Gå til innhold

Hva er din største tullefrykt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fant nylig ut at jeg er redd for droner. 

Mannen har kjøpt seg en og driver og flyr den rundt utenfor. Jeg fikk helt panikk og måtte bare gå inn. Utrolig ubehagelig å se den stå stille i lufta😱

Tar ikke i kalde ,kokte poteter eller skallet. Grøss😵

Får ubehag av å se hull/hullmønster

får hetta og vondt i tennene av tørkepapir som krølles og Gud forby at noen biter på det!! ( noe ungene synes er moro pga min reaksjon😫)

hater fuglefjør! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10/17/2013 den 19.04, BlondeVikingRage skrev:

Jeg er faktisk redd for mugg. Åpner jeg en rømmeboks f.eks, å ser at det er grønt oppi der så kaster jeg den fra meg i frykt :P

Åja samme her. Åpner veeldig forsiktig og håper inderlig jeg ikke skal se sånn ekkel grønn pels. Da får jeg noja om det skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Pupperulla skrev:

Jeg fant nylig ut at jeg er redd for droner. 

Mannen har kjøpt seg en og driver og flyr den rundt utenfor. Jeg fikk helt panikk og måtte bare gå inn. Utrolig ubehagelig å se den stå stille i lufta😱

Tar ikke i kalde ,kokte poteter eller skallet. Grøss😵

Får ubehag av å se hull/hullmønster

får hetta og vondt i tennene av tørkepapir som krølles og Gud forby at noen biter på det!! ( noe ungene synes er moro pga min reaksjon😫)

hater fuglefjør! 

Dette er faktisk en ganske kjent fobi. Nevner den ikke med navn for hvis en begynner å google den så får en opp masse ekle bilder :P Blærk. Jeg lo når søsteren min fortalte at hun hadde fobi mot hull/hullmønster, men så sa hun at jeg skulle google fobien og det angrer jeg på. Etter jeg så de ekle bilda kan jeg faktisk reagere litt når eg jeg ser lignende mønster så ligner veldig på bilda jeg så. Kjente at jeg ble litt uvel av å se på de. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine:

- Å ikke (kunne) låse baderomsdøra selv om ingen er hjemme. 

- Jeg takler ikke å være i samme rom som vaskemaskiner når de sentrifugerer. Før var jeg sinnsykt redd for at de skulle hoppe opp på meg.

- Jeg er overskeptisk når det gjelder mat som er gått ut på dato. Jeg tørr ofte ikke å lukte meg frem o.s.v, selv om det ofte går fint. Så det hender jeg kaster mat som er fint spiselig. Det samme gjelder dersom jeg synest at maten har stått for lenge ute (er ofte ikke snakk om mer enn 1-2 timer) eller det har stått i lukket boks i kjøleskap mer enn 2 dager, da slår automatisk skepsisen inn.

- Jeg får ofte litt angst når jeg kjører rett bak lastebiler, er redd for at noe skal falle av o.s.v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Forsvarets Hercules-fly i lavtflyving over byen. Grøss! Det høres og ser ut som om de flyr mye lavere enn de faktisk gjør, og jeg hyler nesten når de kommer brummende over tretoppene her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett filmen "something wicked this way comes "? Den scenen med de 2 guttene som våknet opp med rommet fullt av edderkopper. Vel, la meg si, hver gang jeg våkner må jeg sjekke hele soverommet før jeg tørr å stå opp.

Her er den scenen jeg snakker om, men ikke se den hvis du er redd for edderkopper!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, lillsunshine skrev:

Dette er faktisk en ganske kjent fobi. Nevner den ikke med navn for hvis en begynner å google den så får en opp masse ekle bilder :P Blærk. Jeg lo når søsteren min fortalte at hun hadde fobi mot hull/hullmønster, men så sa hun at jeg skulle google fobien og det angrer jeg på. Etter jeg så de ekle bilda kan jeg faktisk reagere litt når eg jeg ser lignende mønster så ligner veldig på bilda jeg så. Kjente at jeg ble litt uvel av å se på de. 

Ja? Det er skikkelig ekkelt å se de bildene! Visste det ikke før jeg så på de😂 

Merkelig greie 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. juni 2011 den 0.12, Gjest Sjokoladebolle skrev:

Jeg er redd for at det plutselig sitter noen i baksetet i bilen mens jeg kjører, så jeg sjekker dette alltid før jeg setter meg inn og kjører. Noen ganger når jeg kjører på natta så innbiller jeg meg at det er noen som sitter der likevel, noe som ofte fører til at jeg må stoppe på en busslomme for å sjekke. :gjeiper: Man kan si at jeg føler meg litt dum da.

