedo. Livredd for det er krypp  (da spesielt edderkopper) oppi der eller på selve settet.

Ta heis alene

Steke med olje. Livredd for oljesprut da gjør så vondt.

Sove naken. Redd insekter skal krype inn i underlivet

Gå over litt høye broer.

Gå først inn på en full café og restaurant. Føler alle stirrer på meg.

Gå på en full buss av samme grunn og redd for det ikke er ledig setet.

Endret av Snuppah00
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Jeg må dra for gardinene når det er mørkt ute, for jeg er livredd for å plutselig se et ansikt mot vindusruten. En sånn teit frykt som bare kommer når jeg er alene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 år og fortsatt redd for monster under sengen og under trappen.

Må løpe opp trappen om trappen har åpne trinn. Er redd det sitter noen under som skal ta tak rundt anklene mine. Får hjertebank nesten bare av å tenke på det:icon_frown: 

Når det gjelder sengen, så er det igrunnen det samme som trappen. Er redd noen skal ligge under sengen for så å ta tak i meg. Pga det tør jeg heller ikke å armer og bein stikkende ut av dynen og utenfor madrassen. 
Har måtte fjerne beina på sengen for å få madrassene ned på gulvet for å være sikker på at ingen ligger under:sjenert:
Det hjelper riktignok ikke på frykten for å ha armer og bein utenfor, så i varmen får jeg heller bare kokes levende:sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livredd blekksprut og klarer ikke å røre sjåvann pga det.

Anonymkode: 25610...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koriander!!! Kjenner seriøst et ubehag når jeg ser folk putte koriander i maten, og om jeg kommer til skade for å få det i meg er dagen ødelagt.

Anonymkode: 12f21...ae2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å falle ned i en container som er ment for å presse søppel/papp. :redd: 

Anonymkode: 15b19...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Jeg er redd for slanger i do. Og jeg spiser heller ikke salat på junkfooden min, jeg tror det har reddet meg fra matforgiftning flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig redd for å låse meg inn på offentlige toalett, for så å ikke få opp låsen.

Dette er en ordentlig frykt jeg har hatt siden jeg var barn. Det var faktisk så ille når jeg var liten at jeg nektet å gå på do alene på barneskolen, for jeg var livredd for at døren skulle gå i vranglås og jeg skulle dø av alderdom eller ensomhet der inne. Av og til tisset jeg meg ut - så skummelt var det, at jeg heller tisset i buksa enn å tisse inne på et låst do alene.

Nå har jeg jo telefon, sånn at frykten er ikke så kjempestor som den en gang var. I de fleste tilfeller kan jeg jo bare ringe/sende mld til noen som kan komme og hjelpe. Men på steder der det ikke er telefondekning, eller jeg ikke har med meg telefonen min, da blir det mye verre.

Er det en liten bås, et sted med få folk som kommer og går, sitter jeg helst med hånda på håndtaket og føttene stikkende litt ut under båsen sånn at man tydelig kan se at noen er der. Er det et sted som er veldig fullt, så tar jeg sjansen og låser likevel. I verste fall får jeg bare rope på hjelp og håpe noen hjelper meg til slutt. Kan vel ikke ta så mange timer for å finne en nordmann som er villig til å snakke med fremmede meg som roper fra doen. :fnise: 

Anonymkode: 21221...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På sjøen der jeg har hytte er det en del skjær rett under overflaten. Jeg hater å sitte fremst i båten når vi glir sakte fremover for å se om vi treffer på dem. De ser ut som stygge monster når de plutselig kommer til syne rett foran meg, og jeg skvetter så innmari!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd hva som befinner seg under vann. Er det ren sand, ingenting gress eller tang etc, så er det ok. Helt ok. Men så fort vannet blir mørkt/dypt, så er jeg livredd. Ser jeg gress/tang etc på bunnen, uavhengig av hvor langt opp det stikker, blir jeg livredd. Gjelder vannliljer som stikker nydelig og tydelig opp av vannet også. Siv likedan, enda det også stikker langt opp. Myrbunn nærmest løper jeg fra. Skulle jeg tørre å befinne meg på mørkt/dypt vann så svømmer jeg såpass på overflaten at både legger, rumpe og rygg stikker opp av vannet, og ikke pokker om jeg tar dype svømmetak som gjør at lemmene mine kommer under vann. Jeg er livredd de uskyldige fiskene også. Jeg hviner, skriker og nærmest gråter om jeg kommer borti noe under vann. Selv fjell om det er glatt eller jeg ikke ser det tydelig foran meg og jeg skal opp dit. Jeg blir hinsides ledd av når jeg bader... Jeg er mye mindre redd for brannmaneter og krabber, noe som gir null mening. (Dog var jeg livredd dette som ung, ikke redd for hva andre slags ufarlige ting som befant seg under vann).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt liten sjanse til å møte på, men... Kjempeblekkspruter! Dritnifst at sånne skapninger fins i havet! :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...