Gå til innhold

Hurtigruten minutt for minutt på NRK2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da er det avgang fra Bodø kl 1500 så da kan jeg våge meg til å stikke ut av heimen et par timer..

Dette begynner å grense til galskap :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter bodø er det i tillegg et ganske langt stykke over åpent hav. Det er heller ikke såå spennende. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mener det nok godt,men jeg syns at all denne musikalske lapskausen på kaia i Bodø ble et sammensurium av ulyd. Det er da ikke vakkert å kjøre både kor, og blæseorkestre som fremfører hver sitt program (som ikke passer sammen), samtidig...

---

Nå har de et opptak i pausen, med Ingrid Espelids kommentarer om en tilsvarende tur for svært lenge siden. Veldig inngående om matserveringen. Jeg er sulten her jeg sitter. :spise:

Litt før dette hadde de sending fra vår sendings restaurant, hvor jeg syntes synd på dem som satt nærmest kameraet. Der kunne vi alle få ta del i hva, hvor mye og om de tygde maten godt nok. Slikt er helt sikkert ikke hyggelig for dem det gjelder. En tiltrengt og avslappende stund i et fellesmåltid, blir til en live-sending fremfor det ganske land i all evighet, hehe...Jeg hadde nok følt det påtrengende.

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Jeg har ikke vært rørt siste 20 til 30 år. Men dette programmet rører ved meg. Dessverre er det ikke mange år igjen vår asjon kommer til å være slik. Løssluppen høyrevind der komersielle krefter skal bestemme alt og minst like løssøuppen innvandring vil ødelegge verdens vakreste og mest eksotiske nasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en aldeles nydelig ettermiddag. :rodmer: Jeg har vært og handla snop og potetgull akkurat i tide til avgang fra Bodø. Nå skal det bli kos å krysse Vestfjorden. Har VG live med tipperunden på laptoppen og hurtigruta på storskjermen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livet er ikke det verste man har... ;)

Får håpe noen KG-ere blir å se om to uker da. Ha på dere rosa t-skjorte hele gjengen så lover jeg å si hei! Fnis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk program og gleder meg til å se resten av Nord-Norge, men må si at jeg er rimelig lei av båteiere som ikke har et snev av båtvett/sikkerhet og mennesker med mobiltelefon som vinker på kommando når de får beskjed på øret at de er på tv. Grøss og gru!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg lurer på om folk ikke har leikaringer og annet enn brassband der oppe? Hadde vel vært fint med noe annet enn bare omph og blæs-musikk for gjestene, for variasjonens skyld, mener jeg.

Men det er et fenomenalt kjempe-reklamestunt dette! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et flott program, og jeg er utrolig glad for at NRK turte å satse på dette. Det står på hele tiden i bakgrunnen, og noen ganger setter jeg meg ned for å se på. For en tid tilbake reiste jeg en strekning med Hurtigruten, og det er utrolig gøy å se og oppleve på nytt nå. Blir også stolt og rørt over den flotte naturen og at det er såpass stort engasjement blant de som bor langs ruta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart reality - tv som berører meg. Behagelig og vakkert. Har ikke vært i Lofoten og jeg blir fascinert av det jeg ser. blir vanskelig å legge seg i kveld. Båten ankommer Harstad rundt 5:30 i morgen. Vil tro at det er noen søvnige Festspilldeltagere som holder seg våkne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*

Norges VAKRESTE eventyr.. Uten tvil... Jeg er vilt begeistret!! Og så avstressende stil på programmet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne veldig gjerne ha tenkt å ta turen oppover, men hadde kommet i ei kattepine. Det hadde blitt mange døgn uten søvn :overrasket: , i redsel for å glipp av vakre ting og opplevelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg lurer på om folk ikke har leikaringer og annet enn brassband der oppe? Hadde vel vært fint med noe annet enn bare omph og blæs-musikk for gjestene, for variasjonens skyld, mener jeg.

Men det er et fenomenalt kjempe-reklamestunt dette! :jepp:

Jeg har også lagt merke til antallet korps. Skulle tro de turistene er passe lei brassband og skolekorps når de kommer til Kirkenes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NÅ kjenner jeg hjemlysta.. gammellæreren som snakker på TV nå.. sukk :)

Edit: Og han der har fortalt oss barnerævan mang en gammel folkehistorie på Lofotmuseet :rodmer:

Det er avgjort, noen skal ta hurtigruta hjem i sommer! :fnise:

Endret av MsFoster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vakkert! Ser på nå! Hvor mye koster det cirka å ta hurtigruta?

Det er ganske dyrt. Prisen varierer med sesong, hvilket skip du reiser med og lugarvalg, samt om du bestiller mat.

Sommersesong er høysesong, mens vintersesongen er billigere.

Det koster mer å reise med de nyere skipene enn de eldre.

Innvendig lugar er rimeligere enn utvendig, og det er ulike typer lugarer og suiter.

Hurtigruten er kjent for å servere god mat, men det koster - tror det er rundt 1000 kr ekstra/døgn for fullpensjon. Det finnes kafeteriaer der man kan kjøpe enklere mat.

Hvis man synes det blir dyrt kan man også velge ut en strekning som man ønsker å reise. Det er mulighet for å ta med bil på de fleste skipene, men dette koster ganske mye.

Du kan selv søke på pris og bestille på Hurtigrutens hjemmeside: http://hurtigruten.no/Norge/

Les mer om priser her: http://hurtigruten.no/Norge/Priser/priser/

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lagt merke til antallet korps. Skulle tro de turistene er passe lei brassband og skolekorps når de kommer til Kirkenes. :)

Tror ikke det jeg - det er noe annet å være tilstede i stemningen, og den totale reisen, enn å sitte å se på en skjerm. De opplever ganske mye annet og jeg tror korpsene og brassbandene bare blir små detaljer i et veldig stort bilde!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...