Samme her! det er så utrolig ekkelt :( i tillegg er jeg kjempe mørkredd.. Sitter på rommet mitt med nattlampen min på og foreldrene mine i rommet ved siden av, likevel blir jeg faktisk redd for noen av tingene jeg leser her nå som jeg ikke tenker på ellers... sett mye skrekkfilmer jeg og.. :)

Anonymkode: 1a0c6...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt hetta når noen ringer på her, altså fra gatenivå, uten at jeg venter besøk. Jeg tror det har å gjøre med at en nabo (da jeg var i tenårene) opplevde at en bevæpnet, ruset person ringte på, tok seg inn i huset da han åpnet og skjøt rundt seg. Men sikker er jeg ikke. Så når det ringer på her (jeg bor i en bygård) skrur jeg gjerne av eller ned det som står på av lyd og holder meg unna vinduene en liten stund. Hvis det derimot ringer på selve døren min (altså at noen står utenfor min dør, ikke nede ved hovedporten) og jeg ser i kikkhullet at det er en nabo eller en annen jeg kjenner igjen, da kan jeg gjerne åpne.

Det er for ordens skyld ikke kultur blant mine venner og bekjente for å bare stikke uanmeldt innom for å hilse på. Sånt varierer jo litt med sted, alder, boligtype etc. Jeg hadde neppe blitt så redd dersom jeg bodde et sted der naboer e.l. ringte på hos hverandre rett som det var. Men her, hvor man stort sett bare ringer på om man har en avtale eller er dritings, dobles pulsen når noen ringer på. Ikke er dette noe utrygt nabolag i det hele tatt heller, så det er bare er tullete frykt jeg har.

Anonymkode: 438b7...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, lillsunshine skrev:

 

- Jeg får ofte litt angst når jeg kjører rett bak lastebiler, er redd for at noe skal falle av o.s.v

Dette er ikke helt dumt egentlig. Veldig greit å ikke ligge for tett og faktisk se om man kan holde øye med lasten at det ser ut som at det ligger i ro. På Gjøvik var det en lastebil som fraktet et annet kjøretøy som ikke var bra nok lastet. Denne føk av lasteplanet og rett inn i lastebilen som fulgte bak. Ikke meningen å skremme, men å si at dette er ikke en tullefrykt! Det er ren fornuft. :lillesky2:

Anonymkode: f224b...57d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å ha forbi for mugg/råte. Om jeg fant et muggent brød på benken, hylte jeg, løp ut, og nektet å komme inn igjen før brødet var kastet. Ikke bare i søpla under vasken, nei, den måtte bæres ut i dunken, så måtte benken skrubbes, og den som hadde gjort det måtte gå å vaske henda:P Meeen så bodde jeg 3 år i hybelkollektiv og ble kurert :fnise: Eksponeringsterapi:P

Da jeg var yngre hadde jeg også en frykt for at toalettet skulle flomme over når jeg dro ned:P Aldri opplevd det men jeg stod alltid med angst og så på når jeg dro ned :fnise: Den kjenner jeg litt på i flekkene enda:P

Jeg er livredd for å stikke hendene mine inn i maskineri, selv om jeg vet at det er trygt. Enkelte minibanker er f.eks. konstruert slik at en luke åpner seg og så må du stikke hånda litt innafor denne luken for å ta pengene. Gjett om noen er raske å snappe dem til seg :fnise: eller å legge brødet nedi brød-skjære maskina på butikken. Det slippes nedi gitt :fnise:

Anonymkode: cad55...f42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for så mye når det gjelder meg selv, det tenker jeg ikke så mye over, men jeg har skikkelig angst for at noe skal skje med sønnen min.

Så fort han forlater hjemmets fire vegger, er jeg bekymret og redd for at det skal tilstøte han noe. Jeg gir aldri uttrykk for disse tankene og frykten da, det vet jeg at er en bør jeg ikke skal legge på andre og mase om. Men det er for jævlig noen ganger. F.eks. da han begynte på videregående skole, og skulle sose rundt trafikkerte veier i Oslo by for første gang i sitt liv (han vokste ikke opp i Oslo, vi flyttet hit i fjor).... jeg var livredd for at han skulle bli påkjørt på skoleveien hver dag. Helt grusomt å tenke på. Kunne ligge og vri meg og kaste på meg i sengen om kvelden og ikke få sove.

Nå har jeg fått en ny frykt å bekymre meg for når det gjelder han... Eksmannen min skal ta han med seg på ferie, og de har valgt London som reisemål. Terror-rammede London fremstår ikke som den tryggeste byen for meg akkurat nå, så da fikk jeg selvfølgelig en ny uro å bekymre meg for. Kjente noen stikk og ville forhindre at han fikk dra. Det er jeg som sitter på passet hans, kanskje jeg kan gjemme det så ikke eksmannen får det med seg rett før de skal dra? Nei, da. Det vil jeg selvsagt aldri gjøre.

Jeg lar dem dra, selvfølgelig, men jeg kommer til å bite negler og være kjempebekymret alle dagene de er der, til de er trygt hjemme igjen. Jeg vet det er en tullefrykt, for man kan ikke slutte og leve selv om det er terror i verden.

 

Anonymkode: b82f6...c09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg setter meg i bilen alene i mørket er jeg redd det er en person i baksetet. Må alltid se meg godt bak før jeg kjører.

Besøket mitt skal gå i skittentøyskurven og finne mine brukte truser.

Gå på rulletrapper. Bruker alltid tid på å sette ned foten og komme meg på.

Noen hacker sosialemedier kontoene mine. Hendte jeg byttet passord 1 gang i uken før pga dette.

Anonymkode: 1a0c6...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må vel være å bli sett naken eller toppløs av kjente eller ukjente. Fullstendig meningløst og uten fornuftig basis men sitter hardt i kroppen etter et liv i norsk kultur.

Anonymkode: 143d8...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

redd for å bli forfulgt og at noen skal torturere meg og drepe meg. Redd for å bli holdt som fange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strykejernet. Har skjedd noen ganger for mye at brennhett vann har rent ut og ned på beina mine! Så nå står jeg en halvmeter fra strykebrettet når jeg stryker.

Anonymkode: 99061...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Har mange tullefrykter

1. Rulletrappa. Det går greit ned, men hater opp! Klamrer meg fast til rekkverket (eller hva det nå heter) og føler jeg skal dette bakover :fnise: Tar heller heis og trapp opp

2. Lastebiler. Det går greit å kjøre forbi de, men klarer ikke å gå forbi de. De er store, lager skummel lyd når den stopper og er varmt å gå forbi når den er på

3. Brødskjæreren på butikken

4. Spise mat med øyer. Spiser ikke skalldyr. Grøss.

5. Gå/kjøre der det er mørkt og ikke gatelys på. Liker å ha full oversikt.

6. Skikkelig gamle hus. Redd for gjenferd og spøkelser. Oldemora mi bodde i et eldgammelt hus og turte så vidt å besøke henne da hun levde

7. Bade der jeg ikke kan nå bunnen. Spesielt i ferskvann. Redd for å bli dratt under og noe surrer seg rundt beina mine. Liker ikke når jeg ikke ser bunnen.

8. Gå på gulv som knirker. Redd for ramle igjennom gulvet 

9. At buss/tog døren lukker seg før jeg har kommet meg ut og blir klemt

10. Gå på offentlige doer. Redd andre hører 

11. Solarium.  Det takler jeg ikke etter en venninne så en film der jenta ble grillet i solariumet og kom seg ikke ut. :sjokk: Redd glasset sprekker

12. Trekke ned på doer på fly og båt. De bråker så og det er skummelt. 

13. At jeg tar heis alene og den plutselig stopper

Ja, jeg er pingle :fnise:

 

Endret av LeilaS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå over overganger/broer med masse trafikk under. Spesielt hvis underlaget er laget av sånne stål-fletteaktig-materiale(nydelig forklart🙅). 

At livet mitt kommer til å være like dritt/ensomt/kjipt som det er nå, for alltid. 

Redd for å drite meg ut offentlig. 

 

Anonymkode: cee29...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å treffe på bjørn når jeg går i skogen

Anonymkode: 3a911...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mobilen eller pcen plutselig skal eksplodere. Og at bilen plutselig tar fyr eller eksploderer når jeg kjører. Det kan jo selvfølgelig skje, men sjansen er vel ikke spesielt stor...

Anonymkode: 3b479...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...